Hop til indhold
Jasmin

Jeg vil ikke!!! - kan du slet ikke se det ???

Recommended Posts

keder du dig, siden du kommenter på min kommentar? ;)

Jeg ville bare se om du kunne komme op med et seriøst forsvar for din trolling inden jeg anmeldte din adfærd.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Så hvis kassedamen i Netto ikke gider sidde der, har jeg en moralsk forpligtelse til at vælge en anden kassedame? Osv. osv.

For mig virker din tankegang meget socialdemokratisk, hvor jeg ser mere liberalt på det --> Alle har ansvar for sit eget liv.

Virker det helt forkert?

Var det ikke dig der havde svært med sammenligninger? Det blev ikke nogen ked buschauffør, men en ked kassedame :wink:

Ja, hvis du tror at det er lige så invaderende for kassedamen at du handler hos hende, som det er for en kvinde at få din pik ind i sig så .... ja, så synes jeg du skal vælge en anden. Observere at "moralsk forpligtelse" er dine ord. Ikke mine.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Hvis du ikke kan se forskel på at arbejde under overenskomst i kassen i Netto og på et døgnåbent bordel (hvor ingen af os kender indholdet i aftalerne mellem de involverede eller de omstændigheder de er indgået under) så bliver det nok svært diskutere emnet meningsfuldt.

Det handler om at sige nej til ikke at ville arbejde mere.
Både kassedamen/-manden og pigen på bordellet er der frivilligt - Remember?
Forudsætningen for vores debat er jo netop, at pigen er der frivilligt ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg

1. Hvad for en slags "fejl". En fysisk fejl? Eller en mental fejl?

2. Hvad kræves der, for at det skal være "åbenbart" for ham, når hun stiller op og har modtaget hans penge? Skal hun sige det og give ham pengene tilbage? Eller skal hun blot sukke dybt, trække lidt på skuldrene eller på anden ikke-verbal vis udvise manglende entusiasme, samtidig med, at hun gorsvinder med pengene?

Jeg kan godt svare inden tråden bliver lukket :-)

1 Karakterbrist (evt. forbigående): Bevidst eller ubevidst mangel på indlevelse.

2. Det kan man ikke beskrive udtømmende. Men det er der jo heller ikke grund til - for udgangspunktet for diskussionen er en situation hvor det var åbenbart.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Jeg ville bare se om du kunne komme op med et seriøst forsvar for din trolling inden jeg anmeldte din adfærd.

Lige nu er det dig der troller og ikke kommer op med noget brugbart ;)
Og du anmelder alt det du vil - Det er heldigvis kun moderatorene og admin, der bestemmer herinde ;)

Var det ikke dig der havde svært med sammenligninger? Det blev ikke nogen ked buschauffør, men en ked kassedame :wink:

Ja, hvis du tror at det er lige så invaderende for kassedamen at du handler hos hende, som det er for en kvinde at få din pik ind i sig så .... ja, så synes jeg du skal vælge en anden. Observere at "moralsk forpligtelse" er dine ord. Ikke mine.

Du bruger jo sammenligninger, så kan jeg vel også ;)

Hvis kvinden ikke vil have en pik ind i sig, kan hun jo bare sige til. Og så vælger jeg gerne en anden.
Observer, at jeg sætter ord på det du gør, nemlig at du forsøger at trække din moral ned over hovedet på mig ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg

1. Hvad for en slags "fejl". En fysisk fejl? Eller en mental fejl?

2. Hvad kræves der, for at det skal være "åbenbart" for ham, når hun stiller op og har modtaget hans penge? Skal hun sige det og give ham pengene tilbage? Eller skal hun blot sukke dybt, trække lidt på skuldrene eller på anden ikke-verbal vis udvise manglende entusiasme, samtidig med, at hun gorsvinder med pengene?

Helt ærligt GF: Hvad er det for spørgsmål? Fysiskt eller mentalt? Hvilken betydning har det? Hvad som kræves for dig er måske ikke hvad som kræves for mig. Det er vel helt uinteressant hvad som kræves, vi har passeret det stadium når jeg som vilkår for mit ræsonnement siger "åbenbart for ham". 

Hvad er din rolle i denne debat? Undersøgelsedommer?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Forudsætningen for vores debat er jo netop, at pigen er der frivilligt ;)

Bleh. "Frivillighed" er skrøbeligt, teoretisk begreb som i mange virkelige situationer er ret irrelevant. Prøv at studere lidt om viljesbegrebet inden du bringer valgteorien langt forbi dens bristepunkt.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg

Du bruger jo sammenligninger, så kan jeg vel også ;)

Hvis kvinden ikke vil have en pik ind i sig, kan hun jo bare sige til. Og så vælger jeg gerne en anden.
Observer, at jeg sætter ord på det du gør, nemlig at du forsøger at trække din moral ned over hovedet på mig ;)

Ja du kan bruge sammenligninger, men få indlæg tilbage kritiserede du mig for det. Og jeg indser efterhånden at det gerne er den slags vendninger du bruger.

Jeg trækker ikke min moral ned over dit hoved, mere end du gør din over mit.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Bleh. "Frivillighed" er skrøbeligt, teoretisk begreb som i mange virkelige situationer er ret irrelevant. Prøv at studere lidt om viljesbegrebet inden du bringer valgteorien langt forbi dens bristepunkt.

Enten er hun der frivilligt eller også er hun ikke.
Der er ikke noget midt i mellem ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Ja du kan bruge sammenligninger, men få indlæg tilbage kritiserede du mig for det. Og jeg indser efterhånden at det gerne er den slags vendninger du bruger.

Jeg trækker ikke min moral ned over dit hoved, mere end du gør din over mit.

Du har jo ikke noget imod sammenligninger - og det virker til at være den eneste måde at komme igennem på ;)

Du forsøger at trække din moral voldsomt ned over mit hoved, men det går ikke, da jeg holder fast i at en pige der er der frivilligt, altid kan sige "Nej tak" og tage hjem.
Ingen tvinger hende.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Enten er hun der frivilligt eller også er hun ikke.Der er ikke noget midt i mellem ;)

Til lykke - du er lige dumpet i filosofi 101. (Hvordan helvede slår jeg notifikationer fra - den bliver ved, selv om jeg har bedt den stoppe ... :grin:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Til lykke - du er lige dumpet i filosofi 101. (Hvordan helvede slår jeg notifikationer fra - den bliver ved, selv om jeg har bedt den stoppe ... :grin:)

Så er du derimod dumpet i almen logik ;)
Det glæder mig, du har indset, jeg har ret :)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Så er du derimod dumpet i almen logik ;)
Det glæder mig, du har indset, jeg har ret :)

Jeg ville være dumpet, hvis det var aksiomatisk diskussion. Men det er det ikke. Godnat og sov godt (hvis jeg for helvede kunne få den til at stoppe de fandens notifikationer, der provokerer mig til hele tiden at ydmyge dig).

Redigeret af Bebop

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Jeg ville være dumpet, hvis det var aksiomatisk diskussion. Men det er det ikke. Godnat og sov godt (hvis jeg for helvede kunne få den til at stoppe de fandens notifikationer, der provokere mig til hele tiden at ydmyge dig).

Du dumpede stadigvæk i almen logik ;)
Ydmyge? :D Har du svært ved at finde argumenter? LOL

Del dette indlæg

Link til indlæg

Du har jo ikke noget imod sammenligninger - og det virker til at være den eneste måde at komme igennem på ;)

Du forsøger at trække din moral voldsomt ned over mit hoved, men det går ikke, da jeg holder fast i at en pige der er der frivilligt, altid kan sige "Nej tak" og tage hjem.
Ingen tvinger hende.

Wow, du er mester i ..... noget...? "Voldsomt ned over mit hoved" Du har stadig ikke forstået et dyt af denne debat. Er der nogen i denne tråd der har benægtet at en pige der er der frivilligt kan sige nej tak og tage hjem?? Nogen?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Wow, du er mester i ..... noget...? "Voldsomt ned over mit hoved" Du har stadig ikke forstået et dyt af denne debat. Er der nogen i denne tråd der har benægtet at en pige der er der frivilligt kan sige nej tak og tage hjem?? Nogen?

Det er dig, der ikke forstår et dyt af, hvad jeg skriver.
Hvis en pige kan sige nej tak (fordi hun er der frivilligt), så er det ikke sexkundens problem, om hun inderst inde ikke vil have sex.
Hvis hun ikke vil have sex, kan hun sige "Nej" - Sværere er det egentlig ikke ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det er dig, der ikke forstår et dyt af, hvad jeg skriver.Hvis en pige kan sige nej tak (fordi hun er der frivilligt), så er det ikke sexkundens problem, om hun inderst inde ikke vil have sex.
Hvis hun ikke vil have sex, kan hun sige "Nej" - Sværere er det egentlig ikke ;)

Er du autistisk?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg kan godt svare inden tråden bliver lukket :-)

1 Karakterbrist (evt. forbigående): Bevidst eller ubevidst mangel på indlevelse.

2. Det kan man ikke beskrive udtømmende. Men det er der jo heller ikke grund til - for udgangspunktet for diskussionen er en situation hvor det var åbenbart.

1. Aha - mandens "fejl" er altså, som jeg troede, en mental brist - en manglende evne til at skelne mellem rigtigt og forkert.

2. Nej, "åbenbar" ulyst er ikke FORUDSÆTNINGEN for diskussionen. Det er derimod netop det, der er hele SPØRGSMÅLET i diskussionen: 

Hvilke konkrete omstændigheder og kendetegn skal være til stede for, at det for normale mennesker er åbenbart, at pigen ufrivilligt tilbyder sex mod betaling?

Redigeret af Good Fun

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Er du autistisk?

Og der løb du tør for argumenter ;)
Hvordan føles det at være nødt til at svine en anden til, fordi du ikke har mere at byde ind med i debatten?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Wow, du er mester i ..... noget...? "

PC tager diskussionen som et spilteoretisk puslespil. Om det er fordi han opfatter verden sådan, eller fordi han bare synes det er sjovt at trolle folk, som tror de diskuterer noget virkeligt og ikke et hypotetisk konstrukt i ideernes verden - det kunne man være i tvivl om, hvis ikke det var fordi det er en tilbagevendende tiendens, han har.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Og der løb du tør for argumenter ;)
Hvordan føles det at være nødt til at svine en anden til, fordi du ikke har mere at byde ind med i debatten?

Det var ikke ment som svineri. Det var et ærligt spørgsmål. Autister kan have svært at tolke signaler, og er mange gange nødt at helt forlide sig på ord.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

PC tager diskussionen som et spilteoretisk puslespil. Om det er fordi han opfatter verden sådan, eller fordi han bare synes det er sjovt at trolle folk, som tror de diskuterer noget virkeligt og ikke et hypotetisk konstrukt i ideernes verden - det kunne man være i tvivl om, hvis ikke det var fordi det er en tilbagevendende tiendens, han har.

Bebop tager diskussionen som et spilteoretisk puslespil. Om det er fordi han opfatter verden sådan, eller fordi han bare synes det er sjovt at trolle folk, som tror de diskuterer noget virkeligt og ikke et hypotetisk konstrukt i ideernes verden - det kunne man være i tvivl om, hvis ikke det var fordi det er en tilbagevendende tiendens, han har.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Det var ikke ment som svineri. Det var et ærligt spørgsmål. Autister kan have svært at tolke signaler, og er mange gange nødt at helt forlide sig på ord.

Så det er normalt for dig at spørge folk, du har en samtale med, om de er autister?

Redigeret af PrinceCharming

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvis et menneske bliver ved med ikke at forstå at der findes andre signaler fra mennesker end ord, så ja .... så skulle jeg måske spørge. I min erfaring så er autister ikke genert over at indrømme eller diskutere sit tilstand. Så hvorfor ikke?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Hvis et menneske bliver ved med ikke at forstå at der findes andre signaler fra mennesker end ord, så ja .... så skulle jeg måske spørge. I min erfaring så er autister ikke genert over at indrømme eller diskutere sit tilstand. Så hvorfor ikke?

Jeg er autist og de ting som ikke passer ind i mit sort-hvide verdensbillede er forkerte. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

• Create New...