Nille 6301 Skrevet 14. September, 2015 Sådan set bare der jeg vil hen.. At de en dag blev respekteret og anerkendt uden alle de her fordomme der er.. Desværre gjorde den her dokumentar det ikke nemmere for dem.Du kan ikke ændre folks fordomme og respekt over natten med en film eller 2... det tager generationer hvis muligt. Vi arver vores fordomme fra vores forældre, venner og omgangskreds mv. og samfundet har visse normer. Tag et eksempel som Tyskland, prostitution er et anerkendt erhverv, der er sexklubber i alle afarter over alt, lige fra den mindste flække til de store metropoler. Der er købesexreklamer på bybusserne, på motorvejes banner, sene tv-reklamer mv. Købesex er helt åbenlyst og "in-your-face" pigerne skjuler ikke deres arbejde, men alligevel.... jeg kender flere tyske piger som ikke har lyst til at arbejde i deres nærområder, de rejser til andre byer og arbejder. Fx. i Berlin mødte jeg piger som kom fra Hamborg, Køln, Bremen.De siger de ikke har lyst til at møde venner, familie og bekendte. Det er ikke fordi pigerne skammer sig, de kan ikke være sikkert på at de møder folk med fordomme og sladren går, det vil de helst være fri for, når de er hjemme ville de bare være sig selv, uden at folk ser skævt til dem.Så selvom det er et anerkendt officielt erhverv i Tyskland, kan pigerne ikke værne sig mod folks fordomme. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 14. September, 2015 Ak ak ak...http://www.dr.dk/nyheder/indland/chat-med-instruktoeren-bag-bonnie-og-de-tusind-maendEn chat med instruktørenCitater fra chatten:"Bonnie er stadig syg. Lige for tiden er hun sygemeldt. Hun kæmper fortsat med sin spiseforstyrrelse. DEt har gået op og ned igennem de to år jeg har fugt hende. Lige nu har hun det svært.""Hej Cecilie - de sidste optagelser er lavet i april i år. Filmen er klippet endelig færdig i maj. Bonnie er desværre stadig syg og arbejder med mellemrum. Men lige nu sygemeldt.""Det gør ondt på mig. Det gør ondt at se, hvordan man kan komme så langt ud. Det er synd for hende!Men hvorfor blive ved med noget, som ødelægger én? Uanset om man elsker eller hader det. Hvad er det der gør, at de bliver ved? På trods af, at børnene kan miste deres mor? Det er en afhængighed, kan jeg forstå... Man kan ikke hjælpe en, som ikke vil hjælpes - men hvis hun kiggede på sine børn, burde det så ikke være nok?""Bonnie har endnu ikke fået sin pølsevogn, men drømmen har hun stadig." Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jernsvinet 13931 Skrevet 14. September, 2015 Jernsvin vis lidt respekt for pigen..Det var nu egentlig mest tænkt som en servicemeddelelse, hvis nogen nu ikke selv kunne finde ud af at søge hjemmesiden eller forstå at hun måske ikke er på vagt, da hun sikkert har for travlt med at give interviews til at tage vagter - og så er der jo ligesom ikke nogen grund til at at ringe for at forsøge at bestille en tid eller køre til døren Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 14. September, 2015 Det var nu egentlig mest tænkt som en servicemeddelelse, hvis nogen nu ikke selv kunne finde ud af at søge hjemmesiden eller forstå at hun måske ikke er på vagt, da hun sikkert har for travlt med at give interviews til at tage vagter - og så er der jo ligesom ikke nogen grund til at at ringe for at forsøge at bestille en tid eller køre til døren Din servicemeddelelse er en bjørnetjeneste i denne situation, jeg ved godt gjorde det i god tro. Men hvis du så hendes nuværende tilstand, ville du vide bedre.Hun er sygemeldt. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jernsvinet 13931 Skrevet 14. September, 2015 Din servicemeddelelse er en bjørnetjeneste i denne situation, jeg ved godt gjorde det i god tro. Men hvis du så hendes nuværende tilstand, ville du vide bedre.Hun er sygemeldt.Så du mener at folk bare skulle spilde deres tid med at ringe og køre forbi adressen, selvom hun er sygemeldt og ikke har nogen vagtplan? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
McQueen 5050 Skrevet 14. September, 2015 Det bliver heller ikke lettere:http://ekstrabladet.dk/112/dobbeltdrab-i-soroe-bonnie-var-kaereste-med-en-af-de-to-skuddraebte/5730608Siger også lidt om "miljøet".... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Filosoffen 2258 Skrevet 14. September, 2015 Det bliver heller ikke lettere:http://ekstrabladet.dk/112/dobbeltdrab-i-soroe-bonnie-var-kaereste-med-en-af-de-to-skuddraebte/5730608Siger også lidt om "miljøet"....Ja, og for at det ikke bliver en generalisering, så vil jeg lige præcisere, at det siger noget om kriminelle miljø'er (primært rocker-miljøet)... men ikke særligt meget om prostitutions-miljøet for den enkelte GP'er... 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
kajbigpakaj 257 Skrevet 14. September, 2015 Ja, og for at det ikke bliver en generalisering, så vil jeg lige præcisere, at det siger noget om kriminelle miljø'er (primært rocker-miljøet)... men ikke særligt meget om prostitutions-miljøet for den enkelte GP'er...nu er antallet, af dræbte rockere og dræbte ludere, ca, det samme Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
McQueen 5050 Skrevet 14. September, 2015 Ja, og for at det ikke bliver en generalisering, så vil jeg lige præcisere, at det siger noget om kriminelle miljø'er (primært rocker-miljøet)... men ikke særligt meget om prostitutions-miljøet for den enkelte GP'er...Det er ikke usædvanligt at "brændte børn" teamer op.... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
McQueen 5050 Skrevet 14. September, 2015 nu er antallet, af dræbte rockere og dræbte ludere, ca, det sammeAhhh.... Vi har dog tilgode at opleve "Store Nordiske Luderkrig"... 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Filosoffen 2258 Skrevet 14. September, 2015 Citater fra chatten:"Bonnie er stadig syg. Lige for tiden er hun sygemeldt. Hun kæmper fortsat med sin spiseforstyrrelse. DEt har gået op og ned igennem de to år jeg har fugt hende. Lige nu har hun det svært.""Hej Cecilie - de sidste optagelser er lavet i april i år. Filmen er klippet endelig færdig i maj. Bonnie er desværre stadig syg og arbejder med mellemrum. Men lige nu sygemeldt.""Det gør ondt på mig. Det gør ondt at se, hvordan man kan komme så langt ud. Det er synd for hende!Men hvorfor blive ved med noget, som ødelægger én? Uanset om man elsker eller hader det. Hvad er det der gør, at de bliver ved? På trods af, at børnene kan miste deres mor? Det er en afhængighed, kan jeg forstå... Man kan ikke hjælpe en, som ikke vil hjælpes - men hvis hun kiggede på sine børn, burde det så ikke være nok?""Bonnie har endnu ikke fået sin pølsevogn, men drømmen har hun stadig."Instruktørens kommentarer er fine. Derimod er svarene de to "eksperter" fra svanegrupperne direkte anstødelige. F.eks.:Hej ME, hvis man skal forstå, hvorfor kvinderne bliver ved med prostitution, så kan det bedst forklares ved at de er indfanget i en slags illusion, hvor intet er, som det ser ud til. - Du kan bedst sammenligne det med et afhængighedsforhold, hvor mændenes interesse, opmærksomhed og søde ord opleves som en anerkendelse og 'det at blive set'. - Det er ikke sådan det er, men det er sådan det opleves/føles.Ovenstående et klokkeklart eksempel på, at de generelt mener, at GP'ere lider af falsk bevidsthed. Og det giver jo disse "hjælpere" nærmest "frit slag" i forhold til at skulle indprente den "sande" bevidsthed hos ex-GP'erene. Og GP'erne kan ikke mod-argumentere i forhold til dette, for deres virkelighed jo bare er en "illusion". Det er jo direkte patetisk... 7 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Filosoffen 2258 Skrevet 14. September, 2015 nu er antallet, af dræbte rockere og dræbte ludere, ca, det sammeHar du dokumentation for dette?Subsidiært: Har du dokumentation for, at antallet af de dræbte prostituerede ikke indeholder drab på prostituerede som var involveret i andre kriminelle forhold, og drabet derfor ikke kan relateres til prostitution som sådan? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Onslow 15847 Skrevet 14. September, 2015 http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/ekspert-efter-bonnie-doku-den-lykkelige-luder-findes-ikke/5730450Læg mærke til, at det igen er en såkaldt ekspert, der udtaler sig, og igen ud fra en helt etøjet vinkel.Disse eksperter, som vi støder på i alle mulige og umulige sammenhænge, får af en eller anden obskur grund over en kam frit slag i bolledejen, og kritiske spørgsmål fra sjovnalistisk hånd glimrer ved deres fraværen.De herinde, der flittigt citerer eksperter, når det passer ind i jeres kram, skal jeg hermed opfordre til at tage disse eksperters udtalelser med et gran salt, for de baserer på samme måde på et ønske om at bakke et allerede fastlagt synspunkt op, og ja, det gælder både for venstre- og højrefløjens eksperter. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 14. September, 2015 http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/ekspert-efter-bonnie-doku-den-lykkelige-luder-findes-ikke/5730450Læg mærke til, at det igen er en såkaldt ekspert, der udtaler sig, og igen ud fra en helt etøjet vinkel.Disse eksperter, som vi støder på i alle mulige og umulige sammenhænge, får af en eller anden obskur grund over en kam frit slag i bolledejen, og kritiske spørgsmål fra sjovnalistisk hånd glimrer ved deres fraværen.De herinde, der flittigt citerer eksperter, når det passer ind i jeres kram, skal jeg hermed opfordre til at tage disse eksperters udtalelser med et gran salt, for de baserer på samme måde på et ønske om at bakke et allerede fastlagt synspunkt op, og ja, det gælder både for venstre- og højrefløjens eksperter.Jeg troede ikke du læste EB Du tager/citerer også kun politiske emner (links) som passer ind i dit verdens billede, det er ren propaganda fra din side ! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Onslow 15847 Skrevet 14. September, 2015 Jeg troede ikke du læste EB Du tager/citerer også kun politiske emner (links) som passer ind i dit verdens billede, det er ren propaganda fra din side ! Jamen, det er jo netop min pointe, at man selvfølgelig finder de citater, der passer ind i ens agenda, gør du da ikke det?Og der er jo heldigvis altid eksperter, der er villige til at levere. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Krølle Bølle 1122 Skrevet 14. September, 2015 For at afspore tråden en lille bitte smule:Jeg er også ekspert - jeg ved bare ingenting!!!!Tilbage til emnet 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 14. September, 2015 For at afspore tråden en lille bitte smule:Jeg er også ekspert - jeg ved bare ingenting!!!!Tilbage til emnet Tak for et no-brainer indlæg. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Filosoffen 2258 Skrevet 14. September, 2015 Her er så en lidt mere lødig opfølgnings-artikel fra DR's hånd: http://www.dr.dk/nyheder/indland/saadan-har-bonnie-fra-dr-dokumentaren-det-i-dag Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 14. September, 2015 Her er så en lidt mere lødig opfølgnings-artikel fra DR's hånd: http://www.dr.dk/nyheder/indland/saadan-har-bonnie-fra-dr-dokumentaren-det-i-dagDR's opfølgning ligger tæt op af mine citater fra chatten, mon DR læser med på Eroguide ?:Citater fra chatten:"Bonnie er stadig syg. Lige for tiden er hun sygemeldt. Hun kæmper fortsat med sin spiseforstyrrelse. DEt har gået op og ned igennem de to år jeg har fugt hende. Lige nu har hun det svært.""Hej Cecilie - de sidste optagelser er lavet i april i år. Filmen er klippet endelig færdig i maj. Bonnie er desværre stadig syg og arbejder med mellemrum. Men lige nu sygemeldt.""Det gør ondt på mig. Det gør ondt at se, hvordan man kan komme så langt ud. Det er synd for hende!Men hvorfor blive ved med noget, som ødelægger én? Uanset om man elsker eller hader det. Hvad er det der gør, at de bliver ved? På trods af, at børnene kan miste deres mor? Det er en afhængighed, kan jeg forstå... Man kan ikke hjælpe en, som ikke vil hjælpes - men hvis hun kiggede på sine børn, burde det så ikke være nok?""Bonnie har endnu ikke fået sin pølsevogn, men drømmen har hun stadig." Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 14. September, 2015 Jeg synes det var det mest sørgelige jeg har set ( måske fordi jeg sjældent ser tv..?) i lang tid.. Jeg synes det er en fallit erklæring fra det sundheds system vi har, at bonnie ikke får den rette hjælp til sin spiseforstyrrelse og andre psykiske problemer.. Jeg synes det møg ærgerligt at mænd finder det frækt, lækkert, hyggeligt osv at være gæst hos bonnie, når det er så tydeligt at hun har slukket i hele kroppen og mest af alt øjene.. Jeg kan ikke forstå , at pikken står her..? Jeg synes det er godt det blev sendt, da der er en del " bonnie'er derude og dilemmaet med at blive afhæning af branchen ( læs pengene) er i min verdenen lige så stort et problem som div andre æfhænigheder som en del af vores kollegaer har.. Jeg synes vi skylder de kvinder mere hjælp, støtte og masser af omsorg. Knus en bekymret line Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 14. September, 2015 Bonnie bliver ved så længe der findes kunder til hende.Det dybt tragiske er, at nogle mænd vil blive ved og ved med at besøge hende. Mon det gælder deres støtte og omsorg for pigebarnet? Næppe! Det finder jeg personligt mere tragisk ! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 14. September, 2015 Det er utrolig trist for prostitutions debatten, at Bonnie bliver trukket ind i den. Jeg føler virkelig for Bonnie, og har gjort det siden hørte meget om hende for ca. 5 år siden. Der er bare ikke rigtig nogen tæt sammenhæng mellem glædespiger - prostituerede - frie valg - frie mennesker, og Bonnie. Bonnie er blevet prostitueret, fordi det var det der lå lige for. Det lå lige for, fordi det var det nemmeste. Det kræver ingen uddannelse, en uddannelse man ikke orker at tage, fordi man simpelthen ikke er blevet stimuleret til det i barndommen. Misbrug i barndommen, ledte ligefrem den vej. Barndommen har været en kamp for overlevelse - mentalt, ligesom Tanja Rahms teenage år var det. De misbrugte, lærer at nogle, nogle, mænd kan styres med kussen. Stilles kussen til rådighed, så bliver livet lidt nemmere. De, mændene blive flinke. De slår ikke, måske giver de oven i købet omsorg, mad, tøj mulighed for en eksistens, uden at pigen skulle hutle sig igennem, materielt og mentalt. Der ligger et menneske, der aldrig har oplevet varme, omsorg og kærligehed. Efter 5 minutter i kussen, ændrer pikkens ejer sig, kortvarigt, til en der giver alt det pigen har længtes efter hele livet. Det er så uendeligt trist. Det er også trist at mennesker, i samme situation, vælger andre "lette" veje, til en tålelig tilværelse. Dem møder vi på bænken osv. De bedst kørende opnår endda at blive en del af det sociale system, og lever hele deres liv her. Fred med det. Det der er beskæmmende ved hele denne hype omkrig Bonnie, er at de der ser udsendelsen, og egentlig ikke har været "inde" i debatten omkring prostitution, hurtigt danner sig den mening, at " Prostitution er vejen til er dårligt liv" . Sådan er det jo ikke. De prostituerede jeg har besøgt, efter omhyggelig research, er de mest resource stærke, intelligente og empatiske mennesker jeg har mødt i mit, efterhånden, lange liv. Dem har jeg lært meget af, og ikke kun noget der har med sex at gøre. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Filosoffen 2258 Skrevet 14. September, 2015 Man kan læse mere om Bonnie her: http://illbunker.dk/?p=2913 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
kanonkongen 34395 Skrevet 14. September, 2015 Hej Allesammen.Nu har jeg, set dokumentaren to gange, Og ja der, er aspekter og ting man kunne komme ind på. Jeg vil ikke skrive om selve dokumentaren, da der er mange der allerede har skrevet de ting som jeg er enig i. Bonnie ja hun har i den grad haft et liv man ikke misunder. Hendes søsters død mener hun blev 16 år. Hendes mor, hvor Bonnie selv sagde i udseendelsen, at hun vidste intet om hendes mors barndom, ja ikke mindst hendes Bulimi/anoreksi, Som er ved at, tage livet af hende, Bonnies drømme som ikke er opfyldt. Jeg har dyb respekt for, at Bonnie stiller op og fortæller åbenhjertig om hendes liv med op og nedture. Jeg blev da påvirket over at mennesket Bonnie har overskuddet og mod til at, dele sit liv med hele Danmark. Det er for mig den mest oprigtige dokumentar om en glædespige, jeg har set. Vi snakkede på jobbet i dag om dokumentaren, og husk jeg er enlig mand i hønsegården. Men mine kvindelige kollegaer, Var meget objektive og sagde, at livet som GP nok ikke er en dans på roser altid, Men de mener ikke at, branchen skulle forbydes. Det ville gøre det værre for pigerne. Kollegaerne, mente at selvfølgelig skulle man sætte mere ind i hjælp til de piger der gerne vil ud af branchen. og hjælpe massivt der.Og at stigmatiseringen Overfor pigerne skulle afmystificeres, Og de mente faktisk at dokumentaren havde hjulpet for dem. Da det var meget nøgternt program med både opture og nedture. Og en bedre indblik i hvordan branchen fungere. Om mine kollegaer er repræsentativt, for samfundet og deres meninger og holdninger, tvivler jeg selvfølgelig på. Men en god debat havde vi.Dokumentaristen. Mette Korsgaard Som lavede dokumentaren, "Bonnie og de tusinde mænd" fortjener også lige et par ord, fra mig.En dokumentar. Den skal gøre mig klogere, måske på mig selv eller på et emne, som jeg ikke før kendte til. Dokumentaren skal også helst udfordre mig og give mig modstand. Men for mig er det der er vigtigst, er at jeg er blevet klogere, så når jeg er færdig med at se dokumentaren, Og jeg synes, at jeg er kvalificeret til at kunne snakke om emnet, og det fik jeg jo gjort med kollegaerne i dag. Og den cadeau vil jeg da gerne give til Mette. Det er jo altid vigtigt med en debat, om de ting der sker i samfundet Og her må jeg sige, at Mette var nuanceret og Seriøs hun udstiller ikke Bonnie på nogen måde mener jeg. Jeg syndes Mette fik dokumentaren til, at vise om Bonnies levede liv, som det nu var i fortiden og det liv, og hvor hun er I dag. Programmet bevægede mig. Og ja Hun er i mine øjne en super god dokumentarist. Ha en god mandag allesammen.KK 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 14. September, 2015 Det er utrolig trist for prostitutions debatten, at Bonnie bliver trukket ind i den. Jeg føler virkelig for Bonnie, og har gjort det siden hørte meget om hende for ca. 5 år siden. Der er bare ikke rigtig nogen tæt sammenhæng mellem glædespiger - prostituerede - frie valg - frie mennesker, og Bonnie. Bonnie er blevet prostitueret, fordi det var det der lå lige for. Det lå lige for, fordi det var det nemmeste. Det kræver ingen uddannelse, en uddannelse man ikke orker at tage, fordi man simpelthen ikke er blevet stimuleret til det i barndommen. Misbrug i barndommen, ledte ligefrem den vej. Barndommen har været en kamp for overlevelse - mentalt, ligesom Tanja Rahms teenage år var det. De misbrugte, lærer at nogle, nogle, mænd kan styres med kussen. Stilles kussen til rådighed, så bliver livet lidt nemmere. De, mændene blive flinke. De slår ikke, måske giver de oven i købet omsorg, mad, tøj mulighed for en eksistens, uden at pigen skulle hutle sig igennem, materielt og mentalt. Der ligger et menneske, der aldrig har oplevet varme, omsorg og kærligehed. Efter 5 minutter i kussen, ændrer pikkens ejer sig, kortvarigt, til en der giver alt det pigen har længtes efter hele livet. Det er så uendeligt trist. Det er også trist at mennesker, i samme situation, vælger andre "lette" veje, til en tålelig tilværelse. Dem møder vi på bænken osv. De bedst kørende opnår endda at blive en del af det sociale system, og lever hele deres liv her. Fred med det. Det der er beskæmmende ved hele denne hype omkrig Bonnie, er at de der ser udsendelsen, og egentlig ikke har været "inde" i debatten omkring prostitution, hurtigt danner sig den mening, at " Prostitution er vejen til er dårligt liv" . Sådan er det jo ikke. De prostituerede jeg har besøgt, efter omhyggelig research, er de mest resource stærke, intelligente og empatiske mennesker jeg har mødt i mit, efterhånden, lange liv. Dem har jeg lært meget af, og ikke kun noget der har med sex at gøre. Enig med dig langt hen af vejen Århus , men i selve debatten om prositution mener jeg, at alle stemmer har sit berettigelse og plads. Så at vi er en lille skare af stærke kvinder ( de fleste er nok samlet herinde..?) er jo ikke nok til det helheds billede som der efterhånden er ved at tegne sig i DK. Der er desværre rigtig mange i branchen som ikke har det godt eller svært ved at komme ud af jobbet, de også er herinde.. Jeg tænker illiotionen i disse år bliver pillet lidt mere fra og at vi vil få svært ved at overbevise resten af samfundet om, at dette er et ok erhverv, også i fremtiden.. Jeg tænker simpelthen ikke, at vi er nok der kan modbevise.. Knus line Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg