Brandsprøjten 591 Skrevet 14. September, 2015 Mon ikke vi er ovre i det politiske TV dokumentar. Det er tydeligvis 2 kvinder der står bag programmet og mon ikke de har en skjult dagsorden der hedder "købesex skal gøre køberen kriminel". Så er det jo superoplagt at vælge Bonnie. Hun er helt "perfekt" i rollen. En rædsom barndom fyldt med svigt og elendighed. Og den dårlige barndom bliver "affyringsrampen" til resten af hendes skæbne i voksenlivet. Som er et tilsvarende dårligt og negativt liv.Og så er vi lige præcis derhenne hvor de 2 kvinder der står bag programmer så gerne vil hen. Hvis vi nu bare gjorde det kriminelt at være kunde ville alle problemerne gå væk. Kunderne ville udeblive og Bonnie ville derfor blive tvunget til at lave noget andet og hendes liv ville blive meget bedre. Og så bliver vi alle sammen meget gladere. Og for øvrigt er der ingen alternativer til Bonnies skæbne som luder. Alle piger der skulle få den ide vil få deres liv ødelagt resten af deres dage - fordi kyniske mænd udnytter deres dårlige situation. Det er umuligt at kombinere et almindeligt liv som f.eks sygeplejeske med et hobbyjob 7,5 timer en gang hver anden uge. Og der er umuligt at sige stop hvis man bliver træt af jobbet.Alle piger der på nogen måde går i gang ender i helvede. Derfor skal det være kriminelt at være kunde.Og så er ringen ligesom sluttet. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
kajbigpakaj 257 Skrevet 14. September, 2015 Jeg tror at folk i princippet godt er klar over, at det ikke er pengene der er problemet. Jeg tror folk samler ind, for at vise deres anerkendelse af Bonnie, og simpelthen give hende et "klap på skulderen"... det er mere at betragte som en gave, end det er crowdfunding.hvis pengene ikke er problemet, hvorfor arbejder hun mon selvom hun er syg? 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Larsss 32 Skrevet 14. September, 2015 hvis pengene ikke er problemet, hvorfor arbejder hun mon selvom hun er syg?Fordi at det er det liv hun kender?Måske skulle man lave en dokumentar om den ulykkelige luderkunde? Wink wink Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Filosoffen 2258 Skrevet 14. September, 2015 Har du set billedet de valgte til årets foto, hendes blik? Hvis jeg var kunde og blev mødt med en tom stirrende og udsultet krop ville mit førstehåndsindtryk takke nej uanset min lyst.Jo, jeg har set billedet, og jeg er helt enig - hvis man altså bedømmer det ud fra det ene billede.Jeg vil anbefale, at du kigger på den "aftenshowet" udsendelse der er blevet sendt på DR her i aften. Se her: https://www.dr.dk/tv/se/aftenshowet/aftenshowet-2015-09-14Cirka 16 minutter inde, kan du høre instruktørens kommentar til netop dette billeder og fortolkningen af de "tomme øjne"."Med tomme øjne" siger intervieweren (Ulla Essendrop) spørgende..."Ja, altså..." "altså..." ja... men øhh.." "men øhh.." "Ja, i hvert fald en eller anden slags øjne" "Nu har hun jo nogle meget sigende øjne" "hun har jo nogle rigtig rigtig gode øjne, så.." "man kan ligge alt i de der øjne" "jeg er i hvert fald enormt nysgerrig.. efter hvem er Bonnie" siger Mette Korsgaard.Så selve instruktøren (som jo har været/er meget tæt på Bonnie) mener altså ikke det er helt så ligetil at tillægge Bonnies øjne "tomheden" på det billede.Jeg ved godt mange mænd møder gennemførte skuespillerinder, men i nogle tilfælde taler elendigheden sit stærke sprog uden der kan drages tvivl og her ønsker jeg bare en smule mere ansvar alle veje rundt. Ja, og gerne alt det ansvar som man overhovedet muligt kan påtage sig. Men man må ikke glemme, at det kan være umådeligt svært...Hvis en kunde kommer til mig og han dybest set har behov for alt andet end sex eller aldrig har prøvet det før behøver jeg heller ikke flå hans pengepung. Han må gerne komme tilbage selvsikker og lystig, det er lidt sjovere. Et medansvar koster intet. Men du kan ikke vide, om han bare lader som om han er selvsikker og lystig, når han kommer tilbage... mao. man kan kun tage ansvar, når forudsætningerne herfor er tilstede. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 14. September, 2015 Tilgengæld hvem vil lave en udsendelse om en succesfuld GP a la Jasmin, Nikita og andre herinde fra ? Man er nød til at tage fat i ekstreme tilfælde for at få en reaktion fra folk. Det ekstreme er da netop når pæne piger med uddannelse, job, og almindelige baggrunde bliver glædespiger, hvad skete der lige der, hva'? Reaktionerne ville vælte ind på en anderledes måde. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Larsss 32 Skrevet 14. September, 2015 Det ekstreme er da netop når pæne piger med uddannelse, job, og almindelige baggrunde bliver glædespiger, hvad skete der lige der, hva'? Reaktionerne ville vælte ind på en anderledes måde. Det tror jeg nu ikke. Der har været meget fokus på sugardaters f.eks. Der er holdningen nok at sådan har det altid været- ældre mænd / yngre piger. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Filosoffen 2258 Skrevet 14. September, 2015 hvis pengene ikke er problemet, hvorfor arbejder hun mon selvom hun er syg?En ting er at have en opsparing (som f.eks. kan bruges til en pølsevogn). En anden ting er at have til det løbende budget.Hvis du er i tvivl om hvorfor hun arbejder, selvom hun er syg, så må det være fordi du ikke har set dokumentaren.... 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 14. September, 2015 Det ekstreme er da netop når pæne piger med uddannelse, job, og almindelige baggrunde bliver glædespiger, hvad skete der lige der, hva'? Reaktionerne ville vælte ind på en anderledes måde. Louise - du er i EB http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/mor-og-sexarbejder-mit-arbejde-er-fedt/5731439 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Filosoffen 2258 Skrevet 14. September, 2015 Og så fik "mentor" og ekspert nr. 2 fra chatten, også sin egen artikel...http://www.dr.dk/nyheder/indland/mentor-prostituerede-det-kan-vaere-svaert-dem-stoppeGad vide, om DR har gjort sig den ulejlighed at indkalde andre "eksperter" end fra svanegruppen(reden/kfum), så der i det mindste kunne kastes et lidt mere nuanceret lys på "eksperternes" udsagn om prostitution. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 14. September, 2015 Og så fik "mentor" og ekspert nr. 2 fra chatten, også sin egen artikel...http://www.dr.dk/nyheder/indland/mentor-prostituerede-det-kan-vaere-svaert-dem-stoppeGad vide, om DR har gjort sig den ulejlighed at indkalde andre "eksperter" end fra svanegruppen(reden/kfum), så der i det mindste kunne kastes et lidt mere nuanceret lys på "eksperternes" udsagn om prostitution.Du kan foreslå de ringer til Jasmin 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
News 1197 Skrevet 14. September, 2015 Og så fik "mentor" og ekspert nr. 2 fra chatten, også sin egen artikel...http://www.dr.dk/nyheder/indland/mentor-prostituerede-det-kan-vaere-svaert-dem-stoppeGad vide, om DR har gjort sig den ulejlighed at indkalde andre "eksperter" end fra svanegruppen(reden/kfum), så der i det mindste kunne kastes et lidt mere nuanceret lys på "eksperternes" udsagn om prostitution.hvem ville du foreslå? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Filosoffen 2258 Skrevet 14. September, 2015 hvem ville du foreslå?Tjaa. Nærmest en hvilken som helst psykolog/sexolog som ikke er en del af reden/kfum/svanegruppen/Tanja Rahm/Netværksgruppen-segmentet, og som kan tilføre nuancer om at prostitution ikke med 100% sikkerhed er skadeligt, samt at en prostitueret ikke nødvendigvis lever i en illusion, og at en prostitueret ikke nødvendigvis har behov for at blive reddet, og at der rent faktisk findes velfungerende prostituerede (men ikke nødvendigvis lykkelige!). 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
News 1197 Skrevet 14. September, 2015 Tjaa. Nærmest en hvilken som helst psykolog/sexolog som ikke er en del af reden/kfum/svanegruppen/Tanja Rahm/Netværksgruppen-segmentet, og som kan tilføre nuancer om at prostitution ikke med 100% sikkerhed er skadeligt, samt at en prostitueret ikke nødvendigvis lever i en illusion, og at en prostitueret ikke nødvendigvis har behov for at blive reddet, og at der rent faktisk findes velfungerende prostituerede (men ikke nødvendigvis lykkelige!).hmm ikke videre konkret. Troede du havde et eller flere navne i ærmet.det skal vel også være en som beskæftiger/har beskæftiget sig med prostituerede? Synes jeg er vigtigt.hvor finder man dem? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
JerryT 43 Skrevet 14. September, 2015 Efter at have set dokumentaren om Bonnie må jeg sige at det er direkte uansvarligt at besøge hende.Det er helt tydeligt at hun ikke har det særlig godt og hvis man ikke besøger hende så stopper hun nok i branchen.Hvad der så videre skal ske med hende må guderne vide.Men hvis der er nogle der begynder at sige at det er prostitutionen der har ødelagt hende ja så kig på hendes barndom. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
skjold 34 Skrevet 14. September, 2015 Hel ærlig hvem fanden ku finde på og hoppe på hende, man skal godt være meget liderlig, det var bare min mening... 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 15. September, 2015 (edited) Jeg fornemmer....... nok ikke helt uden grund, at dokumentaren omkring en kvindes liv og bevidste valg, nok rammer en del ømme punkter hos EG-folketFjerner jeg det værste fra dokumentaren, og giver Patricia en lille make-over, og så ellers forholder mig til Patricia uden kendskab til Bonnie, ja så kunne de piger jeg har besøgt, såmænd sagtens have diverse udfordringer, uden at jeg ville kunne mærke det. Jeg har også fantasi nok til at forestille mig - Det arbejdsmæssige valg er bestemt ikke valgt på baggrund af udsigten til at dyrke sex med en pokkers masse mænd, men nok snarere fordi rollen som GP er måske langt hen af vejen nemmere at spille/leve end den virkelige person, krydret med megen positiv opmærksomhed og en viden omkring - Jeg er et godt knald, det betaler mine regninger. Det giver også en frihed til at indrette mit liv efter mine behov (har man børn, kan man tilbringe mere tid sammen med dem osv)Modsat så mange andre kvinder i branchen, kunne jeg fristes til at fremhæve1) Kvinden er ganske afklaret og bevidst omkring sine valg2) Påvirkningerne af et dobbelt liv er langt mindre, da hun har valgt ikke at skjule hvad hun laver - og....... ikke uvæsentligt der er ikke meget der tyder på skam3) I hendes tilfælde er hun ligeledes bevist og afklaret omkring hvad hendes liv betyder for et kæresteforhold og hendes muligheder for et normalt velfungerende sexliv.4) Jeg synes hun er et lysende eksempel på at intelligens ikke er en gardering imod et hård liv. Hun virker som en meget intelligent kvinde på ligefod med alle vores farvoritpiger.Som jeg ser dokumentaren handler den slet ikke om, at prostitution har ødelagt hendes liv, eller at prostitution ødelægger kvinder. Primært handler dokumentaren om en kvindens liv og valg med tilknytning til prostitutionsmiljøet. Jeg ser ingen steder at man forsøger at skære alle over en kam. Det fine i denne dokumentar er, at det er op til beskueren selv at forholde sig til vidste. Dokumentaren viser nogle dilemmaer. Selv om det ofte er lettere rarere at være Patricia, så skaber Patricia også udfordringer for Bonnie og omvendt. Det samme gør sig gældende for andre emner der bliver bragt op, valg og fornuft stritter nogen gange i hver sin retningPersonligt hælder jeg mere til, at prostitutionsbranchen tiltrækker forskellige typer kvinder, herunder også kvinder med udfordringer eller skæve tilværelser. Jeg anerkender faktisk også det faktum, at der findes kvinder i branchen, der føler sig langt bedre tilpas i GP-rollen end den ofte mere komplicere rolle og liv der ligger udenfor det frække univers. Hvad opnår man så hvis man fjerner denne del af deres liv ? Næppe at livet bliver lettereOm man er stærk eller svag er man også nødt til at forholde sig til nogle mønstre der er rimeligt udbredt1) Det styrker selvtilliden at få en masse søde komplimenter m.v. - Man føler man er noget særligt2) Det er da skønt at mærke, at mændene efter en god oplevelse ofte er helt oppe og ringe.3) Mange af disse kvinder er rimelig naive/godtroende - Ser ofte altid det bedste i folk. Senere erstattes det af mistro til mænd4) Bryder sig sjældent om, at blive sagt imod, og sker det har de en tilbøjelighed til konstant af afbryde eller vise drama-egenskaber.5) Mange af disse kvinder har et rimeligt stort pleaser-gen på godt og ondt.6) De har ofte svært ved at se, der er forskel på at være ven med en gæst hvor man reelt stadig kun viser GP´ens personlig og glemmer den virkelig person af vejen. Det er jo ikke venskab, det er blot en udvidelse af glædespige/kunde forholdet.7) De har ofte en meget fastlåst holdning til, at man ikke kan gøre som Bonnie, kan have nære venner der kender begge personer "Bonnie og Patricia". Bringes evnet op, er det min erfaring at de hurtigt går i selvsving og gør meget for at fornægte det faktum, at de nok ikke er nymfomaner der bare elsker at dyrke sex med alle mænd, men at det dels er et job og dels at det kræver at man påtager sig en bestemt rolle - Det perfekte elskerinde samt at det ofte er nødvendigt at tage illusioner og andet i brug, for at skabe de fede og gode seksuelle oplevelser for: KUNDEN. 8) Det er en meget udbredt holdning, at grunden til dobbelt livet tager afsæt i hensyntagen til omverdenen, og selvfølgelig fordømmelse. Faktum er bare at det sjældent holder helt vand, men så slipper man for at forholde sig til "Synes jeg egentligt selv det er ok, og er det ikke lidt forkert at give udtryk for noget man ikke er for sine nære"8 ) En del er dagdrømmere, for mange af deres mål er bestemt ikke urealistiske, man det kræver bare lidt mod. Egentligt også meget fint vist i dokumentaren "jeg kunne godt tænke mig at have en pølsevogn". Bliver det til noget ? er det urealistisk ? Næ, hvorfor så ikke gøre det ? Måske fordi det er lettere og mere trygt at holde sig til den rimelige nemme og klart definere rolle (Petricia eller GP,navnet)9) Rigtig mange er vildt søde og kærlige, på den anden side er det også meget følsomme og sårbare.10) En del bar svært ved at knytte meget meget tætte relationer, hvor man er nødt til at lukke andre ind i ens følsomme univers.Jamen er det så så forfærdeligt ? Næ, det mest interessante er vel blot at disse mønstre tegner sig, modsat den tro man kunne have, at alle disse piger er velfungerende super intelligente med styr på livet og fremtiden. Det er nok andre mønstre man vil finde hvis man kigger på den finansielle sektor - Vigtigt der er ikke noget er rigtigt og forkert når vi taler egenskaber, for det er sjældent jobbet der skaber egenskaberne, men jobbet der tiltrækker bestemte egenskaber.Afslutningsvis vis vil jeg gerne pointere, at jeg har stort respekt for disse piger, og jeg holder bestemt også meget af dem jeg kender, og for at skære det ud i pap - De er ikke mere "Fuck-up" end jeg og andre der bilder sig ind, at være stærke og velfungerende. Det største udfordring som jeg ser er, at det kræver en helvedes stor indsats at få lov at lære den rigtige person at kende, hvis man mødes i branchen, hvilket jo i almen sammenhæng ikke betyder noget, med mindre man søger viden eller en tæt relation.Alt i alt - Branchen er på den ene side møj beskidt og på den anden side også vidunderlig skøn, og de aktive trives på forskellig vis, uden at man kan ændre meget ved et forbud eller en komplet legalisering.p.sJeg har fuld forståelse for, at man som aktiv GP tænker markedsmæssigt og som køber beroliger sig selv med "Jamen de piger jeg besøger er helt vildt fantastiske, og jeg kan i hvert fald ikke skabe nogen påvirkninger - Jeg kan godt komme i tvivl Redigeret 15. September, 2015 af Bluejacket Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 15. September, 2015 Hel ærlig hvem fanden ku finde på og hoppe på hende, man skal godt være meget liderlig, det var bare min mening...lyspære-ikon Alle dem der kun kender til Patricia Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Mistress Dana 105 Skrevet 15. September, 2015 hmm ikke videre konkret. Troede du havde et eller flere navne i ærmet.det skal vel også være en som beskæftiger/har beskæftiget sig med prostituerede? Synes jeg er vigtigt.hvor finder man dem?Der findes faktisk dygtige socialrådgiver mv på feltet, hvis man ikke ønsker at det skal være en glædespige.Jeg er heller ikke sikker på det er en super ide med en GPer. Det er brugt før og tit så virker det som om debatten pluselig tager den drejning, at det meredrejer sig om manden frem for bolden.Men det er sjældent, at de rådgivere som faktisk kommer ud på klinikkerne og møder os, bliver spurgt om, at deltage offentligt i debatten.De arbejder disse 2 steder http://gammel.socialstyrelsen.dk/udsatte/prostitution/kompetencecenter-prostitution-2http://socialstyrelsen.dk/projekter-og-initiativer/voksne/projekt-exit-prostitutionModsat reden mv, anerkender de, at der findes piger/kvinder der arbejder som GP som har det ganske fint, samt at vi altså ikke alle har haft en dårlig barndom mv.De bruger deres kræfter på at forbedre forholdene for dem som ønsker det og så hjælpe de piger som ikke længere ønsker at være i branchen.Birgitte Orthmann, som tidligere har arbejdet i marken for kompetencecentret i Odense (hun har været på de fleste klinikker og snakket med GPerne på stederne. Jeg brugte hende meget til nystartede piger på mine steder) og er overgået til exit Odense er min bedste bud på en som kan give et mere nuanceret indblik i vores lille verden. 5 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
News 1197 Skrevet 15. September, 2015 Tak for buddet. Det lyder som en god ide.der er nogle (måske mange) herinde, der vil påstå, at de, herunder Birgitte, kommer fra "godhedsindustrien" og at de kun har det formål, at skabe arbejde til sig selv, altså de ser problemer, der ikke eksisterer.bange for de også bliver kasseret i det øjeblik de ytre et kritisk ord om branchen. Desværre.problemet er nok at de "rette eksperter" ikke eksisterer. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
gerog 9288 Skrevet 15. September, 2015 Tak for buddet. Det lyder som en god ide.der er nogle (måske mange) herinde, der vil påstå, at de, herunder Birgitte, kommer fra "godhedsindustrien" og at de kun har det formål, at skabe arbejde til sig selv, altså de ser problemer, der ikke eksisterer.bange for de også bliver kasseret i det øjeblik de ytre et kritisk ord om branchen. Desværre.problemet er nok at de "rette eksperter" ikke eksisterer.eller ikke gider at stå frem for at undgå en hetz fra medierne og Tanja Rahm segmentet. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
News 1197 Skrevet 15. September, 2015 Sådan. Så har man helgarderet og sikret sig retten til at diskvalificere alle "eksperter" hvis de skulle ytre et eneste kritisk ord.Nydeligt. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Mistress Dana 105 Skrevet 15. September, 2015 Tak for buddet. Det lyder som en god ide.der er nogle (måske mange) herinde, der vil påstå, at de, herunder Birgitte, kommer fra "godhedsindustrien" og at de kun har det formål, at skabe arbejde til sig selv, altså de ser problemer, der ikke eksisterer.bange for de også bliver kasseret i det øjeblik de ytre et kritisk ord om branchen. Desværre.problemet er nok at de "rette eksperter" ikke eksisterer.nu tænker jeg altså heller ikke, at der er brug for ultimative eksperter, men der er brug for nuancerede holdninger til branchen, især når der igen blæser en medie storm indover os. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
News 1197 Skrevet 15. September, 2015 Enig. Tror bare ikke det er godt nok for visse personer herinde. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jasmin 8533 Skrevet 15. September, 2015 (edited) helt enig i at det er eksperter udefra der er behov for som IKKE partout er GPer....... News - hvorfor skulle det ikke være godt nok ?? hvad mener du med det? eller ikke gider at stå frem for at undgå en hetz fra medierne og Tanja Rahm segmentet.det er ikke reaktionerne fra prostitutionsmodstanderne der forhindrer mig i at stå frem med mit ansigt og rigtige navn... selv om min mand igår aftes meget sødt sagde at han ville bakke mig op uanset hvad jeg valgte at gøre... men det er jo ikke kun ham og mig jeg er nødt til at tænke på - det er hele min kvindelige familieproblemet med at stå frem er alle de andre modtagere af budskabet...det er dem der efter jeg er stået frem skriver til min datter (in spe) på FB "din fucking luderkælling af en mor skal bare voldtages af 20 mænd til hun flækker så du kan se hvor meget lort hun er lavet af"JEG har valgt det her - den her branche på godt og ondt.... min familie har ikke og de skal ikke konfronteres med mennesker af den type når de ikke selv har valgt... Redigeret 15. September, 2015 af Jasmin 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
News 1197 Skrevet 15. September, 2015 Tak for buddet. Det lyder som en god ide.der er nogle (måske mange) herinde, der vil påstå, at de, herunder Birgitte, kommer fra "godhedsindustrien" og at de kun har det formål, at skabe arbejde til sig selv, altså de ser problemer, der ikke eksisterer.bange for de også bliver kasseret i det øjeblik de ytre et kritisk ord om branchen. Desværre.problemet er nok at de "rette eksperter" ikke eksisterer.jasmin. Se ovenfor.jeg synes det er godt nok, men hvad siger andre herinde? Tror mange herinde heller ikke vil anerkende dette.derfor jeg skriver at de rette eksperter nok ikke findes. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg