Hop til indhold
kanonkongen

DR1. Dokumentar. Bonnie og de tusinde mænd.

Recommended Posts

Jeg tror tallet bliver endnu højere. Det er en rørende historie og flot dokumentar, alle kvinder i salen fik tårer i øjnene, jeg tror næsten alle kvinder kunne mærke i deres krop og sjæl de følelser Bonnie har været igennem.

Der er allerede indsamlet 101.648 kr.

https://www.caremaker.dk/nc/fr/i/hjaelp_bonnie_ud_af_prostitution/

Mon den kommer over 200.000 kr. ?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Der er allerede indsamlet 101.648 kr.

https://www.caremaker.dk/nc/fr/i/hjaelp_bonnie_ud_af_prostitution/

Mon den kommer over 200.000 kr. ?

Så har hun da råd til at betale huslejen så hun ikke bliver sat på gaden på torsdag og få begravet sin kæreste standsmæssigt når retsteknikerne har frigivet hans rester :(:( 

Det kunne jeg godt unde hende.... jeg forstår godt hun er på randen af sammenbrud... 

Redigeret af Jasmin

Del dette indlæg

Link til indlæg

Så har hun da råd til at betale huslejen så hun ikke bliver sat på gaden på torsdag og få begravet sin kæreste standsmæssigt når retsteknikerne har frigivet hans rester :(:( 

Det kunne jeg godt unde hende.... jeg forstår godt hun er på randen af sammenbrud... 

Jeg har ikke ondt i numsen, har du ? Jeg ville ikke byttet mit liv med hendes selv om jeg fik en 1 mio.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Er de penge øremærket til pølsevognen, hvis det er tilfældet bliver en masse mennesker skuffet. Det kræver hun gennemfører flere kursusforløb med bestået beviser, hun kan ikke bare kaste pølser over disken fra gaden af. Levnedsmiddelstyrelsen stiller krav og tvivler på hun gennemfører diverse kurser med alt det andet hun kæmper med. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Er de penge øremærket til pølsevognen, hvis det er tilfældet bliver en masse mennesker skuffet. Det kræver hun gennemfører flere kursusforløb med bestået beviser, hun kan ikke bare kaste pølser over disken fra gaden af. Levnedsmiddelstyrelsen stiller krav og tvivler på hun gennemfører diverse kurser med alt det andet hun kæmper med. 

Nej de er ikke øremærket til pølsevognen, ifølge kommentarene på siden.

Jeg håber det ender med, at hun får pengene til psykologhjælp, finde lejebolig og betale hendes gæld.
Derudover håber jeg på, der er en venlig pølsemand/pølsekvinde i hendes lokal område, der vil ansætte hende til et par gange om måneden, så hun kan få oplevet at stå bag disken i en pølsevogn.
Da jeg ikke tror hun kan klare de administrative opgaver, det også kræver at drive forretning efter alt det hun har været igennem.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Derudover håber jeg på, der er en venlig pølsemand/pølsekvinde i hendes lokal område, der vil ansætte hende til et par gange om måneden, så hun kan få oplevet at stå bag disken i en pølsevogn. Da jeg ikke tror hun kan klare de administrative opgaver, det også kræver at drive forretning efter alt det hun har været igennem.

Bonnie har tidligere ejet en grillbar og et solcenter. Se her: http://www.information.dk/320059

Jeg tror ikke, at det er pengene eller de faglige kvalifikationer, der afholder Bonnie fra at stå i en pølsevogn...

Del dette indlæg

Link til indlæg

hvad er det så ? Vilje ? Afhængighed ?

Hej Nille.

Det kunne måske være, fordi. Hun er meget syg Mht Bullimi og Anoreksi. Tror ikke der er meget overskud eller kræfter til noget som helst. Og det er da vist meget forståeligt.

God aften.

KK

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Hej Nille.

Det kunne måske være, fordi. Hun er meget syg Mht Bullimi og Anoreksi. Tror ikke der er meget overskud eller kræfter til noget som helst. Og det er da vist meget forståeligt.

God aften.

KK

Jeg tror det skyldes afhængighed, du hører hende selv nævne til Mette Korsgaard hun stadig er i branchen om 2 år trods de har talt om projektet vedr: pølsevognen. Nu linker Filosoffen tilmed en artikel hvor det fremgår hun tidligere har ejet en grillbar. Da hun bliver udskrevet fra hospitalet opsøger hun trods en svækket krop miljøet igen igen. Hun er tilbage i trygge rammer, det kendte ligesom en narkoman får sit stof. 

Da hun blev udskrevet ville udefrakommende mene hendes kræfter eller overskud var lig nul ligesom du nævner, men hun vender alligevel tilbage. Det skyldes afhængighed. 

Desværre. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Afhængighed måske ?

Eller også er det at starte et nyt kapitel ikke så let for alle, hun har trods alt lavet det samme i 20 år.

Der er nogen som godt kan lide de "trygge velkendte rammer" det er at lave det samme som man har gjort i mange år.

Sjovt nok så drømte jeg i nat at jeg sagde mit job op, men straks efter fortrød jeg fordi at jeg nu stod med ukendte udfordringer :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Der er vist nogle dybere mekanismer som spiller ind her end det ukendte især når hun før har ejet en grillbar og solcenter, og alligevel vender tilbage. 

Afhængighed. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Der er vist nogle dybere mekanismer som spiller ind her end det ukendte især når hun før har ejet en grillbar og solcenter, og alligevel vender tilbage. 

Afhængighed. 

Jamen det er da rigtigt, det sagde hun vel også selv sådan mellem linjerne.

Men hun havde da også umiddelbart mod på noget andet.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg tror det skyldes afhængighed, du hører hende selv nævne til Mette Korsgaard hun stadig er i branchen om 2 år trods de har talt om projektet vedr: pølsevognen. Nu linker Filosoffen tilmed en artikel hvor det fremgår hun tidligere har ejet en grillbar. Da hun bliver udskrevet fra hospitalet opsøger hun trods en svækket krop miljøet igen igen. Hun er tilbage i trygge rammer, det kendte ligesom en narkoman får sit stof. 

Da hun blev udskrevet ville udefrakommende mene hendes kræfter eller overskud var lig nul ligesom du nævner, men hun vender alligevel tilbage. Det skyldes afhængighed. 

Desværre. 

Hej Louise.

Jo det vil jeg, da ikke benægte du har ret i. Men som hun har det idag, med sine 43 kg. Tror jeg stadigvæk ikke hun har kræfterne til det. Hendes humør er i bund, Hun er så svækket som, jeg ser hendes situation. Hun er så meget i følelsesmæssig ubalance med alle de ting der sker for hende. Men ja kan jo tage fejl.

Jeg ved dog ikke hvornår optagelserne stoppede. Men du har da ret i, at Bonnie, nævner det med hun nok også er i branchen om 2 år. Men synes jeg læste hun er sygemeldt pt.

God dag Louise.

KK

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Kanonkongen

Som afslutningsvis synes jeg det fint hun har sygemeldt sig, hun er godt nok uheldig og vil som Krølle Bølle også ønske hende lagt borte og skabe fred og ro med sine børn og håbe på det bedste for dem.

Du må også have en god dag :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Afhængighed. 

Ja, det afhængighed af de hurtige penge.
Og hvis hun har et højt forbrug, så kan hun hurtigere tjene det hjem via prostitution end ved at arbejde på en grillbar og solcenter.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hun har betalt skat i årevis, men har ingen fagforening.. Lønnen er nok høj, men karrieren er jo kort..

Men at hun ikke har en sygeforsikring som selvstændig, så hun kan få hjælp derfra går over min forstand, men der skal jo heller ikke så meget til.

Venligst Landsbytossen - nu med smart-phone

Del dette indlæg

Link til indlæg

hvad er det så ? Vilje ? Afhængighed ?

Jeg vil passe meget på med at gætte på hvad der er på spil for Bonnie. Det er jo hele hendes liv vi taler om, og vi kan alene på grundlag af nogle tv-udsendelser og diverse artikler, slet ikke komme med kvalificerede gæt.

Hun har haft en meget kompliceret og problemfyldt barndom, ungdom og voksenliv, så grunde kan man helt sikkert finde mange af...

Del dette indlæg

Link til indlæg

Ja, i dag er Bonnie så sat på gaden.

http://ekstrabladet.dk/112/bonnie-sat-paa-gaden-i-dag/5735954

Men det var så ikke pga. af pengene, at hun blev sat på gaden. Det var pga. kontroverser med sin udlejer. Og - jf. min subjektive vurdering - kunne hendes nu ex-udlejer godt minde lidt om en låsby-svendsen-type - dvs. en der køber faldefærdige/nedrivningsmodne huse på tvangsauktion og lejer dem ud til svage sociale tilfælde.

Del dette indlæg

Link til indlæg

I det hele taget en utrolig rørende og sørgelig historie. Hun var meget sølle og se på, men er ikke svag - ellers var hun gået ned for mange år siden. Stedet fremstår jo også meget rent, pænt og nydeligt. Udsendelsen giver jo helt klar næring til den svenske model desværre. Jeg er bange for, at hun nu er brandet for ever - det er også ganske forfærdeligt for hendes børn. Hvem synes det er sjovt, at ens mor har bollet som L med mere end 1000 mænd?? Det er social slagside som vil noget.

Interessant er det dog, at den kvindelige instruktør også har fulgt en anden kvinde i et par år. En kvinde som måske kunne virke som Jasmin med et intellektuelt overskud og tilsyneladende total afklaring omkring sit job som GP. Spændende at se denne dok engang, hvis den bliver vist. Der var et interview med instruktøren [Mette Korsgård] på radio 24-7 som jeg hørte lidt af - det var interessant. Link: http://www.radio24syv.dk/programmer/ak-24syv/12187647/ak-24syv-15-09-2015-1/?aktualitet

Del dette indlæg

Link til indlæg

Rikke Grosell har skrevet et fint indlæg i politiken om dokumentaren:

http://politiken.dk/debat/ECE2847826/den-stoerste-luder-i-ny-dr-dokumentar-er-ikke-bonnie-men-dr/

Den største luder i udsendelsen er således ikke Bonnie, men DR, der i den grad lukrerer på vores behov for at balancere i vores egen tilværelse via andres undergang.

Dokumentarens problem er, at den kun er interessant, fordi Bonnie er syg og udsat – ikke fordi hun er prostitueret. Fulgte man en anden og mere gennemsnitlig prostitueret igennem to år og klippede det ned til 57 minutter, er det ikke givet, at det ville ende med noget særlig interessant. Bonnie er nemlig ikke, som prostituerede er flest. Hun er et fund for enhver dokumentarproduktion med sin solariebrune og tatoverede krop, sit hårde ydre og let genkendelige karakteristika som en, der har haft et barsk liv.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Jeg tror godt de fleste har en viden om journalistisk og dens magt og et par drejebøger. Nu har Mette Korsgaard faktisk fulgt en anden, det fortalte hun på TV2 nogle dage efter Bonnie. Det er med fuld overlæg Bonnies dokumentar bliver sendt som den første, jeg håber dels der vil gå flere år inden næste bliver vist da publikumet ikke er modtagelige for en " lykkelig " lykkelig historie på kølevandet af Bonnie. Modstanderne har langt større vægt på deres skål. Den " lykkelige " lykkelige pige vil blive sablet ned som løgner og få kastet sit liv på diverse forsider med alt de kan grave i for at bevise deres påstande.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...