Rejsenetværk 9729 Skrevet 14. September, 2015 Pas på: Lumske sms'er kan lokke dig i NemID-fældeLige nu rammer en bølge af falske sms'er fra Nets, som forsøger at lokke mobilbrugere til at udlevere billeder af deres NemID-nøglekort.IT 14.09.2015 kl. 15:46http://finans.dk/live/it/ECE8019328/Pas-p%C3%A5-Lumske-smser-kan-lokke-dig-i-NemID-f%C3%A6lde/?ctxref=ext»Ved at afsende en besked med brug af den samme short-kode, som vi typisk anvender, bliver beskeden grupperet sammen med øvrig sms-korrespondance fra Nets. På den måde kan afsenderen få det til at se ud som om, at Nets er afsenderen. Men de har ikke centralt mulighed for at sende noget på vores vegne,« siger Søren Winge."-----------------------Venlig hilsenRejsenetværk 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
BigDick 4771 Skrevet 14. September, 2015 Pas på: Lumske sms'er kan lokke dig i NemID-fældeLige nu rammer en bølge af falske sms'er fra Nets, som forsøger at lokke mobilbrugere til at udlevere billeder af deres NemID-nøglekort.IT 14.09.2015 kl. 15:46http://finans.dk/live/it/ECE8019328/Pas-p%C3%A5-Lumske-smser-kan-lokke-dig-i-NemID-f%C3%A6lde/?ctxref=ext»Ved at afsende en besked med brug af den samme short-kode, som vi typisk anvender, bliver beskeden grupperet sammen med øvrig sms-korrespondance fra Nets. På den måde kan afsenderen få det til at se ud som om, at Nets er afsenderen. Men de har ikke centralt mulighed for at sende noget på vores vegne,« siger Søren Winge."-----------------------Venlig hilsenRejsenetværkVed IKKE hvor mange gange der er skrevet stolpe op og stolpe ned, at der ALDRIG bedes om personlige oplysninger af nogen art, hverken på mail & sms. Det er sgu da utroligt at der er personer der vedbliver at falde i fælden. Er folk da helt blanke eller hvad.Venligst Landsbytossen - nu med smart-phone 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
gerog 9289 Skrevet 14. September, 2015 Ved IKKE hvor mange gange der er skrevet stolpe op og stolpe ned, at der ALDRIG bedes om personlige oplysninger af nogen art, hverken på mail & sms. Det er sgu da utroligt at der er personer der vedbliver at falde i fælden. Er folk da helt blanke eller hvad.Venligst Landsbytossen - nu med smart-phoneMåske ikke, men det er nok dem med alzheimer eller demens der hopper i fælden 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 14. September, 2015 Hvorfor får jeg aldrig falske sms'er, der er ingen som gider at snyde mig, hu-hu... 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Jesper 1968 Skrevet 14. September, 2015 Hvorfor får jeg aldrig falske sms'er, der er ingen som gider at snyde mig, hu-hu...de ved du ingen penge har Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 14. September, 2015 de ved du ingen penge har tja det må være en af fordelene ved at være fattig Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Krone 718 Skrevet 14. September, 2015 (edited) tja det må være en af fordelene ved at være fattig Hehe Nille alle ved jo at det du har i overskud ryger ned til dine FKK pigerne Så der ikke noget hente for en svindler hos dig Redigeret 14. September, 2015 af Krone Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 14. September, 2015 (edited) Ved IKKE hvor mange gange der er skrevet stolpe op og stolpe ned, at der ALDRIG bedes om personlige oplysninger af nogen art, hverken på mail & sms. Det er sgu da utroligt at der er personer der vedbliver at falde i fælden. Er folk da helt blanke eller hvad.Venligst Landsbytossen - nu med smart-phoneDu vil blive overrasket over hvor ofte jeg høre first line supporter i div. firmaer, som jeg er ude og hjælpe, bede om bruger id og PW når de skal hjælpe nogle af deres medarbejder. Sågar helpdesken i det firma jeg arbejder i har bedt om mit bruger id og PW, og nægtede at hjælpe mig hvis jeg ikke udleverede det. Pipen fik dog en anden lyd da de fik vores lokale IT sikkerheds chef i røret. Redigeret 14. September, 2015 af Gæst Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
BigDick 4771 Skrevet 15. September, 2015 Ja må sige at det er da skræmmende læsning, at der er ansatte i firmaerne, der ikke forstår at sikkerheden absolut er vigtig. Det virker som om jeres support team er nogle arrogante skiderikker, men dejligt at de blev banket på plads, så ka de lære det ka de, så jeg kan godt forstå, at der er firmaer der bliver taget i røven af disse scammere. Herre jemeni nogle fjolser.Venligst Landsbytossen -nu med tablet Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 15. September, 2015 Ja må sige at det er da skræmmende læsning, at der er ansatte i firmaerne, der ikke forstår at sikkerheden absolut er vigtig. Det virker som om jeres support team er nogle arrogante skiderikker, men dejligt at de blev banket på plads, så ka de lære det ka de, så jeg kan godt forstå, at der er firmaer der bliver taget i røven af disse scammere. Herre jemeni nogle fjolser.Venligst Landsbytossen -nu med tabletNu er vi et stort firma med over 50.000 medarbejder globalt, og de firmaer jeg ofte er ude hos er endnu større, så der vil altid være nogle fjolser i mellem.Men jeg giver dig ret. Det er ofte rystende hvor let folk tager på sikkerheden. Men det gælder jo alle stedder. Tænk bare på hvor let det er at hacke et kamera i et fjernsyn, og der findes RIGTIG mange fjernsyn i de danske hjem med indbygget kamera, og som er på nettet for at folk kan streame den sidst nye film fra USA. Dette vil der ikke blive ændret på før at vi ser de første sager i pressen med nogen som er blevet beluret via kameraet i fjernsynet, og så tror jeg endda ikke at der vil ske ret meget. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gungner 2635 Skrevet 13. Februar, 2017 Jeg er blevet kontaktet af "microsoft" der kunne se at der var en fejl i min computer, jeg har en mac var svaret, den kan vi også fikse. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Vildmand 779 Skrevet 14. Februar, 2017 Min Linux, ville de ikke hjælpe med Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg