Hop til indhold
Bebop

Politiken-kronikør også ude med riven om SD/Eroguide

Recommended Posts

Nej ikke netop i vores samfund, er der meget at bruge penge på. Der er de samme ting i Frankrig, Spanien, Italien og så videre, men der er købekraften langt lavere for unge mennesker. Det er ene og alene for pengene, piger går ind i Sugardating. Alt andet er en illusion, som kun kan leve her på Eroguide.

Så forklar mig de SB der går i seng med en mand uden at få noget (been there, done that)

men der findes ikke piger, der frivilligt går i seng med fremmede mænd - de ikke tænder på. 

Helt enig! - Eller næsten. Jeg tror nu barmhjertighedssex findes - det sker nok bare ikke via sugardaters ...

Det er kun på Eroguide en sådan illusion kan leve. 

Stråmand! Ingen herinde påstår det.

Til Nikita 

Jeg udtaler mig ikke om, hvad du - og nogle få andre - motiveres af ved jeres indsats i branchen. Jeg taler om de 95% andre kvinder i branchen. 

Prøv at læse, hvad du selv har skrevet mindre end en time tidligere og citeret her ovenfor. Jo, du udtalte dig om alle.

Nu skærer du så ned til "de 95 % andre ... " Så der er 20 kvinder branchen og Nikita er den ene ud af 20? ;-)

Selvom du selvfølgelig mener at Nikita tilhører en minoritet, hvis hun ikke kun gør det for pengene, så er det stadig grebet ud af luften plus at du ikke skelner mellem de forskellige segmenter i "branchen."

Jeg skriver blot, at det handler om penge, ikke om spænding, føleri, kemi, erotik og den slags. 

Ja, vi kan se hvad du skriver. Du griber det bare ud af blå luft.

Selvfølgelig er penge en stor og vigitg faktor for mange - flertallet iflg. seriøse undersøgelser. Men det er ikke som du påstår den eneste. Og for nogen er det slet ikke penge (nok et lille mindretal).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Man er nødt til at stille tingene lidt skarpt op, hvis man skal fange interessen blandt folk. Jeg begriber dog ikke, at I kan have så travlt med at slå mit standpunkt ned, hvis det bare er grebet ud af blå luft. De seriøse undersøgelser I taler om, fortolker I ikke med sund fornuft - men med et motiv. Ingen andre end folk på Eroguide vil udlægge SFI-rapporten, som I gør. Jeg skriver, at 95% gør det for penge alene - svarer det ikke til at sige "et lille mindretal".

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg begriber dog ikke, at I kan have så travlt med at slå mit standpunkt ned,

Det er fordi det er rent vrøvl. :-)

Jeg skriver, at 95% gør det for penge alene - svarer det ikke til at sige "et lille mindretal".

Nu laver du en Erasmus Montanus.

At der er et (sikkert meget) lille mindretal, som penge slet ikke spiller ind for er jo ikke det samme som at det kun er penge, der spiller ind for resten. Som den citerede SFI-rapport kan motivet være en samvirken af faktorer: spænding, penge, sexlyst, nysgerrighed ... De kan have vidt forskellig vægt fra den ene til den anden.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nu skærer du så ned til "de 95 % andre ... " Så der er 20 kvinder branchen og Nikita er den ene ud af 20? ;-)

det regnestykke er vist også rent vrøvl ;-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Til Bebop - med samme fremgangsmåde:

Et "lille mindretal" bliver senere til "et meget lille mindretal" - vi kommer alle i en debat til reformulere lidt :-) 

Hvordan hulen fik du den her drejet rundt: "Nu skærer du så ned til "de 95 % andre ... " Så der er 20 kvinder branchen og Nikita er den ene ud af 20? ;-)" Det er da helt galt udledt.

"Det er fordi det er rent vrøvl. :-)" Men du giver mig da ellers ret nogle steder!

"Stråmand! Ingen herinde påstår det." Det er der masser af brugere, der beskriver. 

Det her nærmer sig i øvrigt en stråmand: 

Nej ikke netop i vores samfund, er der meget at bruge penge på. Der er de samme ting i Frankrig, Spanien, Italien og så videre, men der er købekraften langt lavere for unge mennesker. Det er ene og alene for pengene, piger går ind i Sugardating. Alt andet er en illusion, som kun kan leve her på Eroguide.

"Så forklar mig de SB der går i seng med en mand uden at få noget (been there, done that)"

Det har vi begge Bebop - du overfortolker argumentationen. Der er ikke tale om naturvidenskabelig argumentation, hvor årsag og virkning skal gå begge veje og hvor, der ikke må være undtagelser. Det er ikke beviser, der føres i argumentationen, det er argumenter.

I øvrigt er jeg ikke flov over at bruge en stråmand for at kunne prikke til en så tosset illusion, som din argumentation er udtryk for.

"En Erasmus Montanus" - du slynger om dig med snak - det lyder godt, hvis man ikke kan holde teksten ovenfor i hovedet, men for dem der kan, fremgår det tydeligt, du ikke ved, hvad du snakker om! Der er ikke tale om en logisk fejlslutning, hvis det er det, du mener med en Erasmus Montanus.

Mit indlæg sidder lige i skabet, siden du har så travlt med at påstå, at verden er anderledes end min opfattelse. Jeg er i øvrigt helt ligeglad med, hvad I mener - har mit indlæg givet anledning til eftertanke, så er meget mere end forventet opnået. Som jeg skriver, så fortryder jeg ikke noget og jeg nyder fortsat GP-besøg - det gør vel ikke noget, der er en enkelt bruger i mellem, der ikke bilder sig selv ind, at det er i orden at gøre det, og at pigerne synes om det. (Det er i hvert fald meget meget lidt, de gør det, når det er tilfældet).

Redigeret af Gummidrengen

Del dette indlæg

Link til indlæg

det regnestykke er vist også rent vrøvl ;-)

Nikita er 5 % og 19 unavngivne er de 95 % andre. Hvordan får du det ellers til at gå op?

Del dette indlæg

Link til indlæg

"Stråmand! Ingen herinde påstår det." Det er der masser af brugere, der beskriver. 

Jeg anerkender at editoren kræver øvelse og det gør dit indlæg lidt svært at læse, at du ikke får skelnet klart mellem citat og dine kommentarer. Jeg har derfor klippet ned til det jeg orker/kan gennemskue ...

Nej. Ikke en eneste bruger herinde har påstået at kvinder frivilligt (i betydningen uden betaling) vil gå i seng med en fremmed mand, som de ikke tænder på, sådan som du påstod:

Der findes folk, der arbejder frivilligt - forskellige foreninger og lign. - men der findes ikke piger, der frivilligt går i seng med fremmede mænd - de ikke tænder på. Det er kun på Eroguide en sådan illusion kan leve.

Så forklar mig de SB der går i seng med en mand uden at få noget (been there, done that)

Det har vi begge Bebop - du overfortolker argumentationen. Der er ikke tale om naturvidenskabelig argumentation, hvor årsag og virkning skal gå begge veje og hvor, der ikke må være undtagelser. Det er ikke beviser, der føres i argumentationen, det er argumenter.

I øvrigt er jeg ikke flov over at bruge en stråmand for at kunne prikke til en så tosset illusion, som din argumentation er udtryk for.

Her når vrøvlet eksponentiel højde :)

Jeg "overtolker" intet. Jeg forholder mig til, hvad du skriver. Det kan være sandsynligt, at du skriver noget andet end du mener. Det tyder dine glidninger på. Nu siger du at du har været i seng med en sB uden betaling. Før sagde du de alle kun gjorde det for penge ...

Dernæst: Der er sikkert nogle få sære hjørner af naturvidenskab, hvor "årsag og virkning skal gå begge veje" - jeg kender dem ikke, det må være noget med bøjet tid. I det dagligdags univers kommer årsag før virkning og i logik kommer præmis før konklusion - aldrig omvendt - det er den fejl du og Erasmus M begik...

Skal vi ikke stoppe her?

Redigeret af Bebop

Del dette indlæg

Link til indlæg
Applaus!

- News udstyret med sølvpapirshat i to simple sætninger.

- Gummidrengens usammenhængende vrøvl skilt ad, fremvist og gendrevet med sylespids logisk argumentation.

I love it, Bebob! :smile:

Redigeret af Good Fun

Del dette indlæg

Link til indlæg

Netop derfor er det en fornøjelse at observere diverse svært forvrøvlede indlæg skilt ad i deres selvmodsigende bestanddele og tilbagevist på en god måde.

Redigeret af Good Fun

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg har altså intet personligt udestående med nogen andre brugere!

Med al respekt.. Du kan altså ofte virke bedrevidende og arrogant i dine indlæg. Jeg er ofte enig i dine synspunkter, men jeg har ofte læst en af dine tekster, hvor jeg bagefter har siddet og tænkt at du måske burde ha' lavet en emoji for ikke at virke alt for negativ . ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Med al respekt.. Du kan altså ofte virke bedrevidende og arrogant i dine indlæg. Jeg er ofte enig i dine synspunkter, men jeg har ofte læst en af dine tekster, hvor jeg bagefter har siddet og tænkt at du måske burde ha' lavet en emoji for ikke at virke alt for negativ . ;)

:-D:wink::razz::D

Jeg skal prøve. Konkret kritik er velkommen i min indboks.
Men indimellem sker det at jeg bliver irriteret, fx når ting kører i ring. Jeg vil gætte på det er der, det slår igennem. Jeg er for meget på EG ...

Redigeret af Bebop

Del dette indlæg

Link til indlæg

:-D:wink::razz::D

Jeg skal prøve. Konkret kritik er velkommen i min indboks.
Men indimellem sker det at jeg bliver irriteret, fx når ting kører i ring. Jeg vil gætte på det er der, det slår igennem. Jeg er for meget på EG ...

Hahaha, jah jeg kender det alt for godt - når tingene kører i ring og folk tramper rundt i det samme, så bli'r man sgu træt. :D

Men udover det kan jeg godt li' dine indlæg som helhed. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Karantæne-Dreng

Bebob har svaret dig, men jeg vil for egen regning sige, at jeg ikke er enig i din karakteristik. 

"Bedrevidende og arrogant" er en etiket, som altovervejende og fejlagtigt bruges, når den pågældende person taler klart, konkret, faktuelt og logisk og ikke lader sig afficere af stråmænd, personlige angreb og den slags underlødige ting.

Jeg nyder Bebobs altid rationelle, præcise, skarpe og velunderbyggede indlæg.

Modsat mange andre debattører går han efter bolden, ikke manden, og han angler ikke efter popularitet.

Desuden han kan være bidende ironisk, når vrøvlet bliver for kvælende. Det er forfriskende, synes jeg! :grin:

GF

Redigeret af Good Fun

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nikita er 5 % og 19 unavngivne er de 95 % andre. Hvordan får du det ellers til at gå op?

ahhhrrr nu manipulerer du vist. Gummidrengen sagde Nikita og nogle få andre, og de kan næppe tilsammen tælles til een person.

men det indrømmer du nok aldrig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Applaus!

- News udstyret med sølvpapirshat i to simple sætninger.

- Gummidrengens usammenhængende vrøvl skilt ad, fremvist og gendrevet med sylespids logisk argumentation.

I love it, Bebob! :smile:

du kan så åbenbart heller ikke holde styr på tal og fakta, ej heller læse.

Del dette indlæg

Link til indlæg

du kan så åbenbart heller ikke holde styr på tal og fakta, ej heller læse.

Hvad angår at læse:

Du har ret - Gummidrengen skrev faktisk Nikita "og nogle få andre". I stand corrected og hjemtager derfor sølvpapirshatten, som du så må have til gode.

Hvad angår fakta:

At jeg overså Gummidrengens "nogle få andre" ændrer ikke ved, at hans "95 %"-påstand er det rene nonsens, der modsiges af fakta som dokumenteret i SFI-rapporten, jf. Bebobs henvisning tidligere i tråden. 

Redigeret af Good Fun

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvad angår at læse:

Du har ret - Gummidrengen skrev faktisk Nikita "og nogle få andre". I stand corrected og hjemtager derfor sølvpapirshatten, som du så må have til gode.

Hvad angår fakta:

At jeg overså Gummidrengens "nogle få andre" ændrer ikke ved, at hans "95 %"-påstand er det rene nonsens, der modsiges af fakta som dokumenteret i SFI-rapporten, jf. Bebobs henvisning tidligere i tråden. 

tak

Bebob nævner ikke SFI specifikt. Det gjorde jeg.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Bebob nævner ikke SFI specifikt. 

Nu er det vist dig, der mangler at læse meget nøje. :smile:

Bebob linker til SFIs rapport på SFIs hjemmeside (der står endda "sfi.dk" i linket) og han citerer ordret fra deres rapport.

Redigeret af Good Fun

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nu er det vist dig, der mangler at læse meget nøje. :smile:

Bebob linker til SFIs rapport på SFIs hjemmeside (der står endda "sfi" i linket) og han citerer ordret fra deres rapport.

puds brillerne. Det er undertegnede der linker og citerer.

ellers fortæl hvor Bebob også gør det.

Del dette indlæg

Link til indlæg

News

Du har ret. Jeg tager fejl. Beklager meget.

Jeg må tilbringe en tid med sølvpapirshat på for et uberretiget angreb på dig.

GF

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg er i øvrigt helt ligeglad med, hvad I mener - har mit indlæg givet anledning til eftertanke, så er meget mere end forventet opnået.

Jo da, det har da givet anledning til eftertanken. Men nok ikke den eftertanke som du har tiltænkt.

Min eftertanke har givet anledning til, at jeg er blevet overrasket over, at der er nogle sexkøbere, der virker til at være fuldt ud overbevist om, at "virkeligheden" for de fleste kvindelige sexsælgere er at pengene er den absolut eneste årsag.

Mine oplevelser af "virkeligheden" er overhovedet ikke er så sort/hvid.

Min oplevelse er derimod, at sexsælgerne generelt er væsentlig mere pragmatisk, end at det udelukkende er for pengenes skyld. Pengene har dog en kardinal betydning, men der er også andre underliggende forhold der er gældende, f.eks.:

• at de grundliggende ikke har noget mod sex med mænd, hvis manden ellers er sund/rask og velsoigneret.
  • at manden opfører sig ordentlig. Er sød og rar ved pigen og viser hensyn til hendes grænser osv.
  • at arbejdstiderne er også væsentlige for nogle... f.eks. kun at være på arbejde to vagter om ugen og derudover have fri til f.eks. studie osv.
  • at sex'en "kun" er sex. Husk på, at der også er en ikke uvæsentlig del af "normale" kvinder der har sex med mænd, uden at de nødvendigvis har lyst til det.
  • at de selv synes, at mænds seksualdrift er et interessant "studie".
  • at salg af sex er tabubelagt og derfor spændende...
  • at de nyder den bekræftelse, som man kan opleve, når mænd nærmest på stribe stille sig op, fordi de har lyst til hende. Specielt i forhold til de mænd som også er "søde", og kigger hende dybt i øjnene og siger at hun er flot / dejlig / vidunderlig osv.
  • at de rent faktisk er "gode" til at tilfredsstille en mand
  • osv. osv.

Derudover så skal man huske på, at kvinders seksualitet altid har været underlagt en stor selvkontrol (fra kvinden selv) pga. risikoen for graviditet, ærbarhed osv., og det stadig er "normalt", at kvinder er tilbageholden med deres direkte seksuelle lyster. Så det med at sige, at stort set ingen kvinder skulle have seksuelle lyster i retning af at have sex med mange mænd(mænd på stribe), er noget man skal passe meget på med.

Der er formentligt også en del kvinder der rent faktisk har lyst til salg af sex, men fravælger det pga. stigmatiseringen og det seksuelle tabu.

Vi skal passe meget på med at vi ikke reducerer kvindens seksualitet til kun at være lyserød forelskelses-sex i et monogamt parforhold....

Redigeret af Filosoffen

Del dette indlæg

Link til indlæg

ahhhrrr nu manipulerer du vist. Gummidrengen sagde Nikita og nogle få andre, og de kan næppe tilsammen tælles til een person.

men det indrømmer du nok aldrig.

Selvfølgelig indrømmer jeg - ikke manipulation, men bare en fejl fra min side :-) (Hvorfor skulle jeg ikke det?)

Det gør ikke tallene meget bedre, men det gør mit regnestykke forkert.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...