Hop til indhold
Guest Axl Rose

Et spørgsmål om alder og race...

Recommended Posts

oral skrev, 1 time siden:

Den vurdering er vi så nogle der ikke er enige i:

http://www.faktalink.dk/titelliste/prostitution/lovgivning-om-prostitution

"ligesom kunden heller ikke må være under 18 år."

Hej Oral

Du har åbenbart ikke læst tråden ordentligt. Det link indeholder ingen henvisning til en lovbestemnelse, som bekræfter påstanden. Og Bebob har - 2 gange - bedt Faktalink om dokumentation for påstanden, men uden held. Artiklen er ikke skrevet af jurister og hjemmesiden indeholder andre tvivlsomme påstande.

Så Oral, kom nu venligst med en henvisning til den nøjagtige straffebestemmelse, der sætter aldersgrænsen for en sexkunde til 18 år.

GF

Del dette indlæg

Link til indlæg
oral skrev, for 10 timer siden:

Så hør en jurister med erfaring på området.

Det er jo netop det, jeg har gjort.

Og nu skylder du en henvisning til den nøjagtige straffebestemmelse, der sætter aldersgrænsen for en sexkunde til 18 år.

GF

Redigeret af Good Fun

Del dette indlæg

Link til indlæg
Good Fun skrev, for 4 timer siden:

Det er jo netop det, jeg har gjort.

Og nu skylder du en henvisning til den nøjagtige straffebestemmelse, der sætter aldersgrænsen for en sexkunde til 18 år.

GF

Tro hvad du vil, indtil der er en dom på det er det gisninger fra alles vedkommende, der kan argumenteres både for og imod inden for lovens rammer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
oral skrev, for 8 minutter siden:

Tro hvad du vil, indtil der er en dom på det er det gisninger fra alles vedkommende, der kan argumenteres både for og imod inden for lovens rammer.

En dom for overtrædelse af hvilken præcis straffebestemmelse taler du om?

GF

Del dette indlæg

Link til indlæg
Good Fun skrev, for 6 timer siden:

En dom for overtrædelse af hvilken præcis straffebestemmelse taler du om?

GF

Udnyttelse at et umyndigt menneskes svage stilling og manglende erfaring med henblik på personlig berigelse - man kan tolke det som at blive lokket. Så er det er en ung under 18 ikke er myndig til at foretage sådan økonomiske beslutninger uden forældre godkendelse, ligesom de heller ikke kan købe hus, båd eller bil eller på andre vises træffe omfattende økonomiske beslutninger på egenhånd.

Det er naturligvis en vurderingssag, hvorfor der skal en konkret sag til for at vi får dannet præcedens for det, alternativ en vejledning fra fag ministeriet.

Når der på et område mangler lovgrundlag, så ser man efter andre love omfattende liggende situationer, og der har vi loven som at prostituerede skal være over 18, dermed er der grundlag for at sige at det samme må gælde for kunderne.

Jeg er ret sikker på at udfaldet af en sag ville falde sådan, man der er ingen garantier, så vi kan først vide det når der er falde dom - jura er ikke en eksagt videnskab, men består i høj grad af vurderinger, hvorfor dine venners vurdering sagtne kan være helt forkert selvom de måtte have bestået en juridisk eksamen, min vurdering kan også vises sig at være forkert, men jeg har nu en ret god fornemmelse for i hvilken retning pilen peger.

Prøve det og lad os se.

Redigeret af oral

Del dette indlæg

Link til indlæg
oral skrev, 1 time siden:

Udnyttelse at et umyndigt menneskes svage stilling og manglende erfaring med henblik på personlig berigelse - man kan tolke det som at blive lokket. Så er det er en ung under 18 ikke er myndig til at foretage sådan økonomiske beslutninger uden forældre godkendelse, ligesom de heller ikke kan købe hus, båd eller bil eller på andre vises træffe omfattende økonomiske beslutninger på egenhånd.

Det er naturligvis en vurderingssag, hvorfor der skal en konkret sag til for at vi får dannet præcedens for det, alternativ en vejledning fra fag ministeriet.

Når der på et område mangler lovgrundlag, så ser man efter andre love omfattende liggende situationer, og der har vi loven som at prostituerede skal være over 18, dermed er der grundlag for at sige at det samme må gælde for kunderne.

Jeg er ret sikker på at udfaldet af en sag ville falde sådan, man der er ingen garantier, så vi kan først vide det når der er falde dom - jura er ikke en eksagt videnskab, men består i høj grad af vurderinger, hvorfor dine venners vurdering sagtne kan være helt forkert selvom de måtte have bestået en juridisk eksamen, min vurdering kan også vises sig at være forkert, men jeg har nu en ret god fornemmelse for i hvilken retning pilen peger.

Prøve det og lad os se.

Hvilken straffelovsbestemmelse taler du om - vær venlig at angive hvilket paragrafnummer og hvilket stykke i den paragraf?

GF

P.s. Min sagkundskab er anklager hos Politiet. Og du kan være ganske rolig: Hun ved, hvad hun taler om.

Redigeret af Good Fun

Del dette indlæg

Link til indlæg
Good Fun skrev, for 6 minutter siden:

Hvilken straffelovsbestemmelse taler du om - vær venlig at angive hvilket paragrafnummer og hvilket stykke i den paragraf?

GF

P.s. Min sagkundskab er anklager hos Politiet. Og du kan være ganske rolig: Hun ved, hvad hun taler om.

Anklager hos Politiet eller ej, det betyder ikke at hun har ret.

Som jeg sagde når der på et område mangler lovgrundlag, så ser man efter andre love som omfattende noget ligene, og der har vi loven som at prostituerede skal være over 18, dermed er der grundlag for at sige at det samme altså også gælde for kunderne - kun retten og fag ministeren kan specificere hvordan det skal fortolkes. En anklager hos Politiet skal ikke fortolke.

Del dette indlæg

Link til indlæg
oral skrev, for 31 minutter siden:

Anklager hos Politiet eller ej, det betyder ikke at hun har ret.

Som jeg sagde når der på et område mangler lovgrundlag, så ser man efter andre love som omfattende noget ligene, og der har vi loven som at prostituerede skal være over 18, dermed er der grundlag for at sige at det samme altså også gælde for kunderne - kun retten og fag ministeren kan specificere hvordan det skal fortolkes. En anklager hos Politiet skal ikke fortolke.

Du fabulerer. Kom nu med en konkret paragrafhenvisning i stedet.

Et anklageskrift kan kun laves og en dom kan kun afsiges, hvis der henvises til en konkret straffebestemmelse.

GF

Redigeret af Good Fun

Del dette indlæg

Link til indlæg
Good Fun skrev, for 14 minutter siden:

Du fabulerer. Kom nu med en konkret paragrafhenvisning i stedet.

Et anklageskrift kan kun laves og en dom kan kun afsiges, hvis der henvises til en konkret straffebestemmelse.

GF

Jeg har ikke mere at tilføje, du køre i ring.

Del dette indlæg

Link til indlæg
oral skrev, for 13 minutter siden:

Jeg har ikke mere at tilføje, du køre i ring.

Det "svar" taler vist for sig selv.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Good Fun skrev, Lige nu:

Det "svar" taler vist for sig selv.

jeps, det siger det som jeg ønsker at sige, jeg har give tilstrækkelig forklaring til dem som vil læse hvad jeg skriver, til at jeg ikke behøver at gentage hvorfor jura ikke kun er det du kan slå op eller google dig frem til. At det ikke står direkte betyder ikke det er legalt, der står heller ikke i nogen lov at unge under 18 i egenkraft ikke må købe et hus eller optage et lån, ikke desto minder er det sådan det er så læge de ikke er myndige.

Del dette indlæg

Link til indlæg
oral skrev, for 9 timer siden:

jeps, det siger det som jeg ønsker at sige, jeg har give tilstrækkelig forklaring til dem som vil læse hvad jeg skriver, til at jeg ikke behøver at gentage hvorfor jura ikke kun er det du kan slå op eller google dig frem til. At det ikke står direkte betyder ikke det er legalt, der står heller ikke i nogen lov at unge under 18 i egenkraft ikke må købe et hus eller optage et lån, ikke desto minder er det sådan det er så læge de ikke er myndige.

Det er nu engang sådan - heldigvis - at man ikke kan straffe nogen uden hjemmel i en konkret straffebestemmelse, der både har et nummer og en ordlyd.

Det er derfor, jeg gang på gang har bedt dig oplyse nummeret på den straffebestemmelse, der - i din forestillingsverden - hjemler straf, hvis en sexkunde under 18 år.

Det kan du åbenbart ikke gøre, og det er det bedste bevis på, at du fabulerer og faktisk ikke ved, hvad du snakker om.

Du bedriver det, man i juraen kalder "taxajura" - taxachauffører, der kolporterer en masse myter om juridiske forhold, men uden konkret basis i lovgivningen.

GF

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...