Hop til indhold
Guest stump

Nu får Bonnie pengene til en pølsevogn

Recommended Posts

Gæst

Det er muligt, at hun har en høj timeløn som GP, men hun tjener altså kun penge, når der er kunder i butikken.  

Jeg var på timeløn, da jeg arbejdede som kok, og jeg fik kun timer, når der var gæster og forudbookede selskaber.
Var der dage/aftener med få eller ingen gæster, blev jeg sendt hjem uden løn.

Min timeløn/timepris/betaling pr. time lå ikke på 2.000 kr., men på 150 kr. brutto.
Alligevel sparede jeg sammen, så jeg kunne åbne min egen virksomhed (som kostede væsentligt mere end en pølsevogn).

En gennemsnitlig GP tjener altså ca. 10 gange mere pr. time end jeg gjorde som kok.
En 40 timers arbejdsuge i køkkenenet = 4 timer á 2.000 pr. time.

Jeg havde ikke 40 timer pr. uge i snit, og jeg gætter på hun har mere end 4 solgte timer pr. uge eller 16 pr. måned.
 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

 Nu har jeg ikke set dokumentaren, så det kan være, der er en forklaring på det.

 

Jeg kunne forstille mig, at dine indlæg ville tage sig anderledes ud, hvis du ulejliger dig med at se dokumentaren.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg kunne forstille mig, at dine indlæg ville tage sig anderledes ud, hvis du ulejliger dig med at se dokumentaren.

Det tror jeg faktisk ikke.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg var på timeløn, da jeg arbejdede som kok, og jeg fik kun timer, når der var gæster og forudbookede selskaber.Var der dage/aftener med få eller ingen gæster, blev jeg sendt hjem uden løn.

hvad siger det om dig at du har arbejdet uden overenskomst og ladet en arbejdsgiver tage røven noget så grundigt på dig og snyde dig noget så eftertrykkeligt for dine rettigheder??? 

det synes jeg da ikke du skal prale af... 

og at bruge det som sammenligningsgrundlag med Bonnie - det er da indtil videre det dummeste denne tråd har budt på endnu... 

ærlig talt - sæt dig dog og se den udsendelse så du har et fornuftigt grundlag at udtale dig på... 

 

  • Synes godt om 4

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

hvad siger det om dig at du har arbejdet uden overenskomst og ladet en arbejdsgiver tage røven noget så grundigt på dig og snyde dig noget så eftertrykkeligt for dine rettigheder??? 

det synes jeg da ikke du skal prale af... 

og at bruge det som sammenligningsgrundlag med Bonnie - det er da indtil videre det dummeste denne tråd har budt på endnu... 

ærlig talt - sæt dig dog og se den udsendelse så du har et fornuftigt grundlag at udtale dig på... 

 

Søde rade lille Jasmin, læs nu hvad jeg skriver i stedet for at dreje mine ord ;)
Derefter kan vi tage debatten og ikke før :D

Del dette indlæg


Link til indlæg

Om folk vil donere til en pølsevogn, skal jeg ikke blande mig i, men det der undrer mig er, at hun har vel en relativt høj timeløn som GP set ift. en alm. lønmodtager løn.
Hvordan kan det være, hun ikke selv kan spare sammen til den? Nu har jeg ikke set dokumentaren, så det kan være, der er en forklaring på det.

Der er folk derude, der tjener mindre og som kan spare sammen til den, og så kan hun vel også med den timeløn hun holder sig.

Hvis du kiggede dokumentaren blev du måske en smule klogere. Bare fordi en glædespige har en høj timepris behøver det ikke betyde hun har penge og lægge til side. Desuden er dette sikkert hårdt for mange. Især de piger som har mange aftaler pga et eller andet.

  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Hvis du kiggede dokumentaren blev du måske en smule klogere. Bare fordi en glædespige har en høj timepris behøver det ikke betyde hun har penge og lægge til side. Desuden er dette sikkert hårdt for mange. Især de piger som har mange aftaler pga et eller andet.

Hvis du læser, hvad jeg skriver, så vil du se, at mine kommentarer ikke har brug for dokumentation fra dokumentaren.
Nu ved jeg ikke hvad du mener med "aftaler", men hvis du mener gæld og/eller udgifter, så er der andre danskere, der også har gæld/udgifter, og som er i stand til at åbne egen virksomhed.

Og ikke desto mindre, så får hun en så høj betaling pr. time, trods at hun også betaler moms, at hun tjener meget mere, pr. time, end en alm. lønmdtager.

Redigeret af PrinceCharming

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvis du læser, hvad jeg skriver, så vil du se, at mine kommentarer ikke har brug for dokumentation fra dokumentaren.Nu ved jeg ikke hvad du mener med "aftaler", men hvis du mener gæld og/eller udgifter, så er der andre danskere, der også har gæld/udgifter, og som er i stand til at åbne egen virksomhed.

Og ikke desto mindre, så får hun en så høj betaling pr. time, trods at hun også betaler moms, at hun tjener meget mere, pr. time, end en alm. lønmdtager.

Jeg kan skam udemærket læse hvad du skriver og deraf kom mit svar. God weekend til dig. :-)

  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg

Søde rade lille Jasmin, læs nu hvad jeg skriver i stedet for at dreje mine ord ;)
Derefter kan vi tage debatten og ikke før :D

Enig med Jasmin her :grin:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg var på timeløn, da jeg arbejdede som kok, og jeg fik kun timer, når der var gæster og forudbookede selskaber.Var der dage/aftener med få eller ingen gæster, blev jeg sendt hjem uden løn.

Min timeløn/timepris/betaling pr. time lå ikke på 2.000 kr., men på 150 kr. brutto.
Alligevel sparede jeg sammen, så jeg kunne åbne min egen virksomhed (som kostede væsentligt mere end en pølsevogn).

En gennemsnitlig GP tjener altså ca. 10 gange mere pr. time end jeg gjorde som kok.
En 40 timers arbejdsuge i køkkenenet = 4 timer á 2.000 pr. time.

Jeg havde ikke 40 timer pr. uge i snit, og jeg gætter på hun har mere end 4 solgte timer pr. uge eller 16 pr. måned.
 

Jeg synes jalousi er noget grimt noget PrinceCharming

  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg kan skam udemærket læse hvad du skriver

Så har du bare valgt at misforstå det, for havde du læst og valgt at forstå det, så ville du nu se, at dit tidligere svar på ingen måde giver mening ;)

Enig med Jasmin her :grin:

Nu er det mig, du citerede ;)
Men jeg forstår hvad du mener, og derfor kan du så læse mit svar til Jasmin :)

Jeg synes jalousi er noget grimt noget PrinceCharming

Hvordan kan det så være, du har valgt at være skinsyg? :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
PrinceCharming skrev, den 20/10/2015 10.27.46:

Om folk vil donere til en pølsevogn, skal jeg ikke blande mig i, men det der undrer mig er, at hun har vel en relativt høj timeløn som GP set ift. en alm. lønmodtager løn.
Hvordan kan det være, hun ikke selv kan spare sammen til den? Nu har jeg ikke set dokumentaren, så det kan være, der er en forklaring på det.

Der er folk derude, der tjener mindre og som kan spare sammen til den, og så kan hun vel også med den timeløn hun holder sig.

Det er ikke alle der har disciplinen til at spare sammen og ikke mindst lave budgetter over ens privatøkonomi.

Del dette indlæg


Link til indlæg
KF skrev, den 17. okt. 2015 kl. 14.41.36:

Jeg er bekymret for om en Pølsevogn er det der skal til, for at Bonnie får det liv hun ønsker sig.. hun risikerer jo at det kun er en omvej, fyldt med bristede illusioner, stress, ubetalte regninge, osv osv..

Har hun dét i sig, som det kræver at starte selvstændig forretning, med ansvar, pligter, bøvl og besvær, for små penge.. og stadig smile og servicere alle kunder, så de kommer igen?

Jeg tror desværre ikke, at pølsevognsindsamlingen vil ende med at være en skillevej i livet. Måske vil hun senere se tilbage på det, som et år eller to, fyldt med forventningspres, knokleri, stress over hele tiden at være i formiddagspressens søgelys,  osv..

Mon ikke- hun har betalt skat i årevis, hun har bare ikke været medlem af en fagforening. Hun virker da også servicemindet og virker til at have god kontakt med byens beboere. Hun bad ikke om penge. Men folk fik lyst til at hjælpe hende. Folk med små sko er bare for pinlige. 

  • Synes godt om 3

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
gerog skrev, for 1 time siden:

Det er ikke alle der har disciplinen til at spare sammen og ikke mindst lave budgetter over ens privatøkonomi.

Hvis hun ikke har disciplinen til at spare sammen og lave budgetter, så bliver det da ikke bedre af, at hun skal åbne sin egen virksomhed.

Del dette indlæg


Link til indlæg
PrinceCharming skrev, den 20/10/2015 14.47.03:

Det tror jeg faktisk ikke.

Kære PrinceCharming:):)

- et lille hint til dig - og visket i dit øre;) - se udsendelsen - ellers risikerer du fortsat at kommentere ligesom "Redaktør halvvind" - -  altså det man render med

Mange hilsner

Nyder livet

Del dette indlæg


Link til indlæg
PrinceCharming skrev, for 14 minutter siden:

Hvis hun ikke har disciplinen til at spare sammen og lave budgetter, så bliver det da ikke bedre af, at hun skal åbne sin egen virksomhed.

- er det noget du ved eller noget du tror    ????????????????

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Nyder livet skrev, for 31 minutter siden:

Kære PrinceCharming:):)

- et lille hint til dig - og visket i dit øre;) - se udsendelsen - ellers risikerer du fortsat at kommentere ligesom "Redaktør halvvind" - -  altså det man render med

Mange hilsner

Nyder livet

Kære Nyder livet - et lille svar til dig - og visket i dit øre ;) - Så at jeg ser udsendelsen gør Bonnie bedre i stand til at drive sin virksomhed?
;)

Redigeret af PrinceCharming

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Nyder livet skrev, for 36 minutter siden:

- er det noget du ved eller noget du tror    ????????????????

Er du ved at løbe tør for argumenter, siden du skriver alle de spørgsmålstegn? :D

For at svare dig på dit spørgsmål: Åbn en virksomhed og ignorer alt hvad der hedder økonomi og budgetter, bare kør.
Så ser vi hvor du ender ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
PrinceCharming skrev, for 40 minutter siden:

Er du ved at løbe tør for argumenter, siden du skriver alle de spørgsmålstegn? :D

For at svare dig på dit spørgsmål: Åbn en virksomhed og ignorer alt hvad der hedder økonomi og budgetter, bare kør.
Så ser vi hvor du ender ;)

Kære PrinceCharming:)

- altså mand dog:) - hvor ved du fra at Bonnie vil ignorer alt det du nævner med økonomistyring?? - kunne det tænkes, at hendes livssituation med noget andet, at beskæftige sig med, end de daglige horder af liderlige mænd, giver hende tænke-frihed i sindet til at sætte sig ind i drift af vognen ?????

- For at svare dig på dit spørgsmål: Åbn en virksomhed og ignorer alt hvad der hedder økonomi og budgetter, bare kør.
Så ser vi hvor du ender 

Jeg havde selv virksomhed i lige præcis 38år - og det overlevede jeg i alle årene, at jeg så lukkede ned, tog udgangspunkt i, at jeg bukkede under på grund af 2 alvorlige sygdomme der nær havde taget livet af - og tusind tak for hver en dag i sygdomsperioden, - for på den anden kom der en ud,der herinde hedder :Nyder livet

Mange hilsner

Nyder livet

 

  • Synes godt om 2

Del dette indlæg


Link til indlæg
PrinceCharming skrev, 1 time siden:

Kære Nyder livet - et lille svar til dig - og visket i dit øre ;) - Så at jeg ser udsendelsen gør Bonnie bedre i stand til at drive sin virksomhed?
;)

Kære PrinceCharming:)

Kan du tåle, at jeg er lidt flabet ? - du er vel et mandfolk ikke?? :)- med dette, - dit hint, - til mig : Så at jeg ser udsendelsen gør Bonnie bedre i stand til at drive sin virksomhed?

- nej denne udtalelse fra dig, siger mig, at du spilder din tid - den udsendelse giver helt sikker ikke dig noget  

Mange hilsner

Nyder livet

Redigeret af Nyder livet

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Nyder livet skrev, for 51 minutter siden:

Kære PrinceCharming:)

- altså mand dog:) - hvor ved du fra at Bonnie vil ignorer alt det du nævner med økonomistyring?? - kunne det tænkes, at hendes livssituation med noget andet, at beskæftige sig med, end de daglige horder af liderlige mænd, giver hende tænke-frihed i sindet til at sætte sig ind i drift af vognen ?????

- For at svare dig på dit spørgsmål: Åbn en virksomhed og ignorer alt hvad der hedder økonomi og budgetter, bare kør.
Så ser vi hvor du ender 

Jeg havde selv virksomhed i lige præcis 38år - og det overlevede jeg i alle årene, at jeg så lukkede ned, tog udgangspunkt i, at jeg bukkede under på grund af 2 alvorlige sygdomme der nær havde taget livet af - og tusind tak for hver en dag i sygdomsperioden, - for på den anden kom der en ud,der herinde hedder :Nyder livet

Mange hilsner

Nyder livet

 

Kære Nyder livet :)

- altså mand dog :) - Læs indlægget jeg kommenterede på - og jeg har intet nævnt med at ignorere det - det er dine ord ;)

- Du har i dine, lige præcis, 38 år kørt en virksomhed helt uden at fokusere på økonomien og budgetter. Jeg bør sige tillykke, for det er en stor bedrift, men det kan jeg ikke, for jeg tror simpelthen ikke på dig - altså at du har kunne køre en virksomhed uden at tænke blot én gang på økonomien.

At du skriver, at du har haft virksomhed i 38 år, er i og for sig sagen uvedkommende, da det slet ikke er det, jeg jeg opfodrede dig til.
Så læs lige min opfordring igen ;)

LOL :D

Redigeret af PrinceCharming

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Nyder livet skrev, for 38 minutter siden:

Kære PrinceCharming:)

Kan du tåle, at jeg er lidt flabet ? - du er vel et mandfolk ikke?? :)- med dette, - dit hint, - til mig : Så at jeg ser udsendelsen gør Bonnie bedre i stand til at drive sin virksomhed?

- nej denne udtalelse fra dig, siger mig, at du spilder din tid - den udsendelse giver helt sikker ikke dig noget  

Mange hilsner

Nyder livet

Kære Nyder livet

I mangel af argumenter er det helt ok ;) Nej, det er jeg ikke. I hvert fald ikke i dine øjne, for vores virklighedsopfattelser er meget forskellige.

- Dit svar siger mig én ting: Og det er ikke, at den er flabet, men at du taler udenom, da du er løbet tør for argumenter :)

;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
PrinceCharming skrev, den 23. okt. 2015 kl. 18.25.59:

Hvis du læser, hvad jeg skriver, så vil du se, at mine kommentarer ikke har brug for dokumentation fra dokumentaren.Nu ved jeg ikke hvad du mener med "aftaler", men hvis du mener gæld og/eller udgifter, så er der andre danskere, der også har gæld/udgifter, og som er i stand til at åbne egen virksomhed.

Og ikke desto mindre, så får hun en så høj betaling pr. time, trods at hun også betaler moms, at hun tjener meget mere, pr. time, end en alm. lønmdtager.

Det er da optimistisk at tro at hun har arbejdet 37 timer om ugen som prostitueret. 

Desuden er han ikke løbet tør for argumenter. Du kan bare ikke overskue de argumenter Nyder livet kommer med? 

Bonnie har aldrig bedt om hjælp, folk giver hende det. At du så føler dig overset i det regnestykke, det er der ikke rigtig noget at gøre ved. Lav evt din egen dokumentar omhandlende en tom restaurant.. Måske nogle folk bliver rørt? Alle folk har jo  en historie at fortælle :-) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Larsss skrev, for 8 timer siden:

Mon ikke- hun har betalt skat i årevis, hun har bare ikke været medlem af en fagforening....

Hvad svarer du på? Dit svar har overhovedet ingen relation til mit indlæg, som du citerer. 

 

Larsss skrev, for 8 timer siden:

...Folk med små sko er bare for pinlige. 

Pinlige...? De siger mig ihvertfald intet. Er du én af dem? 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

×
×
  • Create New...