Gæst Skrevet 27. Oktober, 2015 Nu hvor Onslow har oprettet en hel tråd om sit nye induktionskomfur, så vil jeg tillade mig at spørge:Hvad er din livret? Min livret er lasagne Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 27. Oktober, 2015 Der er mange. Her til aften fik jeg hjemmelavet kartoffelmos med bacon og løg. Nok ikke så sundt, men det er en af mine favoritter. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 27. Oktober, 2015 Der er mange. Her til aften fik jeg hjemmelavet kartoffelmos med bacon og løg. Nok ikke så sundt, men det er en af mine favoritter.Nu får du kræft, mand! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 27. Oktober, 2015 1. Saltimbocca2. Vildt gryde med det kød fra rådyret de andre ikke gider spise, tilsat en ordenlig håndfuld af samtlige krydderurter fra have incl chili og hvidløg. 3. Rødvin, ældgammelt fra Italien, Spanien og Portugal Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25042 Skrevet 27. Oktober, 2015 (edited) Også lasagne, men nr. 1 er nok min egen stegte flæsk med persillesovs.Denne ret har haft en sær skæbne. Da jeg var dreng, fik man den mindst een gang om ugen. Det var en fattigmandsret, hvilket kan forklare, hvorfor den forsvandt med den stigende velfærd. I mange Herrens år så man den ikke, men nu er den faktisk dukket op igen på restauranter. Og den skal være velkommen.Da jeg boede på Grønland var min arktiske livret hvalbøf. Redigeret 27. Oktober, 2015 af Borende X 5 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bundstokken 2138 Skrevet 27. Oktober, 2015 Jeg sidder og slår mave efter en af mine livretter -: panneret flæsk med kartofler og en persillesovs der minder mere om stuvet persille 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Liv 14215 Skrevet 27. Oktober, 2015 Jeg spiser alt, undtaget tomatsuppe Stegt flæsk må gerne være med løgsovs, BX 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 27. Oktober, 2015 Nu får du kræft, mand! Det gør man af mange ting. Faktisk kan det ikke statistisk bevises, at en sund livsstil vil betyde, at man ikke får kræft. Men heldigvis, så er en medicin mod kræft lige om hjørnet, så behøver vi diskutere, om hvem der nu skal gøre det eller det andet for ikke at belaste sundhedsudgifterne unødigt. Så kan vi leve længe og frit. Menneskets højeste ønske hidtil. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 27. Oktober, 2015 (edited) Min livret er ikke fedende, har ingen tilsætningsstoffer, det er ren nydelse Redigeret 27. Oktober, 2015 af Nille 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
KF 5089 Skrevet 27. Oktober, 2015 ...I mange Herrens år så man den ikke, men nu er den faktisk dukket op igen på restauranter. Og den skal være velkommen.Ja nemli ja!Korskro har stegt flæsk hver torsdag, til 65,- "alt hvad du kan spise". Det hænder KF er indom 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
KF 5089 Skrevet 27. Oktober, 2015 Lyder suspekt - smager himmelsk. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
KF 5089 Skrevet 27. Oktober, 2015 Slagterens medister, brun sovs og nye kartofler, mums 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 27. Oktober, 2015 ... for mig er det lidt årstids bestemt... ting som den klassiske stegt flæsk, dansk bøf, brændende kærlighed og porre-oste suppe med bacon og sprøde brødcroutoner står højt hos os, om vinteren.... om sommeren er det tit kød på grill - gerne mørbrad fra spansk sortfods gris..., uhm og hjemmelavet kartoffelsalat og et godt stykke brød...... men af alle retter elsker jeg nu dessert mest... har en gigantisk og umættelig 'sød tand'... Hellere 3 x dessert end forret/hovedret/dessert, griner... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 27. Oktober, 2015 Min anden livret efter fisse er body-sushi Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aros Skrevet 27. Oktober, 2015 1. Engelsk bøf (steak af oksemørbrad), medium stegt, whiskysovs, grove frites eller kogte kartofler, lidt grøn mest for farvernes skyld2. Stegt flæsk med persille sovs3. Hakkebøf med bløde løg, robeder, kartofter og sovs Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
KF 5089 Skrevet 27. Oktober, 2015 Dansk bøf på dansk kalvekød, m. Bløde løg, nye kartofler, brun sovs 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gina Faith 2716 Skrevet 27. Oktober, 2015 (edited) Uhm, jeg har mange livretter. Kan ikke vælge en #1.Lasagne - og faktisk de fleste pastaretter. Sandwiches med masser af grønt i. Stegt flæsk med persillesauce. Alle former for kartofler. Hakkebøf med alverden til. Boller i karry. Lækkert smørrebrød. McDonald's burgere.Sidstnævnte får jeg oftest - gennemsnitligt tre fire gange om ugen. I'm loving it. Redigeret 27. Oktober, 2015 af Gina Faith 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
gerog 9288 Skrevet 27. Oktober, 2015 Nu hvor Onslow har oprettet en hel tråd om sit nye induktionskomfur, så vil jeg tillade mig at spørge:Hvad er din livret? Min livret er lasagne God mad Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aros Skrevet 27. Oktober, 2015 Håber da at Onlsow vil fortælle om hans tryllerier på det nye køkken også, nu da han er ophavsmand til at denne madstreng er oprettet. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
skovtrolden 60 Skrevet 27. Oktober, 2015 flæskestegen god bøfboller i karry 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
KF 5089 Skrevet 27. Oktober, 2015 ...Da jeg var dreng, fik man den mindst een gang om ugen. Det var en fattigmandsret...Jeg kan faktisk ikke huske at have fået stegt flæsk ret ofte som barn.Men hver søndag fik vi stegte sild, med mos og smørsovs, jeg har på fornemmelsen det mest var fordi det var billigt, ved du om det kan være rigtigt? (det har været sidst i 70erne og lidt frem). Det havde jeg ikke fået i mange år efterhånden, men så overtalte jeg Mor til at lave det igen en dag, og det var.. Himmelsk!. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
KF 5089 Skrevet 27. Oktober, 2015 ...Stegt flæsk må gerne være med løgsovs, BX Indelukkets Spisested serverer Stegt Flæsk hver torsdag, med persillesovs OG løgsovs 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
KF 5089 Skrevet 27. Oktober, 2015 Og når resterne skal bruges, er 'Ruskomsnusk' med Ris altid godt 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Huaa Laan Skrevet 27. Oktober, 2015 En lille mørk thai på et hvidt lagen med en veltrimmet mis - lige til at spise uuuuhm HilsenHuaa Laan Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 27. Oktober, 2015 ... Huaa Laan ; er det så forret, hovedret eller dessert? i wunder... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg