Gungner 2635 Skrevet 28. Oktober, 2015 KF skrev, for 19 timer siden: Jeg kan faktisk ikke huske at have fået stegt flæsk ret ofte som barn. Men hver søndag fik vi stegte sild, med mos og smørsovs, jeg har på fornemmelsen det mest var fordi det var billigt, ved du om det kan være rigtigt? (det har været sidst i 70erne og lidt frem). Det havde jeg ikke fået i mange år efterhånden, men så overtalte jeg Mor til at lave det igen en dag, og det var.. Himmelsk!. Friskfangede stegte sild med persillesovs og nye kartofler er en herreret, ellers er min livret helleflynder (ikke fra opdræt) med fenikkelsovs. Stegt lever er også godt, desværre tåler jeg det ikke længere. Stegt lever fik mig til at tænke på hjerter i flødesovs, mums. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
an2n 50854 Skrevet 28. Oktober, 2015 Det er også snart tid til søbemad - HADEDE det som barn, men idag . . . Jeg venter bare på at temperaturen kommer så langt ned, at værkstedet/baggangen kan bruges til opbevaring af den store suppegryde . . . GODE gammeldaws gule ærter kogt på medister og flæsk med timian . . . MUMS Flæsket bruges bagefter til pålæg - 1 stykke groft rugbrød med en skive flæsk, sennep og rødbeder . . . MUMS 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gungner 2635 Skrevet 28. Oktober, 2015 an2n skrev, for 1 time siden: Det er også snart tid til søbemad - HADEDE det som barn, men idag . . . Jeg venter bare på at temperaturen kommer så langt ned, at værkstedet/baggangen kan bruges til opbevaring af den store suppegryde . . . GODE gammeldaws gule ærter kogt på medister og flæsk med timian . . . MUMS Flæsket bruges bagefter til pålæg - 1 stykke groft rugbrød med en skive flæsk, sennep og rødbeder . . . MUMS "Sa do gul ærter" https://www.youtube.com/watch?v=PM5nbtI3vds 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
an2n 50854 Skrevet 28. Oktober, 2015 Gungner skrev, for 10 minutter siden: "Sa do gul ærter" https://www.youtube.com/watch?v=PM5nbtI3vds ÅHH JA - GLEMTE helt, at der skal en go' snaps til . . . 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
kanonkongen 34395 Skrevet 28. Oktober, 2015 Hej allesammen. Hold da op man, bliver lækkersulten. At læse alle de lækre ting, der er fremkommet. Jeg laver ofte bålmad med ungerne. De er helt vilde, og de spiser alle de grøntsager med velbehag. Eller den sorte gryde som, er et stort hit. og smager himmelsk. Men ja jeg er til god gammeldags mormor mad. Hvem kan ikke lide grydestegt kylling. Karbonader med ærter og gulerødder Men tarteletter som er hjemmelavet fra bunden af. Sjældent jeg får det men hold da op det er gur. VELBEKOMME TIL JER ALLE. GOD AFTEN. KK 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Onslow 15847 Skrevet 28. Oktober, 2015 Damn it, TS udfordrer mig, og så må jeg læse 5 sider for at være opdateret. Men lad mig da bare lægge ud, for der er en skøn dame herinde, som jeg tror, jeg får lov at lave mad til. Vi starter med.: Et glas tør champagne, sekt, prosecco eller spumante. Dertil nyder vi en lille rulle af røget kalkunbryst med mellemlagret ost! Derefter fransk løgsuppe provencal med ilagt oste croucon. Enten en tør Riesling hertil eller resten af boblevinen. Nu hygges der og flettes fingre, grines i fryd og lader op til hovedretten. Hvad har vi? Jo Chateaubriand med smørstegte kantareller, barderede bønner og romanesco garneret med hvidløgssmør og gorgonzola. Selvfølgelig salat med tomat og oliven til. Hvad drikker vi til? Jo, en Ripasso, Venete terre fra det fantastiske Valpolicella. Dessert er ikke min passion, men skal det være, så en lækker sorbet med Sauterne til at tage den grimme smag. Derefter kaffe og Cognac eller en anden god spiritus, kigge dybt i øjnene og på hovedet i seng. Oven på den ouverture kan man faktisk godt "nøjes" med at ligge i arm, men kærlig elskov vil naturligvis være den ultimative afslutning, inden man falder i søvn i hinandens arme. 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17588 Skrevet 28. Oktober, 2015 Til lykke med det. Og skift så bare den der induktionspis ud mod et ordentligt brændekomfur. Det eneste komfur jeg brugt de sidste par år. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 28. Oktober, 2015 Bananas skrev, for 16 minutter siden: Til lykke med det. Og skift så bare den der induktionspis ud mod et ordentligt brændekomfur. Det eneste komfur jeg brugt de sidste par år. Ved Odin, hvor er det fedt. Har du et link til shoppen?? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 28. Oktober, 2015 Bananas: Nok ikke nemt at styre varmen på det komfur. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17588 Skrevet 28. Oktober, 2015 PrinceCharming skrev, for 9 minutter siden: Ved Odin, hvor er det fedt. Har du et link til shoppen?? http://www.rayburn-web.co.uk/ Rayburn og AGA er nu samme firma. Men der findes mange andre gode og billigere. En Rayburn får man for måske 50-60.000 idag (svenske dollars) imens en AGA er oppe i 100.000. Man kan dog købe billige og meget fine comfurer fra f.eks. Tjekkiet. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17588 Skrevet 28. Oktober, 2015 troldmanden skrev, for 4 minutter siden: Bananas: Nok ikke nemt at styre varmen på det komfur. Tværtimod, meget nemt. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 28. Oktober, 2015 Bananas skrev, for 1 minut siden: Tværtimod, meget nemt. Er det et mere bæredygtigt alternativ end et traditionelt komfur, eller induktion. Tænker, at det bruger meget træ. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17588 Skrevet 28. Oktober, 2015 troldmanden skrev, for 4 minutter siden: Er det et mere bæredygtigt alternativ end et traditionelt komfur, eller induktion. Tænker, at det bruger meget træ. Det ved jeg sgu ikke. Det bruger ikke så meget træ som man kan tro, hvis man kun bruger det når man laver mad. Men jeg tænder det op hver morgen uanset. Laver min grød, min kaffe, mit ægg der, selv om jeg også har et gascomfur jeg kunne bruge istedet for. Men det giver en så hyggelig stemning i køkkenet, og så behøver jeg ikke bruge radiatorerne i køkkenet overhoved. Ikke heller om vintern. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bing 908 Skrevet 28. Oktober, 2015 kanonkongen skrev, for 1 time siden: Hvordan dælen kunne jeg glemme karbonader 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Vildmand 779 Skrevet 28. Oktober, 2015 Boller i karry - masser af karry 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
gerog 9288 Skrevet 28. Oktober, 2015 jeg bliver mega sulten af at læse i denne tråd 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 28. Oktober, 2015 Bananas skrev, 1 time siden: http://www.rayburn-web.co.uk/ Rayburn og AGA er nu samme firma. Men der findes mange andre gode og billigere. En Rayburn får man for måske 50-60.000 idag (svenske dollars) imens en AGA er oppe i 100.000. Man kan dog købe billige og meget fine comfurer fra f.eks. Tjekkiet. Tak. AJ, hvor er de lækre! Jeg skal så meget have sådan et komfur! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 28. Oktober, 2015 Biksemad er åbenbart ikke særlig populært. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
KF 5089 Skrevet 28. Oktober, 2015 Vildmand skrev, for 18 minutter siden: Boller i karry - masser af karry Ja nemli ja - og STORE boller vel at mærke, der er ikke noget værrer end at glæde sig til boller i karry, og så har de lavet sårn' noen små gnallinger.. Og der skal både kartofler OG ris til Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
KF 5089 Skrevet 28. Oktober, 2015 troldmanden skrev, for 6 minutter siden: Biksemad er åbenbart ikke særlig populært. Jeg fik biksemad på Cafeteria Storebælt i dag - minus rugbrød og rødbeder, plus ekstra spejlæg = mums 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Dejlige Sisse 260 Skrevet 29. Oktober, 2015 Jeg elsker stort set al mad.. Men mine favoritter afhænger meget af årstid. I foråret efter Jeg at få supper og salater med de helt nye sprøde urter og grønt der kommer frem. I sommerperioden er en grydestegt kylling med nye kartofler og hjemmelavet agurkesalat eller et maskeret Blomkål med rejer og dild dressing fantastisk. Her i efteråret og forvinter elsker jeg brasseret and. Svinekæber osv med rodfrugtmos og hjemmesyltet surt. Og i venter månederne elsker jeg de tunge cremede supper. Blomkåls suppe. Porre suppe. Hvidløgssuppe osv. Eller en baseret oksesteg med pepperods sauce og kogt grønt til. Ummmm også er jeg et dessertøre. I dag står den faktisk på svinekæber brasseret i mørkt øl med bagt sellerimos til.. 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Romeo 102 Skrevet 29. Oktober, 2015 Min livret ændrer sig hver måned. Lige nu er det Sushi Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
an2n 50854 Skrevet 29. Oktober, 2015 troldmanden skrev, for 15 timer siden: Biksemad er åbenbart ikke særlig populært. Spiser ikke biksemad . . . HJEEME - Fordi jeg ved, hvad er i . . . UDE - Fordi jeg ikke ved, hvad der er i . . . 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gungner 2635 Skrevet 30. Oktober, 2015 Bananas skrev, den 28. okt. 2015 kl. 20.00.33: Til lykke med det. Og skift så bare den der induktionspis ud mod et ordentligt brændekomfur. Det eneste komfur jeg brugt de sidste par år. Er det inte en AGA? Et fantastisk køkkenudstyr; men ikke særlig miljøvenligt. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gungner 2635 Skrevet 30. Oktober, 2015 Boller i selleri havde jeg næsten glemt. Det er elske eller hade. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg