Gæst Skrevet 30. November, 2015 Efter den seneste tids uro omkring ledelsen, moderationslinjen og i særdeleshed min person har jeg besluttet at trække mig som moderator. Dette job er simpelthen for utaknemmeligt til at jeg fortsat ønsker at bruge min fritid på det. Jeg vil godt takke mine nuværende og forhenværende moderatorkollegaer for et godt samarbejde og ønsker det nye moderatorteam god fornøjelse med opgaven. 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 30. November, 2015 Tal om at smække med døren... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bbullersen 485 Skrevet 30. November, 2015 Tak for indsatsen. Moderatorpladsen er og har altid været øretævernes holdeplads. Min opfattelse er at det i vores univers er endnu mere det, og kræver ikke blot en masse tid, men også en god psyke! Jeg håber nye moderatorer ved hvad de går ind til, jeg velkommer jeres arbejde BB 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Observator 292 Skrevet 30. November, 2015 Tak for samarbejdet Kurator....omend det blev kortvarigt. Skal efter bedste evne forsøge at bringe faklen videre 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Onslow 15846 Skrevet 30. November, 2015 Tak for din indsats! Læg ikke mere i den "shitstorm", du har været udsat for, mod dumhed kæmper selv Guderne forgæves. Alt godt fremover! 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Oldtimer 4571 Skrevet 30. November, 2015 Jeg synes, der har været en meget hård fremfærd overfor moderator-teamet. Jeg tror den eneste måde at undgå det på er en gennemsigtig og åben moderator politik. Hvornår uddeles straf, hvornår slettes indlæg, hvornår idømmes karantæne o.s.v. Men moderatorteamet gør et stort stykke arbejde og tak for det. Venligst OT 5 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Ector 97 Skrevet 30. November, 2015 Det lyder fantastisk rart at den gamle Moderator kom igen og de nye Lysegrønne som prøver at udvises magt lige lugtet lidt til bagerriet , før de smed om sig med karentæner og advarsler til de gamle medlemmer. Med mindre det er for at hævn noget, der er sket, før de lysegrønne blev grønne, i deres private profil, med den nidkærhed som de pt straffer med. Det burde de jo Som grønne være hævet over, Men sandheden er jo en anden! 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Ector 97 Skrevet 30. November, 2015 Ector skrev, for 17 minutter siden: Det lyder fantastisk rart at den gamle Moderator kom igen og de nye Lysegrønne som prøver at udvises magt lige lugtet lidt til bagerriet , før de smed om sig med karentæner og advarsler til de gamle medlemmer. Med mindre det er for at hævn noget, der er sket, før de lysegrønne blev grønne, i deres private profil, med den nidkærhed som de pt straffer med. Det burde de jo Som grønne være hævet over, Men sandheden er jo en anden! DET VILLE VÆRE FANTASTISK HVIS DEN GAMLE MODERATOR KOM IGEN 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr Skrevet 30. November, 2015 God vind kurator Ja så fedt et job er moderator jobbet jo heller ikke, så man gider jo ikke lægge skuldre til hvad som helst, forståelig nok Straks som der er lidt uro i geledderne i moderator teamet farer ulvene frem og lugter blod. USMAGELIGT!!!!! Nogen driver en side for egne midler som kommer os alle til gode. Nogen gør et frivillig stykke arbejde for at tingene fungerer. Og hvilken en tak??? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 30. November, 2015 Heldigvis er ingen uundværlig Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Heine 1644 Skrevet 4. December, 2015 (edited) Fra min egen erfaring på et andet board (nej - ikke VL) kan jeg kun bekræfte at det slider på ens tålmodighed at være frivillig ubetalt moderator 24/7 - især - hvis det som her er på et board med en række megalomaniske selvhøjtidelige fjolser som "bidragydere" og hvor der (indirekte) er et møde mellem genkendelige sælgere og anonyme købere. EG er et privatejet board og der mangler i den grad respekt overfor det arbejde som du og andre har udført Personligt har jeg været glad for din indsats - Jeg har vel i virkeligheden kun en anke overfor din indsats - og det er at du var aaaaaaalt for blød ved mange af fjolserne. Året 2015 har godt nok været dyrt på moderatofronten - jeg synes det burde være tid til reflektion hos nogle af de mest konfliktsøgende og selvhævdende skribenter - stort set hele teamet af frivillige er skiftet indenfor 12 måneder. Heine Redigeret 4. December, 2015 af Heine 7 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
holstebronx 7415 Skrevet 4. December, 2015 Det må da foregå på pm's... jeg synes ikke at det er galt på forummet, jeg kigger dog ikke med i ALLE tråde 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Grækeren Skrevet 4. December, 2015 joooo da...appreciate your Work here m8ti, nok ikke lige den mest taknemmelige opgave, men tak for din tid...det ville pynte på opgaven med lidt selvransagelse blandt de få der sidder og skider i sandkassen, og har travlt med at pege fingre af andre... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 4. December, 2015 Heine skrev, for 6 timer siden: Fra min egen erfaring på et andet board (nej - ikke VL) kan jeg kun bekræfte at det slider på ens tålmodighed at være frivillig ubetalt moderator 24/7 - især - hvis det som her er på et board med en række megalomaniske selvhøjtidelige fjolser som "bidragydere" og hvor der (indirekte) er et møde mellem genkendelige sælgere og anonyme købere. EG er et privatejet board og der mangler i den grad respekt overfor det arbejde som du og andre har udført Personligt har jeg været glad for din indsats - Jeg har vel i virkeligheden kun en anke overfor din indsats - og det er at du var aaaaaaalt for blød ved mange af fjolserne. Året 2015 har godt nok været dyrt på moderatofronten - jeg synes det burde være tid til reflektion hos nogle af de mest konfliktsøgende og selvhævdende skribenter - stort set hele teamet af frivillige er skiftet indenfor 12 måneder. Heine Hej Heine Det var noget af et surt opstød at komme med Jeg er ganske enkelt IKKE enig i din kritik af os "selvhøjtidelig fjolser". Selv mener jeg at meget af kritikken af moderations linjen og moderatorerne har været berettiget og nej de fortjener bestemt ikke mere respekt end den vi udviser overfor hinanden herinde. Du glemmer det faktum at der ikke vil være nogen debat, hvis det ikke var for brugerne, så hvem kommer først? (hønen eller ægget) Jeg billiger ikke den udvikling, der har været på det seneste i forhold til moderationslinjen. Mange af de brugere, der har bidraget meget til at holde liv i debatterne er forsvundet uden nogen nærmere forklaring. Det er mit indtryk at nærværende moderator var en af de værste til at uddele strafpoint og karantæner til folk og derfor kommer jeg ikke til at savne vedkommende. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 4. December, 2015 troldmanden skrev, for 3 timer siden: Det er mit indtryk at nærværende moderator var en af de værste til at uddele strafpoint og karantæner til folk og derfor kommer jeg ikke til at savne vedkommende. Det er jeg lidt i tvivl om jeg er enig i, men generelt synes jeg, at det har været svært at finde en linje i moderationen her på det seneste. Om det skyldes stor udskiftning i moderator teamet eller forskellig tilgang til 'jobbet' blandt moderatorerne skal jeg ikke kunne sige, men det er i hvert tilfælde med til at skabe utilfredshed og usikkerhed. Så en konsekvent moderatorlinie vil nok være et plus og oplysning hvordan 'straffe' idømmes, det har ind i mellem virket noget tilfældigt, Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9531 Skrevet 4. December, 2015 Hvis jeg ejede sitet, ville jeg prøve om det kunne lade sig gøre at tjene så meget på sitet, at jeg kunne lønne en medarbejder på fuld tid, der kunne assisteres af frivillige superbrugere. I min optik må der være en grænse for hvor stor en fremgang det er muligt at håndtere stabilt, alene med ulønnede frivillige? Hvis jeg har ret, er det måske spørgsmålet om det punkt allerede er passeret, eller ikke? Venlig hilsen Rejsenetværk 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 5. December, 2015 Rejse hvis brugerne skal betale for at være medlem, så vil de stille endnu højere krav til sitet. EG blev populær netop fordi det er gratis og der var høj til loftet. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
holstebronx 7415 Skrevet 5. December, 2015 Måske de har foretaget nogle tiltag... Eroguide, Taboify, Annoncelight, Voksen.dk, de hænger jo sammen. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Krølle Bølle 1122 Skrevet 5. December, 2015 holstebronx skrev, for 4 timer siden: Måske de har foretaget nogle tiltag... Eroguide, Taboify, Annoncelight, Voksen.dk, de hænger jo sammen. Og derfor måske for meget at se til. .... 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
holstebronx 7415 Skrevet 5. December, 2015 Krølle Bølle skrev, for 12 minutter siden: Og derfor måske for meget at se til. .... "For meget" at se til Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Michelangelo Skrevet 5. December, 2015 Jeg har aldrig haft noget udestående med Kurator da vedkommende kom til efter at jeg havde trukket følehornene til mig. Jeg oplevede som ganske nyregistreret at jeg af en eller anden grund havde et dårligt forhold til en fra team'et og det mundede ud i et efter min mening noget overreageret angreb fra denne person, assisteret af en kolega. Derefter valgte jeg at holde lav profil og ellers koncentrere mig om hyggesnak, hvor der ikke var så stor sandsynlighed for at blive mødt af en krydsning mellem en vred bulldog og en royal gulerod. Mine dårlige erfaringer er ikke sig selv interessante – kun hvis de siger noget generelt om site't. Den kritik der på det seneste er kommet frem, har bl.a. gået på at moderationen skulle have udviklet sig i en hårdere retning i forhold til tidligere. Om det er tilfældet ved jeg ikke. Jeg tvivler. Jeg hælder mest til at flere nu har valgt at tage bladet fra munden og sige deres mening i stedet for at underlægge sig den virtuelle guillotines ditto. Kritikken nu er kommet til at går ud over en bestemt moderator, og det er uheldigt, hvis der i virkeligheden er tale om en systemfejl. Jeg har selv brugt en stor del af mit liv på frivilligt arbejde, og ved hvor utaknemmeligt det tit er. I de tråde der har været på det seneste omkring moderatorlinjen har det flere gange været fremme at sanktioner for at virke skal komme prompte i forhold til det forhold man ønsker at irrettesætte for, og ikke som nu, hvor advarsler kan akkumuleres i årevis. Ligeledes er det blevet kritiseret at der foretages kollektiv afstraffelse. Dvs. at man straffer en række brugere for at deres fælles adfærd i debatten. Noget som virker urimeligt og som ikke har anden effekt end at skabe vrede og frustration. Jeg synes der er kommet meget godt frem i de kritiske tråde, og hvis ledelsen ville det, kunne man nok godt strikke et ny moderationssystem sammen i fællesskab med en håndfuld aktive brugere. Til alles bedste. Men vil man det, eller foretrækker man Frederik VI's devise? Som det kører nu minder det mere om krig end moderation. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 5. December, 2015 Tak for et analytisk og sobert indspark. Du rører ved nogle meget ømme punkter: 1. Det akkumulerende revselses system. Reelt betyder det jo at man meget hurtigt kan skrive sig selv ud af forum, Der er medlemmer der pt "afsoner" 3 og 7 måneders straf. 2. Det er mit klare indtryk at sanktionerne er blevet meget hårdere over det seneste års tid. Samtidig finder jeg det problematisk at der ikke idømmes ens straf for samme forseelse. At kritikken lige nu drejer sig om Kurator især, tror jeg skyldes at EGs brugere godt kan huske de gnister der af og til er sprunget med høje knald, mellem mange af de nu udelukkede og Kurators privat profil, i diverse debatter. Det jeg har lagt mærke til er at denne opløsning af hele moderationens modus langsomt begyndte nogle måneder før Moderator takkede af, og accelerede kraftigt efter Moderator officielt stoppede. Jeg håber inderligt at Admin er ved at have fundet en der kan løfte arven efter Moderator ( som jeg ofte var uening med ) og genindføre langt mere ensartet moderation. Det ville jeg som moderator hilsen velkommmen. Rene og klare retningslinier er altid at foretrække. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
holstebronx 7415 Skrevet 5. December, 2015 7 måneder ? det lyder da helt go'nat 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Butch 5198 Skrevet 5. December, 2015 holstebronx skrev, for 11 minutter siden: 7 måneder ? det lyder da helt go'nat Ja det lyder godtnok helt åndssvagt! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
holstebronx 7415 Skrevet 5. December, 2015 Butch skrev, for 5 minutter siden: Ja det lyder godtnok helt åndssvagt! Det der fis gider vi ikke at høre 5½ måned til dig ! 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg