Hop til indhold
Sekundant

Julemanden kom til Kolding

Recommended Posts

December er en travl måned for julemanden og efter et hårdt presset program måtte hans kane til service, der skulle foregå i Kolding.

Aftalen var lavet i god tid, men Molly der står for indskrivningen skrev aftenen i forvejen, at det først kunne blive ved middagstid.

For ikke at blive jagtet af den julehungrende befolkning i Kolding, tog julemanden civilt tøj på, spændte rensdyrene fra og anonymiserede kanen inden den blev startet i retning af værkstedet.

Vel ankommet blev julemanden mødt af Molly - hun glædede sig til besøget og havde i dagens anledning skiftet kedeldragten ud med et nissepige kostume. Og hvilket kostume! Julemanden blev helt rundt på gulvet og glemte nær at give den første af et par gaver som Molly skyndsomt pakkede ud. 

Som så mange andre satte Molly sig på julemandens skød og pakkede resten ud - men julemanden skulle også pakke gaver ud og det blev gjort forsigtigt så tingene ikke gik i stykker.

I fællesskab blev kanen gennemgået og Molly trak storkyssende julemanden ned i kanen og tilbød at hjælpe med at dele gaver ud. Et tilbud som julemanden med glæde tog imod. Først blev der delt gaver ud til Sverige og Frankrig, mens Molly insisterede på at det hårdt prøvede Grækenland hvor der er stort behov for gaver/nødhjælp også skulle besøges. Uddelingen i Grækenland var desværre alt for hurtigt overstået og julemanden måtte have en lille pause.

Med sit kendte høje serviceniveau fik Molly hurtigt julemanden på dupperne igen. Under uddelingen i Sverige kom Molly i tanke om, at hun ikke havde fået afleveret sine gaver, da julemanden var i Frankrig så vi besøgte begge kort Frankrig inden vi fløj videre til Danmark.

Mens julemanden så Danmark fra oven sagde Molly, at det store behov for hjælp i Grækenland gik hende på. Godt nok har vi fløjet Europa på kryds og tværs men julemanden havde forståelse herfor og tog gladeligt med til Grækenland igen. Denne gang blev der gået mere grundigt til værks og Molly var glad for indsatsen men mente at der var behov for et opfølgende besøg, næste gang julemanden kommer på besøg.

Til sidst havde julemanden fået uddelt alle gaver og lagde sig ned i kanen igen - Molly puttede sig tæt ind til ham og der blev snakket lidt om jul og hvad julemanden ellers skulle foretage sig, når dette års sæson er overstået. Desuden blev julemandens genfortolkning af "Peters jul" som Molly netop havde læst diskuteret - julemanden fandt ud af, at Molly også godt kan lide poesi.

En af de kommende opgaver bliver et større eftersyn af kanen efter nytår, når julemanden har fået slået mave efter en masse dejlig julemad. Foreløbig er det kun en løs aftale, men julemanden kommer helt sikkert forbi Kolding igen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Kysseglade Molly

Hej sødeste Sekundant :) 

Det var bare et mega frækt rollespil du lokkede mig til -Blev helt i julehumør...

Tak for turen rundt i Europa, især Sydfrankrig var jeg begejstret for :) 

Tak for smilet din anmeldelse bragte frem, du er hermed med i konkurrencen :) 

Ps. Er stadig imponeret af hvor hurtigt du er til at lege "Tampen brænder", må finde et bedre gemmested en anden gang :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Kysseglade Molly skrev, for 6 timer siden:

...Tak for smilet din anmeldelse bragte frem, du er hermed med i konkurrencen...

Konkurrence? Hvad har jeg nu overset? :oops:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Kysseglade Molly
KF skrev, for 42 minutter siden:

Konkurrence? Hvad har jeg nu overset? :oops:

I starten af december annoncerede jeg herinde med en lille julekonkurrence.

-Dem der skrev en anmeldelse af mig inden juleaften kunne vinde en halv times hyggestund med mig :)

Pt. er det tæt løb mellem Sekundant og Reisenswantz :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Kysseglade Molly skrev, for 12 minutter siden:

I starten af december annoncerede jeg herinde med en lille julekonkurrence.

-Dem der skrev en anmeldelse af mig inden juleaften kunne vinde en halv times hyggestund med mig :)

Pt. er det tæt løb mellem Sekundant og Reisenswantz :D

Genialt.. Og når der kun er de to gutter der har forsøgt sig, burde man da fatte pennen.. så har man dog stadig 1 ud af 3 chancer... hmm, jeg læste lige din annoncering af konkurrencen, og der står ikke noget om at det skal være en anmeldelse af et besøg hos dig, så måske skulle jeg skrive en anmeldelse af et kig på din hjemmeside, eller en chat udveksling ;)

Du ved noget henad;

*Molly kom ind på chatten*

Så sagde hun ditten..

Så sagde ham og ham datten..

Så svarede Molly, at hun havde nissepige-kostume.. :wub:

Så faldt jeg af stolen, mens de andre lo hånligt..

Så sagde Molly, Yipeekayeee..

Så begyndte Krone og Bingse at snakke om hjorte..

Snip snap snude, osv..

Har jeg vundet noget?? Hva? Hva? :P

PS. Der stod heller ikke noget om, at anmeldelsen skulle være sandfærdig ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Riesenschwanz skrev, for 8 minutter siden:

Konkurrencen er slut.  Riesenschwanz er den ....... ......

Øh - nej. Ser lige at Molly også kan træffes søndag og mandag inden jul.  F...... ....

Konkurrencen er åben december måned ud, ikke kun de dage Skønheden er 'på'.. Du må væbne dig med tålmodighed :)

Men jeg kan da berolige dig med, min 'anmeldelse' er diskvalificeret, så du har stadig 50% chance :P

EDIT: Hov, jeg ser lige at Skønheden har skrevet her i tråden, at anmeldelsen skal være postet inden Jul. I den oprindelige annonce står der den bare skal postes i December måned. Oh well, jeg er alligevel disket.. 

Redigeret af KF

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Kysseglade Molly
Riesenschwanz skrev, den 19. december 2015 at 21:45:

Konkurrencen er slut.  Riesenschwanz er den ....... ......

Det giver ihvertfald pluspoint at have en god sportsånd og lige like konkurrentens anmeldelse som du gør :P

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Kysseglade Molly

Kære Sekundant....

Du er på en delt førsteplads, kan simpelthent ikke bestemme hvem af jer der skal vinde min julekonkurrence, i er lige skønne begge to, -drømmegæster.

Så i har begge vundet en halv times hygge sammen med mig som kan indløses i år 2016.

Håber det gør jeres juleaften lidt bedre.

Kys Molly

Del dette indlæg

Link til indlæg
Kysseglade Molly skrev, den 24/12/2015 at 12:49:

Kære Sekundant....

Du er på en delt førsteplads, kan simpelthent ikke bestemme hvem af jer der skal vinde min julekonkurrence, i er lige skønne begge to, -drømmegæster.

Så i har begge vundet en halv times hygge sammen med mig som kan indløses i år 2016.

Håber det gør jeres juleaften lidt bedre.

Kys Molly

Efter sådan en anmeldelse og Mollys attitude herinde, kan man godt blive meget meget misundelig at man lige akkurat ikke opfylder hendes kriterier for sine kunder :/

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Super sjov anmeldelse! Godt skrevet.

Redigeret af Gummidrengen

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...