Hop til indhold
News

Endnu et positivt indlæg

Recommended Posts

Svar til Bear:

Det er klart at positive historier helst skal omgås i stilhed. De bringer jo uorden i forsimplede og sort/hvide verdensbilleder.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bear skrev, for 1 time siden:

Bemærkelsesværdigt HVOR lidt debat de positive historier skaber herinde ;)

Der er vel ingen der har noget at indvende imod de indvandre der rent faktisk deltager og bidrager positivt til samfundet :) Om end der (med dine ord) vist er tale om et "meget lille mindretal" ;) 

Der bliver talt om at Danish Crown har erfaringer fra tidligere, men bla burmesiske flygtninge. Disse burmesiske flygtninge har JEG ikke hørt negative historier om (beklager hvis der er noget jeg har misset)  så det er altså ikke alle kulturer der kommer til vores land, som gør sig "uheldigt bemærket". Hvis andre fulgte dette eksempel ville vi jo ikke have de negative historier :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Prinz skrev, for 2 timer siden:

Der er vel ingen der har noget at indvende imod de indvandre der rent faktisk deltager og bidrager positivt til samfundet :) Om end der (med dine ord) vist er tale om et "meget lille mindretal" ;) 

Jeg er helt sikker på, at antallet af flygtninge, der rent faktisk bidrager positivt til samfundet og dem der rent faktisk har et ønske herom, langt overstiger antallet af dem, der laver ballade m.v. og som burde sendes retur. (Du skriver godt nok indvandrere, og der holder dit udsagn da slet ikke. Du mener nok flygtninge)

Desværre virker det som om, at du og dine mange meningsfæller herinde bruger sidstnævnte (ballademagerne) som argument for, at Danmark absolut ingen flygtninge skal modtage.

Det du skriver nu, kan jeg kun tolke derhen, at du nu mener flygtninge er velkomne. Det er da noget af en holdningsændring, eller tager jeg fejl?

P.S. Førhen har Danmark i langt de fleste tilfælde selv kunne "håndplukke" de flygtninge vi skulle modtage, herunder de burmesiske, som vi anså for mest intregrationsklare. Den situation er vi bare ikke i idag.

Redigeret af News

Del dette indlæg

Link til indlæg
News skrev, for 19 minutter siden:

Jeg er helt sikker på, at antallet af flygtninge, der rent faktisk bidrager positivt til samfundet og dem der rent faktisk har et ønske herom, langt overstiger antallet af dem, der laver ballade m.v. og som burde sendes retur. (Du skriver godt nok indvandrere, og der holder dit udsagn da slet ikke. Du mener nok flygtninge)

Desværre virker det som om, at du og dine mange meningsfæller herinde bruger sidstnævnte (ballademagerne) som argument for, at Danmark absolut ingen flygtninge skal modtage.

Det du skriver nu, kan jeg kun tolke derhen, at du nu mener flygtninge er velkomne. Det er da noget af en holdningsændring, eller tager jeg fejl?

Flygtninge er velkomne i det omfang at vi som nation kan følge med. Der er visse kulturer som lægger voldsomt meget mere beslag på resurser end andre og som udviser mindre lyst til at indordne sig i vores samfund end andre kulturer. Indvandring fra "problem kulturer" bør mindskes mest muligt! Det er desværre for nuværende mest fra netop sådanne kulturer vi oplever indvandring/flygtninge strøm/velfærdsshopping.

Lige gyldigt hvor meget dig og dine meningsfæller snakker om folk der burde sendes retur, så er realiteten at det kun sker i et lille omfang. Selv for folk som anses som en trussel for vores samfund! Som konsekvens af dette, er det en abselut nødvendighed at asyl indvandringen begrænses. Det er for verdens fredens skyld bedst at en flygtningestrøm absorberes af lande hvor det ikke fremmer kultursammenstød!

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg var som ung Konservativ, og har været DF'er siden partiets start, og jeg stemmer stadig på DF.

Men med folk som Mattias Tesfaye, og Henrik Sass Larsen i Folketinget for Socialdemokraterne, kunne jeg godt overveje, hvad jeg aldrig tidligere havde troet muligt - måske, måske og måske at stemme på Socialdemokraterne næste gang.

Men lad os nu se tiden an - partiet er stadig fuld af Djøf'ere, halv og helfærdig studerende, hvor politik i en ung alder viste sig mere lukrativ, end at gøre studiet færdigt, og gøre karierre i det virkelige liv - kan vi stole på dem, hvis de igen får magten?

( Det er de så ikke ene om, særligt  Ida Auken og Astrid Krag er ynkelige eksempler på at politik for dem mere er et levebrød, end et holdnings kald, man forlader den synkende skude, og får sig et nyt ben et andet sted - det er ok at skifte parti, men ikke at beholde sit mandat hos et nyt parti, selvom Grundloven gør det lovligt, men moralsk er det i mine øjne ikke i orden. )

Og kan Henrik Sass Larsen holde de Radikale fra fadet, han har sådant et sundt syn på dem?

Jeg prioriterer danskerne og danskernes velfærd og velstand højere, end jeg prioriterer flygtningene
Indland 16.01.2016 kl. 23:00
"Taastrup tur-retur: Socialdemokratiets gruppeformand, Henrik Sass Larsen, viser rundt på velfærdssamfundets bund i ghettoen Taastrupgård, hvor han selv kommer fra. Der kan man se, hvorfor Danmark må begrænse antallet af ikke-vestlige indvandrere, siger han og erkender selv at have taget fejl. I begyndelsen af 90’erne påstod han, at alle indvandrere kunne integreres. Tiden har bevist det modsatte, og derfor er den sande solidaritet at begrænse antallet, lyder det fra socialdemokraten."
http://www.jyllands-posten.dk/protected/premium/indblik/Indland/ECE8371846/jeg-prioriterer-danskerne-og-danskernes-velfaerd-og-velstand-hoejere-end-jeg-prioriterer-flygtningene/

Der er ingen traditionelle danske navne ved døren til den opgang, hvor Henrik Sass Larsen engang boede. Da han var barn, var der ikke andet, mindes han. Foto: Stine Bidstrup

Der er ingen traditionelle danske navne ved døren til den opgang, hvor Henrik Sass Larsen engang boede. Da han var barn, var der ikke andet, mindes han. Foto: Stine Bidstrup

Man kan og man bør fremhæve hvert eneste positive individuelle eksempel på integration, men det ændrer ikke på at det forslår som en skrædder i helvede.

Det ændrer ikke på baggrunden for de enkeltstående gode eksempler, at en flodbølge af mennesker er væltet ind i landet, ud fra hvilket behovet opstår for at kunne vise, at nogle af dem kan bruges.

Vi var meget bedre stillet, hvis de mennesker ikke vat kommet, og der ikke var behov for finde beskæftigelse til dem, som en ekstraordinær indsats, uden udsigt til at det ændre noget som helst på det samlede billede af at de udgør en klods om benet, og en møllesten om halsen på os.

Der kan måske også være grund til at spørge, om der mon ikke går nogle ledige danske slagteri arbejdere, fra de mange fyringsrunder, man kunne have ansat i stedet, måske have fået til at flytte efter jobbet - jeg ved det ikke, jeg ved heller ikke om man har prøvet.

Men jeg ved at Vestas har ansat 60 tidligere medarbejdere, på deres nu genåbnede fabrik på Lolland, skulle de måske have forsøgt sig med flygtninge i stedet?

Der går masser af ledige danske ufaglærte, og midaldrende der efter mange år i de samme virksomheder mistede deres arbejde.

Først blev de presset af migrante østarbejdere, skal de nu også presses af flygtninge?

Landbruget er nok lidt en sag for sig, der måske har udviklet sig til ikke kunne få brugbar dansk arbejdskraft i et fornødent omfang, men mange landmænd har også som mange vognmænd, benyttet muligheden for at ansætte underbetalt migrant arbejdskraft.

Fuld respekt for de landmænd og vognmænd, der var nødt til det, men ansatte og betalte dem under dansk LO overenskomst om løn og arbejdsvilkår, men der er bare brancher hvor en del arbejdsgivere med kyshånd benytter sig af enhver mulighed for at undergrave den danske aftale model.

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst
Bear skrev, for 9 timer siden:

Bemærkelsesværdigt HVOR lidt debat de positive historier skaber herinde ;)

News skrev, for 5 timer siden:

P.S. Førhen har Danmark i langt de fleste tilfælde selv kunne "håndplukke" de flygtninge vi skulle modtage, herunder de burmesiske, som vi anså for mest intregrationsklare. Den situation er vi bare ikke i idag.

Kan man ikke lide lugten i bageriet, så kan man bare... 8-)

Del dette indlæg

Link til indlæg

"Flygtningene arbejder 15 timer om ugen i tre måneder. Landmanden har ingen udgifter til løn og heller ikke til flygtningenes transport til og fra gården."

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej,

dejligt med positive historier..

men det jo forkert at disse mennesker vender sig til et live i DK, de skal jo hjem på et tidspunkt og hjælpe med genopbygge deres land, de er jo vigtigt for deres land, vi kan ikke tillade os at tømme et andet land for de kloge og arbejdsduelige fordi vi mangler...

samt vil jeg elske at hører at svage danskere fik den hjælp til at komme ind på arbejdsmarked...

prøvemanden

prøvemanden

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gungner skrev, for 6 timer siden:

"Flygtningene arbejder 15 timer om ugen i tre måneder. Landmanden har ingen udgifter til løn og heller ikke til flygtningenes transport til og fra gården."

Og dét tilbud kan en Venstre mand jo ikke rigtigt sige nej tak til .... 

Del dette indlæg

Link til indlæg
prøvemanden skrev, den 17/1/2016 at 19:54:

Hej,

dejligt med positive historier..

men det jo forkert at disse mennesker vender sig til et live i DK, de skal jo hjem på et tidspunkt og hjælpe med genopbygge deres land, de er jo vigtigt for deres land, vi kan ikke tillade os at tømme et andet land for de kloge og arbejdsduelige fordi vi mangler...

På et eller andet tidspunkt bliver man nødt til at sætte en grænse for hvornår de skal sendes tilbage i tilfælde af fred i deres hjemland. Man kan ikke have mennesker stående i usikkerhed om deres fremtid igennem mange år, det er simpelthen ikke rimeligt.

prøvemanden skrev, den 17/1/2016 at 19:54:

samt vil jeg elske at hører at svage danskere fik den hjælp til at komme ind på arbejdsmarked...

Der er masser af tilsvarende tiltag der hjælper svage danskere ind på arbejdsmarkedet, fleksjob, jobtræning osv..osv..

Har du virkelig aldrig hørt om det?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr
News skrev, den 17. jan. 2016 at 13:30:

Jeg gør…. 

Som det er idag ønsker jeg udelukkende at hjælpe i nærområderne.

Faktisk ikke fordi jeg ikke ønsker at modtage flygtninge, men jeg ønsker ikke at modtage ballademagere! da vi ikke formår at håndtere disse ballagemagere, slet ikke, har jeg ikke lyst til at modtage alverden og dermed ødelægge Danmark. 

Kunne vi selv håndplukker enlige mødre, enker og forældreløse børn ( de virkelig svage) nede i flygtningelejrene og vi smider balademagere og folk der ikke integrerer sig hjem igen, så er flygtninge hjertens velkommen for mig. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej

Bear, jo jo hørt om det hele, men desværre ser man ikke folk som dig kaste den energi ind, at hjælpe svage dansker ind på arbejdsmarked, samt vil det klæd de danske firmaer at ansætte flere skåne job mv.

samt er det jo at ødelægge Syrien, at lade alle de stærke og ressourcestærke blive i lande som DK mv.

Så svigter man de allersvagest i Syrien, hvilke overrasker mig at du Bear som påstår er rød og vil arbejde for at hjælpe de allersvages, men der er måske forskel på hvor rød du er, og du ønsker at gå DA og DI, LA og venstre undre mig med at trykke løn og fjerne arbejde for svage mennesker...

trist at se...

prøvemanden

Redigeret af prøvemanden

Del dette indlæg

Link til indlæg
prøvemanden skrev, den 19/1/2016 at 16:45:

Hej

Bear, jo jo hørt om det hele, men desværre ser man ikke folk som dig kaste den energi ind, at hjælpe svage dansker ind på arbejdsmarked, samt vil det klæd de danske firmaer at ansætte flere skåne job mv.

Det er da noget vrøvl, jeg har personligt haft adskillige i job træning, i et af tilfældene medførte det en fast ansættelse bagefter. Det er da netop personer med min politiske observans der har hylet op om at få hjulpet svage danskere ind på arbejdsmarkedet, de borgerlige inkl. DF mener jo at blot man skærer nok i deres ydelser, så skal de nok pludselig blive raske og jobparate til alle de jobs som der iøvrigt slet ikke er der.

Citat

samt er det jo at ødelægge Syrien, at lade alle de stærke og ressourcestærke blive i lande som DK mv.

Så svigter man de allersvagest i Syrien, hvilke overrasker mig at du Bear som påstår er rød og vil arbejde for at hjælpe de allersvages, men der er måske forskel på hvor rød du er, og du ønsker at gå DA og DI, LA og venstre undre mig med at trykke løn og fjerne arbejde for svage mennesker...

Tro mig, jeg ville med glæde indrette flygtningesystemet så vi tog MANGE flere kvoteflygtninge fra Syrien, men det vil de borgerlige jo IKKE. De skærer blot i hjælpen gør livet så surt så muligt for de flygtninge der kommer og sikrer sig at deres familier er tvunget til at blive siddende i usikkerhed i 3 år!! før de kan blive forenet. DET er trist at se.

Citat

trist at se...

prøvemanden

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...