powerpoint 373 Skrevet 6. Februar, 2016 (edited) I forlængelse af Tip Toe's tråd om Vox Pop blev der heftigt diskuteret om prissætning og kvalitet contra dumpingpriser m.m. Som alle andre landevejs kartoffelbønder har GP'erne en sjælden evne til at rette ind på et bestemt prisniveau hvor der oveni købet i annoncen ofte står : Prisen er ikke til forhandling , så vær venlig ikke at skabe en dårlig stemning fra begyndelsen ( underforstået så får du bare maskinsex og et los i r.... . For mig at se minder det i bund og grund om karteldannelse og det er jo ikke lovligt, derfor kan man godt undre sig over at nogle, mere eller mindre offentligt klandrer dem, som ikke føler sig bundet af kartellet. I min optik er pigerne i Danmark ( ligesom aktierne ) alt for højt prissat. Som forsvar tager man Skat og moms i ed, for at få det til at lyde som en underskudsforretning. Jeg tænker tit : Hvor mange af os mænd har nogensinde haft rygrad nok til at bede om en KASSEBON med moms specifikation ? Nogen vil sikkert angribe mig for at insinuere at der snydes overfor skat, men der tager i fejl, derimod kunne man forestille sig at det er kunderne som bliver snydt for nu alt kommer til alt er det Skat som bestemmer om det er erhverv eller hobby, og det fremgår ikke nogen steder. https://ivaekst.dk/vaekst/0/0/4/2/skal-min-virksomhed-momsregistreres kan man læse fælgende: Erhverv eller hobby? Det er op til SKAT at vurdere, om den virksomhed, du driver, er erhvervsmæssig eller en hobby. SKAT lægger bl.a. vægt på: Er dit hovedformål at tjene penge? Giver virksomheden et overskud, der kan forrente de penge, du har indskudt, og give dig et rimeligt afkast? Har du grebet driften af din virksomhed professionelt an? Kan din virksomhed leve op til den standard, der er normal inden for branchen? Hvis svaret er ja til alle disse spørgsmål, vil du normalt blive anset for selvstændig erhvervsdrivende og have ret til at blive momsregistreret. Din virksomhed kan godt blive anset for erhvervsmæssig på trods af en dårlig indtjening, f.eks. i opstartsfasen. Hvis dit formål med at drive virksomhed alene er at dyrke en privat interesse (hobby), som f.eks. udlejning af sommerhus, musik, kunst, mini-landbrug, opdræt af hunde og heste mv., kan det være svært at få SKAT til at anse dig for erhvervsdrivende. Hobbyvirksomheder kører med underskud, og deres købsmoms er som regel større end salgsmomsen, hvorfor de hele tiden skal have udbetalt overskydende moms. SKAT vil ikke finansiere private hobbyer, og hvis din virksomhed ikke er erhvervsmæssig, vil du blive nægtet momsregistrering ALTSÅ fremover kasseboner med specificeret moms. . Redigeret 6. Februar, 2016 af powerpoint 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Krølle Bølle Jr. 2258 Skrevet 6. Februar, 2016 Der er mig bekendt ikke moms på massagebehandling hos fysioterapi. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
powerpoint 373 Skrevet 6. Februar, 2016 Krølle Bølle Jr. skrev, Lige nu: Der er mig bekendt ikke moms på massagebehandling hos fysioterapi. Jo det er der. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Prinz 5028 Skrevet 6. Februar, 2016 Du bestemmer selv om du vil købe noget du ikke kan få en bon/regning på 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Krølle Bølle Jr. 2258 Skrevet 6. Februar, 2016 (edited) powerpoint skrev, for 5 minutter siden: Jo det er der. Jeg kan ikke se på mine regninger, at det er moms på . Samme pris som fysioterapi. Det er heller ikke med moms. Tilbage til emnet. Redigeret 6. Februar, 2016 af Krølle Bølle Jr. tilføjelse Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
powerpoint 373 Skrevet 6. Februar, 2016 Krølle Bølle Jr. skrev, Lige nu: Jeg kan ikke se på mine regninger, at det er moms på . Samme pris som fysioterapi. Det er heller ikke med moms. Der er 2 former for fysioterapi : De autoriserede med overenskomst og de ikke - autoriserede uden overenskomst. Det er rigtigt at den 1. gruppe er ikke moms registreret p.g.a. det er en offentlig sundhedsydelse. Beklager hurtigheden på tasterne 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
powerpoint 373 Skrevet 6. Februar, 2016 (edited) Prinz skrev, for 7 minutter siden: Du bestemmer selv om du vil købe noget du ikke kan få en bon/regning på Uddyb venligst - det er vel omvendt at man selv bestemmer om man vil have bon eller ej ! Redigeret 6. Februar, 2016 af powerpoint Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Krølle Bølle Jr. 2258 Skrevet 6. Februar, 2016 powerpoint skrev, Lige nu: Der er 2 former for fysioterapi : De autoriserede med overenskomst og de ikke - autoriserede uden overenskomst. Det er rigtigt at den 1. gruppe er ikke moms registreret p.g.a. det er en offentlig sundhedsydelse. Beklager hurtigheden på tasterne OK - alt forladt. Go aften - nat! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bundstokken 2138 Skrevet 6. Februar, 2016 Fysioterapi er inde under sundhedsområdet - der er ikke moms på sundhedsydelser. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Prinz 5028 Skrevet 6. Februar, 2016 powerpoint skrev, for 2 minutter siden: Uddyb venligst Seksuelle ydelser er ikke en nødvendighed, det er en luksus som du selv vælger om du vil købe. Det er op til SKAT at undersøge om en virksomhed følger reglerne 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
powerpoint 373 Skrevet 6. Februar, 2016 Bundstokken skrev, for 2 minutter siden: Fysioterapi er inde under sundhedsområdet - der er ikke moms på sundhedsydelser. Det var også lige det jeg skrev , men hvor kommer fysioterapi ind i dette ? Forhold jer til indholdet. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
powerpoint 373 Skrevet 6. Februar, 2016 Prinz skrev, for 2 minutter siden: Seksuelle ydelser er ikke en nødvendighed, det er en luksus som du selv vælger om du vil købe. Det er op til SKAT at undersøge om en virksomhed følger reglerne Var det ikke lige det som jeg citerede i mit indlæg: Hvis dit formål med at drive virksomhed alene er at dyrke en privat interesse (hobby), som f.eks. udlejning af sommerhus, musik, kunst, mini-landbrug, opdræt af hunde og heste mv., kan det være svært at få SKAT til at anse dig for erhvervsdrivende. Hobbyvirksomheder kører med underskud, og deres købsmoms er som regel større end salgsmomsen, hvorfor de hele tiden skal have udbetalt overskydende moms. SKAT vil ikke finansiere private hobbyer, og hvis din virksomhed ikke er erhvervsmæssig, vil du blive nægtet momsregistrering Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Prinz 5028 Skrevet 6. Februar, 2016 powerpoint skrev, for 24 minutter siden: ALTSÅ fremover kasseboner med specificeret moms. . Nåhhhhh ok så........ Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr Skrevet 6. Februar, 2016 Øhh hvad er emnet? Om prisen er ok? Om hvilken form for virksomhed det er? Om fysioterapi er momsfritaget? ( er det!) eller noget helt andet? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
powerpoint 373 Skrevet 6. Februar, 2016 Prinz skrev, for 1 minut siden: Nåhhhhh ok så........ Det er (næsten) fint med mig hvis du ikke synes du betaler overpris, men jeg kan lover dig at hvis alle bad om en bon ( forudsat der er en gyldig kassestrimmel til revisor/Skat ) så ville vi alle få et mere interessant og konkurrencedygtigt marked - hvad alt angår. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Prinz 5028 Skrevet 6. Februar, 2016 powerpoint skrev, for 3 minutter siden: Det er (næsten) fint med mig hvis du ikke synes du betaler overpris, men jeg kan lover dig at hvis alle bad om en bon ( forudsat der er en gyldig kassestrimmel til revisor/Skat ) så ville vi alle få et mere interessant og konkurrencedygtigt marked - hvad alt angår. Jeg undlader bare at købe noget jeg mener at er tilbudt til en pris jeg ikke ønsker at betale, eller overpris om man vil. Til et par piger herindes store irritation Jer andre der bare MÅ prøve dem.... lad dog værre med at klynke, i er selv med til at sætte prisen! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
powerpoint 373 Skrevet 6. Februar, 2016 Øhh hvad er emnet? Om prisen er ok? Om hvilken form for virksomhed det er? Om fysioterapi er momsfritaget? ( er det!) eller noget helt andet. Du har ganske ret liderlig - fyr , Krølle -Bølle jr. kom lidt ind på et sidespor, tror han mente der kunne være en sammenligning mellem de to behandlingsformer. Emnet er som skrevet i indgangsbønnen : ER PRISERNE NU OGSÅ OK ????? 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
holstebronx 7415 Skrevet 6. Februar, 2016 powerpoint skrev, for 19 minutter siden: Det er (næsten) fint med mig hvis du ikke synes du betaler overpris, men jeg kan lover dig at hvis alle bad om en bon ( forudsat der er en gyldig kassestrimmel til revisor/Skat ) så ville vi alle få et mere interessant og konkurrencedygtigt marked - hvad alt angår. Hmm... gad man være glædes pige, hvis ALLE pengene gik gennem SKAT ? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
powerpoint 373 Skrevet 6. Februar, 2016 holstebronx skrev, for 2 minutter siden: Hmm... gad man være glædes pige, hvis ALLE pengene gik gennem SKAT ? Revisorer og advokater har en timebetalig på 1600 - 1800 kr. i timen ( med en helvedes masse udgifter ) . Det er mit indtryk at de klarer sig 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
powerpoint 373 Skrevet 6. Februar, 2016 Der mistænkeligt stille i kartellet men dermed ikke sagt at der ikke arbejdes på højtryk ( med pm og sms m.m. ) , det er nærmest som et pavevalg - man venter spændt på sort eller hvid røg - jeg gætter på sort. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
holstebronx 7415 Skrevet 6. Februar, 2016 Vil I knalde med pigerne, eller lege revisor lege Nå, go nat herfra 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Trinetease Skrevet 6. Februar, 2016 (edited) Jeg vil nu gerne kaste mig ind i kampen Nu nævnte du selv udgifter.... Er det dit indtryk at vi har lave udgifter? Og hvad mener du selv at en Gp's indtjening må/skal være? Samlede udgifter pr vagt kan ligge fra 1000-3500pr vagt. Så hvad er for dig acceptabelt at vi piger tjener? Og sidst men ikke mindst - hvad tjener du egentligt selv? Og hvad er dine udgifter for at tjene din løn ? Redigeret 6. Februar, 2016 af Trinetease Manglede noget... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9674 Skrevet 6. Februar, 2016 Man kunne også bare være ved lidt pragmatisk, og stille sig tilfreds med at man køber en ydelse for sine egne penge, som det er lovligt at sælge og købe. Så længe rufferi er ulovligt, og det udgør en kalkuleret risiko at drive bordel, består der nogle vilkår rundt om i branchen, der gør alt den snak om bon og kvitteringer til kunden til en ren akademisk diskussion, i sammenligning med en frisør eller fysioterapeaut. Bevares, jeg skal da ikke afvise at der er steder der har så meget styr på det, at der ikke er noget at komme efter, men hvad nu hvis huslejen består af en hvid og en sort det del, og den sorte del udgør risikopræmien til udlejer, for at ville leje ud til formålet? Ikke at mutter eller piger accepterer godvilligt, men måske de bare ikke kan gøre andet, hvis de overhovedet vil kunne leje et sted. Ethvert andet liberalt erhverv kan knalde en udlejer for den slags, men i den her branche kan det være, uden at jeg påstår at det altid er det, men det kan udmærket være tilfældet at enten vil ingen leje ud til dem, eller også må de acceptere de betingelser som udlejer stiller. Branchen bliver diskrimineret af en lov, der kun er til gavn for dem der vil servicere branchen, for de er så herligt fri for konkurrencen fra alle, der ikke vil/tør af frygt for loven om rufferi. Og hvad skal vi bruge en bon til, medmindre man måske selv er en småfuskende selvstændig, der har brug for noget at trække fra, som der næppe er nogle der vil indføre i regnskabet under køb af sex, men nok skal finde på at kalde noget andet. Venlig hilsen Rejsenetværk 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Heine 1644 Skrevet 6. Februar, 2016 jeg fatter ikke en meter af den nyfigne interesse for pigernes indkomstforhold og deeres omkostninger. Lad dog pigerne selv køre deres forretning. Synes man prisen er for høj står det jo enhver frit for at finde andre udbydere - sådan er det jo heldigvis i markedsøkonomi. I min branche er der folk der afregnes med 500 kroner i timen (og som er glade/tilfredse) - og andre som bon'er 3000 ud (som mig) For visse kunder passer de 500 sikkert fint - og udbyderne har måske flere timer besat end jeg - eller lavere omkostninger, eller mindre komplekse opgaver - what do I care... Om pigerne afregner SKAT/Moms er en sag mellem dem og Skat - det kan aldrig komme os ved. 13 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg