Gæst Skrevet 1. Marts, 2016 Hvis en pige kun vil modtage kontante gaver, hvorfor så alt det ævl om hengivenhed..? VH Ludvig. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Filosoffen 2257 Skrevet 1. Marts, 2016 DETH skrev, for 17 minutter siden: Det lyder som en kæmpe omvej for billiger sex? Det kan man umiddelbart tro. Men overordnet set, så tror jeg det ikke. Der er i øjeblikket - desværre - alt for mange udenlandske og danske personer som med meget stor sandsynlighed ikke husker at betale skatten af de gaver de modtager, og deraf lavere gaveønsker. Så muligheden for "billigere sex" eksisterer allerede nu. Derimod vil det formentligt betyde, at gaveønskerne hos de reelt skattebetalende, som pga. skattefriheden, vil blive mere ydmyge, hvilket så vil gøre, at de ikke skattebetalende (de sorte penge) vil blive ligestillet de de (tidligere) skattebetalende. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
DETH 5545 Skrevet 1. Marts, 2016 Filosoffen skrev, for 5 minutter siden: Det kan man umiddelbart tro. Men overordnet set, så tror jeg det ikke. Der er i øjeblikket - desværre - alt for mange udenlandske og danske personer som med meget stor sandsynlighed ikke husker at betale skatten af de gaver de modtager, og deraf lavere gaveønsker. Så muligheden for "billigere sex" eksisterer allerede nu. Derimod vil det formentligt betyde, at gaveønskerne hos de reelt skattebetalende, som pga. skattefriheden, vil blive mere ydmyge, hvilket så vil gøre, at de ikke skattebetalende (de sorte penge) vil blive ligestillet de de (tidligere) skattebetalende. Hvis vi nu antager at de gp'er der betaler skat er ligeså moralske anløbende som mig, så betaler de vel skat af 50%, så ville prisen vel kun falde 1/3? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Filosoffen 2257 Skrevet 1. Marts, 2016 Ludvig skrev, for 7 minutter siden: Jeg tror du og jeg har et meget forskelligt syn på hvorfor en pige vælger denne branche. Det tror jeg nu ikke. Du vil formentligt bare sige at det primært er for pengenes skyld - jeg vil sige for gavernes skyld (f.eks. i form af penge). Altså bare en lille tvist på hvilke ord der bruges. Ludvig skrev, for 7 minutter siden: Efterhånden føler jeg mig ret sikker på at laaangt hovedparten gør det pga. Muligheden for sorte kontanter. Ingen ved hvor stor % sats der er tale om, men jeg vover gerne og påstå det ligger mellem 95 og 100% af de aktive.Er det tilfældet, så kan jeg ikke i min vildeste fantasi forestille mig, at nogen gider og skulle vurdere fra gæst til gæst, om vedkommendes gave er tilstrækkelig. Jeg tror ikke, at det er fordi der er mulighed for skafferfri gaver (=sorte penge) i sig selv, at det er ekstra attraktivt, men derimod om den endelige størrelsen/mængde de kan få ud til sig selv. Hvis pigerne føler, at de får for lidt (uanset om det beskattet/ubeskattet), så afholder de sig fra at indvitere gæster. Ludvig skrev, for 7 minutter siden: Herinde får vi ørene tudet fulde omkring mænds dårlige pli og mangel på situationsfornemmelse i forbindelse med et sexkøb. Jeg tror rigtig mange mænd vil kræve billigere priser når nu aftalen er fritaget for skat og moms..!! Det gør de skam allerede... Ludvig skrev, for 7 minutter siden: Skal Mutter og teledame så ligeledes vurdere om pigens omsætning er tilfredsstillende nok for at efterleve en forhåndsaftale om hvad deres egen indsats er værd..? Hverken mutter eller teledame bør overhovedet intet viden have om en piges "omsætning". Evt. omkostninger til mutter/teledame SKAL være 100% uafhængig af en piges "omsætning" Ludvig skrev, for 7 minutter siden: Hvis din model skal holde vand, vil det kræve at rigtig mange af pigerne er i branchen for deres fornøjelses skyld og ikke kun for pengenes..!! Så tror jeg, at du har misforstået modellen. Umiddelbart kan jeg ikke se nogen forskel på forholdene som de er nu, andet end at de piger (langt størstedelen) som "snyder" med skatten, bliver fri for at bekymre sig for at SKAT kommer og sætter dem op i indkomst, med store restskatter tilfølge, og deraf yderligere en faktor for en livsmæssig deroute tilfølge. Ludvig skrev, for 7 minutter siden: Det argument kommer jeg aldrig til at tro på.. Jamen, det skal du da heller ikke. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Filosoffen 2257 Skrevet 1. Marts, 2016 Ludvig skrev, for 19 minutter siden: Hvis en pige kun vil modtage kontante gaver, hvorfor så alt det ævl om hengivenhed..? Som jeg tidligere har skrevet, så er det at give pengegaver også en form for at vise hengivenhed. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Filosoffen 2257 Skrevet 1. Marts, 2016 Søren Brun skrev, for 23 minutter siden: Filosof, har det ikke altid været sådan, at når du skal retfærdiggøre løsningen på et 'problem', så har du altid startet med løsningen og derefter regnet baglæns for at få forudsætningerne til at passe? Det er i hvert tilfælde min oplevelse. Er du ikke ude i noget af det samme her? Umiddelbart vil jeg mene, at du ikke har ret. Men hvis du ønsker at lave debatten om til en meta-debat (en debat om debatten), så tror jeg, at du skal oprette en ny tråd. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Filosoffen 2257 Skrevet 1. Marts, 2016 DETH skrev, for 12 minutter siden: Hvis vi nu antager at de gp'er der betaler skat er ligeså moralske anløbende som mig, så betaler de vel skat af 50%, så ville prisen vel kun falde 1/3? Spekulationer i om hvor meget "gaveønskerne" vil falde, vil jeg ikke gå ind i. Det væsentlige er, at pigerne (skattemæssigt set) bliver ligestillet. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Marqui 362 Skrevet 1. Marts, 2016 DETH skrev, for 23 minutter siden: Hvis vi nu antager at de gp'er der betaler skat er ligeså moralske anløbende som mig, så betaler de vel skat af 50%, så ville prisen vel kun falde 1/3? hvorfor 1/3? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
DETH 5545 Skrevet 1. Marts, 2016 Marqui skrev, for 2 minutter siden: hvorfor 1/3? Aner det ikke, er ikke super til hovede regning. 1/4 så da? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 1. Marts, 2016 (edited) Vi ender vist bare hvor vi startede.. Grundlæggende så handler det om at man i branchen har snydt og bedraget i mange år. Alle involverede har været tiltrukket af de hurtige og sorte penge som altid har drevet værket..Fuld forståeligt da det da er fristende. Told og skat har sikkert i frustration og afmagt over snyderiet, indført den meget uretfærdige rettergang med omvendt bevisførelse for pigernes indtægter. Man er gentagende gange blevet mødt af aktører med rod i regnskaberne. Man har gentagende gange lagt øre til klynkeri og dumme undskyldninger. Sidst og ikke mindst, så er man sikkert også løbet sur i alle de overførselsindkomster man er stødt på i branchen.. SU, understøttelse, førtidspension, bistandshjælp osv. Har sagt det tidligere, og mener det stadig... Man rider som man sadler i prostitutionsbranchen, og man kan ikke tillade sig brokkeri over andre end sine tidligere og nuværende kollegaer, hvis man ellers selv har ren røv og trutte i. Nej, sexarbejde skal aldrig fritages for skat og moms, det vil være en hån mod den retskafne skatteyder. VH Ludvig. Redigeret 1. Marts, 2016 af Ludvig Forlængst sengetid. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Marqui 362 Skrevet 1. Marts, 2016 Ludvig skrev, for 11 minutter siden: Nej, sexarbejde skal aldrig fritages for skat og moms, det vil være en hån mod den retskafne skatteyder. VH Ludvig. hvordan vil det være en hån mod den retskafne skatteyder? Det er vist ret meget der tyder på, at det vil være mere fordelagtigt for den retskafne skatteyder, at SKAT brugte resourcerne andre steder, fx i fbm med refusioner Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Filosoffen 2257 Skrevet 1. Marts, 2016 Ludvig skrev, for 10 minutter siden: Nej, sexarbejde skal aldrig fritages for skat og moms, det vil være en hån mod den retskafne skatteyder. Helt enig. Hvis altså sexarbejde i det hele taget eksisterer, og det gør det ikke! I min verden, eksisterer det (definitorisk) ikke, og der er derfor ikke noget at moms'e og beskatte. Og hvis man virkelig gerne vil hjælpe de stakkes skæbner i prostitution, der havner i bundløs skattegæld, så er generel skattefrihed den eneste reelle vej. En mulig eftergivelse af gæld for prostituerede, er kun en glidebane, som de prostituerede selvfølgelig bevist vil udnytte (de fleste snyder jo allerede i forvejen). Dvs. endnu flere prostituerede vil helt droppe at lave regnskab mv... SKAT skønsmæssigt ansætter deres skat, og de ende i skattegæld, som de derefter får eftergivet. Så kan man lige så godt generelt eftergive alt skattegæld der er opstået pga. prostitution! (hvilket er fuldkommen det samme som generel skattefrihed - bare uden alt bureaukratiet) Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Søren Brun Skrevet 1. Marts, 2016 Filosoffen skrev, for 54 minutter siden: Umiddelbart vil jeg mene, at du ikke har ret. Men hvis du ønsker at lave debatten om til en meta-debat (en debat om debatten), så tror jeg, at du skal oprette en ny tråd. Det havde jeg heller ikke regnet med. Overhovedet ikke. Jeg påpeger bare at din debatform er at starte med bundlinjen og så vælge argumenter, der passer med den, og så argumentere ud fra det, og så får du altid ret. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Filosoffen 2257 Skrevet 2. Marts, 2016 (edited) Søren Brun skrev, for 25 minutter siden: Jeg påpeger bare at din debatform er at starte med bundlinjen og så vælge argumenter, der passer med den, og så argumentere ud fra det, og så får du altid ret. Hvad mener du med "bundlinjen" ? Jeg kan ikke se, at man kan starte med en "bundlinje" i en debat, der endnu ikke har fundet sted. Det giver umiddelbart ingen mening! (men det kan være jeg misforstår dig) Redigeret 2. Marts, 2016 af Filosoffen sengetid! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Søren Brun Skrevet 2. Marts, 2016 Filosoffen skrev, Lige nu: Hvad mener du med "bundlinjen" ? Jeg kan ikke se, at man kan starte med en "bundlinje" i en debat, der endnu ikke har fundet sted. Det giver umiddelbart ingen mening! (men det kan være jeg misforstår dig) Du har lavet en del teoretiske regnestykker', hvor du har tilpasset forudsætningerne, så resultatet passede med dit ønskede resultat. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Havnebumsen Skrevet 2. Marts, 2016 Filosoffen skrev, for 8 timer siden: Tja, ikke desto har det været normalt for danske håndværkere frem til 2003 (læs evt. mere her) At håndværkeren ikke modtager betaling, er i princippet irrelevant. Hvad der er sparet, er tjent... Håndværkeren udfører selv arbejdet i sit hjem, med gevinst for øje - altså i dette tilfælde en gevinst i form af en besparelse. Igen, håndværkeren gør det selvfølgelig med gevinst for øje. Hvis der ikke lå en gevinst i at udføre arbejdet selv, så ville håndværkeren selvfølgelig ikke udføre arbejdet selv, men derimod købe sig til det. Det er et rent politisk valg, at definere håndværkerens arbejde som tilhørende private forhold, og at det derfor ikke skal beskattes. Og jeg mener fortsat, at det er upassende, at man vælger at beskatte noget så privat, som seksuelle forhold, og at man derfor bør lave lovgivningen om. Man fjernede det i 2003 da det var urimeligt. Hvorfor skal håndværkeren beskattes for at banke et bræt op derhjemme hvis rengøringskonen ikke skal beskattes for at svinge støvkosten derhjemme. Hvad der er sparet er tjent for begge 2… kæmpe forskelsbehandling hvis den ene bliver beskattet og ikke den anden. Hvis det skal give nogen som helst mening skal samtlige der udfører en eller anden form for arbejde for sig selv beskattes af det. Det vil blive alt for uoverskueligt og ganske tåbeligt. Og jeg mener fortsat, at det er upassende, at man vælger at beskatte noget så privat, som seksuelle forhold, og at man derfor bør lave lovgivningen om. Det skal du være velkommen til at synes. Tror faktisk mange Courtisaner mener det samme, hvem vil ikke gerne slippe for moms og skat Personligt ser jeg anderledes på det. Det skyldes sex med en Courtisane er noget anderledes end sex med en elskerinde. Meget mere en form for service... Courtisanen leverer hvad du gerne vil have. Det gør elskerinden på sin vis også, men hun har også en klar forventning om du leverer hvad hun gerne vil have (gensidig) hvor Courtisanen muligvis bliver glad for du leverer hvad hun gerne vil have, men forventer det ikke (ikke gensidig) Desuden har courtisanen et meget specifik ønske til "gaven" (og får hun ikke lige nøjagtig hvad hun ønsker bliver grisen pakket væk) hvor elskerinden bliver glad for gaven og man har tænkt på hende. Ja jeg får altså den tanke, at når ønsket til gaven er så specifik og ikke må afvige derfra… ja så er der nok mere tale om en betaling fremfor en gave. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 2. Marts, 2016 Filosoffen skrev, for 8 timer siden: Hvis altså sexarbejde i det hele taget eksisterer, og det gør det ikke! I min verden, eksisterer det (definitorisk) ikke, og der er derfor ikke noget at moms'e og beskatte. Åh, nu begynder jeg og forstå din indgangsvinkel..du ser helst elendighederne pakket ind i regnbuens farver.. Hvis vi ønsker at branchen skal gennemgå en realistisk revolution, er det vigtigt at vi forholder os til fakta, og ikke glemmer de enorme buler under gulvtæppet, som skyklapper har skabt.. VH Ludvig. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 2. Marts, 2016 Sindsyg spændende debat i køre her . Spændende fordi de , i min forståelse, handler mere om menneskesyn end så meget andet.. Det gør jo også , at i aldrig bliver enige, hvilket også er ligemeget og heldigvis skal vi sige, men meget interesant, da vi sikkert er mange piger der oftes tænker over i gæsters holdninger og syn på os/ branchen, så fed debat . Knus Line Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
kanonkongen 34395 Skrevet 2. Marts, 2016 Line skrev, 1 time siden: Sindsyg spændende debat i køre her . Spændende fordi de , i min forståelse, handler mere om menneskesyn end så meget andet.. Det gør jo også , at i aldrig bliver enige, hvilket også er ligemeget og heldigvis skal vi sige, men meget interesant, da vi sikkert er mange piger der oftes tænker over i gæsters holdninger og syn på os/ branchen, så fed debat . Knus Line Hej Line. ja det er bestemt en ret spændende debat. Og ja uenigheder i en debat behøver bestemt ikke være en dårlig ting. Nu blev min nysgerrighed jo også vakt hehehe.Men i en debat er man også nødt til, at høre på de holdninger og meninger der kommer uanset om man er enig eller ej. Der udfordringen opstår er når man kalder hinanden det ene eller andet mindre pæne ting. Og ja i denne debat er der en sober tone. Kom lige til, at tænke på den kære Hr. Habermas Forskellige menneskesyn har til forskellig tid været fremherskende. Forklaringen på denne forskellighed, beror på, at man forskellige steder til forskellig tid med forskellig baggrund og forskellig videnskabsteoretisk forankring ser og oplever den samme debat om GPÉr, Branchen, hvordan vi ser pigerne/mænd forskelligt. Dette hænger bl.a. sammen med, at vi har forskellige ideologiske grundholdninger og dermed forskellig erkendelsesinteresse (Habermas, 1968). Som deltagere i denne debat, deltager vi/jeg aktivt i andre menneskers udviklingsproces. Dette forpligter den enkelte debattør, til, at han/hun klargør sig sit menneskesyn. Og syn på debatten. Vores omverden, den virkelighed der omgiver os, Om vi er købere eller sælgere af en ydelse, er fuld af modsætninger, og netop dette modsætningsforhold holder udviklingen i gang (dialektisk aspekt). På det indre plan er mennesket. Også præget af indre modsætninger, og disse indre modsætningsforhold er en forudsætning for, at mennesket kan forandre sig (igen det dialektiske aspekt).Her kan man måske sige, at den romantisering der også kan forgå af/i denne branche ikke altid er sund for en debat. For hvad er motiverne bag? Vil man opnå en forandring må alle spille med. for at ændre tingene. Og vil alle det? Menneskets ændrede følelser, ideer, holdninger og tænkemåder bliver grundlaget for den materielle udvikling (det idealistiske aspekt). Således ændres kun verden ved ændring af menneskelige ideer og holdninger. Mennesket og dets omverden forandres gennem en forandring af ideerne. Så man kan jo håbe at denne debat også kan komme med flere ideer både fra sælgere/gp´ere og gæster/kunder. Så der måske kunne komme ændringer af en eller anden slags. Ja jeg har ikke guldkornene på det. Men en god debat kan skabe forandringer og nye ideer. Men tak Line for lige at sætte de små grå på arbejde. Håber du forstå min mening i skrivet. Ha en skøn onsdag allesammen¨. KK 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 2. Marts, 2016 Kære konge. Er ( som altid) meget enig med dig. Kort sagt intet er sort/ Hvidt nej.. Og jeg forstår dig så ganske udemærket Vi 2 kunne snakke/ debatere i laaaaang tid, da vi begge har vores uddannelser til fælles og sikkert mange synspunkter/ menneskesyn ligeledes.. Mit hat er mange og forholden til disse, kan til tider være en ordentlig mundfuld og røvfuld ligeledes , men grundliggende er jeg meget tro mod min egen intuition og livssyn, ligeledes finder jeg andres meget spændende ( finder i det hele taget mennesker spændende) og ja debatten her i sober og voksent tone, er alfa omega for forståelsen og den videre debat.. Der vil kunne kobles mange gode teorier herpå og analyseres uendeligt , men det vil nok kede de fleste på sexsitet her. Igen mener jeg som altid, at man får hvad man giver og alt har en mening- dette finder vi som mennesker ud af i fællesskab og ved gode relationer og som her ved debat. Hvad f... er der nu galt med romantik?? . Elsker det og kan slet slet ikke få nok, men igen der er mange former , og nej det høre ,i min verden ,heller ikke til i denne branche, så det vil jeg ikke debatere , men fakta om synet på alt det andet i tråden ja Ønsker dig en god dag. Knus Line. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
gerog 9288 Skrevet 2. Marts, 2016 Line skrev, for 56 minutter siden: Sindsyg spændende debat i køre her . Spændende fordi de , i min forståelse, handler mere om menneskesyn end så meget andet.. Det gør jo også , at i aldrig bliver enige, hvilket også er ligemeget og heldigvis skal vi sige, men meget interesant, da vi sikkert er mange piger der oftes tænker over i gæsters holdninger og syn på os/ branchen, så fed debat . Knus Line På den tredje side...Det empatiske menneskesyn - Et problem kan først løses ved, at forstå den andens følelser og behov, samtidig med man holder sig på egen banehalvdel. - Søg først at forstå, dernæst at blive forstået. Husk, altid at forstå folk først, før du fremlægger dit eget budskab. - Fokus på empatisk lytning. Dit primære fokus er på den andens behov/ønsker/værdier samt at du viser en oprigtig interesse hos ham/hende. - Mennesket har behov for at føle, at der er nogen der lytter til en, så han/hun kan åbne sig op og udvikle sig gennem vækst og samspil. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 2. Marts, 2016 gerog skrev, for 6 minutter siden: På den tredje side...Det empatiske menneskesyn - Et problem kan først løses ved, at forstå den andens følelser og behov, samtidig med man holder sig på egen banehalvdel. - Søg først at forstå, dernæst at blive forstået. Husk, altid at forstå folk først, før du fremlægger dit eget budskab. - Fokus på empatisk lytning. Dit primære fokus er på den andens behov/ønsker/værdier samt at du viser en oprigtig interesse hos ham/hende. - Mennesket har behov for at føle, at der er nogen der lytter til en, så han/hun kan åbne sig op og udvikle sig gennem vækst og samspil. Precis, kunne ikke mere mere enig. Men igen det kommer jo, som vi snakker om, an på hvilket menneskesyn man har.. Knus Line Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 11. Marts, 2016 News skrev, den 26/2/2016 at 22:35: Set med egne øjne. Så du sidder altså på en offentligt tilgængelig side og laller info af dig, som du har fra dit job i skat? FLOT Starson. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
News 1197 Skrevet 12. Marts, 2016 (edited) johanneseb skrev, den 11. marts 2016 at 13:13: Så du sidder altså på en offentligt tilgængelig side og laller info af dig, som du har fra dit job i skat? FLOT Starson. 2 indlæg, begge henvendt til News? Har jeg pisset på din sukkermad i dit tidligere "liv" herinde? Redigeret 12. Marts, 2016 af News 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 14. Marts, 2016 News skrev, den 3/12/2016 at 21:07: 2 indlæg, begge henvendt til News? Har jeg pisset på din sukkermad i dit tidligere "liv" herinde? Du vælger at rode i om jeg har haft et tidligere liv - er det for at undgå at forholde dig til mit spørgsmål? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg