Hop til indhold
gerog

Mød Dit Kød

Recommended Posts

Forbandede svin der behandler deres dyr på den måde, de skulle sateme have samme behandling selv, sådan nogle forpulede møjdyr.

Del dette indlæg

Link til indlæg
MissCassandra skrev, for 27 minutter siden:

Det er frygteligt :(

DERFOR spiser jeg ikke kød.

jeg bliver aldrig vegetar,

forbrugerne får den vare de vil betale for

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Bliver så trist og får helt dårligt over at nyde den ellers velsmagende hot dog på grillen :-(

Wspa er et godt stred at starte, de får rigtig mange at mine tjente penge fra luder jobbet og jeg har det godt med det! De gør en forskel og kæmper for ALLE dyr verden over..

sørgeligt at vi ikke alle siger nej tak til de stopper det svineri! Ja ja jeg dropper bacon osv nu.. Bliver så trist.. :-(

Knus dyreelskeren ( misforstå mig ikke) Line. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
stp skrev, for 2 minutter siden:

BULLSHIT nej hvis det ikke kunne købes så spiste folk jo ikke alt det lortmad med tilsætningsstoffer og hvad ved jeg. Det er de skide griske producenter der scorer kassen på bekostning af sundheden

Del dette indlæg

Link til indlæg
BigDick skrev, for 4 minutter siden:

BULLSHIT nej hvis det ikke kunne købes så spiste folk jo ikke alt det lortmad med tilsætningsstoffer og hvad ved jeg. Det er de skide griske producenter der scorer kassen på bekostning af sundheden

jeg vil ikke deltage yderligere i debatten,

men du kan da bare købe øko kød og så blive taget ved røven

Del dette indlæg

Link til indlæg
stp skrev, for 1 minut siden:

men du kan da bare købe øko kød og så blive taget ved røven

Se nu er det sådan at jeg er så heldig at bo et sted hvor landmanden har sine dyr gående på friland, så jeg har udsigt til disse hver dag, så ja det er økokød jeg køber. Men du har da ret i at dem der køber økovarer i butikkerne bliver taget ved røven.

Del dette indlæg

Link til indlæg
BigDick skrev, for 3 minutter siden:

Se nu er det sådan at jeg er så heldig at bo et sted hvor landmanden har sine dyr gående på friland, så jeg har udsigt til disse hver dag, så ja det er økokød jeg køber. Men du har da ret i at dem der køber økovarer i butikkerne bliver taget ved røven.

det var noget andet,

jeg har fingeren pulsen, filmindslaget øverst er kun probagada, og fyldt med løgn

fortsat god aften

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg spiser stort set kun kød, når jeg spiser burgere. Mange har så også rigtig travlt med at bedyre over for mig, at burgere er papmad og gummisåler - ergo intet kød. Så jeg spiser mine cheeseburgere med allerstørste velbehag og uden snerten af dårlig (kød)samvittighed.

Hapshaps,

/Gina.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Søren Brun
Gina Faith skrev, for 21 minutter siden:

Jeg spiser stort set kun kød, når jeg spiser burgere. Mange har så også rigtig travlt med at bedyre over for mig, at burgere er papmad og gummisåler - ergo intet kød. Så jeg spiser mine cheeseburgere med allerstørste velbehag og uden snerten af dårlig (kød)samvittighed.

Hapshaps,

/Gina.

Godt at de ikke kalder det lædersåler, for var samvittigheden nok blevet lidt flosset. :eek:

Del dette indlæg

Link til indlæg
stp skrev, for 51 minutter siden:

Du mener efterspørgsel dikterer udbuddet.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg er stort set selvforsynende med kød, men ingen garanti for at det er økologisk, da dyrene bevæger sig frit i naturen, der er mange meninger om jagt, men jeg har det godt med at udvælge det rigtige dyr til gryden. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
stp skrev, for 12 timer siden:

Det er så den anden debat som du meddeler at du IKKE vil deltage i. Hvad med bare at lade være med at skrive noget?Å

Del dette indlæg

Link til indlæg
stp skrev, for 14 timer siden:

Og der efter.

stp skrev, for 14 timer siden:

Men du havde egentlig heller ikke ret meget at byde ind med. Du gør dig til talsmand for at dyrevelfærd er en anliggende mellem producent og forbruger.

Del dette indlæg

Link til indlæg
stp skrev, for 20 timer siden:

det var noget andet,

jeg har fingeren pulsen, filmindslaget øverst er kun probagada, og fyldt med løgn

fortsat god aften

" filmindslaget øverst er kun probagada, og fyldt med løgn"

Er kadaverboksene uden for svinefabrikkerne også propaganda fyldt med løgn?

Del dette indlæg

Link til indlæg
stp skrev, den 3/14/2016 at 22:43:

Jeg har fingeren på pulsen. Dit indlæg er kun propaganda og fyldt med løgn.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gina Faith skrev, den 14/3/2016 at 22:49:

Hapshaps,

/Gina.

Har du tænkt over hvor osten kommer fra? :grin:

Del dette indlæg

Link til indlæg

Der skal vel produceres store mængder billigt svinekød for at imødekomme den efterhånden store efterspørgsel på hakket svinekød til frikadeller i daginstitutionerne ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Hovedparten af dansk kød, er "industrielt" produceret, og selv om det er mere humant, end så mange andre steder, er det noget "svineri".

Man risikerer nu, at blive smittet med MRSA bakterier, selvom man ikke har været i nærheden af en svinestald, man skal blot møde op på et hospital.

Ligesom i Frankrig med AOC, for vine, kan vi snart inddele landet, i MRSA bakterie regioner, med egne bakterie stammer.

Da man fandt ud af at bruge ZINK som alternativ, gik svineproducenterne, "all in", hvorfor man nu kan måle zink her der og alle vegne, og bakterierne er nu også risestente overfor zink.

Ser man på de økologiske svine-producenter, ikke på det sundhedsmæssige aspekt, så er forekomsten af MRSA, i besætningerne, forsvindene lille, og skyldes overvejende, at man må købe, 20 %, konventionelle smågrise, for at supplere besætningerne.

De konventionelle producenter, presser på, for at kunne sprede mere gylle, for at øge produktionen, på samme landbrugs areal .....øf......gratis MRSA-Bakterier til alle inden 2020, vent måske, det er en del af 2020 planen ........

Og vent lige, jeg kan ikke helt huske, har vi fået flere eller færre, kontaminerede drikke-vands boringer i de senere år, hmm. 

56ec4ecc53e66_Larsoncartoon.thumb.jpg.95

Del dette indlæg

Link til indlæg

Sønderborg sygehus ligger i toppen hvad angår MRSA. Als og Sundeved er det sted i landet der har den tætteste produktion af svin.

Så længe det ikke går ud over eksporten synes der ikke at være stor vilje til at gøre noget ved problemet.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...