Hop til indhold
modenelsker

Advarsel mod teleselskabet Plenti.

Recommended Posts

Teleselskabet tilbyder fri data, men hvis du vil bruge telefonens hotspot til datadeling er der begrænsning på. Så må du kun bruge 20G. Der er sku langt fra fri data:x

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Det står vel i deres betingelser, som du har læst?

TILFØJELSE: "Hvad betyder fri data?

Du får fri data med på din egen mobil i Danmark, så du kan bruge alt det data, du vil.

Vælger du at dele dit data med andre enheder, så er der en begrænsning på 20GB/md."

https://www.plenti.dk/#/hjaelp

Det står klart og tydeligt på deres hjemmeside.

Redigeret af PrinceCharming

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst
PrinceCharming skrev, for 13 minutter siden:

Du får fri data med på din egen mobil i Danmark, så du kan bruge alt det data, du vil.

Vælger du at dele dit data med andre enheder, så er der en begrænsning på 20GB/md."

Antager du at alle læser det med småt?

Jeg ved af erfaring at disse mobilsælgere er noget fanden har skabt. Prøv du engang at gå en tur ned ad strøget og se om du kan undgå at støde ind i en af disse aggresive sælgere. 

Redigeret af sølvpapirshat

Del dette indlæg

Link til indlæg
sølvpapirshat skrev, for 7 minutter siden:

Hæ hæ.

Del dette indlæg

Link til indlæg
PrinceCharming skrev, for 22 minutter siden:

I reklamen siger de fri data og ikke et ord om begrænsninger, det kunne de jo gøre

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst
sølvpapirshat skrev, for 14 minutter siden:

Jeg ved af erfaring at disse mobilsælgere er noget fanden har skabt. Prøv du engang at gå en tur ned ad strøget og se om du kan undgå at støde ind i en af disse aggresive sælgere. 

Du gennemlæser vel de aftaler du indgår?
Se det vedhæftede billede. Er det småt? ;)

Jeg har den største synpati for facere, da det er et benhårdt arbejde. Og igen, at du ikke gennemlæser vilkårene, er ikke sælgerens skyld.

modenelsker skrev, for 3 minutter siden:

I reklamen siger de fri data og ikke et ord om begrænsninger, det kunne de jo gøre

Du kunne også gennemlæse aftalen, inden du indgår den.

Plenti.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg

20 GB / mdr, det er da så tæt på fri data du næsten kan komme

Jeg har 7 GB og er aldrig i nærheden af at bruge det - og jeg har helt slået WIFI fra, 4G er hurtigt nok

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst
modenelsker skrev, for 20 minutter siden:

En reklame er altså ikke en forbruger oplysning. 

Men selvfølgelig er det forkert at de lover noget, som de ikke kan holde. Det er bevidst villedning af folk og det tjener de kassen på. Og hvis man endelig klager over det, så får man at vide at man bare kunne have læst det med småt og at man ikke kan komme ud af aftalen før der er gået 6 måneder. De tager sgu røven på folk.

Redigeret af sølvpapirshat

Del dette indlæg

Link til indlæg
modenelsker skrev, 1 time siden:

Teleselskabet tilbyder fri data, men hvis du vil bruge telefonens hotspot til datadeling er der begrænsning på. Så må du kun bruge 20G. Der er sku langt fra fri data:x

Meget nemt at omgås, du sætter SIM kortet i din Router ved hjælp af en "dongle", så kan du bruge det til alle dine enheder så langt Routeren rækker. Når du skal bruge den uden for Routerens rækkevidde, tager du "donglen" med dig eller bare SIM kortet.

Voala - keine hexerei, nur behândigkeit..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst
Vildmand skrev, for 35 minutter siden:

20 GB / mdr, det er da så tæt på fri data du næsten kan komme

Jeg har 7 GB og er aldrig i nærheden af at bruge det - og jeg har helt slået WIFI fra, 4G er hurtigt nok

Ja husk at understrege at det er godt nok til dig. Hvis du som jeg spiller online, eller ser netflix, så er 4G lige til at lukke op og skide i. :P

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst
sølvpapirshat skrev, for 9 minutter siden:

Hvis du som jeg spiller online

"Spiller" ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
sølvpapirshat skrev, for 50 minutter siden:

Ja husk at understrege at det er godt nok til dig. Hvis du som jeg spiller online, eller ser netflix, så er 4G lige til at lukke op og skide i. :P

Få dig en ny udbyder - eller endnu bedre - et liv

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst
Vildmand skrev, for 7 minutter siden:

Få dig en ny udbyder - eller endnu bedre - et liv

Det behøver jeg skam ikke.. Har et udmærket liv skulle jeg lige huske at sige, men du skal ikke generalisere og sige at det gælder for alle. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst
PrinceCharming skrev, for 49 minutter siden:

"Spiller" ;)

Det var gaming jeg hentydede til. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg har et abonnement med 20G pr. måned. Jeg har ikke andet Internet. Derfor ville fri data være ideelt til mig. Fordi der i øjeblikket ikke er nogen udbyder der tilbyder fri data via mobil 

Del dette indlæg

Link til indlæg
sølvpapirshat skrev, 1 time siden:

Det behøver jeg skam ikke.. Har et udmærket liv skulle jeg lige huske at sige, men du skal ikke generalisere og sige at det gælder for alle. 

Generaliserer i ikke begge?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det ser ud til at jeg ikke er den eneste der syntes plenti var lidt for smarte når de lovede fri data. I hvert fald er reklamen nu ændret så det står til sidst at der er begrænsning på deres frie data  

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...