Hop til indhold

Recommended Posts

man.man skrev, for 14 minutter siden:

Er der nogen der kender til dette? hvis dens ægte eller falske?

https://annoncelight.dk/showad/207055

Nu er den jo fra Annoncelight såååååå....surprice - surprice....fik lige set det er en der kræver forudbetaling...altså en Svindler/scammer

Her     Her    Her     Her     Her    Her   Her   Her    Her   Her

Redigeret af BigDick

Del dette indlæg

Link til indlæg

PS: Scammeren bor nord for Solrød og syd for Taastrup... hvis der er nogen der har kendskab til nogen. Jeg har hans/hendes IP og overvejer, om man skulle smide det hele til politiet.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg besluttede mig for at sende data om personen til den relevante politikreds, så må vi se om de gider gøre noget ... jeg gætter på ... nej. Selv om jeg hjalp dem med at finde paragrafferne i straffeloven, de kunne sigte efter

Del dette indlæg

Link til indlæg
norbert skrev, for 1 time siden:

Hhmm...

Ligner det ikke samme annoncør

https://annoncelight.dk/showad/207199

Eller en der er blevet inspireret.

Politiet gør ikke noget ved det, andet end at grine internt over vedkommende der er blevet snydt. Vi kan kun advare hinanden og være glade for, at ligerheden ikke fik os til at falde i.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest TboneDK
Converge skrev, for 50 minutter siden:

Politiet gør ikke noget ved det, andet end at grine internt over vedkommende der er blevet snydt. Vi kan kun advare hinanden og være glade for, at ligerheden ikke fik os til at falde i.

Alene det fact at hun går ca. 3 skåle op/ned på sine billeder (bryster) burde nok  tænde en advarsels lampe et sted ;)

image.jpeg

Redigeret af TboneDK

Del dette indlæg

Link til indlæg
TboneDK skrev, for 6 timer siden:

Alene det fact at hun går ca. 3 skåle op/ned på sine billeder (bryster) burde nok  tænde en advarsels lampe et sted ;)

image.jpeg

I'm an ass man anyways, don't notice minor details like that :-D

Del dette indlæg

Link til indlæg
TboneDK skrev, for 13 timer siden:

Alene det fact at hun går ca. 3 skåle op/ned på sine billeder (bryster)

Wov, hvor er billederne med 4-5 bryster?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Converge skrev, den 9/5/2016 at 19:28:

Det kan jeg så oplyse dig, at de gjorde i dette tilfælde. De fik fundet frem til synderen. Men mere ved jeg ikke.

Del dette indlæg

Link til indlæg

@cooperdk

kan du fortælle hvilke paragrafer de skulle sigte hende/ham for . ikke at jeg tvivler på at hun er en svindler men at kræve forudbetaling er vel ikke i sig selv kriminelt ?. hvis ikke der er en som melder sig på banen som snydt tvivler jeg på de kan gøre noget!

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvis han har snydt en, så tak for der endelig er en der fking melder det til politiet, undskyld sproget - hvis ikke, ja så har politien en lidt svær sag :)

Men hvis man bliver snydt, så kom nu bare igang med at melde det til politiet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Softcore skrev, den 28/8/2016 at 02:46:

@cooperdk

kan du fortælle hvilke paragrafer de skulle sigte hende/ham for . ikke at jeg tvivler på at hun er en svindler men at kræve forudbetaling er vel ikke i sig selv kriminelt ?. hvis ikke der er en som melder sig på banen som snydt tvivler jeg på de kan gøre noget!

Der var tale om, at brugeren ikke fik den aftalte tjeneste.

Derfor er der tale om en overtrædelse af straffelovens §279, enten reelt eller jfr. §21, og det var det, politiet skred ind efter.

Der er offentlig påtale i bedragerisager, og det betyder, at politiet i princippet kan skride ind uden en anmeldelse fra skadelidte.

§ 21. Handlinger, som sigter til at fremme eller bevirke udførelsen af en forbrydelse, straffes, når denne ikke fuldbyrdes, som forsøg.

§ 279. For bedrageri straffes den, som, for derigennem at skaffe sig eller andre uberettiget vinding, ved retsstridigt at fremkalde, bestyrke eller udnytte en vildfarelse bestemmer en anden til en handling eller undladelse, hvorved der påføres denne eller nogen, for hvem handlingen eller undladelsen bliver afgørende, et formuetab.

§ 285. De i §§ 276 og 278-283 nævnte forbrydelser straffes med fængsel indtil 1 år og 6 måneder. I de i § 283, stk. 2, nævnte tilfælde kan straffen såvel for skyldneren som for den begunstigede fordringshaver gå ned til bøde.

§ 286.
Stk. 2. Stk. 2. Straffen kan stige til fængsel indtil 8 år, når de i §§ 278-280 og 283 nævnte forbrydelser er af særlig grov beskaffenhed navnlig på grund af udførelsesmåden, eller fordi forbrydelsen er udført af flere i forening, eller som følge af omfanget af den opnåede eller tilsigtede vinding, eller når et større antal forbrydelser er begået.

§ 287. Er nogen af de forbrydelser, der er nævnt i §§ 276-283, af mindre strafværdighed på grund af de omstændigheder, hvorunder handlingen er begået, de tilvendte genstandes eller det lidte formuetabs ringe betydning eller af andre grunde, er straffen bøde. Under i øvrigt formildende omstændigheder kan straffen bortfalde.
Stk. 2. Forsøg på forbrydelse, der er omfattet af stk. 1, er strafbart.

Del dette indlæg

Link til indlæg

takker :-)  enig i de paragrafer kan bruges.

men vil godt se den dommer som dømmer en forretningsdrivene for at ønske forudbetaling uden at nogen melder sig som offer ... forsvaret vil jo bare være det er for at sikre sig mod alle dem som løber fra aftaler . 

og er faktisk lidt skræmt over at vores i forvejen hård trængte politi bruger resourcer på noget som en hver idiot fra barnsben burde have lært ikke at gøre ,nemlig bare ignorer dem . 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Softcore skrev, den 1/9/2016 at 19:07:

takker :-)  enig i de paragrafer kan bruges.

men vil godt se den dommer som dømmer en forretningsdrivene for at ønske forudbetaling uden at nogen melder sig som offer ... forsvaret vil jo bare være det er for at sikre sig mod alle dem som løber fra aftaler . 

og er faktisk lidt skræmt over at vores i forvejen hård trængte politi bruger resourcer på noget som en hver idiot fra barnsben burde have lært ikke at gøre ,nemlig bare ignorer dem . 

Det kan de - det er helt uden tvivl, jeg er selv uddannet i jura/retsanvendelse.

Det handler om hensigten til at begå bedrageri. Den kan koste længere tid i spjældet end fx overfald og simpelt tyveri, fordi det er økonomisk kriminalitet.

En forretningsdrivende har altid mulighed for at kræve penge ind, hvis de har opført betingelser på skrift for at udføre deres tjeneste.

Men de dømmer ikke fordi denne forretningsdrivende ønsker forudbetaling. De dømmer, når de ikke leverer den aftalte vare - gang på gang. Og en sådan straf slår, som du kan se i paragrafferne, hårdt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
cooperdk skrev, den Monday, September 05, 2016 at 02:18:

Det kan de - det er helt uden tvivl, jeg er selv uddannet i jura/retsanvendelse.

Det handler om hensigten til at begå bedrageri. Den kan koste længere tid i spjældet end fx overfald og simpelt tyveri, fordi det er økonomisk kriminalitet.

En forretningsdrivende har altid mulighed for at kræve penge ind, hvis de har opført betingelser på skrift for at udføre deres tjeneste.

Men de dømmer ikke fordi denne forretningsdrivende ønsker forudbetaling. De dømmer, når de ikke leverer den aftalte vare - gang på gang. Og en sådan straf slår, som du kan se i paragrafferne, hårdt.

"men de dømmer ikke ... "  

præcis hvad jeg mente med at hvis ingen melder sig , så er der jo heller ikke bevis for at en forretningsdrivende ikke har levet op til sin leveringsforpligtigelse. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Softcore skrev, den 6/9/2016 at 17:07:

"men de dømmer ikke ... "  

præcis hvad jeg mente med at hvis ingen melder sig , så er der jo heller ikke bevis for at en forretningsdrivende ikke har levet op til sin leveringsforpligtigelse. 

Men det gør folk også :-) De bliver jo ikke kendt for offentligheden fordi de har anmeldt en straffelovsovertrædelse til politiet.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...