Hop til indhold
Rejsenetværk

Jeg Rejsenetværk har brug for hjælp:-(

Recommended Posts

Pludseligt dukkede denne forbandede meddelelse op på min computer:

Dette websted angiver

Microsoft har bemærket, at der har været adskillige forsøg på hacking af din Windows PC indenfor de sidste 25 minutter.

Din firewall er kompromitteret da du ikke har opdateret dine Windows drivere.

Du bedes foretage opdateringen med det samme - Klik OK

-------------

Jeg har selvfølgelig ikke klikket på ok, og jeg gør det heller ikke!

Men jeg har både prøvet ctrl alt delete, og gå på nettet igen, og slukke og tænde for computeren.

Jeg har Microsoft Defender som antivirus, samt Malware.org som malware beskyttelse, og jeg har kørt en fuld manuel skanning også af Defender, uden at der vises angreb - jeg står som fuldt beskyttet.

Intet hjælper, selv når jeg slukket og tænder min pc igen, står den meddelelse der stadig??????????????

Hvad gør jeg - hjælp :( :angry: 

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg

Malwarbites er et antimalwar program der er gratis jeg vil abefale at du prøver at scanne med den. Hvad for en browser bruger du og hvor dukker meddelsen op henne?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg fik den samme meddelelse tidligere i dag, for første og hidtil eneste gang.

Jeg lukkede meddelsen på krydset, lukkede browservinduet, og kiggede efter lækre damer på et andet site i stedet ;)

Har du ikke et kryds til at lukke meddelsen med?

Mit gæt, det er bare noget spam/reklame gejl, for at få dig til at klikke ok. Har givet intet med Microsoft, ej heller din firewall, at gøre.

Dette:

Din firewall er kompromitteret da du ikke har opdateret dine Windows drivere.

Er sort snak, firewall og drivere har ikke noget med hinanden at gøre.

KF.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg har åbnet den i Microsoft Edge, nu er ikonet forsvundet fra linjen i bunden ved siden af Google og Firefox, men jeg har den stadig under w10 flaget i hjørnet.

KF siden har et lukke kryds, men den er gået inaktiv så jeg bare kan klikke på OK, hvad jeg selvfølgelig ikke gør - slippe af med den kan jeg nok ikke uden at få besøg i morgen af en forstandig kammerat, hvis muligt?

Nu prøver jeg lige at scanne med min Malware Bytes, det gør den ellers løbende automatisk.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg

Download og kør AdwCleaner http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/

Den fjerner ofte alt AdWare, hvor andre programmer giver op. Utrolig effektiv, kræver ingen installation og så er det endda gratis.

Rejsenetvaerk skrev, for 5 timer siden:

Jeg har åbnet den i Microsoft Edge, nu er ikonet forsvundet fra linjen i bunden ved siden af Google og Firefox, men jeg har den stadig under w10 flaget i hjørnet.

Højreklik på Microsoft Edge ikonet og vælg "Fastgør på proceslinjen", så dukker ikonet op på poceslinjen igen.

Redigeret af Mr. Bean

Del dette indlæg

Link til indlæg
Rejsenetvaerk skrev, for 8 timer siden:

...slippe af med den kan jeg nok ikke uden at få besøg i morgen af en forstandig kammerat, hvis muligt?...

Det er nok det nemmeste (-:

Her var det ganske ligetil at lukke dialogboksen, og dernæst browservinduet.

Har Windows 7, brugte Chrome i inkognito-tilstand, og bruger ikke anti-mal/spy/ad-ware. Dit er anderledes forstår jeg.

Held og lykke med det, der er ikke noget så irriterende, som en pc der ikke virker.

KF.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Rejsenetvaerk skrev, for 9 timer siden:

KF siden har et lukke kryds, men den er gået inaktiv så jeg bare kan klikke på OK, hvad jeg selvfølgelig ikke gør - slippe af med den kan jeg nok ikke uden at få besøg i morgen af en forstandig kammerat, hvis muligt?

Nu prøver jeg lige at scanne med min Malware Bytes, det gør den ellers løbende automatisk.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Kan du ikke lukke den i Task manager?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det tyder på der er installeret en plugin i din browser eller en app der kører.

Plugin kan afinstalleres fra browseren.

Er det en App kan den fjernes fra kontrolpanelet.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej

Nu har jeg haft besøg af min ekspert ven, og han har fixet problemet.

Her er hans forklaring på hvad mit problem var, og hvordan han løste det:

Der er tale om et cookie-baseret program som ikke fanges af de sædvanlige antivirus programmer.
Det lammer delvist browseren, men ødelægger ikke computerens konfiguration.

Heldigvis er kuren derfor simpel:

Luk/ genstart først computeren - så kan browseren åbnes uden at den problematiske side kommer frem.
Gå derpå ind under browserens tekniske indstillinger (ligger altid øverst til højre på forsiden) og find faneblad eller lignende med overskriften (ryd)  browseroplysninger eller historik - eller tilsvarende.

Slet derpå cookies og andre browseroplysninger under de pågældende overskrifter. Dette kan godt tage lang tid hvis man ikke til daglig foretager en sådan "rensning" af sin computer.

Dette løste problemet i Rejsenetværks tilfælde - han har Windows 10

--------------------------------

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...