Rejsenetværk 9602 Skrevet 2. August, 2016 Pludseligt dukkede denne forbandede meddelelse op på min computer: Dette websted angiver Microsoft har bemærket, at der har været adskillige forsøg på hacking af din Windows PC indenfor de sidste 25 minutter. Din firewall er kompromitteret da du ikke har opdateret dine Windows drivere. Du bedes foretage opdateringen med det samme - Klik OK ------------- Jeg har selvfølgelig ikke klikket på ok, og jeg gør det heller ikke! Men jeg har både prøvet ctrl alt delete, og gå på nettet igen, og slukke og tænde for computeren. Jeg har Microsoft Defender som antivirus, samt Malware.org som malware beskyttelse, og jeg har kørt en fuld manuel skanning også af Defender, uden at der vises angreb - jeg står som fuldt beskyttet. Intet hjælper, selv når jeg slukket og tænder min pc igen, står den meddelelse der stadig?????????????? Hvad gør jeg - hjælp Venlig hilsen Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
olenn 139 Skrevet 2. August, 2016 Brug seneste eller tidligere sikkerhedskopi (før problemet opstod) Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jackal 19 Skrevet 2. August, 2016 Malwarbites er et antimalwar program der er gratis jeg vil abefale at du prøver at scanne med den. Hvad for en browser bruger du og hvor dukker meddelsen op henne? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
KF 5089 Skrevet 2. August, 2016 Jeg fik den samme meddelelse tidligere i dag, for første og hidtil eneste gang. Jeg lukkede meddelsen på krydset, lukkede browservinduet, og kiggede efter lækre damer på et andet site i stedet Har du ikke et kryds til at lukke meddelsen med? Mit gæt, det er bare noget spam/reklame gejl, for at få dig til at klikke ok. Har givet intet med Microsoft, ej heller din firewall, at gøre. Dette: Din firewall er kompromitteret da du ikke har opdateret dine Windows drivere. Er sort snak, firewall og drivere har ikke noget med hinanden at gøre. KF. 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Catja Skrevet 2. August, 2016 Køb en Mac Pjat....håber du får styr på problemt Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9602 Skrevet 2. August, 2016 Jeg har åbnet den i Microsoft Edge, nu er ikonet forsvundet fra linjen i bunden ved siden af Google og Firefox, men jeg har den stadig under w10 flaget i hjørnet. KF siden har et lukke kryds, men den er gået inaktiv så jeg bare kan klikke på OK, hvad jeg selvfølgelig ikke gør - slippe af med den kan jeg nok ikke uden at få besøg i morgen af en forstandig kammerat, hvis muligt? Nu prøver jeg lige at scanne med min Malware Bytes, det gør den ellers løbende automatisk. Venlig hilsen Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Mr. Bean 457 Skrevet 3. August, 2016 (edited) Download og kør AdwCleaner http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/ Den fjerner ofte alt AdWare, hvor andre programmer giver op. Utrolig effektiv, kræver ingen installation og så er det endda gratis. Rejsenetvaerk skrev, for 5 timer siden: Jeg har åbnet den i Microsoft Edge, nu er ikonet forsvundet fra linjen i bunden ved siden af Google og Firefox, men jeg har den stadig under w10 flaget i hjørnet. Højreklik på Microsoft Edge ikonet og vælg "Fastgør på proceslinjen", så dukker ikonet op på poceslinjen igen. Redigeret 3. August, 2016 af Mr. Bean Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Mr. Bean 457 Skrevet 3. August, 2016 (edited) Catja skrev, for 5 timer siden: Køb en Mac Så hellere installere Ubuntu for desktops i stedet for Windows http://www.ubuntu.com/desktop Ubuntu er den mest populære Linux distribution og forholdsvis let at gå til. Redigeret 3. August, 2016 af Mr. Bean Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
CY 55 Skrevet 3. August, 2016 Her er en udmærket guide, men det er omstændigt: http://www.spywarefri.dk/vejledning-til-rensning/ Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
KF 5089 Skrevet 3. August, 2016 Rejsenetvaerk skrev, for 8 timer siden: ...slippe af med den kan jeg nok ikke uden at få besøg i morgen af en forstandig kammerat, hvis muligt?... Det er nok det nemmeste (-: Her var det ganske ligetil at lukke dialogboksen, og dernæst browservinduet. Har Windows 7, brugte Chrome i inkognito-tilstand, og bruger ikke anti-mal/spy/ad-ware. Dit er anderledes forstår jeg. Held og lykke med det, der er ikke noget så irriterende, som en pc der ikke virker. KF. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bear 8086 Skrevet 3. August, 2016 Rejsenetvaerk skrev, for 9 timer siden: Jeg har åbnet den i Microsoft Edge, nu er ikonet forsvundet fra linjen i bunden ved siden af Google og Firefox, men jeg har den stadig under w10 flaget i hjørnet. KF siden har et lukke kryds, men den er gået inaktiv så jeg bare kan klikke på OK, hvad jeg selvfølgelig ikke gør - slippe af med den kan jeg nok ikke uden at få besøg i morgen af en forstandig kammerat, hvis muligt? Nu prøver jeg lige at scanne med min Malware Bytes, det gør den ellers løbende automatisk. Venlig hilsen Rejsenetværk Kan du ikke lukke den i Task manager? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
AalborgLook 5177 Skrevet 3. August, 2016 Det tyder på der er installeret en plugin i din browser eller en app der kører. Plugin kan afinstalleres fra browseren. Er det en App kan den fjernes fra kontrolpanelet. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9602 Skrevet 5. August, 2016 Hej Nu har jeg haft besøg af min ekspert ven, og han har fixet problemet. Her er hans forklaring på hvad mit problem var, og hvordan han løste det: Der er tale om et cookie-baseret program som ikke fanges af de sædvanlige antivirus programmer. Det lammer delvist browseren, men ødelægger ikke computerens konfiguration. Heldigvis er kuren derfor simpel: Luk/ genstart først computeren - så kan browseren åbnes uden at den problematiske side kommer frem. Gå derpå ind under browserens tekniske indstillinger (ligger altid øverst til højre på forsiden) og find faneblad eller lignende med overskriften (ryd) browseroplysninger eller historik - eller tilsvarende. Slet derpå cookies og andre browseroplysninger under de pågældende overskrifter. Dette kan godt tage lang tid hvis man ikke til daglig foretager en sådan "rensning" af sin computer. Dette løste problemet i Rejsenetværks tilfælde - han har Windows 10 -------------------------------- Venlig hilsen Rejsenetværk 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg