Rejsenetværk 9511 Skrevet 2. November, 2016 (edited) Normalt skriver jeg en kladde i Notepad, som jeg copypaster over i skrivefeltet i forum op EG. Nogle gange skriver jeg direkte i skrivefeltet i forum på EG, copypaster over i Notepad, som jeg sletter når det er lykkedes at oprette teksten i forum på på EG. I dag gjorde jeg det sidste, det skulle jeg ikke have gjort. Det er frygteligt at der ikke som i ethvert normalt skriveprogram findes en fortryd knap. Nogen gange hvis jeg har placeret curseren forkert, skriver jeg i den tekst der allerede står der, jeg kan slette det hele og begynde forfra. Da jeg ville bruge en smileye, forsvandt det meste af teksten og jeg måtte genskabe den. Når man redigerer efterfølgende sker det at curseren hopper op i teksten, siden rykker, og man skal finde det rigtige sted i teksten igen for at kunne foretage sine rettelser. Det er nedtur hver gang det sker Kan I ikke give de samme muligheder som i Word eller Open Office? Venlig hilsen Rejsenetværk Redigeret 2. November, 2016 af Rejsenetvaerk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Maya Kathrine Skrevet 2. November, 2016 Rejsenetvaerk skrev, for 6 minutter siden: Normalt skriver jeg en kladde i Notepad, som jeg copypaster over i skrivefeltet i forum op EG. Nogle gange skriver jeg direkte i skrivefeltet i forum på EG, copypaster over i Notepad, som jeg sletter når det er lykkedes at oprette teksten i forum på på EG. I dag gjorde jeg det sidste, det skulle jeg ikke have gjort. Det er frygteligt at der ikke som i ethvert normalt skriveprogram findes en fortryd knap. Nogen gange hvis jeg har placeret curseren forkert, skriver jeg i den tekst der allerede står der, jeg kan slette det hele og begynde forfra. Da jeg ville bruge en smileye, forsvandt det meste af teksten og jeg måtte genskabe den. Når man redigerer efterfølgende sker det at curseren hopper op i teksten, siden rykker, og man skal finde det rigtige sted i teksten igen for at kunne foretage sine rettelser. Det er nedtur hver gang det sker Kan I ikke give de samme muligheder som i Word eller Open Office? Venlig hilsen Rejsenetværk Hej R! Mulighederne i Word og Open Office er langt fra ens, når det kommer til stykket, så løsningen er ikke helt, blot at efterligne dem Jeg oplever selv nogle gange at cursoren hopper midt i at jeg skriver, men har endnu ikke lokaliseret problemet. Jeg skriver meget og ofte lange tekster herinde, og for mig virker problemet ikke generende. Det sker for sjældent. De andre problemer du nævner har jeg lidt svær ved at forstå. Muligvis kommer de kun ved en bestemt kombination af enhed og browser. Så hvad er det du bruger? Maya P.S. Teksten her blevet skrevet uden vanskeligheder overhovedet Måske du bare skal bruge endenu flere smileys Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9511 Skrevet 2. November, 2016 Hej Maya Jeg er total IT mongol og aner knap hvad jeg bruger, andet end at jeg har Windows 10, og EG åbnet i Microsoft Edge. Alt andet lige, så ville det være en kæmpe hjælp, hvis bare der fandtes en tilbage og en frem pil, sådan som der gør i det gamle Word program jeg bruger ved siden af Notepad, sidste for at undgå formateringer. Det er meget vanskeligt at overføre formateret tekst i skrivefeltet på EG, men det er vist ret generelt på nettet. Venlig hilsen Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Maya Kathrine Skrevet 2. November, 2016 Rejsenetvaerk skrev, for 16 minutter siden: Hej Maya Jeg er total IT mongol og aner knap hvad jeg bruger, andet end at jeg har Windows 10, og EG åbnet i Microsoft Edge. Alt andet lige, så ville det være en kæmpe hjælp, hvis bare der fandtes en tilbage og en frem pil, sådan som der gør i det gamle Word program jeg bruger ved siden af Notepad, sidste for at undgå formateringer. Det er meget vanskeligt at overføre formateret tekst i skrivefeltet på EG, men det er vist ret generelt på nettet. Venlig hilsen Rejsenetværk Jeg vil til enhver tid anbefale dig at bruge browseren "Chrome" fra Google. Den er fhv. nemt at installere herfra:https://www.google.dk/chrome/browser/desktop/ Microsoft Edge er stadig ret ny, og jeg er ikke sikker på at dem der udvikler grundstenen i forummet, har optimeret det helt til Edge. Det kommer dog forhåbentligt. Indtil da prøv at bruge "Chrome". Jeg kan ikke selv overskue hvad problemer der helt præcist er med Microsoft Edge. Derfor er det også svært at rapportere noget til dem, som de kan tage alvorligt. Hvis fortrydknappen er ønsket fordi browseren skaber udfordringer, så er det vist bedst at vi kommer af med de udfordringer som browseren skaber - først. Selv føler jeg ikke noget stort behov for den. Der er så mange andre ting jeg kunne bruge fra Word/OpenOffice, men det bliver for meget, hvis vi alle skal til at have vores ønsker herfra opfyldt. De nuværende muligheder tror jeg er til for at skabe et enkelt indhold/design, uden for mange ting der distraherer En fortrydknap ved jeg reelt ikke om vi kan understøtte. Det tænker jeg ikke, men jeg kan godt undersøge det, hvis et browserskift ikke hjælper til at løse problemet. Mht. formateret tekst, så har du ret i det med formattering. Det går næsten altid galt. Jeg bruger altid funktionen "Indsæt som almindelig tekst" i Google Chrome når jeg gør det, og altså ikke taster det ind direkte. Jeg ved ikke om denne funktion findes i Microsoft Edge. Det er muligt at vi kan få tilføjet en knap som hedder "Indsæt fra Word", som sørger for at det der bliver indsat - behandles korrekt. Det vil jeg undersøge, hvis det ønskes. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9511 Skrevet 2. November, 2016 Det med formateringen er til at leve med. Men hvis ikke man skal skrive alt i Notepad først, så er en tilbage og en frem pil som i alle gængse normale skriveprogrammer, altså en vanvittig vigtig mulighed, som jeg ser det. Går der først kage i en tekst, eller tekst tabes har de 2 pile altså reddet mig mange gange i Word. Venlig hilsen Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Maya Kathrine Skrevet 2. November, 2016 Rejsenetvaerk skrev, for 6 minutter siden: Det med formateringen er til at leve med. Men hvis ikke man skal skrive alt i Notepad først, så er en tilbage og en frem pil som i alle gængse normale skriveprogrammer, altså en vanvittig vigtig mulighed, som jeg ser det. Går der først kage i en tekst, eller tekst tabes har de 2 pile altså reddet mig mange gange i Word. Venlig hilsen Rejsenetværk Øjeblik. Ctrl + Z = Fortryd. Ctrl + Y = Gentag. Funktionen er der, og den er ret alm. i alle programmer. Den er bare lidt skjult. Muligvis er det noget som browseren eller selveste Windows 10 sørger for, og så håber for dig at MS Edge også gør det. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Maya Kathrine Skrevet 2. November, 2016 Teksten her er skrevet fra Edge i Windows 10 og alt virker til at fungerer. Inkl. tastaturgenvejene jeg lige nævnte. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9511 Skrevet 2. November, 2016 Tak Jeg har aldrig lært at bruge genvejs/funktions knapper, kender dem ikke og kan kun finde ud af en tilbage og en frem pil. Bruger heller ikke piletaster. De eneste jeg kender er control c og v. Jeg er meget ilde stedt uden mine IT kyndige venner, hver gang jeg har det mindste problem. Venlig hilsen Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Maya Kathrine Skrevet 2. November, 2016 Jeg har lige tjekket om der er mulighed for disse eksplicit. Det er der ikke. Så du må nøjes med genvejene. Disse er dog også mindst lige så nytte som c og v, når man lærer dem. Mht. til formattering, så får man ved indsætning mulighed for at fjerne formattering efterfølgende. Der kommer en notifikaktion nederst i editoren lige efter man har indsat. Jeg ved ikke om du har prøvet dette. Jeg bruger den ikke så ofte selv, da jeg ofte bare skriver direkte ind. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jernsvinet 13702 Skrevet 2. November, 2016 Rejsenetvaerk skrev, for 7 minutter siden: De eneste jeg kender er control c og v. Så burde du også kende control + x Men tak til Maya for lige at have lært mig et par nye: ctrl + y og z 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Maya Kathrine Skrevet 2. November, 2016 Jernsvinet skrev, for 3 minutter siden: Så burde du også kende control + x Men tak til Maya for lige at have lært mig et par nye: ctrl + y og z Ja - selv om man står (næsten) sidst i alfabetet er man absolut ikke ubrugelig Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9511 Skrevet 3. November, 2016 De simplehttps://www.billig-webhosting.dk/wp/genvejstaster-i-wordpress-disse-boer-du-kende/ Det som kendetegner disse genvejstaster er, at de består af Ctrl-knappen eller CMD, hvis du bruger Mac. •Kopier = Ctrl + C •Gem kladde = Ctrl + S •Sæt ind = Ctrl + V •Klip = Ctrl + X •Marker alt = Ctrl + A •Fortryd = Ctrl + Z •Fortryd fortryd = Ctrl + Y •Fed tekst = Ctrl + B •Kursiv = Ctrl + I •Understreget = Ctrl + U •Indsæt/rediger link = Ctrl + K Venlig hilsen Rejsenetværk 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
MXF 2 Skrevet 3. November, 2016 Hvad med at droppe javascript editor og erstatte med markdown? Det gør man jo rigtig mange steder for tiden. Så slap vi også af med emojs/ikoner der ikke bidrager til forståelse ;) Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg