kanonkongen 34395 Skrevet 27. November, 2016 I dag er det 1. Søndag i advent. og folk går den stressende juletid i møde, Ja da den kære huspoet @Findus desværre ikke kommer med sin julekalender i år. (det er så frækt af ham) Så tænkte jeg der lige skulle komme en lille historie. Og bær over med mig, jeg er ikke så god som @Findus Og nej det er ikke en julekalender det her. Men sad og små kedede mig og synes ikke i skulle snydes for lidt julerier I herrens år 2015. Ville en ung mand købe en lille julegave til sin nye smukke kæreste, som han elskede meget højt. Da de ikke havde kendt hinanden ret længe, bestemte han sig for, at købe et par dyre handsker, da han følte, at det ville være passende romantisk, men ikke for personligt. (hvor tog han fejl) Han besluttede sig for, at kontakte kærestens søster så hun kunne hjælpe ham. I selskab med kærestens søster gik han i den lokale Rema 1000 og købte et par hvide handsker. Imens han så på handsker og valgte nogle smarte hvide handsker med røde hjerter på. Så stod søsteren og kiggede på nogle frække trusser til sig selv. Hendes kæreste skulle jo forkæles på den 1. Søndag i advent. Og hun valgte et par,og købte sine hvide trusser til sig selv (og ikke mindst hendes lækre kæreste). Men så sker det der bare ikke må ske. Under indpakningen forveksler ekspedienten pakkerne, så kærestens søster får handskerne og den håbefulde unge mand får trusserne. Han får ikke kontrolleret indholdet i pakken, og sender den med det langsomme postNord. Men den unge mand får afl. Og sendt gaven til sin kæreste sammen med, det søde og meget romantiske brev:(dette kan bare ikke gå galt tænker han da han fløjtende temaet fra Bamses venner. "Jeg elsker kun dig" Han er glad og stolt. Og her er hvad der stod i brevet til hans nyvundne kæreste. "Jeg valgte disse, da du normalt ikke har nogen på, når vi går ud sammen om aftenen. Du har fortalt du nemt kommer til, at fryse.. Havde det ikke været for din søster, havde jeg valgt en lidt længere model med knapper, men hun bruger korte, der er lettere at tage af. Og det tror jeg derfor de vil se meget godt ud på dig. Disse er i en sart hvid farve, men damen, som jeg købte dem af, viste mig sine egne, som hun har brugt de sidste tre uger, og de var kun ubetydelig beskidte. Jeg fik hende til at prøve dine, og de passede hende udmærket. Jeg ville ønske, at jeg kunne være der for at sætte dem på dig første gang, da der højst sandsynligt kommer til at være andre hænder, der kommer i kontakt med dem, inden vi ses igen. Husk Min elskede skat. at blæse luft i dem inden du lægger dem væk, da de højst sandsynligt bliver fugtige under brug. Tænk på hvor ofte jeg vil kysse dem gennem året, og jeg håber du vil have dem på for mig fredag aften. Hvor vi atter mødes P.S. Den sidste nye mode er at bære dem nedrullet med lidt pels synlig. Så håber du tager godt imod mine råd. Og ser meget fremad til at kigge på dig igen. Og nyde synet. Savner dig min elskede.... Glædelig første søndag i advent allesammen. KK 10 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
StudineMILF 9501 Skrevet 27. November, 2016 Meget fin læsning, som fik Milfen til at trække lidt på smilebåndet Også god 1. Søndag i Advent til dig Kh SM 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25043 Skrevet 27. November, 2016 (edited) Hæhæ, den historie får mig til at tænke på en anden, der dog (desværre) ikke er så fræk: Blomsterhandleren i provinsbyen havde fået en ny lærling. Han hørte dog ikke til de kvikkeste, og navnlig under stress slog relæet fra. I travlheden sidste lørdag kom han således til at forbytte de ledsagende kort til to buketter. Ved åbningsreceptionen nede i den nye boghandel på hovedgaden undrede man sig meget over et kort, hvor der stod: "Vor dybeste medfølelse", og ved begravelsen henne i kirken var der nærmest opstandelse, da man på bårebukettens kort kunne læse: "Hjertelig tillykke med de nye lokaler". Redigeret 27. November, 2016 af Borende X 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25043 Skrevet 27. November, 2016 (edited) TboneDK skrev, for 17 minutter siden: Det kan det ikke være – ellers havde der været fuldt blus på alle kogeplader Redigeret 27. November, 2016 af Borende X 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
kanonkongen 34395 Skrevet 4. December, 2016 Hej alle sammen på EG. Ja kan jo ikke konkurrere med. @JenniferRomantica advents selfier. Det der jule kræs, julebag, og ikke mindst en batmås Men reklamere da gerne for hendes udsøgte advents gave, vi er jo ikke konkurrenter. For jeg, viser ikke min tissetrold Men her er linket. Men ja nu er det jo 2. søndag i advent. Og ville jo komme med en lidt utraditionel julehistorie, denne gang, er det fra mit virkelige liv. Ja det er julens tid med alt den traditioner, og gode der skal fortæres, og drikkes i denne juletid. Så håber i vil læse denne lille sjove historie. 2.Søndag i advent Julevinen Når vi kigger Biblen igennem og tænker på brylluppet i Kana. Så ser det jo ikke ud til det er ukristeligt at drikke vin. Og vi er jo ikke hellige i Danmark må man sige. I juletiden bliver der fortæret meget mad, og drukket megen drikkelse inkl. Vinen. Jeg havde indtil fornylig, nogle ret gamle flasker rødvin liggende, som jeg havde modtaget i julegave fra mit arbejde havde 3 flasker. Og havde faktisk ikke, lagt mærke til at på etiketten på vinen, var der en julehistorie, det var faktisk først i dag jeg opdagede det. Da jeg var nede ved den gamle hvor de står. Da de skal drikkes til juleaften. Godt nok ikke af mig, da jeg ikke rigtig kan lide rødvin. Og ja nok en fejl i min opdragelse og ikke mindst i min udd. som Tjener Men nok om det. Ja så læste jeg den meget hyggelige julehistorie som i så får som. Historie i denne 2. Søndag i advent. "Pis du gamle." Blandt Franske katolikker, er der stadig tradition for at gå i skriftestolen hos den lokale præst og ikke mindst bekende sine synder, og især ved juletid. Er det en meget vigtig at gøre dette I et herligt vindistrikt i Frankrig. Var der engang et gammelt par, som hed Antoine og Toinette, og især konen Toinette var meget from og gik ofte til skrifte, hos den lokale præst. Men en dag ved juletid, fik kirken en ny præst, der desværre ikke var så god til den lokale dialekt, Og måske var Toinette også lidt døv, for da præsten gav Toinette syndsforladelse for hendes synder og sagde til hende. "Allez et ne pèche plus" (gå hjem og synd ikke mere), troede Toinette, at præsten i stedet for sagde til hende. "Ne pissez plus." (pis ikke mere). Da Toinette kom hjem til sin mand Antoine sagde hu, "Antoine du gætter altså aldrig hvilken bod den nye præst pålagde mig for mine synder. Jeg må ikke tisse mere. Oh la la, sagde antoine, det var da en bod der ville noget. Natten gik og det meste af næste, og julen nærmede sig. Men det varede ikke længe, før det blev for meget for den stakkels Toinette, som ikke kunne holde sig længere, og hun bad sin elskede Antoine, om at gå til præsten og sige, at hun ville bede 10 Fader Vor og ikke mindre end 100 Ave Maria. Hvis han ønskede det. MEN IKKE DETTE HER FORFÆRDELIGE STRAF IKKE AT MÅTTE TISSE. Antoine, gik hen til præsten, som straks forstod misforståelsen. På lang afstand råbte Antoine derfor til Toinette. " PISSE VIELLE, siger præsten, og glad gik Toinette på toilettet for lykkelig at lade sit vand. Det hørte folkene så i vinmarkern, og siden har stedet og vinen aldrig heddet andet end "PISSE VIELLE. "PIS DU GAMLE" MED HÅBET OM I ALLE FÅR EN DEJLIG 2. SØNDAG I ADVENT. KK 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
JenniferRomantica 18180 Skrevet 4. December, 2016 kanonkongen skrev, for 3 minutter siden: Hej alle sammen på EG. Ja kan jo ikke konkurrere med. @JenniferRomantica advents selfier. Det der jule kræs, julebag, og ikke mindst en batmås Men reklamere da gerne for hendes udsøgte advents gave, vi er jo ikke konkurrenter. For jeg, viser ikke min tissetrold Men her er linket. Men ja nu er det jo 2. søndag i advent. Og ville jo komme med en lidt utraditionel julehistorie, denne gang, er det fra mit virkelige liv. Ja det er julens tid med alt den traditioner, og gode der skal fortæres, og drikkes i denne juletid. Så håber i vil læse denne lille sjove historie. 2.Søndag i advent Julevinen Når vi kigger Biblen igennem og tænker på brylluppet i Kana. Så ser det jo ikke ud til det er ukristeligt at drikke vin. Og vi er jo ikke hellige i Danmark må man sige. I juletiden bliver der fortæret meget mad, og drukket megen drikkelse inkl. Vinen. Jeg havde indtil fornylig, nogle ret gamle flasker rødvin liggende, som jeg havde modtaget i julegave fra mit arbejde havde 3 flasker. Og havde faktisk ikke, lagt mærke til at på etiketten på vinen, var der en julehistorie, det var faktisk først i dag jeg opdagede det. Da jeg var nede ved den gamle hvor de står. Da de skal drikkes til juleaften. Godt nok ikke af mig, da jeg ikke rigtig kan lide rødvin. Og ja nok en fejl i min opdragelse og ikke mindst i min udd. som Tjener Men nok om det. Ja så læste jeg den meget hyggelige julehistorie som i så får som. Historie i denne 2. Søndag i advent. "Pis du gamle." Blandt Franske katolikker, er der stadig tradition for at gå i skriftestolen hos den lokale præst og ikke mindst bekende sine synder, og især ved juletid. Er det en meget vigtig at gøre dette I et herligt vindistrikt i Frankrig. Var der engang et gammelt par, som hed Antoine og Toinette, og især konen Toinette var meget from og gik ofte til skrifte, hos den lokale præst. Men en dag ved juletid, fik kirken en ny præst, der desværre ikke var så god til den lokale dialekt, Og måske var Toinette også lidt døv, for da præsten gav Toinette syndsforladelse for hendes synder og sagde til hende. "Allez et ne pèche plus" (gå hjem og synd ikke mere), troede Toinette, at præsten i stedet for sagde til hende. "Ne pissez plus." (pis ikke mere). Da Toinette kom hjem til sin mand Antoine sagde hu, "Antoine du gætter altså aldrig hvilken bod den nye præst pålagde mig for mine synder. Jeg må ikke tisse mere. Oh la la, sagde antoine, det var da en bod der ville noget. Natten gik og det meste af næste, og julen nærmede sig. Men det varede ikke længe, før det blev for meget for den stakkels Toinette, som ikke kunne holde sig længere, og hun bad sin elskede Antoine, om at gå til præsten og sige, at hun ville bede 10 Fader Vor og ikke mindre end 100 Ave Maria. Hvis han ønskede det. MEN IKKE DETTE HER FORFÆRDELIGE STRAF IKKE AT MÅTTE TISSE. Antoine, gik hen til præsten, som straks forstod misforståelsen. På lang afstand råbte Antoine derfor til Toinette. " PISSE VIELLE, siger præsten, og glad gik Toinette på toilettet for lykkelig at lade sit vand. Det hørte folkene så i vinmarkern, og siden har stedet og vinen aldrig heddet andet end "PISSE VIELLE. "PIS DU GAMLE" MED HÅBET OM I ALLE FÅR EN DEJLIG 2. SØNDAG I ADVENT. KK Hahaha.. Jeg synes nu faktisk din advents historie er en del sjovere end min.. Fin læsning og jeg må sige jeg træk da på smilebåndet og finder mig selv med et ønske om at der er sandhed i historien.. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
holstebronx 7415 Skrevet 4. December, 2016 kanonkongen skrev, for 7 minutter siden: Det er da utroligt så god du er til at lave advents kranse 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
kanonkongen 34395 Skrevet 4. December, 2016 JenniferRomantica skrev, for 1 minut siden: Hahaha.. Jeg synes nu faktisk din advents historie er en del sjovere end min.. Fin læsning og jeg må sige jeg træk da på smilebåndet og finder mig selv med et ønske om at der er sandhed i historien.. Hej @JenniferRomantica Historien er ganske sandt, på vinens bagside er historien. Det var den jeg synes var ganske underholdende. Så den er ikke opdigtet som du også kan se af vinens etikette Ha en dejlig dag. KK Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
JenniferRomantica 18180 Skrevet 4. December, 2016 kanonkongen skrev, for 1 minut siden: Hej @JenniferRomantica Historien er ganske sandt, på vinens bagside er historien. Det var den jeg synes var ganske underholdende. Så den er ikke opdigtet som du også kan se af vinens etikette Ha en dejlig dag. KK Ja det fangede jeg.. Hehe.. Men det kan jo uagtet godt være pure opspind 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
JenniferRomantica 18180 Skrevet 4. December, 2016 (edited) Som sagt er det skrevet med det største ønske om at historien selvfølgelig er sand.. Hehe.. For morsom er den.. Og du må også have en dejlig anden søndag i advent.. Redigeret 4. December, 2016 af JenniferRomantica 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
kanonkongen 34395 Skrevet 4. December, 2016 JenniferRomantica skrev, for 1 minut siden: Ja det fangede jeg.. Hehe.. Men det kan jo uagtet godt være pure opspind Jo jo det har du da ret i men sød historie da alligevel. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
kanonkongen 34395 Skrevet 5. December, 2016 Halløj @JenniferRomantica. Håber du har en god mandag. Med det du nu laver. (nye billeder måske) Kom lige i tanke om, at hvis vi nu skulle sørge for alt ikke måske er det pure opspind historien ja så kunne vi da slå advents trådende sammen Først lidt historie, derefter billeder at savle, kigge efter, ja glædes over. Så kunne det omfavnes i ren julekræs, julebag, ens tankegang, drømme og det bliver da næsten en ren kinder gave. (ja jeg er lidt noller i know) Men nu går vi jo ind i den næste fase af jule hemmeligheder, og hvem ved måske vi har en jule hemmelighed sammen. Hyggelig dag til dig. KK 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg