Hop til indhold
Lady Cherie

Hadegaver!

Recommended Posts

Nu er vi jo tæt på den der søde juletid, og vi skal give gaver, helst nogle som der er ønsket!

Men der må være andre end mig der har modtaget, gaver hvor I har stået og krummet tær og måtte sluge ordene Tak...

Det måtte jeg da jeg havde ønsket mig et par hjemmesko....og fik de mest gyselige (sikkert fine i givers øjne) brune hjemmesko, med broderet blomster i gule og lyserøde!

Eller da min gamle moster foræret mig en fin trøje i svag gul....jeg havde givet hende året før. :D 

Hjemmestrik....i forkerte størrelse og håbløse desin, nåede jeg fint ud af da jeg selv begynte og lege med to pinde....

Men er der andre af jer der har bare fået årets julegave?eller hadegave)

Så som: skærebrædder? forklæder til far i køkkenet (han ønsket sig en butplug) Mor fik en gryde (men ønsket sig sig et par lårlange støvler) Parret fik en støvsuger (men ønsket sig en børnefri week-end)

Hjemmestrikket grydelapper?

Leraskebærer?

Antikrists første tegning?

Mormors sokker?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Tass

Lige nøjagtig gave delen hader jeg ved julen. Stort set ingen giver gaver med hjertet, og da slet ikke ud fra hvad modtager ville kunne lide (dit eget eksempel er jo passende i den sammenhæng Cherie) De fleste køber ud fra hvad de selv syntes om og forventer dermed at modtageren har samme holdning.

Den bedste gave jeg nogensinde har fået, var da et familie medlem spurgte om vi skulle droppe dem forrige år. Ja tak, bedste gave nogen sinde. Skulle ikke bøvle med at finde en gave til ham og var fri for selv at sige tak for en gave.
Men ak, personen købte alligevel en gave til mig, som var total ubrugelig og ikke i nærheden af noget ønske fra min side. Samtidigt stod man så selv tilbage med følelsen af at være ham der "skulle ha købt en gave". Tak for lort....

I år, samme aftale, YES, men ak, har allerede fået at vide andet steds fra, han IGEN har købt en gave trods aftalen. I år bliver den til gengæld afvist. Sådan en aftaler overholder man, eller os undlader man at lave den.
Eftersom den bedste gave til mig NETOP er at droppe gaven, er det jo ikke for at glæde mig at gaven er købt, men derimod for at glæde sig selv.

En gave er noget man giver af lyst og for at glæde, ikke pga. en højtid (eller fødselsdag for den sags skyld) Måske en lidt speciel holdning, men for mig er en gave noget uselvisk. Det har de færreste bare forstået (i min omgangskreds og familie)

Bedste gave jeg (reelt) nogensinde har fået, var en blomst jeg fik af en veninde. Første og indtil videre eneste blomst der har været i min lejlighed, men den kom fra hjertet, og det betyder noget for mig :wub:

Redigeret af Tass
Redigeret, da 2 fraser til sammen modsage hinanden, gav mening i mit hoved, ikke på tekst :-D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Vestegnen

@Lady Cherie

Jeg har af mit firma fået en fleecejakke med logo i nakken samt - og hold nu fast - en lastbil med logo på siderne i julegave! 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Tass skrev, for 2 minutter siden:

Men ak, personen købte alligevel en gave til mig, som var total ubrugelig og ikke i nærheden af noget ønske fra min side. Samtidigt stod man så selv tilbage med følelsen af at være ham der "skulle ha købt en gave". Tak for lort....

Det skete for mig for et par uger siden
Jeg fik 2 bægre med karrysild af min gode ven fra hans lokale fiskebutik..... Jeg er veganer.... Hadegave og provokerende.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Øøøh jow

en af de gaver jeg også engang har fået var fra  : en af de der oplyste frelste....(nej vedkomne var ikke svensker....vi ved jo godt de er lidt mere hellige end os andre...sådan lidt bedre...men nej vedkomne kunne være svensker, så har vi sat standarten for ....frelsning) :D 

Men jeg fik et gavekort: du har givet en ged til....ja et af de der lande hvor de altid sidder med hånden fremme...og det er et negerbarn....så det er dernede et sted, der vi altid skal sende penge og altid så længe jeg har levet har gjort det. Men nu skal jeg øjensynlig donere en GED ?

Jamen så kunne jeg forstå hvis jeg skulle donere Kondomere, men en Ged?

Glorien lyste hos den "frelste"

Del dette indlæg

Link til indlæg
Lady Cherie skrev, for 6 minutter siden:

Men nu skal jeg øjensynlig donere en GED ?

Ja, jeg kan godt huske det og har set et sted at der gik en del ged i den - men jeg har nu bare tænkt: at et svin havde været bedre, da de nok ikke spiser svin - en ged derimod, slagter de på stedet :rolleyes:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Tass skrev, for 5 minutter siden:

Den bedste gave jeg nogensinde har fået, var da et familie medlem spurgte om vi skulle droppe dem forrige år. Ja tak, bedste gave nogen sinde. Skulle ikke bøvle med at finde en gave til ham og var fri for selv at sige tak for en gave.

Kender det alt for godt Tass.

Dét med at kunne holde juleaften sammen uden at give hinanden gaver, var noget vi i vores familie var ret enige om. Vi var på gaver hver især med dem vi aftalte med at være på gaver sammen med. Det er så i de sidste par år gået fløjten, fordi en og anden "godmodig" sjæl, synes det er så synd at jeg der ingen børn har, og ikke får så mange gaver som de andre, så de køber gaver til mig, selvom vi har en aftale om IKKE at gøre det, så derfor sidder jeg så med følelsen hver juleaften, ikke at være "god nok" set i "den gennemsnitlige danskers" øjne med villa, vovse og tre børn, plus at man bare ikke føler sig særlig stor, når man modtager uden at give......

I år har jeg så købt gaver til dem - ikke af lyst, og ikke af kærlighed, men fordi jeg gider sgu' ikke sidde dér med en dårlig smag i munden igen i år. Jeg HADER sådan noget, i min verden er en aftale en aftale, og jeg søger fandme ikke medlidenhed hos nogen som helst - jeg har valgt mit liv mere eller mindre, og har ikke brug for ynk fra dem der synes de udlever alles drøm eller hvad de føler er den eneste rigtige måde at leve på.   

Misforstå mig ikke - jeg elsker juleaften, jeg ville blot ønske ligesom Tass, at det kunne foregå uden alt det overskruede gavmildhed i form af gaver spredt i øst og vest, uden nogen form for retfærdighed og kærlighed.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest jvnl

Alle de gaver jeg nogensinde har fået, ingen af dem var nemlig et gavekort til Lady Cherie :P

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg fik for nogle år siden et gavekort til en oplevelse af min kone - desværre var der ingen glædespiger på listen af mulige oplevelser - kun ballonfærd, softgun og sådan noget fis - så gavekortet blev liggende til vi blev skilt og jeg skulle rydde op - men så var gavekortet udløbet 3 mdr. forinden :(

Gavekort er nok også den hadegave jeg hader allermest - hvorfor kan folk ikke bare give kontanter, så man selv kan vælge, hvor og hvornår pengene skal bruges?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Tass
s#ren skrev, for 16 minutter siden:

Kender det alt for godt Tass.

Dét med at kunne holde juleaften sammen uden at give hinanden gaver, var noget vi i vores familie var ret enige om. Vi var på gaver hver især med dem vi aftalte med at være på gaver sammen med. Det er så i de sidste par år gået fløjten, fordi en og anden "godmodig" sjæl, synes det er så synd at jeg der ingen børn har, og ikke får så mange gaver som de andre, så de køber gaver til mig, selvom vi har en aftale om IKKE at gøre det, så derfor sidder jeg så med følelsen hver juleaften, ikke at være "god nok" set i "den gennemsnitlige danskers" øjne med villa, vovse og tre børn, plus at man bare ikke føler sig særlig stor, når man modtager uden at give......

I år har jeg så købt gaver til dem - ikke af lyst, og ikke af kærlighed, men fordi jeg gider sgu' ikke sidde dér med en dårlig smag i munden igen i år. Jeg HADER sådan noget, i min verden er en aftale en aftale, og jeg søger fandme ikke medlidenhed hos nogen som helst - jeg har valgt mit liv mere eller mindre, og har ikke brug for ynk fra dem der synes de udlever alles drøm eller hvad de føler er den eneste rigtige måde at leve på.   

Misforstå mig ikke - jeg elsker juleaften, jeg ville blot ønske ligesom Tass, at det kunne foregå uden alt det overskruede gavmildhed i form af gaver spredt i øst og vest, uden nogen form for retfærdighed og kærlighed.

Lige i øjet..
Hvor latterligt er det lige at man får dårlig samvittighed, selvom det er andre der bryder en aftale :huh:

Vil ligeledes godt pointere jeg intet har imod julen. Jeg mener bare den i dag er misbrugt. Et eller andet sted burde børnene ha gaver, for de elsker det jo virkeligt med liv og sjæl. Og så burde de voksne nøjes med at nyde den hyggelige stund sammen, evt. aftale indbyrdes hvis nogen syntes der skal gaver til.
Godt humør og selskab er rigeligt gave til nogen af os, faktisk en rigtig god gave. Jaja ok, god mad er os en god ting når nu man ikke er stjerne kok selv (undtaget lasagne og krydderkage. det mestre jeg til Michelin stjerner :D)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Alkoholikeren

Gaven kunne være konebytte når ungerne er lagt i seng, eller som vi der var unge i sluttresserne og primo 70 erne, gruppesex, i dag swinger man(d) jo bare

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Kysseglade Molly

Jeg legede engang rafleleg.

Gik efter de store pakker, selvfølgelig, hold nu kæft, sad tilbage med en og den indeholdte så kølervæske!! 

Hvem fanden tager kølervæske med til rafleleg?? :huh:

Gal jeg var skuffet, men fik den heldigvis byttet væk :P

Del dette indlæg

Link til indlæg
Kysseglade Molly skrev, for 4 minutter siden:

Gik efter de store pakker, selvfølgelig, hold nu kæft, sad tilbage med en og den indeholdte så kølervæske!! 

Haha, dén med rafleleg kender jeg. Da jeg engang vandt en pakke, jeg havde haft kig på, indeholde den en rulle toiletpapir. Bevares for mig kunne den finde større anvendelse end kølervæske, men jeg havde håbet på noget chokolade eller andet sødt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Kysseglade Molly skrev, for 11 minutter siden:

og den indeholdte så kølervæske!! 

Jeg gik engang til rafleleg efter en stor, tung og rund pakke - gæt engang, hvad der var indeni? - en kålrabi :wacko:

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej allesammen. 

Sad forventningsfuld med en gave fra min bedstemor. (hun plejede at give gode gaver) Og tænkte hvad mon jeg får, pakken var hård så det var ikke en blød pakke. Denne jul var dog anderledes da hun desværre var blevet mere og mere senil. Men forklare jo så indholdet, af gaven. Sad der og pakkede stille og roligt op, jeg havde ønsket mig, et ur. Og her sad jeg så med den helt fantastiske chokolade julemand :shock: :lol: har vist været 7-8 år. Jeg kunne ikke se morskaben i det på det her tidspunkt, Og kunne se min far sad og små fnisede i baggrunden :lol: Skal dog siges, at mine forældre reddede det hele jeg fik uret, og chokoladen blev også spist. Jo den aften har vi senere hen, grinet meget af.

God aften alle sammen.

KK

Del dette indlæg

Link til indlæg
Jernsvinet skrev, for 9 minutter siden:

Jeg gik engang til rafleleg efter en stor, tung og rund pakke - gæt engang, hvad der var indeni? - en kålrabi :wacko:

Du havde vel luret på et forgyldt Hans Grohe-armatur? :D:D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Borende X skrev, for 10 minutter siden:

Du havde vel luret på et forgyldt Hans Grohe-armatur? :D:D

Ved du ikke at det kun er Damixa, der dur?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Kysseglade Molly
Jernsvinet skrev, for 23 minutter siden:

Man skal skisme have sine talegaver iorden, hvis man skal have nogen som helst chance for at bytte en kålrabi væk :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Kysseglade Molly skrev, 1 time siden:

Rolig nu, køl nu ned :lol: 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Prinz skrev, Lige nu:

I år har jeg SELV købt min gave :D 

Der er vist noget, der hedder selvhad :D

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...