Hop til indhold
gerog

Hjælp til at optage lyd - Nabo larm

Recommended Posts

Min nabo larmer desværre meget om natten.
Nu vil jeg optage lyden på min Iphone, så jeg har et bevis jeg kan sende ind til ejendomsselskabet.
Desværre, bliver lyden ikke så god på lydoptagelserne, da lyden er meget lavere end i virkeligheden.

Nogen der har nogle gode fif til hvad jeg kan gøre for at forstærke lyden, eller lignende?

Redigeret af gerog

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Dialga

Du skal have fat i en extern microphon og en forforstærkning så kan du skrue op alt det du vil. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Dialga skrev, for 2 minutter siden:

Du skal have fat i en extern microphon og en forforstærkning så kan du skrue op alt det du vil. 

Det lyder dyrt.

Kan det fås til en overkommelig pris?

Del dette indlæg

Link til indlæg
gerog skrev, for 44 minutter siden:

Min nabo larmer desværre meget om natten.
Nu vil jeg optage lyden på min Iphone, så jeg har et bevis jeg kan sende ind til ejendomsselskabet.
Desværre, bliver lyden ikke så god på lydoptagelserne, da lyden er meget lavere end i virkeligheden.

Nogen der har nogle gode fif til hvad jeg kan gøre for at forstærke lyden, eller lignende?

Er der ikke andre naboer også som du kan snakke med ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
holstebronx skrev, for 46 minutter siden:

Er der ikke andre naboer også som du kan snakke med ?

Underboen til min nabo er flyttet pga. det. Så er nød til at vente til der er en ny der flytter ind.
Men ellers er der også min støjende nabo's nabo, der har klaget over det.

Problemet er bare, at min nabo har boede der i mere end to år, og så er det meget svært at smide naboen ud pga. lejeloven.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Skelund skrev, for 53 minutter siden:

Har du overvejet at snakke med naboen.

Jo jeg har sagt det flere gange. Men får altid en dårlig undskyldning og en masse udenomssnak i stedet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
gerog skrev, for 1 minut siden:

Jo jeg har sagt det flere gange. Men får altid en dårlig undskyldning og en masse udenomssnak i stedet.

Kan du ikke bede ham om at ligge sig på siden :)

Måske kunne du forære ham en bedre hovedpude <3

Del dette indlæg

Link til indlæg
gerog skrev, for 2 minutter siden:

Underboen til min nabo er flyttet pga. det. Så er nød til at vente til der er en ny der flytter ind.
Men ellers er der også min støjende nabo's nabo, der har klaget over det.

Problemet er bare, at min nabo har boede der i mere end to år, og så er det meget svært at smide naboen ud pga. lejeloven.

Hmm, du burde klage alligevel og fortælle om ham som er flyttet.

Han behøves jo ikke at smides ud, bare få at vide at han skal være stille...så flytter han helt af sig selv.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Mon  dog det er vejen frem, at komme med en optagelse.

Mon ikke du skal formulere en skriftlig klage, og fortælle lidt om tidspunkt fra og til, hyppighed, hvilken slags larm osv.

Dernæst kan du jo passende henvise til, at din underbo flyttede pga støj

Del dette indlæg

Link til indlæg
TheVoice skrev, for 11 minutter siden:

Mon  dog det er vejen frem, at komme med en optagelse.

Mon ikke du skal formulere en skriftlig klage, og fortælle lidt om tidspunkt fra og til, hyppighed, hvilken slags larm osv.

Dernæst kan du jo passende henvise til, at din underbo flyttede pga støj

Jeg har allerede klaget 3 gange tidligere på skrift, men naboen afviser det og siger det er en falsk påstand.
Det er derfor jeg gerne vil have et bevis.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Jernsvinet skrev, for 12 minutter siden:

Kan du ikke bede ham om at ligge sig på siden :)

Måske kunne du forære ham en bedre hovedpude <3

Hahah hvis det dog bare var det der var årsagen til hans larm.
Problemet er, han har damp og spiller computeren natten lang.

Jeg har da også overvejet at skære ledningen til hans internet over, da den er monteret på ydermuren af ejendommen :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
gerog skrev, for 5 minutter siden:

Jeg har allerede klaget 3 gange tidligere på skrift, men naboen afviser det og siger det er en falsk påstand.
Det er derfor jeg gerne vil have et bevis.

Lyder underligt. Boligselskabet må da gå ind i sagen, og undersøge om der er hold i din klage.

Del dette indlæg

Link til indlæg
gerog skrev, for 11 minutter siden:

Problemet er, han har damp og spiller computeren natten lang.

Så gå op til ham når han gør det og bed ham om at dæmpe sig - så han tænker over hvad han lige har lavet, der giver generende larm - så kan han bedre undgå det en anden gang. Tvivler på han næste dag kan erindre hvad han lavede om natten.

Måske kan du anbefale ham at få en støjdæmpende plade, hvis det er fordi han kører frem og tilbage på sin stol. Er det fordi han har en subwoofer, må du anbefale ham at bruge høretelefoner, når der er andre i ejendommen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Vestegnen

Ejendomsselskabet er ikke interesseret i beviser for støjen, men det vil styrke din sag, hvis du kan få flere af dine naboer til at skrive under på en fælles klage over din nabo.

I første omgang vil de give ham en skriftlig advarsel. Der skal virkeligt meget til før de opsiger hans lejemål.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Vestegnen skrev, for 1 minut siden:

Ejendomsselskabet er ikke interesseret i beviser for støjen, men det vil styrke din sag, hvis du kan få flere af dine naboer til at skrive under på en fælles klage over din nabo.

I første omgang vil de give ham en skriftlig advarsel. Der skal virkeligt meget til før de opsiger hans lejemål.

Jeg mener faktisk at en i den blok jeg bor i, fik første og sidste skriftlige advarsel, ellers ville vedkommende blive smidt ud...men der blev også larmet en del

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvis der er uenighed mellem lejer og udlejer bliver sagen normalt behandlet i Huslejenævnet / Beboerklagenævnet.

Opsigelse af et lejemål er en alvorlig ting. Lejeren er beskyttet af lejeloven.

Sagen havner let i retten (boligretten). En underskrevet fælles veldokumenteret klage vejer tungt i retten.

Men. At spille på computeren natten lang, trække ud i toilettet eller snorke, er slet ikke nok til at smide folk ud af deres bolig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Connoisseur skrev, 1 time siden:

Hvis der er uenighed mellem lejer og udlejer bliver sagen normalt behandlet i Huslejenævnet / Beboerklagenævnet.

Opsigelse af et lejemål er en alvorlig ting. Lejeren er beskyttet af lejeloven.

Sagen havner let i retten (boligretten). En underskrevet fælles veldokumenteret klage vejer tungt i retten.

Men. At spille på computeren natten lang, trække ud i toilettet eller snorke, er slet ikke nok til at smide folk ud af deres bolig.

Det er desværre så højt, så jeg engang fik en opringning fra min nabo til den anden side om, at jeg skulle dæmpe mig meget da han lå og sov. Der måtte jeg fortælle, at det var min nabo, og at jeg selv prøvet på at sove.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest sydfyr43

Du bør nok lige undersøge om det er lovligt at aflytte andre inden du gør det...  

I Tyskland kan man ringe til politiet, så kommer de og beder vedkommende at være stille, hvis de synes støjende er for meget...  har vi prøvet engang til en privat fest..:D

Del dette indlæg

Link til indlæg
sydfyr43 skrev, for 2 timer siden:

Du bør nok lige undersøge om det er lovligt at aflytte andre inden du gør det...  

I Tyskland kan man ringe til politiet, så kommer de og beder vedkommende at være stille, hvis de synes støjende er for meget...  har vi prøvet engang til en privat fest..:D

Nu er det ikke en aflytning, men kun en lydoptagelse til at bevise at der er larm om natten.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det tror jeg desværre ikke du kommer langt med. Jeg har også naboer, der skændes højlydt fra de kommer hjem fra arbejde til omkring kl 23 om aftenen :( Jeg gider ikke engang klage, men kun gå ud og banke på, hvis det forstyrrer mig meget. 

Jeg fik engang en festlejlighed af min farfar som 16-årig, hvor der virkelig blev larmet og spillet øredøvende musik på alle slags tidspunkter i døgnet i en længere periode. Der gik rigtig lang tid, inden klagerne over det overhovedet blev taget seriøst, og det lykkedes min farfar at overbevise boligselskabet om, at det var en af beboerenes KAT, som var skyld i problemet. Den lejlighed står stadig i hans navn.  (Ja, jeg var lidt en bølle som teenager) 

En anden gang har jeg været med i retten for min mors lejlighed, hvor man tydeligt kunne høre både når de havde sex (hun var en skriger), at manden slog både kone og børn, deres højtråbende gæster og at en sød gammel dame måtte flytte ud efter at have boet der i mange år. Selvom der var mange vidner, bor den familie stadig i lejligheden

Bedste bud: forsøg at blive venner med personen. Det andet kommer du til at bruge alt for meget tid på - og sikkert forgæves 

<3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Sofiala skrev, for 5 timer siden:

Bedste bud: forsøg at blive venner med personen. Det andet kommer du til at bruge alt for meget tid på - og sikkert forgæves 

<3

Hej Sofia. Det har jeg prøvet på de seneste 3 år - nu er min tålmodighed bare opbrugt nu.

Men boligselskabet har sagt til mig, at jeg skal blive ved med at klage til dem, da det vil styrke deres sag i boligretten.
Derudover har min nabo også forårsaget skader i lejligheden, da han er skyld i skimmelsvamp i sin egen lejlighed samt 3 andre lejligheder.
Og det er en omkostning på min. 200.000 kr.

Normalt er jeg heller ikke typen der klager, da jeg foretrækker en konstruktiv dialog.

Del dette indlæg

Link til indlæg
gerog skrev, for 29 minutter siden:

nu er min tålmodighed bare opbrugt nu.

OK - en dag vedkommende ikke er hjemme stopper du noget hans lås, så han ikke kan låse op og komme ind :mrgreen:

Ellers kan man få noget lydudstyr, der udsender en modsvarende lyd, så du slipper for irriterende støj.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...