Hop til indhold
Guest Lacroix

Aaaddd hun er jo luder!

Recommended Posts

Enzo L'uri skrev, for 18 timer siden:

Syntes da bare ethvert opråb som taler pigernes sag fortjener lidt opbakning.

Vi er jo samlet i en branche hvor sammenhold ikke findes.Her må alt hvad der rusker lidt i stigmatiseringen,vel hilses velkommen.?

I den forbindelse tror jeg ikke det skader og være lidt skingre:)

Enzo

Du har ret, selvom saglighed er en mangelvare er al positiv opmærksomhed fra offentlige personers stemmer vel en god ting for vores sag:) 

Jeg stiller jo ikke ligefrem selv op med navn og ansigt i diverse offentlige medier, så må hellere lade være med at kværulere alt for meget ;) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Enzo L'uri
LunaCassiopeia skrev, for 1 time siden:

Du har ret, selvom saglighed er en mangelvare er al positiv opmærksomhed fra offentlige personers stemmer vel en god ting for vores sag:) 

Jeg stiller jo ikke ligefrem selv op med navn og ansigt i diverse offentlige medier, så må hellere lade være med at kværulere alt for meget ;) 

Langt de fleste af os der er samlet her,har forståelse for jeres situation,og vil sikkert heller ikke selv stille offentligt op som aktiv i branchen.Derfor kan det også undre lidt når i ikke tager Eroguide mere i brug som en slags talerør.Her er fine muligheder for at slå jer sammen på et medie som ikke må underkendes i prostitutionsdebatten.Susanne Møller kommer nok til at vise sig som uerstattelig,men andet har også ret.En stor lyserød gruppe fra Eroguide,bakket op af mange brugere skal tages seriøst.

Mange af jer har jo meget mellem ørene,og masser af konstruktive input om forbedringer,og hvem burde egentlig vide bedst.:)

hvis der findes en ny Susanne Møller,må det være @Trine Tease. Hende ville jeg anbefale uden og ha mødt hende.hun har den helt rette passion efter hvad jeg kan læse mig frem til:)

Enzo.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg er ret ny i branchen men kan virkelig se mulighederne i denne her portal! 

Susanne møller er virkelig en heltinde fulgte hendes blog siden jeg var meget ung, og vil næsten gå så langt som til at sige at hun har været selve grunden til at jeg gik ind i alle mulige kønspolitiske sager<3 

Det er jo et helt fantastisk arbejde, men vilkårene og rettighederne er jo meget anderledes end alle andre erhververv og forstår godt at mange falder igennem på en dårlig oplevelse når branchen er "one woman for herself". Har arbejdet i et håndværksfag i flere år og her har jeg været glad for at have en fagforening ved min side, og jeg synes at der mangler et stærkt netværk til at stille krav om arbejdsforhold osv i denne branche.

Hos de statslige tilbud skal man jo nærmest stå med hatten i hånden og afsværge sine synder for at blive lukket ind, og jeg kan love for at jeg ikke synes at nogen skal have lov til at skamme mig for hvad jeg gør med min krop! 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Lacroix
LunaCassiopeia skrev, den 1/30/2018 at 13:41:

Hmmm... Eller måske en kombination af de to, kan godt se at man måske ikke når den brede befolkning med tørre forhandlinger og lange debatindlæg, men på den anden side finder man nok de rigide kræfter, der trækker rigtig meget i en ugunsig retning for sexarbejderes/sexkunders forhold blandt tørre akademikere og fordomsfulde politikere og hos dem bliver man nok nødt til at tale i bestemte vendinger for at få en plads ved forhandlingsbordet:) 

Helt sikkert - begge tilgange er relevante.

Det der interesserer mig mest er hvordan det at købe eller sælge intimt samvær kan blive noget der ikke er forbundet med skam. For det er ret vildt, hvordan noget så relativt banalt som at have sex med hinanden hvor der er penge involveret, kan være så tabubelagt. Især når man tænker på hvor lang tid det har eksisteret.

Så selvom hendes skriv helt sikkert ikke er optimalt i forhold til dialog med den der står "på den anden side", så tror jeg det kan være vigtigt og sundt på et bevidsthedsmæssigt plan for dem der føler skam, bevidst eller ubevidst, over at købe eller sælge sex.

At der netop findes en modvægt til de mange stemmer der vil sige hvor forkert man er hvis man gør det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Lacroix skrev, for 21 timer siden:

Det der interesserer mig mest er hvordan det at købe eller sælge intimt samvær kan blive noget der ikke er forbundet med skam. For det er ret vildt, hvordan noget så relativt banalt som at have sex med hinanden hvor der er penge involveret, kan være så tabubelagt. Især når man tænker på hvor lang tid det har eksisteret.

Det kedelige og tørre svar har jo noget med samfundsnormer, moral, status og familiemønsste at gøre.  Selv om det har eksisteret i årtusinder har det jo aldrig  været accepteret og respekteret på samme måde som hvis ens datter, søster m.v var sygeplejeske e.lign.  Alene det forhold forklarer jo hvorfor branchen er omgærdet med dobbelttilværelser.  Det samme gør sig jo gældende for køberne.  

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Michelangelo
Borende X skrev, den 28/1/2018 at 22:55:

Blot af nysgerrighed: Hvordan vurderer du så Klæstrup?

Nikita Klæstrup, formoder jeg.

Jeg har aldrig hørt om hende før.  Jeg har nu brugt en halv times tid på at surfe hendes navn, og jeg har set et enkelt interview med hende.    Min baggrund er spinkel, og det er tænkeligt at jeg ville mene noget helt andet, hvis jeg vidste noget mere om hende.

Mit umiddelbare indtryk er at Nikita er en person der har fundet ud af at hun har nemt ved at skabe opmærksomhed om sin person.   Det har hun benyttet sig af og er kommet en del i medierne. Det virker som om det for hende er vigtigere at komme i medierne end at have et budskab.

Nogen ville måske udråbe hende som en distanceblænder, dum gås eller overfladisk dulle, men der vil jeg være lidt forsigtig. Hun lader til at have en god fornemmelse for, hvad man kan sige, og hvad man ikke skal sige. Dum er hun ikke, og finder hun den rigtige mission, tror jeg hun kan blive en god formidler.

Der er folk med samme mediebevidsthed som har drevet det vidt.  Tænk fx på Cher eller vores egen Joan Ørting.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...