Guest Agetha Skrevet 11. Maj, 2018 Det ville være frækt med sexfrimærker, men glem det. Hvis du skulle investere hvor ville du placere dine penge. Jeg er oprigtig nysgerrig i folks forskellige investeringer, hvad vil du satse, og hvordan formidler du pengene? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest UerfarenM Skrevet 11. Maj, 2018 Bredt. Jeg har lidt i store og forholdsvist stabile firmaer, lidt i nogle interessante opstartsfirmaer og lidt i kryptovaluta. Jeg har meget kig på heystocks i forhold til at administrere mine investeringer og spotte trends, men jeg går også og leger med tanken om at daytrade i større stil end på nuværende tidspunkt. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Agetha Skrevet 11. Maj, 2018 UerfarenM skrev, for 1 minut siden: Bredt. Jeg har lidt i store og forholdsvist stabile firmaer, lidt i nogle interessante opstartsfirmaer og lidt i kryptovaluta. Jeg har meget kig på heystocks i forhold til at administrere mine investeringer og spotte trends, men jeg går også og leger med tanken om at daytrade i større stil end på nuværende tidspunkt. Du er godt informeret - hvis jeg gerne vil kaste lidt ind men inden da hvad betyder daytrade? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest UerfarenM Skrevet 11. Maj, 2018 Det er meget kortsigtet handel med aktier og værdipapirer - i nogle tilfælde få minutter. Det vil jeg på ingen måde anbefale som et udgangspunkt. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Agetha Skrevet 11. Maj, 2018 UerfarenM skrev, for 1 minut siden: Det er meget kortsigtet handel med aktier og værdipapirer - i nogle tilfælde få minutter. Det vil jeg på ingen måde anbefale som et udgangspunkt. Enig, meget enig, men har faktisk investeret i aktier jeg ikke kan låse op de næste 5 år, men det småpenge til teva. Jeg har nogle i omgangskredsen som advarer mig, men bekymrer mig ike. Jeg sidder med en samling af frimærker, det jo uden for mit felt. Skriv privat for alt har jeg betalt for og har ingen interesse for dem. I hvert fald ikke nu. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
mignuigen 582 Skrevet 11. Maj, 2018 Hej @Agetha, jeg tror at frimærker er 'gårsdagens samlerobjekt'. I fremtiden er det kun for et fåtal frimærkenørder. Se at slippe af med dem hurtigst muligt. Bare min fornemmelse. Vh mignuigen 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Agetha Skrevet 11. Maj, 2018 Tak...men de frimærker er så unikke, jeg køber ikke nogle samlinger for dumhedensskyld. Og skal nok komme af med dem, på aktion Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
mignuigen 582 Skrevet 11. Maj, 2018 Ok, jeg håber for dig at du hat ret Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Agetha Skrevet 11. Maj, 2018 mignuigen skrev, for 3 minutter siden: Ok, jeg håber for dig at du hat ret Jeg har ret, mit problem er bare de smukt, men du skal vide jeg sidder med 4 album,s med Ceskoslovekio stempler og originale frimærker og meget mere og intet betyder noget for mig. Den måde vil jeg ikke tjene mine penge på medmindre Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest UerfarenM Skrevet 11. Maj, 2018 Jeg kender personligt intet til frimærker. Min bror gik engang op i det på hobbyplan, men det lyder til at være noget, der er lidt mere værd end, hvad en hobbysamler har med at gøre. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Agetha Skrevet 11. Maj, 2018 UerfarenM skrev, for 5 minutter siden: Jeg kender personligt intet til frimærker. Min bror gik engang op i det på hobbyplan, men det lyder til at være noget, der er lidt mere værd end, hvad en hobbysamler har med at gøre. Ja, det er nok lidt mere værd. Min ven havde en hobby for mange år tilbage og har den ikke længere og ham og jeg havde et mellemværende, så har købt allesammen. Du tror det løgn, der 1 øres frimærker fra kongerne , der er alt fra Norge, Finland osv. Jeg har alle Østeupæiske frimærker med værdi. Skal jeg lige uploade et lille billede. Men jeg samler iklke på frimærker, og alt er jo købt legalt, så vil gerne sæklge alle mine mapper. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jernsvinet 13841 Skrevet 11. Maj, 2018 Agetha skrev, 1 time siden: så vil gerne sælge alle mine mapper. Det bliver nok svært - ihvertfald herhjemme - måske kan du få mere i Tyskland - men du skal regne med at de generationer, som samlede på frimærker er ved at uddø - og arvingerne vil bare have dem kapitaliseret over i noget mere letomsætteligt og nemmere at værdisætte - derfor kommer der mange samlinger på markedet og prisen falder drastisk. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Agetha Skrevet 11. Maj, 2018 Jernsvinet skrev, for 7 minutter siden: Det bliver nok svært - ihvertfald herhjemme - måske kan du få mere i Tyskland - men du skal regne med at de generationer, som samlede på frimærker er ved at uddø - og arvingerne vil bare have dem kapitaliseret over i noget mere letomsætteligt og nemmere at værdisætte - derfor kommer der mange samlinger på markedet og prisen falder drastisk. Du har ret, men jeg har personlige breve til dannebroosgade i KBH og læste faktisk ærekompagniet i orginaludgave, jeg har alt, og ved du hvad vil bare give det brev ud af mange jeg har. Mit næste er, jeg har en historie som er sindsyg i frimærker, jeg tror jeg besidder en samling selvfølgelig købt på alle rettigheder jeg kunne ikke drømme om at gøre noget forkert, men en samling med historie. Jeg har aldrig set noget ligende. Og det gælder Mexico og frimærker til smukt billede, så må prisen komme derefter. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
underdog40 6866 Skrevet 12. Maj, 2018 Jeg er ved at sprænges af nysgerrighed, @Agetha. Men har du nogensinde sagt til en fyr: "Vil du med hjem og se min frimærkesamling?", og når I så kom hjem, trak du albummene frem og så skuffelsen drive ud af hver eneste af hans porer? 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg