Finn1101 1189 Skrevet 24. Maj, 2018 (edited) Af og til ser vi et "offer," en tidligere glædespige, der er stoppet og nu føler sig udnyttet og misbrugt og mener at prostutution skal forbydes, og at hendes tidligere kunder skal straffes. I disse tilfælde er det jo tydeligvis tale om kvinder, der har et had til mænd, der køber sex, og det kan ikke lade være med at undre mig en lillesmule. Jeg kan nemt sætte min ind i situationen, hvor man føler sig brugt (eller misbrugt) især hvis noget ikke lykkes for en. Mon ikke de fleste af os kender denne situation? Og de fleste af os kender nok også situationen, hvor vi har fået gabt over noget, som vi ikke magtede. Men jeg kan alligevel ikke lade være med at undre mig over, at man før tilbød sin ydelse i annoncer og med hjemmeside, vagtplan osv., og så pludselig ser sig selv som et offer for den ydelse, som man helt frivilligt har tilbudt. Mig bekendt har ingen af disse kvinder i det sædvanlige kor af ofre været tvunget ud i prostitution. Hvad får egentlig en tidligere glædespige til at medvirke i interviews og foredrag om at den forretning, som de tidligere drev helt frivilligt, bør forbydes, og mene at kunderne ligefrem skal straffes? Jeg er med på, at disse kvinder selvfølgelig ikke har været glade for jobbet, og personligt forestiller jeg mig ikke andet end at det er hårdt arbejde at være glædespige, og at meget få egner sig til det. Jeg tror fx ikke at jeg selv ville egne mig som gigolo, og hvis jeg kastede mig ud i det, ville jeg måske finde det afskyeligt, men det får mig bare ikke til at mene at gigoloer er ofre for voldelige og forstyrrede kvinders sygelige sexfantasier, og at disse kvinder bør straffes - og de sølle og svigtede mænd beskyttes og forhindres i at tilbyde deres service. Redigeret 24. Maj, 2018 af Finn1101 7 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Lady Cherie 5801 Skrevet 24. Maj, 2018 Rigtigt godt indlæg Finn....Bravo! 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Iscenesat Virkelighed 4976 Skrevet 24. Maj, 2018 (edited) Når man i den brede befolkning, hos Reden og venerisk klinik gerne bliver mødt af et “årh, hvor er det synd for dig!” og en forventning om, at det er noget man ønsker at blive reddet fra, så er det måske meget naturligt at påtage sig offerrollen, hvis man er et letpåvirkelig gemyt og tænke over, om de måske kunne have ret, i noget af alt deres mandehadende palaver? Og andre ville tænke “rend og hop!”, når deres talestrøm begynder. Redigeret 24. Maj, 2018 af Iscenesat Virkelighed 7 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Romantikeren 1263 Skrevet 24. Maj, 2018 Offerrolen er så "nem" at komme ind i og meget svært at komme ud af. Når man føler sig som offer er man nok i en fortrægningsfase det er alle de andres skyld. Kender til det det er virkelig noget der tærer på end ens selvværd og ens selvtillid og tilliden til f.eks. mænd eller kvinder eller hvad det kan være. så jeg kan godt forstå dem, de har brug for en lang psykologisk forløb, hvor man vender og drejer tingene. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Anilingus Skrevet 24. Maj, 2018 Såfremt der er et offer, er der en/flere gerningsmand/mænd... Er en mand der køber sex af en kvinde så automatisk en gerningsmand? NEJ, sådan ser jeg i hvert fald ikke mig selv ! Jeg har sgu ikke et sekund ondt af de kvinder der har taget valget... De tilbyder noget der koster penge og så jeg går ud fra, at de er så gode og fornuftige forretningsfolk, at de sørger for at nettogevinsten ved deres gerning, såvel i nuet, som på sigt, er større end nettoudgiften. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9604 Skrevet 24. Maj, 2018 (edited) Jeg forestiller mig at nogle tidligere glædespiger, kan være startet i branchen, som en mulig løsning på problemer, som de har pådraget sig selv, som en konsekvens af egne fejlagtige dispositioner? Eksempelvis overtræk, kviklån og et helt generelt overforbrug som er løbet løbsk. Der skal løbes stærkt, hvis man er på SU eller sidder ved kassen i Fakta, hvis det ene lån efter det andet på 6000 kr med en løbetid på 30 dage, en tilbagetaling efter 30 dage på 6600 kr + , og med åop på 800 %, afløser det andet. Jeg kan godt se for mig at piger, som grundlæggende ikke ser GP gerningen som det for dem naturlige valg, kan fristes til alligevel at gå denne vej, som en løsning ud af en gældsspiral som de har bragt sig selv i. Uforskyldt arbejdsløshed, syge perioder, skilsmisse etc kan selvfølgelig bringe en i lignende situationer, hvor en beslutning om at virke som GP kan udgøre en beslutning truffet mere af nød, end af lyst. Men ingen af delene gør altså en GP til et offer for konsekvenserne af egne beslutninger, og det gør ikke mænd til gerningsmænd når de gør brug af de ydelser som de selv har valgt at tilbyde mod betaling. Og det giver dem ikke ret til at trække deres eget selvhad ned over hovedet, hverken på alle aktive, eller tidligere glædespiger, eller vi deres mandlige kunder, med krav om forbud og straf. Fordi de fik et behov for at legitimere et tidligere valg i livet, som for dem i nuet var det rigtige valg, men som de efterfølgende fik et behov for at søge sympati for i offentligheden, ved at rette deres vrede mod alle os mænd som betalte dem i dyre domme, for ydelser de selv valgte at sælge til os. Jeg selv bragte mig i en nærmest utilgivelig situation for snart 25 år siden, som hverken banken eller andre end jeg selv skal have skylden for. Da jeg købte min nuværende ejerlejlighed lagde jeg en pæn udbetaling, og indrettede lejligheden kontant for min opsparing. Jeg havde fast arbejde, som jeg stadig har, men jeg havde også et personligt problem som jeg heldigvis siden har formået at gøre noget konsekvent ved, senere end jeg gerne havde set idag, men bedre sent end aldrig. Der var mildt sagt lavvande på kontoen, omend stadig plus efter det udtræk til køb af bolig, møbler etc, hvilket jo blev bemærket af min bankrådgiver som tilbød mig en kassekredit på 75000 kr. Den skulle jeg aldrig nogensinde have taget imod, men jeg har den endnu, og det er kun fordi, at i dag bruger jeg den ikke, og ved at jeg vil bruge den fornuftig hvis jeg får brug for det. I løbet af 2 år brugte jeg 70000 kr mere end jeg tjente, og en dag så jeg mig selv i spejlet og erkendte at det var uholdbart. Jeg lagde kortene på bordet for min chef, og sagde at jeg gerne ville arbejde alt det over, som der kunne opstå behov for at jeg gjorde, og det fik jeg lov til. På 2 år betalte jeg hele gælden tilbage, og jeg har kun en enkelt gang siden bruge kassekreditten til et køb, som jeg hurtigt betalte tilbage, og i dag har jeg i reglen en mindre kontant reserve, så hverken uventede udgifter på 10 eller 20000 kr vælter budgettet. Var jeg et offer, var det bankens skyld, var det samfundets skyld? Nej, skylden var min egen. Jeg har godt nok tænkt tanken, var det nødvendigt at banken tilbød mig den kassekredit i lige den situation, nej det var det ikke. Havde det været rigtigere i situationen at jeg selv havde bedt om den kassekredit, end at det var banken der tilbød mig den? Ja det synes jeg egentlig at det havde været. Men hvis var beslutningen, den var min egen, og jeg tog siden konsekvensen uden at bebrejde andre end mig selv for beslutningen. Man kan som bekendt trække koen til truget, men ingen kan tvinge den til at drikke, hvis den ikke selv vil. Venlig hilsen Rejsenetværk Redigeret 24. Maj, 2018 af Rejsenetværk 6 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
AalborgLook 5177 Skrevet 24. Maj, 2018 Det kunne værer en måde at refærdig gøre over for sig selv hvad de gjorde den gang, og som de nu ikke vil være ved. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Brandsprøjten 589 Skrevet 24. Maj, 2018 Det er skoleeksemplet på en branche hvor man IKKE skal gå ind i branchen fordi man økonomisk er i uføre og "lige" skal lave hurtige penge. Mange piger bliver nok grebet af de meget store og hurtige penge man kan tjene hvis man ellers falder i kundernes smag. Og begynder man så efterfølgende uklogt at sætte sit forbrug op så det "passer" med alle de hurtige penge man tjener - ja så bliver man fanget i en ond cirkel. En gammel tommelfingeregel siger at man altid skal have råd til at sige sit job op hvis man vil stå stærkt. Den regel er nok desværre endnu mere sand i den her branche. Nu skal man huske på at det altid er let at finde 2 piger der har en dårlig historie at fortælle. Alle dem der har en god historie at fortælle bliver nemlig ikke spurgt. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Lady Cherie 5801 Skrevet 24. Maj, 2018 mmmmmmmmmmm der er et eller andet jeg ikke forstår....(men det er nok bare mig)...der er flere af jer der skriver: Ja pigerne har valgt jobbet fordi de er kommet i økonomisk uføre, oparbarjdet en gæld, skildsmisse, sygdom elller lign?????? Skægt nok....det har aldrig været sådan at, det er sådan at tanken at det er et valg? Sådan i den der bog: hvad kan jeg blive, når jeg skal lave et eller andet? Kom nu drenge, kan I ikke li sex?....og så få penge for det? Behøver man virkelig være syg for at tage det valg? Nu spænder vi liiiiiiiiiiiiiiige hjelmen ik og går ind i skyggen ik? 6 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Onslow 15846 Skrevet 24. Maj, 2018 Når Fanden bli'r gammel, går han i kloster! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Filosoffen 2257 Skrevet 24. Maj, 2018 Finn1101 skrev, for 6 timer siden: Hvad får egentlig en tidligere glædespige til at medvirke i interviews og foredrag om at den forretning, som de tidligere drev helt frivilligt, bør forbydes, og mene at kunderne ligefrem skal straffes? Hvorfra ved du, at det var/er frivilligt? Frivillighed er jo ikke bare om man er underlagt tvang fra 3. person(alfons). Frivillighed skal jo også være noget der kommer "indefra" - dvs. at personen ikke i en vildfarelse og f.eks. er påvirket af egne psykiske traumer, vrangforestillinger, lidelser, diagnoser, umodenhed, lav intelligens, depression, selvværds-problemer, seksual-forstyrrelser osv. osv. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Finn1101 1189 Skrevet 24. Maj, 2018 Filosoffen skrev, for 19 minutter siden: Hvorfra ved du, at det var/er frivilligt? [...] Jeg anerkender såvidt alle mulige slags forbehold, årsager og lidelser, men ikke som grundlag for en generel debat eller holdning til et spørgsmål. Prostutionsmodstanden, ført an af en lille gruppe kvindesagsforkæmpere, ser prostitution som et overgreb. Deres tankegang og "vi-ved-bedre" stil skygger for og giver reelt grobund for at prostituerede i Danmark lever et dårligere liv, med flere udfordringer og mindre værdighed, end det er nødvendigt. Og kvindesagsforkæmperne er ligeglade med at nogle meget unge, østeuropæiske kvinder evt. udnyttes. For dem er al prostitution et overgreb. Hvis man har fungeret som prostitueret, som den slags de fleste af os besøger, så er man ifølge disse mennesker et offer, og det vil til stadighed undre mig, når kvinder, der selv har valgt at tilbyde en seksuel ydelse mod behørig betaling, og af og til i en lang periode, bagefter stiller sig op bag disse mennesker som et offer. Uanset årsag. Og uanset at årsagen af og til kan være god nok til undskyldning. Problemer er, at det system som i har i dag, på ingen måde forhindrer evt. ikke-parate kvinder i at tage en vagt på et bordel. Uha, tænk hvis en erfaren mutter stillet er par opklarende spørgsmål - vi skal jo ikke ud i noget med rufferi, vel? Filosoffen skrev, for 22 minutter siden: Frivillighed er jo ikke bare om man er underlagt tvang fra 3. person(alfons). Frivillighed skal jo også være noget der kommer "indefra" - dvs. at personen ikke i en vildfarelse og f.eks. er påvirket af egne psykiske traumer, vrangforestillinger, lidelser, diagnoser, umodenhed, lav intelligens, depression, selvværds-problemer, seksual-forstyrrelser osv. osv. Til dette vil jeg blot mene, at det må være med meget tunge overvejelser og dårlig samvittighed at Filosoffen besøger en glædespiger - men som man siger, hvis man har en samvittighed, så er den dårlig. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest mature man Skrevet 24. Maj, 2018 (edited) Fejl Redigeret 24. Maj, 2018 af mature man Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Filosoffen 2257 Skrevet 24. Maj, 2018 mature man skrev, for 3 minutter siden: Lad os nu få nogle meninger/indput/indlæg fra pigerne – det er vel dem som ved mest om det Det vil være en anelse naivt at tror, at man får en sandfærdig version af virkeligheden, fra nogle mennesker som principielt er i lommen på brugerne her på EG. mature man skrev, for 3 minutter siden: Vi andre kan jo bare gætte Ok, og os der rent faktisk har reelt kendskab til "branchen" indefra, må så bare holde bøtte.... 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Enzo L'uri Skrevet 24. Maj, 2018 Som principielt er i lommen på EG brugerne..? Sikke da noget forfærdeligt vrøvl Det næste er vel at du mener EG burde forbydes? Enzo Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nikita Darling 11507 Skrevet 24. Maj, 2018 Filosoffen skrev, for 8 minutter siden: Ok, og os der rent faktisk har reelt kendskab til "branchen" indefra, må så bare holde bøtte.... Altså os piger kan jo også ligeså godt holde bøtte ifølge dig, da vi alligevel lyver? Oh, du store orakel og sandheds-apostel... Pfrrrh.... 3 1 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Onslow 15846 Skrevet 24. Maj, 2018 @Filosoffen Du er standard eksemplet på denne gamle sandhed.: Onslow skrev, for 2 timer siden: Når Fanden bli'r gammel, går han i kloster! Kom nu ned på jorden igen, vejret er dejligt, og livet er skønt! 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Filosoffen 2257 Skrevet 24. Maj, 2018 Uhm. Min kære Nikita Går det godt med myre-patterne? Nikita Darling skrev, for 17 minutter siden: Altså os piger kan jo også ligeså godt holde bøtte ifølge dig, da vi alligevel lyver? Det ved jeg intet om. Men jeg ved, at troværdigheden generelt blandt personer der har økonomiske interesser på spil, normalt er meget lav. Nikita Darling skrev, for 17 minutter siden: Oh, du store orakel og sandheds-apostel... Pfrrrh.... Gaaaabb..... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Filosoffen 2257 Skrevet 24. Maj, 2018 Onslow skrev, for 1 minut siden: @Filosoffen Du er standard eksemplet på denne gamle sandhed.: Hmm. Hvis jeg er Fanden... er du så.... GUD?? (det forklarer en del, i forhold til dine skriverier ) Onslow skrev, for 1 minut siden: Kom nu ned på jorden igen, vejret er dejligt, og livet er skønt! Jeg er skam på jorden (endnu), og vejret ER dejligt.... og livet er bare SUPER FANTASTISK Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Røvslikker Skrevet 24. Maj, 2018 Nikita Darling skrev, for 45 minutter siden: Altså os piger kan jo også ligeså godt holde bøtte ifølge dig, da vi alligevel lyver? hmmmm...der er mange måder at omgås sandheden, mon ikke det er mest brugt at sige det som er populært Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Onslow 15846 Skrevet 24. Maj, 2018 Filosoffen skrev, for 1 time siden: Hmm. Hvis jeg er Fanden... er du så.... GUD?? (det forklarer en del, i forhold til dine skriverier ) Jeg er skam på jorden (endnu), og vejret ER dejligt.... og livet er bare SUPER FANTASTISK Godt at se, at du ikke er gået helt fløjten. God vind fremover. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
AalborgLook 5177 Skrevet 24. Maj, 2018 Filosoffen skrev, for 2 timer siden: Det vil være en anelse naivt at tror, at man får en sandfærdig version af virkeligheden, fra nogle mennesker som principielt er i lommen på brugerne her på EG. Ok, og os der rent faktisk har reelt kendskab til "branchen" indefra, må så bare holde bøtte.... Årh ja, vi har jo i tidligere indlæg læst hvordan du vil frelse de stakkels pigerne fra den frygtelige skæbnen. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Romantikeren 1263 Skrevet 25. Maj, 2018 Lady Cherie skrev, for 17 timer siden: mmmmmmmmmmm der er et eller andet jeg ikke forstår....(men det er nok bare mig)...der er flere af jer der skriver: Ja pigerne har valgt jobbet fordi de er kommet i økonomisk uføre, oparbarjdet en gæld, skildsmisse, sygdom elller lign?????? Skægt nok....det har aldrig været sådan at, det er sådan at tanken at det er et valg? Sådan i den der bog: hvad kan jeg blive, når jeg skal lave et eller andet? Kom nu drenge, kan I ikke li sex?....og så få penge for det? Behøver man virkelig være syg for at tage det valg? Nu spænder vi liiiiiiiiiiiiiiige hjelmen ik og går ind i skyggen ik? Jeg har ikke sagt det, jeg nævnte at offerrollen er virkelig svær at få af sig igen. det er da nogen af dine kollegaer der kæmper med. det er jeg overbevist om. Jeg tænker at alt det du nævner er virkeligheden for nogen, måske ikke for dig men for nogen er virkelig skidt verden at komme ind i. jeg er fortaler for både og, det er både frygteligt for nogen og berigende for andre. enten eller er jeg ikke særlig meget fortaler for, enten er det synd for kvinden eller også er det berigende for kvinderne. enten eller tilgangen stortrives desværre, for rent ud sagt er der ikke meget negative beskeder og indlæg fra glædespigerne herinde alt er fryd og gammen. det kan også være det er rigtigt, men igen både og. når man synes noget er i orden jeg har valgt det her af fri vilje, er der måske nogen der lyver for sig selv, igen både og tilgang. Man behøver ikke at være syg for at tage det valg, men altså men kan også tage et valg som man inderste ikke burde tage udadtil er alt måske godt men indadtil går det af helvedes til, der er nogen glædespiger hvor det går ad helvedes til indadtil, og udadtil er de smukke, filtrene, nærværende en mands hedeste drøm. jeg tror at alle har noget at slås med nogen mere end andre, det skal man altid huske. så ja jeg søger meget i skygge er ikke meget for solen er ikke tilpassede mig denne middelhavssommer, og den skarpe sol men elsker sommeren når den er behagelig morgen og aften. og det er sundt og for nogen meget vanskeligt at se sig selv en smule oppe fra. også når man er en hex Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TheVoice 9405 Skrevet 25. Maj, 2018 Jeg synes også at emnet er interessant. Jeg er ikke så sikker på, at det nærmest skulle være hovedreglen, at tidligere glædespiger ser sig som ofre når de stopper. Jeg tror faktisk at de fleste bare stille og roligt lever og nyder deres nye liv, uden at føle noget behov for fortælle omverdenen at det var en god tid. Det gør vel så også, at dem der stiller sig op og fortæller hvor forfærdeligt det var, fylder mere i folks bevidsthed. Det udelukker jo ikke, og det er også set her på EG, at en tidligere glad glædespige er stoppet, for så efterfølgende at komme med en lang svada om hvor forfærdelige mænd eller at det har ødelagt en osv osv. Tråden handler vel om den sidst nævnte gruppe. Hvis man skal sige noget generelt, handler det vel primært om, at valget som glædespige har nogle konsekvenser, samt at disse konsekvenser typisk først mærkes på ens krop og liv efter man er stoppet. Ofre er et stærkt ord. Realistisk tror jeg der er flere der bare fortryder deres valg, sådan lidt alá "jeg skulle nok ikke have været glædespige i så mange år, for nu er det lidt svært at få opfyldt mange af de drømme jeg også har til livet" - Så er det jo nemt at give andre skylden og sige man er et offer. 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest mature man Skrevet 25. Maj, 2018 Filosoffen skrev, for 19 timer siden: Det vil være en anelse naivt at tror, at man får en sandfærdig version af virkeligheden, fra nogle mennesker som principielt er i lommen på brugerne her på EG. Ok, og os der rent faktisk har reelt kendskab til "branchen" indefra, må så bare holde bøtte.... vorherre bevares – slap dog af – jeg har da ikke påstået eller antydet at mænd ikke må ha’ en mening, kun at de direkte involverede (pigerne) sikkert virker mere troværdige end tilfældige “lommefilosoffer” I øvrigt slettede jeg indlægget kort efter at den blev postede, du har så nået at opsnappe den inden – jeg fik en mavefornemmelse over at nogle kunne blive tøsesure, og jeg fik ret Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg