TheVoice 9405 Skrevet 26. Maj, 2018 Borende X skrev, for 35 minutter siden: Jeg forstår ikke din ageren. Du kommer med en del påstande, som du sovser ind i (pseudo?)psykologiske betragtninger, og så stikker du hovedet i busken, når man forsøget at afæske dig en nærmere afklaring af, om du overhovedet har en psykologfaglig baggrund, som du kan grunde din påstande på. På den måde spiller man jo med blind makker, og det kunne være en forklaring på, at "nogle rent faktisk ikke kan komme med modargumenter i forhold til det jeg skriver". Hans faglige baggrund er egentligt ganske irrelevant, da han typisk opbygger sine postulater ud fra tanker og logik sat i forhold til det virkelighedssyn han har. Det er vel af samme grund, at hans nick er filosoffen. Det vigtigste i et forsøg på at forstå hans konklusioner omkring prostitution må jo således være, at søge informationer omkring hans ageren i branchen. Selvom han skriver, at han aldrig skriver om sig selv, så han faktisk igennem årene skrevet en del omkring sig selv. Når hans postulater primært tager afsæt i efterrationaliseringer, relationer til GPér og det omdrejningspunkt købesex har eller er i hans liv er det jo svært at betragte hans postulater som objektivt. Det er vel derfor mange beder om dokumentation. Svaret er jo så typisk, at det kræver ikke dokumentation, da det bygger på logik. Modargumentet kunne så være "Jeg synes noget andet" eller "Det er vel sandsynligt at du når frem til følgende postulater, da du jo har de og de erfaringer, som er anderledes end vores". Gør man det, kommer svaret prompte "Da du ikke har nogen modargumenter går du efter personen, snarere end bolden". Synes man noget andet, er svaret typisk "folk i misbrug eller lignende, kan sjældent se deres egne problemer" Den vej rundt bliver det jo særledes svært at debattere med manden. 2 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aros Skrevet 26. Maj, 2018 Det er sjældent så sort/hvidt, specielt, når man taler om mennesker. Hverken Filosoffens udsagn eller dem der er lige modsat ham. Derfor mener jeg at man skal passe på med generaliseringer fra alle sider. Måske skal man bare nyde livet og de oplevelser man får hos pigerne, behandl dem med respekt og venlighed, og så undlade at analysere en helt masse i forsøget på at finde en sandhed man alligevel ikke kan finde endegyldigt om dette emne. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Romantikeren 1263 Skrevet 26. Maj, 2018 Aros skrev, 1 time siden: Det er sjældent så sort/hvidt, specielt, når man taler om mennesker. Hverken Filosoffens udsagn eller dem der er lige modsat ham. Derfor mener jeg at man skal passe på med generaliseringer fra alle sider. Måske skal man bare nyde livet og de oplevelser man får hos pigerne, behandl dem med respekt og venlighed, og så undlade at analysere en helt masse i forsøget på at finde en sandhed man alligevel ikke kan finde endegyldigt om dette emne. ja lad os frede dette emner men andre emner kan sagens emner kan rammes med en tsynonami af dumheder tvivlsomme påstande, Generalisering, dæmonisering, og alt muligt andet crap, Men denne branche skal vi ikke snakke kritisk uha nej, der bliver nogen af de søde små piger jo fornærmet, jeg tjener 10000 kroner på en vagt på en god vagt, og jeg elsker sex, næh du elsker pengene. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aros Skrevet 26. Maj, 2018 Romantikeren skrev, Lige nu: ja lad os frede dette emner men andre emner kan sagens emner kan rammes med en tsynonami af dumheder tvivlsomme påstande, Generalisering, dæmonisering, og alt muligt andet crap, Men denne branche skal vi ikke snakke kritisk uha nej, der bliver nogen af de søde små piger jo fornærmet, jeg tjener 10000 kroner på en vagt på en god vagt, og jeg elsker sex, næh du elsker pengene. Det må du forklare lidt nærmere og gerne lige læse det jeg skrev igen. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Piraten Skrevet 26. Maj, 2018 Aros skrev, for 9 minutter siden: Det må du forklare lidt nærmere og gerne lige læse det jeg skrev igen. Jeg tror at han anholder de fleste pigers påstand om at de udelukkende er i branchen fordi de elsker sex, og ikke gør det for pengenes skyld. Jeg elsker mit job men ville vel heller ikke gøre det hvis jeg ikke fik løn for det Dermed adskiller denne branche sig udelukkende fordi udøverne kan påberåbe sig en offerrolle når pengene er tjent og brugt. Det kan man så vælge at tage til efterretning. vh. Piraten Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Filosoffen 2258 Skrevet 26. Maj, 2018 Borende X skrev, for 5 timer siden: Du kommer med en del påstande, som du sovser ind i (pseudo?)psykologiske betragtninger Suk Vil du være så venligt, at komme med et citat fra denne tråd, hvor jeg - efter din mening - skulle komme med "psykologiske betragtninger". Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Romantikeren 1263 Skrevet 26. Maj, 2018 Aros skrev, for 2 timer siden: Det må du forklare lidt nærmere og gerne lige læse det jeg skrev igen. Dert vil jeg da gerne prøv at kigge på politisk forum og du ser hvad jeg mener... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25042 Skrevet 26. Maj, 2018 Filosoffen skrev, for 19 minutter siden: Suk Vil du være så venligt, at komme med et citat fra denne tråd, hvor jeg - efter din mening - skulle komme med "psykologiske betragtninger". Hvorfor skulle jeg kun begrænse mig mig til denne tråd? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Romantikeren 1263 Skrevet 26. Maj, 2018 Trinetease skrev, for 23 timer siden: Man bliver ikke et offer af prostitution - man er det INDEN.... De piger som ender med at føle sig som ofre, er ofre for elendige barndomme, overskridelser af grænser og alt muligt andet....altså ting som er sket for dem inden de er blevet prostituerede. Jeg har mødt piger som har fået den største ros af deres GP ‘evner’ (bla herinde) som har været så ‘kørt over af livet’ at jeg har haft det decideret skidt bagefter. Typisk er det de unge piger ( sorry guys)... Dem som virker såååå unge, uskyldige og liderlige. Det er dem som oftest er de piger som har det svært, og som brænder ud. Ingen tager ansvar for det, hverken dem selv, mutrene, gæsterne eller System Danmark. Prostitution gør ikke en pige til et offer. Men for pokker da.....come on.....det kræver sq ikke et særligt højt snit i menneske kundskab at regne ud at en 18-22 årig ikke er blevet GP af ren og skær utøjlet liderlighed. En gadeprostitueret er heller ikke et offer for prostitution - tværtimod er det for dem nemmere, og mindre usselt at sælge sex, for at få penge til deres narko via sexsalg. End at skulle lave utallige indbrud osv, hvilket giver dem fængselsstraffe i et system, hvor de heller ikke kan modtage nogen decideret afvænning....højest metadon behandling . @TheVoice har ret - de aller fleste piger stopper, og slutter fred med den hemmelige del af deres liv uden synderlig ‘ballade’. Men staklerne findes....også på de danske bordeller. Og de skal have alt den hjælp de kan få. For at sælge sex - som et resultat af en lorte barndom eller lign er der vel ingen der ønsker for andre. For Hvis en pige som har haft en opvækst uden deltagende forældre, måske blottet for kærlighed og omsorg, pludselig skal takle voksen livet ( for tidligt) alene uden støtte, hjælp og hvad man ellers normalt får.... så har man altså opskriften på et offer. Og når nu at i liiiiige læser det her....kan i så ikke sende Gadejuristen bare 20kr - det hjælper SÅ meget mere end i tror Jeg læser dit indlæg med stor respekt, du ved noget som jeg aldrig nogensinde ville kunne finde ud af vide, eller sætte mig ind i, f.eks. fordi der er kønsforskel. Jeg er overbevist om at nogen tager ting med fra fortiden ind i branchen, man er offer. og du har også ret i at nogen bliver kørt i sænk fordi de ikke er rustet til det, så lever man på pumperne og det er ikke rart, og man kan kommer i en voldsomme personlig krise. Men her er man vist kun sig selv nærmest, som du siger hele vejen rundt gæster, telefondamer og system Danmark, system Danmark tager kun fat hvis man står ved en bro og er ved at springe, men der er så få ressouche så man lige nøjagtig bliver holdt i live. Men jeg tror godt man kan blive ofre for Prostitution de unge piger du taler om er netop ofre for Prostitution du modsiger dig selv lidt, var de ikke i branchen var de måske ikke blevet kørt i sænk. man kan godt blive ofre for sin egne valg, jeg ved ikke hvad der er værste det man er herre over eller det man ikke herre over f.eks. en barndom med meget svigt. Jeg ved for mig selv at offerrollen har været svært for mig at håndterer fordi jeg har gået længe med det uden at vide det, men var helt klar over at jeg var virkelig ulykkelig, så Filosoffen har en pointe. Jeg må indrømme jeg er virkelig dobbeltmoralsk for jeg besøger nogen af dine kollegaer og har flere gange fortrudt, men alligevel så gør jeg det, noget afhængighed af en slags eller noget i mig. Jeg er dobbeltmoralsk fordi jeg mener at man burde finde noget andet at lave, hvad ved jeg om det? kan man spørge faktum er at jeg ikke kan sætte mig ind i det. Gadeprostitution det må være under en menneskelig værdighed du kan jo gemme dig på en klinik, du kan have kontrol med hvem der møder dig, du er i ordnet forhold. det er bare mig der er forundrede. og sælge sex fordi man skal have råd til sit fix, åh det rammer mig, det er virkelig en sørgelig skæbne. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aros Skrevet 26. Maj, 2018 Piraten skrev, for 2 timer siden: Jeg tror at han anholder de fleste pigers påstand om at de udelukkende er i branchen fordi de elsker sex, og ikke gør det for pengenes skyld. Jeg elsker mit job men ville vel heller ikke gøre det hvis jeg ikke fik løn for det Dermed adskiller denne branche sig udelukkende fordi udøverne kan påberåbe sig en offerrolle når pengene er tjent og brugt. Det kan man så vælge at tage til efterretning. vh. Piraten Det skrev jeg også lidt med lidt andre ord, men det tror jeg ikke det var det han mente. Romantikeren skrev, for 7 minutter siden: Dert vil jeg da gerne prøv at kigge på politisk forum og du ser hvad jeg mener... Det har jeg gjort og kan ikke se din pointe, eller hvad det politiske forum i øvrigt har at gøre med debatten, emnet og tråden her. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25042 Skrevet 26. Maj, 2018 Kunne forklaringen, her efter 59 indlæg, måske også ganske enkelt være, at konvertitter ofte er langt mere rabiate end dem, de har tilsluttet sig? 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Romantikeren 1263 Skrevet 26. Maj, 2018 Aros skrev, for 4 minutter siden: Det skrev jeg også lidt med lidt andre ord, men det tror jeg ikke det var det han mente. Det har jeg gjort og kan ikke se din pointe, eller hvad det politiske forum i øvrigt har at gøre med debatten, emnet og tråden her. Tja der er bare forskel hvilken emner man diskutere hvordan. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Romantikeren 1263 Skrevet 26. Maj, 2018 Borende X skrev, for 1 minut siden: Kunne forklaringen, her efter 59 indlæg, måske også ganske enkelt være, at konvertitter ofte er langt mere rabiate end dem, de har tilsluttet sig? er den ikke postet forkert? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aros Skrevet 26. Maj, 2018 Romantikeren skrev, for 4 minutter siden: Tja der er bare forskel hvilken emner man diskutere hvordan. Eller også er der forskel på emnerne man diskuterer. Men i relation til emnet her og de argumenter folk har frembragt, er det du skriver sådan set ret ligegyldigt. Det her drejer sig om GPer og hvorfor nogen, der er stoppet føler sig som ofre. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25042 Skrevet 26. Maj, 2018 Romantikeren skrev, for 8 minutter siden: er den ikke postet forkert? Absolut ikke. Jeg taler i billedsprog. Ganske som med religion er det ofte sådan, at folk, der forlader et synspunkt, gør alt – og mere til – for at blive accepteret blandt de nye "trosfæller". Jeg skulle mene – når vi vender talen mod prostitutionsbranchen – at Tanja Rahm er et fuldfedt eksempel på dette. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Romantikeren 1263 Skrevet 26. Maj, 2018 Borende X skrev, for 7 minutter siden: Absolut ikke. Jeg taler i billedsprog. Ganske som med religion er det ofte sådan, at folk, der forlader et synspunkt, gør alt – og mere til – for at blive accepteret blandt de nye "trosfæller". Jeg skulle mene – når vi vender talen mod prostitutionsbranchen – at Tanja Rahm er et fuldfedt eksempel på dette. Nu er jeg med jeg fangede den ikke lige i første omgang. Jeg tror mennesker der har oplevet noget slemt, hvor det virkelig er indebrændt så går man til ekstremmer modsatrettet, en troende bliver ateist og en glædespige vil kæmpe for at vi mænd skal straffes og forbyde købesex. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Piraten Skrevet 26. Maj, 2018 Jeg tror varmen har gjort det af med mig. Hvis der menes at konvertitter, her tidligere gp’er, bliver indædte modstandere af prostitution på samme måde som tidligere alkoholikere bliver modstandere af frit salg af alkohol osv. så kan der sikkert findes eksempler. Jeg mindes nu ikke at have set sådanne, selv om det sikkert var trådstarters intention. Har i? vh. Piraten Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Onslow 15847 Skrevet 26. Maj, 2018 Piraten skrev, for 32 minutter siden: Jeg tror varmen har gjort det af med mig. Hvis der menes at konvertitter, her tidligere gp’er, bliver indædte modstandere af prostitution på samme måde som tidligere alkoholikere bliver modstandere af frit salg af alkohol osv. så kan der sikkert findes eksempler. Jeg mindes nu ikke at have set sådanne, selv om det sikkert var trådstarters intention. Har i? vh. Piraten Jeg synes faktisk, at BX nævnte et mønster eksempel, nemlig Tanja Rahm. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Piraten Skrevet 26. Maj, 2018 Onslow skrev, for 1 minut siden: Jeg synes faktisk, at BX nævnte et mønster eksempel, nemlig Tanja Rahm. Aner ikke hvem det er. Oplys mig endelig. vh. Piraten Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TheVoice 9405 Skrevet 26. Maj, 2018 Piraten skrev, for 39 minutter siden: Jeg tror varmen har gjort det af med mig. Hvis der menes at konvertitter, her tidligere gp’er, bliver indædte modstandere af prostitution på samme måde som tidligere alkoholikere bliver modstandere af frit salg af alkohol osv. så kan der sikkert findes eksempler. Jeg mindes nu ikke at have set sådanne, selv om det sikkert var trådstarters intention. Har i? vh. Piraten ja Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Trinetease Skrevet 26. Maj, 2018 @Romantikeren Hvis en ung pige som har lidt af omsorgssvigt hele sit ( korte ) liv ender i prostitution, så er det ikke prostitutionen der har gjort hende til et offer, men derimod er hun et forsat offer for omsorgssvigt. Hvis man er omsorgssvigtet så kan selv-omsorg være meget meget svært. Prøv at Google Marlene Rommerdal Simoni. Hun er et skole eksempel på hvad en omsorgssvigtet ung pige kan ende i. Og hun er bestemt ikke fortaler for prostitution i dag.. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aros Skrevet 26. Maj, 2018 Piraten skrev, for 42 minutter siden: Jeg tror varmen har gjort det af med mig. Hvis der menes at konvertitter, her tidligere gp’er, bliver indædte modstandere af prostitution på samme måde som tidligere alkoholikere bliver modstandere af frit salg af alkohol osv. så kan der sikkert findes eksempler. Jeg mindes nu ikke at have set sådanne, selv om det sikkert var trådstarters intention. Har i? vh. Piraten I vores egen andedam her på EG gik Jasmin fra at være vild med jobbet som GP til at være endog enormt skeptisk overfor erhvervet, at arbejde i det, og hvad det i øvrigt var for mænd, der besøgte GPer. Hun fandt jo pludselig forståelse for prostiutionsmodstandernes argumenter. Tanja Rahm er en blandt flere GPer der har været fremme i medierne efter de stoppede som GPer og blevet modstander af prostitution. http://tanjarahm.dk/blog/ Der findes også andre der f.eks. har skrevet en bog om det. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Piraten Skrevet 26. Maj, 2018 Ok, fair nok, så har trådstarter naturligvis en pointe. Det store spørgsmål i min optik er så om vi kunder har et medansvar. Helt grundliggende mener jeg ikke vi kan lastes for pigernes velbefindende. Vi kan vel ikke lastes for at udnytte den ene snart den anden pige. Eller hvad? Der er naturligvis særtilfælde, jeg husker at have læst om en ung pige i Aarhus som tilsyneladende er påvirket af stoffer. Hende bør man jo nok undgå, men ellers, nej, det er udelukkende pigernes eget ansvar. Vh. Piraten Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Filosoffen 2258 Skrevet 26. Maj, 2018 Borende X skrev, for 3 timer siden: Hvorfor skulle jeg kun begrænse mig mig til denne tråd? Fordi det i så fald er min person du ønsker at debattere, i stedet for denne tråds emne. (du afsporer tråden) Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Filosoffen 2258 Skrevet 26. Maj, 2018 Trinetease skrev, for 37 minutter siden: @Romantikeren Hvis en ung pige som har lidt af omsorgssvigt hele sit ( korte ) liv ender i prostitution, så er det ikke prostitutionen der har gjort hende til et offer, men derimod er hun et forsat offer for omsorgssvigt. Hvis man er omsorgssvigtet så kan selv-omsorg være meget meget svært. Så hvis man var et offer i forvejen, så kan prostitution IKKE gøre en til et endnu større offer, end det offer man var inden man gik ind i prostitution? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg