Hop til indhold
Finn1101

Hvorfor føler tidligere glædespiger sig som ofre?

Recommended Posts

Romantikeren skrev, for 2 timer siden:

Jeg læser dit indlæg med stor respekt, du ved noget som jeg aldrig nogensinde ville kunne finde ud af vide, eller sætte mig ind i, f.eks. fordi der er kønsforskel. Jeg er overbevist om at nogen tager ting med fra fortiden ind i branchen, man er offer. og du har også ret i at nogen bliver kørt i sænk fordi de ikke er rustet til det, så lever man på pumperne og det er ikke rart, og man kan kommer i en voldsomme personlig krise. Men her er man vist kun sig selv nærmest, som du siger hele vejen rundt gæster, telefondamer og system Danmark, system Danmark tager kun fat hvis man står ved en bro og er ved at springe, men der er så få ressouche så man lige nøjagtig bliver holdt i live. 

Men jeg tror godt man kan blive ofre for Prostitution de unge piger du taler om er netop ofre for Prostitution du modsiger dig selv lidt, var de ikke i branchen var de måske ikke blevet kørt i sænk. man kan godt blive ofre for sin egne valg, jeg ved ikke hvad der er værste det man er herre over eller det man ikke herre over f.eks. en barndom med meget svigt. Jeg ved for mig selv at offerrollen har været svært for mig at håndterer fordi jeg har gået længe med det uden at vide det, men var helt klar over at jeg var virkelig ulykkelig, så Filosoffen har en pointe.

Jeg må indrømme jeg er virkelig dobbeltmoralsk for jeg besøger nogen af dine kollegaer og har flere gange fortrudt, men alligevel så gør jeg det, noget afhængighed af en slags eller noget i mig. Jeg er dobbeltmoralsk fordi jeg mener at man burde finde noget andet at lave, hvad ved jeg om det? kan man spørge faktum er at jeg ikke kan sætte mig ind i det.

Gadeprostitution det må være under en menneskelig værdighed du kan jo gemme dig på en klinik, du kan have kontrol med hvem der møder dig, du er i ordnet forhold. det er bare mig der er forundrede. og sælge sex fordi man skal have råd til sit fix, åh det rammer mig, det er virkelig en sørgelig skæbne.

Så lad os da tale lidt om den gruppe af piger der måske har oplevet kærlighedssvigt fra mor eller far, eller dem som er blevet holdt ude af fællesskabet i deres opvækst eller dem der har været udsat for seksuelle overgreb eller lignende, uden at sætte tal på hvor stor en procent del der havner i prostitution. De findes, men det er fejlagtigt at tro, at det gælder for alle piger. 

Jeg skal ikke gøre mig klog på, om disse sår på sjælen nødvendigvis bliver være ved at vælge at træde ind i prostitution.  Men det er  vel ikke helt ved siden af skiven, at dem der bliver hængende i branchen ret hurtigt opdager

1. De bliver respekteret som dem de er
  2. De bliver begæret og overdynget med komplimenter m.v.  
  3. De opdager ret hurtigt at de er skide gode til sex
  4. De opdager hurtigt, at mænd gerne vil betro sig til dem med alverdens problemer - De oplever at der bliver lyttet til dem
  5. De finder ret hurtigt ud af, at livet i branchen er rimeligt forudsigeligt efter faste spilleregler m.v. 
  6. Det giver meget frihed, da man ikke behøver at arbejde 37 timer om ugen. Man slipper ligeledes for dumme kolleger og chefer mv.

Er det så underligt at de føler, at de endeligt har fundet "løsningen" til et godt og lykkeligt liv  med anerkendelse, respekt m.v. ?   Nej.  

Forsvinder de sår de har på sjælen så ? Næ, men omvendt bliver man nok heller ikke konfronteret med konsekvenserne af sine sår på sjælen, på den måde man er vant til ude i den almindelige verden.  Det er ikke sikkert at det giver så meget mening, men om ikke andet kan det måske forklare, hvorfor et valg omkring at blive GP ikke for den gruppe kan isoleret til udelukkende at handler om penge

Der var engang en udsendelse om en GP. Lad os bare sige "Hun havde et hård liv".  På et tidspunkt blev hun spurgt om hvorfor hun ikke bare stoppede. Hun svarede noget i stil med "livet som  Bonnie er bare lettere end livet som Patricia".  Bonnie var hendes GP-navn og Patricia hendes rigtige navn (håber jeg husker rigtigt)  Dette svar er nok det der har gjort størst indtryk på mig omkring branchen. 

For min skyld må man gerne kalde det for overspringshandlinger el. lignende, men mon ikke vi alle på forskelligvis søger efter et liv uden en helvedes masse problemer.  At det så nok ikke virker i længden/resten af livet er en anden sag.  Er man resource stærk uden nogen særlige udfordringer, er det jo nemt at pege fingre af den slags valgt og sige "det havde da været bedre at tage en uddannelse, få dig nogle venner, kæreste et fint job m.v."   Det lyder jo også klogt, man glemmer måske bare, at det "personlige og følelsesmæssige fundament" næppe er tilstede.

Afslutningsvis vil jeg bare sige, at det bestemt ikke er min opfattelse, at ovennævnte gruppe er kendetegnet for hele branchen, men der er ej heller nogen grund til at fornægte eksistensen af dem.  

Del dette indlæg

Link til indlæg
TheVoice skrev, for 7 minutter siden:

Så lad os da tale lidt om den gruppe af piger der måske har oplevet kærlighedssvigt fra mor eller far, eller dem som er blevet holdt ude af fællesskabet i deres opvækst eller dem der har været udsat for seksuelle overgreb eller lignende, uden at sætte tal på hvor stor en procent del der havner i prostitution. De findes, men det er fejlagtigt at tro, at det gælder for alle piger. 

Jeg skal ikke gøre mig klog på, om disse sår på sjælen nødvendigvis bliver være ved at vælge at træde ind i prostitution.  Men det er  vel ikke helt ved siden af skiven, at dem der bliver hængende i branchen ret hurtigt opdager

1. De bliver respekteret som dem de er
  2. De bliver begæret og overdynget med komplimenter m.v.  
  3. De opdager ret hurtigt at de er skide gode til sex
  4. De opdager hurtigt, at mænd gerne vil betro sig til dem med alverdens problemer - De oplever at der bliver lyttet til dem
  5. De finder ret hurtigt ud af, at livet i branchen er rimeligt forudsigeligt efter faste spilleregler m.v. 
  6. Det giver meget frihed, da man ikke behøver at arbejde 37 timer om ugen. Man slipper ligeledes for dumme kolleger og chefer mv.

Er det så underligt at de føler, at de endeligt har fundet "løsningen" til et godt og lykkeligt liv  med anerkendelse, respekt m.v. ?   Nej.  

Forsvinder de sår de har på sjælen så ? Næ, men omvendt bliver man nok heller ikke konfronteret med konsekvenserne af sine sår på sjælen, på den måde man er vant til ude i den almindelige verden.  Det er ikke sikkert at det giver så meget mening, men om ikke andet kan det måske forklare, hvorfor et valg omkring at blive GP ikke for den gruppe kan isoleret til udelukkende at handler om penge

Der var engang en udsendelse om en GP. Lad os bare sige "Hun havde et hård liv".  På et tidspunkt blev hun spurgt om hvorfor hun ikke bare stoppede. Hun svarede noget i stil med "livet som  Bonnie er bare lettere end livet som Patricia".  Bonnie var hendes GP-navn og Patricia hendes rigtige navn (håber jeg husker rigtigt)  Dette svar er nok det der har gjort størst indtryk på mig omkring branchen. 

For min skyld må man gerne kalde det for overspringshandlinger el. lignende, men mon ikke vi alle på forskelligvis søger efter et liv uden en helvedes masse problemer.  At det så nok ikke virker i længden/resten af livet er en anden sag.  Er man resource stærk uden nogen særlige udfordringer, er det jo nemt at pege fingre af den slags valgt og sige "det havde da været bedre at tage en uddannelse, få dig nogle venner, kæreste et fint job m.v."   Det lyder jo også klogt, man glemmer måske bare, at det "personlige og følelsesmæssige fundament" næppe er tilstede.

Afslutningsvis vil jeg bare sige, at det bestemt ikke er min opfattelse, at ovennævnte gruppe er kendetegnet for hele branchen, men der er ej heller nogen grund til at fornægte eksistensen af dem.  

det som du beskriver så fint er i virkeligheden et tveægget sværd og nogen balancere på kanten og forbliver der. 

Jeg kan ikke sætte mig ind i hvorfor nogen går ind i den branche, men jeg er sikker på at nogle kan håndtere det og andre ikke, for nogen bliver det et fængsel andre ikke. Men hvordan kan jeg som mand sætter mig ind i det? det kan jeg ikke.

Derfor siger jeg burde du ikke i stedet for... fordi jeg netop ikke kan sætte mig ind i det og viser måske i virkeligheden en misforstået omsorg.

Det er et svært emne. og meget vigtigt emne idet der er mennesker i spil. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Trinetease

@Filosoffen Jeg gider ikke en diskution med dig.....igen igen. Du er konflikt søgende - og er her ikke for andet end provokationens skyld. 

Jeg kan Anbefale dig at give nogle penge til Liva rehab eller Gadejuristen. Det giver dig næsten stensikkert syndsforladelse. 

Og endnu engang.....at du har hørt på sladder fra en Teledame giver dig simpelthen ikke en reel indsigt i branchen. Slet ikke når den selv samme Teledame, er så dobbeltmoralsk at hun fodre dig med info om de piger hun sidder og modtager løn fra. 

Jeg håber inderligt at den pågældende klinik/Mutter  har fået læst med herinde.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker
Filosoffen skrev, 1 time siden:

Så hvis man var et offer i forvejen, så kan prostitution IKKE gøre en til et endnu større offer, end det offer man var inden man gik ind i prostitution?

Sig mig: Har du lige læst Kant - for første gang? 

Prøv lige at læse bunken af bøger en gang til. Så kommer du et lag eller to dybere. 

Man kan ikke gradbøje størrelsen af offer. Hvordan i al vide verden vil du måle det? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Missen666
Anilingus skrev, den 24/5/2018 at 14:01:

Såfremt der er et offer, er der en/flere gerningsmand/mænd...

Er en mand der køber sex af en kvinde så automatisk en gerningsmand?

NEJ, sådan ser jeg i hvert fald ikke mig selv !

Jeg har sgu ikke et sekund ondt af de kvinder der har taget valget...

De tilbyder noget der koster penge og så jeg går ud fra, at de er så gode og fornuftige forretningsfolk, at de sørger for at nettogevinsten ved deres gerning, såvel i nuet, som på sigt, er større end nettoudgiften.;)

Jeg giver dig fuldstændig ret - blot gp med en eller flere bagmænd fravælges. 

Og her tænker jeg specifikt på når valget om at sælge sex ikke har været kvindens eget....

Eller hvis der f.eks. ligger et misbrug bag.....

Og hvad er et misbrug så ?

Det behøver jo ikke kun være euforisrende medikamenter- det kan ligeledes være en psykisk lidelse som f.eks nymfomani.

Blot tanker, potentielle købere af seksuelle ydelser i min optik bør have :)

Knus og rigtig god weekend.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Trinetease skrev, for 20 timer siden:

Og endnu engang.....at du har hørt på sladder fra...

Suk. Det jeg skriver i denne tråd, har INTET med det jeg tidligere har skrevet!

Jeg stiller bare et simpelt spørgsmål (som burde være simpelt at besvare):

"Hvis man var et offer i forvejen, så kan prostitution IKKE gøre en til et endnu større offer, end det offer man var inden man gik ind i prostitution?"

Del dette indlæg

Link til indlæg
Aarhuselsker skrev, for 20 timer siden:

Man kan ikke gradbøje størrelsen af offer. Hvordan i al vide verden vil du måle det? 

Med "et endnu større offer", mener jeg i denne sammenhæng, at man kan være et offer flere gange i forskellige situationer.

F.eks. om man kan være et offer for manglende omsorg OG være et offer for prostitution, på samme tid?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Filosoffen skrev, for 13 minutter siden:

Suk. Det jeg skriver i denne tråd, har INTET med det jeg tidligere har skrevet. 

Så du mener en ting i en tråd og noget andet denne tråd. 

Det forklare en del om hvorfor du fremstår komplet og aldeles latterlig. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
AalborgLook skrev, for 1 minut siden:

Så du mener en ting i en tråd og noget andet denne tråd. 

Nej.

Lige nu debatterer jeg meget specifikt, om man kan være offer inden man gik ind i prostitution og derefter også kan blive et offer for prostitution (et dobbelt offer/større offer). Dette ved jeg med garanti, at jeg aldrig har debatteret før.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Liderlig-fyr skrev, for 19 timer siden:

Åh jo. De undersøgelser der ligger bag DR's "fakta-ark", har jeg gentagne gange linket til i tidligere debatter.

Det du her skal holde dig for øje, er at jeg taler om HOLDNINGER, ikke hvor mange der handler med sex, eller hvor mange der går ind for et forbud mod køb af sex.

I forhold til holdninger, så kan jeg oplyse, at der er INGEN af de politiske partier, som mener at handel med sex er en god ting. Dette er en klar indikation af, at der er et meget stort holdningsmæssigt flertal, der ikke mener, at handel med sex er en god ting.  De fleste partier definerer i øvrigt prostitution som et "socialt problem" eller det der er værre.

Derudover så skal man huske på, at der en del af de prostituerede samt dem der går til prostituerede, som ikke mener, at prostitution er en god ting (på trods af at de selv er i det).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr
Filosoffen skrev, 1 time siden:

Åh jo. De undersøgelser der ligger bag DR's "fakta-ark", har jeg gentagne gange linket til i tidligere debatter.

Det du her skal holde dig for øje, er at jeg taler om HOLDNINGER, ikke hvor mange der handler med sex, eller hvor mange der går ind for et forbud mod køb af sex.

I forhold til holdninger, så kan jeg oplyse, at der er INGEN af de politiske partier, som mener at handel med sex er en god ting. Dette er en klar indikation af, at der er et meget stort holdningsmæssigt flertal, der ikke mener, at handel med sex er en god ting.  De fleste partier definerer i øvrigt prostitution som et "socialt problem" eller det der er værre.

Derudover så skal man huske på, at der en del af de prostituerede samt dem der går til prostituerede, som ikke mener, at prostitution er en god ting (på trods af at de selv er i det).

Vil hjælpe dig med Danskernes holdninger...

Danskernes holdninger

57 procent af danskerne støtter ikke et forbud mod prostitution. 25 mener derimod, at prostitution bør gøres ulovligt. Flere kvinder end mænd går ind for et forbud.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Agetha
Finn1101 skrev, den 24/5/2018 at 12:05:

Af og til ser vi et "offer," en tidligere glædespige, der er stoppet og nu føler sig udnyttet og misbrugt og mener at prostutution skal forbydes, og at hendes tidligere kunder skal straffes. 

I disse tilfælde er det jo tydeligvis tale om kvinder, der har et had til mænd, der køber sex, og det kan ikke lade være med at undre mig en lillesmule. 

Jeg kan nemt sætte min ind i situationen, hvor man føler sig brugt (eller misbrugt) især hvis noget ikke lykkes for en. Mon ikke de fleste af os kender denne situation? Og de fleste af os kender nok også situationen, hvor vi har fået gabt over noget, som vi ikke magtede. 

Men jeg kan alligevel ikke lade være med at undre mig over, at man før tilbød sin ydelse i annoncer og med hjemmeside, vagtplan osv., og så pludselig ser sig selv som et offer for den ydelse, som man helt frivilligt har tilbudt. Mig bekendt har ingen af disse kvinder i det sædvanlige kor af ofre været tvunget ud i prostitution. 

Hvad får egentlig en tidligere glædespige til at medvirke i interviews og foredrag om at den forretning, som de tidligere drev helt frivilligt, bør forbydes, og mene at kunderne ligefrem skal straffes?

Jeg er med på, at disse kvinder selvfølgelig ikke har været glade for jobbet, og personligt forestiller jeg mig ikke andet end at det er hårdt arbejde at være glædespige, og at meget få egner sig til det. 

Jeg tror fx ikke at jeg selv ville egne mig som gigolo, og hvis jeg kastede mig ud i det, ville jeg måske finde det afskyeligt, men det får mig bare ikke til at mene at gigoloer er ofre for voldelige og forstyrrede kvinders sygelige sexfantasier, og at disse kvinder bør straffes - og de sølle og svigtede mænd beskyttes og forhindres i at tilbyde deres service. 

Kvinder er bedst som ofre, det skal du lære, det vigtigt lær4dom :-)

Jeg vil gerne tale for mig selv, og nationens vegne for selvfølgelig ønsker jeg sex i købetilstand forbudt hvis jeg ikke selv tjener penge, og tro mig nonnedragten er tung på ryggen mens jeg leger med mig selv og indser, at intet er som det skal lyde. Sex handler ikke om at magte, og nu skal I mænd ikke tro jeres pikke har været omsvøbt i nonneregisteret hos kvinder der ikke ønsker sex. Situationen er den, at der findes forskellighed og i dag og i morgen er altid anderledes, intet er idenettisk selvom billedet af misbrugthed eller misbrug af jer mænd er farvet i samme farver.

Hvem vil egne sig som gigolo, som glæderspiger, nogle i den her branche tager patent på sex i misforstået tilstand og jeg hader den sammenligning med dem. De er dem, jeg er jeg, gigolo, er ham og dem der elsker sex....bør ikke straffes, eller anse nogle retninger i vej mod straf. De personer der tror verden er skabt for dem, den verden skal straffes med umodenhed, og et billede af rovdrift i fortegnelse hvor ingen nydelse blomstre.

Mænd og kvinder der elsker sex, vi skal ikke retfærdiggøre et hårdt arbejde når jeg ligger oh leger med tanken om arbejdet og der intet hårdt lever udover, de fatale bemærkninger fra intetsigende og ligegyldige piger i branchen som tror de kender bedste.

Når du kender retningen, kender du bedst, og glem derfor ord som misbrugthed, eller straf....sex er for de rette, et fantastisk element, og hvorfor ikke tjene hvis du kan? 

-) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Misjo1
Lady Cherie skrev, for 41 minutter siden:

Kære Finn

Kan du ikke lige svare Agetha ? :D

JA Kære @Finn1101  jeg tror vi er mange der vil være glade for et svar fra din hånd, det vil måske kaste lidt lys over hvad det er Agetha prøver at fortælle :-) , for helt ærligt, jeg fatter ikke en brik af det selvmodsigende volapyk @Agetha skriver, ..

Jeg har prøvet google translate for at blive klogere, desværre uden held :-) 

God dag til jer alle 

Misjo1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker
Misjo1 skrev, for 11 minutter siden:

JA Kære @Finn1101  jeg tror vi er mange der vil være glade for et svar fra din hånd, det vil måske kaste lidt lys over hvad det er Agetha prøver at fortælle :-) , for helt ærligt, jeg fatter ikke en brik af det selvmodsigende volapyk @Agetha skriver, ..

God dag til jer alle 

Misjo1

Så svært er det altså heller ikke at læse det :) Men lidt anderledes skrevet end det meste. Dejligt forfriskende. 

Hvor i ligger det selvmodsigende - og kan du se noget selvmodsigende, så kan du jo rent faktisk læse det :mrgreen:

Redigeret af Aarhuselsker

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Herhid
Misjo1 skrev, for 4 minutter siden:

God dag til jer alle 

Misjo1

Ja jeg  synes sku også det er noget volapyk den måde @Agetha skriver på , men vi er måske nogen der kun forstår almindelig dansk.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Misjo1
Aarhuselsker skrev, for 11 minutter siden:

Så svært er det altså heller ikke at læse det :) Men lidt anderledes skrevet end det meste. Dejligt forfriskende. 

Hvor i ligger det selvmodsigende - og kan du se noget selvmodsigende, så kan du jo rent faktisk læse det :mrgreen:

Ja ja, ironi kan forekomme :-) ,  men selvmodsigende?

Feks.;  "for selvfølgelig ønsker jeg sex i købetilstand forbudt hvis jeg ikke selv tjener penge",

Altså hvis jeg ikke kan tjene penge på at sælge sex, så skal det forbydes, også holdt op mod sidste linje hvor skrevet står;

"sex er for de rette, et fantastisk element, og hvorfor ikke tjene hvis du kan?"

Altså igen, skal det forbydes, hvis der ikke kan tjenes penge på det??, eller er det ok at tillade det, bare indtjeningen er i orden?

Og andre finurligheder som;

"selvom billedet af misbrugthed eller misbrug af jer mænd er farvet i samme farver." ?

Jeg føler mig ikke specielt misbrugt eller farvet, det skulle da lige være hvis @Lady Cherie havde "misbrugt", og "farvet" min røv :-)  (hehe)

Jeg skal ikke klandre andre at have svært ved det danske sprog, og jeg kan sagtens "læse mellem linjerne" men må erkende at meget af det @Agetha  skriver

simpelthen ikke giver mening for (måske kun?) mig.

Dejlig dag til alle jer dejlige mennesker :-) 

Misjo1

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jamen jeg "faldt af" på denne del af indlægget

Hvem vil egne sig som gigolo, som glæderspiger, nogle i den her branche tager patent på sex i misforstået tilstand og jeg hader den sammenligning med dem. De er dem, jeg er jeg, gigolo, er ham og dem der elsker sex....bør ikke straffes, eller anse nogle retninger i vej mod straf. De personer der tror verden er skabt for dem, den verden skal straffes med umodenhed, og et billede af rovdrift i fortegnelse hvor ingen nydelse blomstre.

og så nonnedragen på ryggen....

...........

Ja jeg er fatsvag (også i dag)...men hvis Google translate også er det, så er jeg regner jeg med at Finn, kan opklare koden for os....:D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker
Lady Cherie skrev, for 2 minutter siden:

Jamen jeg "faldt af" på denne del af indlægget

og så nonnedragen på ryggen....

...........

Ja jeg er fatsvag (også i dag)...men hvis Google translate også er det, så er jeg regner jeg med at Finn, kan opklare koden for os....:D

Et par punktummer og nogle bindeord ville hjælpe gevaldigt. 

Nonnedragt på ryggen? Tja lille Kirse, den kan du vist godt fantasere dig til :mrgreen:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Misjo1
Aarhuselsker skrev, for 7 minutter siden:

Et par punktummer og nogle bindeord ville hjælpe gevaldigt. 

Nonnedragt på ryggen? Tja lille Kirse, den kan du vist godt fantasere dig til :mrgreen:

Jeg kunne nu også godt fantaserer mig til denne :-) 

"og nu skal I mænd ikke tro jeres pikke har været omsvøbt i nonneregisteret"

Håber sku at nonneregistret er i blødt materiale :-) 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...