Hop til indhold
Cristobal

Utroskab eller ikke-utroskab

Recommended Posts

Hej alle sammen,

Jeg ved ikke om dette er det rette sted, at komme op med det her emne men nu prøver jeg alligevel.

Som det fremgår af overskriften på tråden, så omhandler emnet utroskab eller ikke utroskab. Nærmere et "uskyldigt" besøg på en stripklub.

Ville I mene, kære forums brugere - det at få en privat lapdance af en stripper, kan betegnes som utroskab? Jeg ved godt en lapdance kan tolkes på mange forskellige måder men lad os sige en lapdance, hvor hun er helt nøgen og du "kun" må røre hende visse steder (dvs. ikke i skridtet eller i numsen).

Der er jo tale om intime situationer mellem dig og en fremmede pige/kvinde?

Spørgsmålet opstod netop da jeg og nogen gutter var på en strip klub, hvor vi blev tilbudt en lapdance men svarede pænt nej tak, da vi næsten alle sammen har kærester på.

Det kunne være interessant at høre jeres vurderinger :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest MC5tooge

Hvis I mener at en lapdance er utroskab, er det ikke også det at tage på stripklub?

Tror det kommer an på hvordan jeres damer ser på det, ikke hvordan I ser på det. Hvis jeres damer mener det ikke er utroskab og siger det er OK, er det ikke utroskab. Har de sagt det modsat, så er det det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Cristobal skrev, for 26 minutter siden:

Hej alle sammen,

Jeg ved ikke om dette er det rette sted, at komme op med det her emne men nu prøver jeg alligevel.

Som det fremgår af overskriften på tråden, så omhandler emnet utroskab eller ikke utroskab. Nærmere et "uskyldigt" besøg på en stripklub.

Ville I mene, kære forums brugere - det at få en privat lapdance af en stripper, kan betegnes som utroskab? Jeg ved godt en lapdance kan tolkes på mange forskellige måder men lad os sige en lapdance, hvor hun er helt nøgen og du "kun" må røre hende visse steder (dvs. ikke i skridtet eller i numsen).

Spørgsmålet opstod netop da jeg og nogen gutter var på en strip klub, hvor vi blev tilbudt en lapdance men svarede pænt nej tak, da vi næsten alle sammen har kærester på.

Det kommer an på hvad kæresten mener.

Ville du iøvrigt selv opfatte det som utroskab hvis det var omvendt? At hun havde en nøgen Chippendale stripper der kravlede rundt på hende for at tænde hende seksuelt?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvis din kone/kæreste er til mandestrip og får lov at røre ved manden, de samme steder som du beskriver. 

Hvad er det så?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Therese skrev, for 26 minutter siden:

Hvis du ikke har tænkt dig at fortælle kæresten det eller ville benægte hvis du blev spurgt, så ja så er det utroskab i min verden

Den er en god tankerække. Min egen har altid været "Hvis det er noget partneren ville blive ked af, at du har gjort, så er det utroskab, eller i bedste fald smartere at lade være."

Del dette indlæg

Link til indlæg

Utroskab er noget følelsesmæssigt. Man kan ikke i min verden definere utroskab som nogen helt bestemte handlinger. Det som er ok i nogen forhold er ikke ok i andre forhold.

Ligesom der skal to til utroskab, så skal der også to til at afgøre om det er utroskab. Det må afhænge af både hvad ens partner og hvad man selv tænker om det - eller igen.. hvad er normen i ens forhold.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Therese skrev, for 54 minutter siden:

Hvis du ikke har tænkt dig at fortælle kæresten det eller ville benægte hvis du blev spurgt, så ja så er det utroskab i min verden

Jeg har fortalt det til min kæreste og hun synes ikke det er utroskab at tage på stripklub og bare kigge på piger danse/svinge sig på polen. Hun synes derimod at få en intim lapdance er utroskab - så ja, der har jeg vel svaret.

Det er jo også svært defineret som mange af jer skriver - det med utroskab men giver 100% ret i, hvordan ville man selv føle det hvis det var omvendt.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg har min egen definition:

Utroskab er når man indgår i en intim dialog eller seance med en tredjepart, med en bevidsthed om at ens partner ikke ville acceptere det.

Så er det fuldstændig ligegyldigt om det er en lapdance, en berøring, et kys eller sex. Man ved man handler uden partnerens accept, og så er det utroskab. Omvendt, hvis partneren giver en frit lejde og fuldt ud accepterer at man flirter eller knalder med andre, så er det reelt ikke utroskab.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Cristobal skrev, 1 time siden:

Hej alle sammen,

Min mening er at utroskab ikke kan defineres på en sådan måde med konkret spørgsmål/svar. 

Vi er alle forskellige og har men en partner lærer man hinanden at kende og VED hvor hinandens grænser går. 

Oveskrides disse grænser med viden om at partneren ser det som utroskab så er det det også. 

Mærker du efter før du går derind hvordan din partner vil tage det. Så kender du nok svaret. 

Og ellers kan man som udgangspunkt starte med at vende situationen og se en egen reaktion den anden vej rundt. 

At behandle andre som man ønsker at blive behandlet er man langt hen af vejen på rette spor med. Men i denne situation er alle som agt forskellige og derfor kan du selv se det ok og din partner ikke. 

Kommunikation med sin partner må være vejen frem, hun/han vkender svaret fra sit synspunkt 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest FrokostUartig

Kære @Cristobal - du debatterer på et site for købesex - er et besøg på en strip-klub din mindste "forseelse" i dit forhold ?? 

:mrgreen:

Del dette indlæg

Link til indlæg
FrokostUartig skrev, for 46 minutter siden:

Kære @Cristobal - du debatterer på et site for købesex - er et besøg på en strip-klub din mindste "forseelse" i dit forhold ?? 

:mrgreen:

Ja! Og sikke et dejligt samfund vi lever i ;) Mindste? Næppe. Største forseelse (ift. min kæreste) er nok min modvillighed til at holde jul med hendes familie for andet år i træk :D  

Den diskussion kræver sin helt egen tråd :P 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det vigtige er ikke at finde frem til en generel definition af ordet utroskab.  Her kan man bare finde den juridisk definerede.  Hvad er så vigtig ?

Det er vigtig at man i sit forhold får afstemt forventningerne til hinandens adfærd og opførsel når man på egen hånd er ude blandt andre mennesker, firmafester, polterabend, drenge/pige aften - Kort sagt når man befinder sig i et univers med fristelser.

Hvad er ellers vigtig ?  Det er vigtig i sin kommunikation at vurdere om man nu også bruger de rigtige ord, når man er sur eller skuffet over ens partner.  Når nogen bliver såret har de en tilbøjelighed til at bruge ord, der ligesom får konflikten til at eskalere, fordi man typisk ønsker at fremstille tingene være end de er.   Ord som utroskab og voldtægt benyttes ofte i situationer hvor det ikke har sin berettigelse, og hvor parterne i stedet for at løst/afklaret begivenhed banker hinanden i hovedet omkring var det nu voldtægt eller utroskab.

I et længerevarende forhold kender man forhåbentligt sin partner så godt, at man kan regne reaktionen ud af ens handlinger.  Gør man ikke, tja så må man spørge og i øvrigt udvise interesse for den man elsker, ellers har forholdet nok et sidste sagsdato

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest BadGuy
Cristobal skrev, for 2 timer siden:

Jeg har fortalt det til min kæreste og hun synes ikke det er utroskab at tage på stripklub og bare kigge på piger danse/svinge sig på polen. Hun synes derimod at få en intim lapdance er utroskab - så ja, der har jeg vel svaret.

Det er jo også svært defineret som mange af jer skriver - det med utroskab men giver 100% ret i, hvordan ville man selv føle det hvis det var omvendt.

Har du også fortalt din kæreste at du har profil på Eroguide:razz: 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest BadGuy
Thaiuser skrev, for 2 timer siden:

Utroskab er noget følelsesmæssigt. Man kan ikke i min verden definere utroskab som nogen helt bestemte handlinger. Det som er ok i nogen forhold er ikke ok i andre forhold.

Ligesom der skal to til utroskab, så skal der også to til at afgøre om det er utroskab. Det må afhænge af både hvad ens partner og hvad man selv tænker om det - eller igen.. hvad er normen i ens forhold.

Sikke dog en gang sludder og vrøvl, lad os antage at din kone knallede med alle mulige mænd på jobbet uden at være følesesmæssigt involverede og bag om din ryg, vil du så ikke sige din kone er dig utro ? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Sjovt med tråde her. 

Når en starte en generel diskussion om et emne, vendes den hutigt til et spørgsmål om trådstarters personlige præferencer mv. 

En kedelig tendens :( 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker
BadGuy skrev, Lige nu:

Sikke dog en gang sludder og vrøvl, lad os antage at din kone knallede med alle mulige mænd på jobbet uden at være følesesmæssigt involverede og bag om din ryg, vil du så ikke sige din kone er dig utro ? 

Nej

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest BadGuy
Aarhuselsker skrev, for 5 minutter siden:

Nej

Det har vi diskoteret før ....og du er en af få med den holdning,

Del dette indlæg

Link til indlæg
BadGuy skrev, for 44 minutter siden:

Nu sludre og sladre vi vel alle, selvfølgelig på forskelligt niveau.  Hvis jeg som ikke impliceret part skulle omtale det beskrevne scenarie ville jeg også bruge ordet utroskab.  Hvis jeg hører et at person har danset kinddans til en firmafest ville jeg nøjedes med at sige dette og ikke sige "Ja og så var han/hun sine parter utro".    

Jeg har vænnet mig til at folk opfinder egne definitioner på alverdens ord, og mit ønske er såmænd blot, at når vi taler generelt så kan man enedes om en fælles definition på betydningen af et ord,  alternativt undlad at kalde det noget, som man udmærket godt ved, flytter fokus fra problematikken.  

Hvis tråd oplægget afspejler en virkelig hændelse, så er det vel ikke usandsynligt at begivenheden/episoden har skabt en konflikt på hjemmebanen.  Som jeg skrev tidligere, så kan man vælge at bruge krudtet på at diskutere ordet utroskab eller man kan vælge at få talt episoden igennem, og forhåbentligt finde en løsning på dens slags plus beslægtede problemstillinger - Altså at komme videre og få lagt konflikten ned.

Del dette indlæg

Link til indlæg
BadGuy skrev, for 59 minutter siden:

Jo, for det ville jeg ikke synes var i orden. Læs hvad jeg skriver.

Hvis det derimod var en del af vores forhold at vi kunne have sex ved siden af, så ville det da ikke være utroskab i vores forhold.

Redigeret af Thaiuser

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest tvr

utroskab.... Jeg mener ikke at utroskab er når en mand går på stripklub. Heller ikke når han besøger en glædespige. Ligesom det for glædespigen heller ikke er utroskab når hun modtager besøgende/betalende mænd, selvom hun er gift.

Som jeg ser det, er utroskab dér hvor du investerer noget af dig selv, og hvor du når du lægger dig på puden om aftenen, IKKE har kærligheden på hende/ham der ligger ved siden af dig, men hos en anden. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg har sgu prøvet at være forårsforelsket i en kollega, uden at det førte til hverken flirt, sex eller noget.  Det gjorde mig bare glad, og ja hun var nok med i nogle drømme.   Det er måske helt i hegnet at kalde det for en forårsforelskelse, jeg skulle måske hellere kalde det utroskab, for jeg var faktisk i kæreste forhold dengang.  

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest tvr
TheVoice skrev, for 22 timer siden:

Jeg har sgu prøvet at være forårsforelsket i en kollega, uden at det førte til hverken flirt, sex eller noget.  Det gjorde mig bare glad, og ja hun var nok med i nogle drømme.   Det er måske helt i hegnet at kalde det for en forårsforelskelse, jeg skulle måske hellere kalde det utroskab, for jeg var faktisk i kæreste forhold dengang.  

Du kan vel godt elske 2 uden at det er utroskab?

Del dette indlæg

Link til indlæg
tvr skrev, for 11 minutter siden:

Du kan vel godt elske 2 uden at det er utroskab?

Det var nu mere skrevet lidt i sjov, for at se om der var nogen der mente at det var utroskab, at blive lidt små-forelsket i eksempelvis en kollega.  Den slags tanker/følelser fortæller man jo næppe ens partner. Det samme gør sig nok også gældende, hvis man har haft en fræk drøm, hvor man faldt så uheldigt over dørtrinet på vej ind til nabokonen, at pikken ved et uheld endte i hendes mis.  :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Misjo1
BadGuy skrev, den 1/8/2018 at 14:38:

Det har vi diskoteret før ....og du er en af få med den holdning,

Så er vi 2 !

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...