Hop til indhold
Finn1101

Lad os nu få ordnede forhold

Er det på tide at politikerne vågner op og får skabt lovgivning, der fungerer med virkeligheden?  

44 medlemmer har stemt

This poll is closed to new votes
  1. 1. Hvad foretrækker du?

• Statsgodkendte bordeller med lægetjek, socialrådgiver, loft over huslejen, skattebetaling, sociale rettigheder og ordnede forhold er en god idé
      25
    • Branchen funger bedst på "wild west-"vilkår og uden for meget regulering, - men det skal være lovligt at drive bordel
      13
    • Tingene fungerer bedst som de er i dag: At prostitution er lovligt, men at drift af arbejdssteder (bordeller) er ulovligt
      6

Recommended Posts

Madame Illona skrev, for 1 minut siden:

Det har jeg ikke for det ligger nok 10 år tilbage og orker ærlig talt ikke kæmpe mere 

Har brugt så mange år ud af de 26 år jeg har været i branchen at jeg har lagt det fra mig 

Nu var det jo så ikke en opfordring til at kæmpe, mere en opfordring til at give dit syn på hvad du mener kunne forbedres med en dertil hørende konstruktiv debat på EG. Det er jo et emne som kommer op løbende.  

Del dette indlæg

Link til indlæg

@Madame Illona

Flot at du overholder reglerne, og at du kæmper - for det må ikke være nemt som reglerne er. 

Jeg fastholder, at ordnede forhold er og bliver det bedste, og jeg synes ikke at vi kan være bekendt, som reglerne er i dag. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Finn1101 skrev, for 1 minut siden:

Flot at du overholder reglerne, og at du kæmper - for det må ikke være nemt som reglerne er. 

Jeg forstår ikke helt, det du skriver.

Hvordan gør reglerne det svært at overholde reglerne?

Del dette indlæg

Link til indlæg

@TheVoice

Jeg indrømmer gerne at jeg ser tingene fra min vinkel som kunde, men jeg synes at jeg som kunde tænker ansvarligt, socialt og menneskeligt. Resten af mine holdninger er politiske. De er et udtryk for, hvordan jeg mener at samfundet skal være skruet sammen på.   

Del dette indlæg

Link til indlæg
Finn1101 skrev, for 10 minutter siden:

@TheVoice

Jeg indrømmer gerne at jeg ser tingene fra min vinkel som kunde, men jeg synes at jeg som kunde tænker ansvarligt, socialt og menneskeligt. Resten af mine holdninger er politiske. De er et udtryk for, hvordan jeg mener at samfundet skal være skruet sammen på.   

Et eller andet sted må man da håbe at alle tænker sig lidt om, før man enten bliver GP´er eller vælger at købe sex.  

Del dette indlæg

Link til indlæg
Finn1101 skrev, for 59 minutter siden:

@Madame Illona

Jeg fastholder, at ordnede forhold er og bliver det bedste, og jeg synes ikke at vi kan være bekendt, som reglerne er i dag. 

Jamen du har ret.

Reglerne er bare ikke ens for alle .

Det at der er nogle som tjener penge her i landet uden at spytte i kassen

De tjener pengene men betaler ikke skatten

&  momsen eksisterer stort set ikke hos de udenlandske eu " borgere"

Del dette indlæg

Link til indlæg
Madame Illona skrev, for 4 minutter siden:

Jamen du har ret.

Reglerne er bare ikke ens for alle .

Det at der er nogle som tjener penge her i landet uden at spytte i kassen

De tjener pengene men betaler ikke skatten

&  momsen eksisterer stort set ikke hos de udenlandske eu " borgere"

Her er det så lige vigtigt at fastslå, at samme regler gælder for udenlandske prostituerede. At mange vælger at snyde er så en anden sag.

Skal har udarbejdet vejledninger dels på dansk og dels på engelsk. De kan findes her Div. vedjledninger for prostituerede

Del dette indlæg

Link til indlæg
Finn1101 skrev, 1 time siden:

@Madame Illona

Jeg har ikke noget valgt  andet end blot at rette ind. Jeg mener hvis jeg vil være i fred og være fri for skattefar´s spørgsmål ? 

Nu har vi  ( søster og jeg ) også valgt at købe vores eget sted hvor der kun er os 2 & er derfor også nemmere at " holde styr på "

Vi ture ikke rundt men har vores en faste base. Så vi er automatisk også mere synlige i skattefar´s kikkert.

Men de har måtte konstatere at vi er lovlige og artige piger som blot passer os selv. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
TheVoice skrev, for 3 minutter siden:

Her er det så lige vigtigt at fastslå, at samme regler gælder for udenlandske prostituerede. At mange vælger at snyde er så en anden sag.

Skal har udarbejdet vejledninger dels på dansk og dels på engelsk. De kan findes her Div. vedjledninger for prostituerede

Ja de udenlanske piger har det nemt

Bliver du nappet i kontrol siger de blot ja til at lade sig registerer og betale skat ( til deres eget land ) 

Men gør det bare aldrig og Danmark tjekker ikke op på om den bliver betalt 

Gør de det er der intet system som herhjemme og det falder automatisk til jorden og de får lov at rende

Sørgeligt men sandt

Del dette indlæg

Link til indlæg
Madame Illona skrev, for 3 minutter siden:

Sørgeligt men sandt

Det er det så ikke.

De er skattepligtige til Danmark.

Del dette indlæg

Link til indlæg
News skrev, for 7 minutter siden:

Det er det så ikke.

De er skattepligtige til Danmark.

Ja men de betaler ikke og flytter rundt som sigøjnere og er svære at finde og holde styr på

Udtalelsen kommer fra den tidligere skattechef i Odense som jeg talte med for et par år tilbage 

Kan kun gå udfra det jeg får at vide 

Og der er jo ikke ligefrem blevet mindre af dem tvært imod

Redigeret af Madame Illona

Del dette indlæg

Link til indlæg
Madame Illona skrev, for 4 minutter siden:

Ja men de betaler ikke og flytter rundt som sigøjnere og er svære at finde og holde styr på

Udtalelsen kommer fra den tidligere skattechef i Odense som jeg talte med for et par år tilbage 

Kan kun gå udfra det jeg får at vide 

Præcis. En meget væsentlig grund til, at branchen aldrig kommer op fra undergrunden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Madame Illona skrev, for 56 minutter siden:

Bliver du nappet i kontrol siger de blot ja til at lade sig registerer og betale skat ( til deres eget land ) 

Gør de det er der intet system som herhjemme og det falder automatisk til jorden og de får lov at rende

Sørgeligt men sandt

Jeg har faktisk svært ved at forholde mig til "De har det nemt".  Jeg er enig i, at det næppe er mange udenlandske piger der betaler moms og skat.  Til gengæld er almen alfonseri nok mere udbredt i hos udenlandske piger end hos danske.  Eller måske sagt lidt anderledes, der findes grovere former i dette segment.  Taler vi så det helt slemme, menneske handel, så er det jo nok her man skal finde det.

Nu har vi jo et rimeligt ressource svækket politi, men reelt vil jeg faktisk hellere have at de undersøger om der er tale om tvangsprostitution, om de i det hele taget har et visum m.v. end at skat render rundt for at sikre sig at de betaler skat.   Personligt, og det er måske nok et synspunkt jeg står lidt alene med, men jeg er fucking ligeglad med om de piger jeg besøger betaler moms og skat, modtager boligsikring, SU, fripladser til ungerne mv. 

Så om de har det nemt afhænger nok af øjnene der ser på segmentet.  I de mange debatter vi har om den slags emner, fremgår det jo tydeligt at de danske piger bestemt ikke ønsker at arbejde på de betingelser de udenlandske piger gør.  Der findes stadig ganske mange potentielle købere der ej heller vil ligge deres penge i det segment, og.... da de danske piger efterhånden ikke udgør mange procent, er det vel næppe det store problem for de restende danske piger. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
TheVoice skrev, for 4 minutter siden:

Jeg har faktisk svært ved at forholde mig til "De har det nemt".  Jeg er enig i, at det næppe er mange udenlandske piger der betaler moms og skat.  Til gengæld er almen alfonseri nok mere udbredt i hos udenlandske piger end hos danske.  Eller måske sagt lidt anderledes, der findes grovere former i dette segment.  Taler vi så det helt slemme, menneske handel, så er det jo nok her man skal finde det.

Nu har vi jo et rimeligt ressource svækket politi, men reelt vil jeg faktisk hellere have at de undersøger om der er tale om tvangsprostitution, om de i det hele taget har et visum m.v. end at skat render rundt for at sikre sig at de betaler skat.   Personligt, og det er måske nok et synspunkt jeg står lidt alene med, men jeg er fucking ligeglad med om de piger jeg besøger betaler moms og skat, modtager boligsikring, SU, fripladser til ungerne mv. 

Så om de har det nemt afhænger nok af øjnene der ser på segmentet.  I de mange debatter vi har om den slags emner, fremgår det jo tydeligt at de danske piger bestemt ikke ønsker at arbejde på de betingelser de udenlandske piger gør.  Der findes stadig ganske mange potentielle købere der ej heller vil ligge deres penge i det segment, og.... da de danske piger efterhånden ikke udgør mange procent, er det vel næppe det store problem for de restende danske piger. 

Nu har jeg heller ikke dine briller på 

Netop nok derfor ser du og jeg vidt forskelligt på det 

Det er jo heller ikke dig som skal tjene dine penge som jeg 

Jeg går op i det da det er mig som skal kæmpe i kampen og at holde min næse oven vande

Og med de vilkår der er lige nu så har jeg ikke ondt af nogle

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Agetha
Madame Illona skrev, 1 time siden:

Sørgeligt men sandt

Det vil klæde retfærdighedsansen med et objektivt syn på det nemme ! 

Jeg synes det ligner en hetz mod udenlandske piger og der kan faktisk ikke drages identiske rettigheder. En dansk pige som lever på bistand og dem findes der altså mange af i branchen kender arbejds lovgivningen, det gør udenlandske piger ikke, det bør deres bagmænd rent juridisk forholde sig til. Det falder automatisk til jorden at nogle i dit syn render fra regningen når alle piger ved, at de snyder samfundet med deres social hjælp ved siden af deres indtægt som glædespige, men ansvarfornægtelse er et svært subjektivt emne at forholde sig til.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Agetha skrev, for 2 minutter siden:

Det vil klæde retfærdighedsansen med et objektivt syn på det nemme ! 

Jeg synes det ligner en hetz mod udenlandske piger og der kan faktisk ikke drages identiske rettigheder. En dansk pige som lever på bistand og dem findes der altså mange af i branchen kender arbejds lovgivningen, det gør udenlandske piger ikke, det bør deres bagmænd rent juridisk forholde sig til. Det falder automatisk til jorden at nogle i dit syn render fra regningen når alle piger ved, at de snyder samfundet med deres social hjælp ved siden af deres indtægt som glædespige, men ansvarfornægtelse er et svært subjektivt emne at forholde sig til.

Det har intet med mig at gøre

Jeg sutter ikke røv på systemet i form af bistandshjælp,pension,efterløn,sygedagpenge, SU ect 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Agetha skrev, for 16 minutter siden:

En dansk pige som lever på bistand og dem findes der altså mange af i branchen kender arbejds lovgivningen, 

Endnu en meget væsentlig grund til, at branchen aldrig kommer op fra undergrunden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Agetha
Madame Illona skrev, for 23 minutter siden:

Jeg sutter ikke røv på systemet i form af bistandshjælp,pension,efterløn,sygedagpenge, SU ect 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg sætter stor pris på @Agetha. Hun har en stjerne i min bog, derfor ærgrer det mig, hvis en anden, der ser ud til at være fornuftig, nemlig @Madame Illona skal være uenige. 

De meget få fornuftige glædespiger, der ikke føler sig som ofre og som ser positivt på tingene, bør stå sammen. I er ikke modstandere, I er jo modstanden til dem, der reelt trækker tingene ned.  Der er folk som jer, der kan gøre en forskel. Man kan altid håbe at der igen kommer liv i SIO, med der er selvfølgelig svært med modstand fra "Reden" og radikale feminister. Så alt, der ikke er hinandens dybeste modsætninger, bør samle kræfterne. Og så må Illona på vejen "æde" en uretfærdighed eller to.  Målet er jo ordnede forhold, og så er det lige vilkår for alle. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Agetha
Madame Illona skrev, for 26 minutter siden:

Du skaber fordomme mod branchen, disse piger laver det samme arbejde som dig og alligevel er det vigtigt for dig med et skælv. Den var ikke gået hos tillidsmanden, du evner ikke at flyve i fugleperspektiv og dermed danner du ramme for race og forskelsbehandling. Jeg forstår ikke hvorfor det vigtigt du påpeger en gruppe fremfor en helhed af alle dem der snyder systemet, det handler ikke om dem, dig, mig, det er os.

Har du tænkt på hvordan du forebygger dårlige arbejdsbetingelser og fremmer arbejdsforholdene hos dem der må sutte røv i systemet? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Madame Illona skrev, for 1 time siden:

Nu har jeg heller ikke dine briller på 

Netop nok derfor ser du og jeg vidt forskelligt på det 

Det er jo heller ikke dig som skal tjene dine penge som jeg 

Jeg går op i det da det er mig som skal kæmpe i kampen og at holde min næse oven vande

Og med de vilkår der er lige nu så har jeg ikke ondt af nogle

Sådan er ren interesse,  indenfor for dit felt (du er jo domina)  Der kræver vel en del udstyr m.v. er der mange udenlandske piger i det segment ?  

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...