Journalist1 104 Skrevet 4. Oktober, 2018 Kære alle, For nøjagtig et år siden postede jeg et opslag herinde, hvor jeg efterlyste glædespiger til en dokumentarserie. Det opslag kom der heldigvis en masse godt ud af, og nu nærmer vi os premieren på programmerne. Vi har fulgt en række helt enestående modige, nuancerede og ærlige kvinder, der hver og én bidrager med det perspektiv og den indsigt, prostitutionsdebatten savner. Vores vært, Lisbeth Zornig, har i dén grad fået udfordret sit syn på prostitution, ligesom vi håber, seerne vil få det. Jeg er klar over, at det for manges vedkommende herinde ikke just er velvillighed, der præger synet på Zornig, men jeg håber, at I alligevel vil se programmerne - og at I vil se dem alle tre. Det kunne jo være, I blev overraskede Det første program i serien "Mit liv som luder" sendes på TV2 torsdag d. 11. oktober kl. 21.20 Endelig vil jeg sige tusind tak for al den hjælp og viden, jeg og resten af redaktionen har modtaget fra de glædespiger, jeg fik kontakt med herinde. Det har været helt uvurderligt, og I har gjort os uendeligt meget klogere. Bedste hilsner Freya Skov Journalist, Impact TV Tlf: 31359909 9 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jernsvinet 13841 Skrevet 4. Oktober, 2018 Journalist1 skrev, for 20 minutter siden: For nøjagtig et år siden postede jeg et opslag herinde, hvor jeg efterlyste glædespiger til en dokumentarserie. Lidt ærgerligt at du har oprettet en ny profil og ikke linker til det gamle opslag. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Liv 14215 Skrevet 4. Oktober, 2018 Jernsvinet skrev, for 34 minutter siden: Lidt ærgerligt at du har oprettet en ny profil og ikke linker til det gamle opslag. Vær så god Hr. Jernsvinet 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Journalist1 104 Skrevet 4. Oktober, 2018 Jernsvinet skrev, for 38 minutter siden: Lidt ærgerligt at du har oprettet en ny profil og ikke linker til det gamle opslag. Min profil er blevet slettet, ellers havde jeg skrevet fra den. Og tak til Liv for link Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TheVoice 9405 Skrevet 4. Oktober, 2018 Hej Freya Skov På EG er vi jo ikke vant til at folk følger op på deres projekter m.v. - Tak for opslaget. Jeg er spændt på at se resultatet. 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Midtj 5851 Skrevet 4. Oktober, 2018 Journalist1 skrev, for 2 timer siden: Jeg er klar over, at det for manges vedkommende herinde ikke just er velvillighed, der præger synet på Zornig, Du generaliserer. Jeg er overbevist om, at mange herinde respekterer Lisbeth Zornig store arbejde for de margenaliserede. 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Wyzzum 17 Skrevet 4. Oktober, 2018 Hvor mange afsnit kommer der? Og over hvor lang tid? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Journalist1 104 Skrevet 4. Oktober, 2018 Wyzzum skrev, for 8 minutter siden: Hvor mange afsnit kommer der? Og over hvor lang tid? Der kommer tre afsnit over tre torsdage, og de følgende to sendes hhv. d. 18. oktober og d. 25. oktober Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Claesen 574 Skrevet 4. Oktober, 2018 (edited) Midtj skrev, for 50 minutter siden: Du generaliserer. Jeg er overbevist om, at mange herinde respekterer Lisbeth Zornig store arbejde for de margenaliserede. Det da en gang ævl. Hun skriver at hun er klar over, at mange ikke er så velvillige ( glade for Zoring.) Dette efter lader mange der ikke har noget imod hende. Ligesom du skriver du er overbevist om, at mange respektere samme Zoring. Så skulle dit postulat være lige så generaliserende Redigeret 4. Oktober, 2018 af Claesen 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
kanonkongen 34395 Skrevet 4. Oktober, 2018 Journalist1 skrev, for 5 minutter siden: Der kommer tre afsnit over tre torsdage, og de følgende to sendes hhv. d. 18. oktober og d. 25. oktober Hej @Journalist1 Spændende, at se, temaerne i de tre programmer. Kunne du eventuelt løfte sløret for. Hvad emnerne, eller temaerne bliver ? Eller er det tre programmer der snakker generelt alle tre programmer igennem.? Er det både Glædespiger, piger der er stoppet i branchen, kunder, ejere af bordeller med i programmet? Hvad er temaet i program 1? Der sendes næste torsdag. Hvad er temaet i program 2? Der sendes d 18 okt. Hvad er temaet i program 3? Der sendes d 25 okt. Håber du ,kan svare på spørgsmålemne. God dag. til dig. KK Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Journalist1 104 Skrevet 4. Oktober, 2018 kanonkongen skrev, for 2 minutter siden: Hej @Journalist1 Spændende, at se, temaerne i de tre programmer. Kunne du eventuelt løfte sløret for. Hvad emnerne, eller temaerne bliver ? Eller er det tre programmer der snakker generelt alle tre programmer igennem.? Er det både Glædespiger, piger der er stoppet i branchen, kunder, ejere af bordeller med i programmet? Hvad er temaet i program 1? Der sendes næste torsdag. Hvad er temaet i program 2? Der sendes d 18 okt. Hvad er temaet i program 3? Der sendes d 25 okt. Håber du ,kan svare på spørgsmålemne. God dag. til dig. KK Du kan læse mere om programmerne her: https://omtv2.tv2.dk/nyhedsartikler/nyhedsvisning/det-handler-ikke-om-sex-men-om-respekt/ Helt overordnet møder vi i programmerne kun danske kvinder, der befinder sig i det, man med et fint begreb kalder "indendørs prostitution". Vi beskæftiger os altså ikke med udenlandske piger eller gadeprostituerede, da det er nogle helt andre problemstillinger, man står overfor her. Dokumentarserien handler om kvinderne, og det er dem, der kommer til orde. Vores medvirkende er både tidligere og aktive glædespiger/prostituerede/sexarbejdere/ludere. Jeg håber, det besvarer dine spørgsmål nogenlunde. 4 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
NoobGPexplorer 1081 Skrevet 4. Oktober, 2018 Journalist1 skrev, for 4 timer siden: Du kan læse mere om programmerne her: https://omtv2.tv2.dk/nyhedsartikler/nyhedsvisning/det-handler-ikke-om-sex-men-om-respekt/ Helt overordnet møder vi i programmerne kun danske kvinder, der befinder sig i det, man med et fint begreb kalder "indendørs prostitution". Vi beskæftiger os altså ikke med udenlandske piger eller gadeprostituerede, da det er nogle helt andre problemstillinger, man står overfor her. Dokumentarserien handler om kvinderne, og det er dem, der kommer til orde. Vores medvirkende er både tidligere og aktive glædespiger/prostituerede/sexarbejdere/ludere. Jeg håber, det besvarer dine spørgsmål nogenlunde. Pudsigt nok havde jeg selv tonsvis af fordomme før jeg blev sexkøber. Nu er de stort set alle bragt til skamme og jeg har mødt ægte mennesker i stedet for narkoludere og stakler. Skulle der komme en kammerat i min vennekreds der blev kæreste med en gp, ville jeg overhovedet ikke have problemer med det. My 2c. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Svingersnedker 4 Skrevet 6. Oktober, 2018 (edited) Journalist1 skrev, den 4/10/2018 at 09:58: Kære alle, For nøjagtig et år siden postede jeg et opslag herinde, hvor jeg efterlyste glædespiger til en dokumentarserie. Det opslag kom der heldigvis en masse godt ud af, og nu nærmer vi os premieren på programmerne. Vi har fulgt en række helt enestående modige, nuancerede og ærlige kvinder, der hver og én bidrager med det perspektiv og den indsigt, prostitutionsdebatten savner. Vores vært, Lisbeth Zornig, har i dén grad fået udfordret sit syn på prostitution, ligesom vi håber, seerne vil få det. Jeg er klar over, at det for manges vedkommende herinde ikke just er velvillighed, der præger synet på Zornig, men jeg håber, at I alligevel vil se programmerne - og at I vil se dem alle tre. Det kunne jo være, I blev overraskede Det første program i serien "Mit liv som luder" sendes på TV2 torsdag d. 11. oktober kl. 21.20 Endelig vil jeg sige tusind tak for al den hjælp og viden, jeg og resten af redaktionen har modtaget fra de glædespiger, jeg fik kontakt med herinde. Det har været helt uvurderligt, og I har gjort os uendeligt meget klogere. Bedste hilsner Freya Skov Journalist, Impact TV Tlf: 31359909 Hej Freya Håber du er blev klog på glædespiger og deres kunder måske du skal lave et program om hvorfor vi mænd gå til glædespiger Ved i om dem der er med stadig syns det bliver fedt at komme på landsdækkende tv Håber det bliver et godt program Redigeret 6. Oktober, 2018 af Svingersnedker Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
People Pleaseren 875 Skrevet 6. Oktober, 2018 Hvorfor vælger man Lisbeth Zorning som vært på sådan et program? Man ved jo bare at hendes udgangspunkt er yderst kritisk overfor branchen. Hun er totalt forudindtaget. Det er næsten som at sætte Danske Bank til at undersøge sig selv. Vælg dog en der kan fremstå lidt objektiv. Selvom hun åbenbart får udfordret sit syn på sagen og hun nok skal se sagen fra begge sider og hun nok kan se enkelte lyspunkter og blablabla, så skal negativiteten nok få det sidste ord i det program. Mark my words. 5 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Sixty Niner 60 Skrevet 7. Oktober, 2018 People Pleaseren skrev, for 8 timer siden: Hvorfor vælger man Lisbeth Zorning som vært på sådan et program? Man ved jo bare at hendes udgangspunkt er yderst kritisk overfor branchen. Hun er totalt forudindtaget. Det er næsten som at sætte Danske Bank til at undersøge sig selv. Vælg dog en der kan fremstå lidt objektiv. Selvom hun åbenbart får udfordret sit syn på sagen og hun nok skal se sagen fra begge sider og hun nok kan se enkelte lyspunkter og blablabla, så skal negativiteten nok få det sidste ord i det program. Mark my words. Og det lyder slet ikke til at DU er forudindtaget 1 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Liv 14215 Skrevet 7. Oktober, 2018 Ditte Okman har et indlæg om programmet på Ekstra Bladet + i dag 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
holstebronx 7415 Skrevet 7. Oktober, 2018 Liv skrev, for 3 timer siden: Ditte Okman har et indlæg om programmet på Ekstra Bladet + i dag Hvorfor er det at jeg ikke kan læse + artikler i dag ? i går kunne jeg godt Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Liv 14215 Skrevet 7. Oktober, 2018 holstebronx skrev, for 7 minutter siden: Hvorfor er det at jeg ikke kan læse + artikler i dag ? i går kunne jeg godt Er du logget ind? Sommetider falder jeg af, så jeg må logge ind igen.... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
holstebronx 7415 Skrevet 7. Oktober, 2018 Liv skrev, Lige nu: Er du logget ind? Sommetider falder jeg af, så jeg må logge ind igen.... Der er lort i EB's system i dag åbenbart, det sker ofte synes jeg. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Trinetease Skrevet 7. Oktober, 2018 People Pleaseren skrev, for 11 timer siden: Hvorfor vælger man Lisbeth Zorning som vært på sådan et program? Man ved jo bare at hendes udgangspunkt er yderst kritisk overfor branchen. Hun er totalt forudindtaget. Det er næsten som at sætte Danske Bank til at undersøge sig selv. Vælg dog en der kan fremstå lidt objektiv. Selvom hun åbenbart får udfordret sit syn på sagen og hun nok skal se sagen fra begge sider og hun nok kan se enkelte lyspunkter og blablabla, så skal negativiteten nok få det sidste ord i det program. Mark my words. Lige præcis derfor jeg sagde Nej til at deltage..... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Journalist1 104 Skrevet 8. Oktober, 2018 People Pleaseren skrev, den 7/10/2018 at 01:05: Hvorfor vælger man Lisbeth Zorning som vært på sådan et program? Man ved jo bare at hendes udgangspunkt er yderst kritisk overfor branchen. Hun er totalt forudindtaget. Det er næsten som at sætte Danske Bank til at undersøge sig selv. Vælg dog en der kan fremstå lidt objektiv. Selvom hun åbenbart får udfordret sit syn på sagen og hun nok skal se sagen fra begge sider og hun nok kan se enkelte lyspunkter og blablabla, så skal negativiteten nok få det sidste ord i det program. Mark my words. Hej People Pleaser. Tak for din kommentar. I al stilfærdighed vil jeg bemærke, at det altid er en god idé at se en programserie, før man udtaler sig om den. Det giver som regel eventuel kritik mere tyngde og saglighed. Du har fuldstændig ret i, at Lisbeth Zornig har udtalt sig meget kategorisk og negativt i prostitutionsdebatten, og det er netop en af (mange) årsager til, at hun er vært. Vi er bare nødt til at erkende - som I jævnligt gør og frustreres over i utallige debatter herinde - at synet på prostitution her til lands generelt præges af fordomme og uvidenhed. Og vi er nødt til at starte debatten dér, hvor folk er, for at gøre os håb om at udfordre synspunkterne. Hvilket er den helt grundlæggende hensigt med programmerne: at nuancere og gøre os alle sammen lidt klogere. Det skal ikke forveksles med en ambition om at vurdere, hvorvidt prostitution er godt eller skidt, for vi konkluderer ikke noget som helst, og det tror jeg simpelthen ikke, nogen kan. Og ja. Mange af jer vil helt sikkert stejle over program 1, men som skrevet i et tidligere indlæg: se alle tre programmer, og lad os så tage debatten. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Journalist1 104 Skrevet 8. Oktober, 2018 Trinetease skrev, for 20 timer siden: Lige præcis derfor jeg sagde Nej til at deltage..... Hej Trine, Jeg håber stadig, du vil blive overrasket Kh Freya Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Journalist1 104 Skrevet 8. Oktober, 2018 Svingersnedker skrev, den 6/10/2018 at 23:13: Hej Freya Håber du er blev klog på glædespiger og deres kunder måske du skal lave et program om hvorfor vi mænd gå til glædespiger Ved i om dem der er med stadig syns det bliver fedt at komme på landsdækkende tv Håber det bliver et godt program Både jeg og resten af redaktionen er blevet meget klogere, og det skylder vi alle de enestående kvinder, vi har talt med undervejs, stor tak for Og sjovt du nævner et program om kunderne: der er næsten ikke noget, vi hellere vil! Men det kræver jo nogle mænd, der har mod og lyst til at stille op og fortælle deres historier, og dem er der langt imellem, viser det sig. Til dit sidste spørgsmål, så er vi i jævnlig kontakt med alle vores medvirkende, og vi er allesammen både stolte over og glade for programmerne. Formålet med at medvirke har i øvrigt aldrig været at "komme på landsdækkende tv", men at dele et budskab og en indsigt, der ligger dem voldsomt meget på sinde. Det kræver en vis eksponering, og det er de helt afklarede med. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Svingersnedker 4 Skrevet 8. Oktober, 2018 Svingersnedker skrev, den 6/10/2018 at 23:13: Hej Freya Håber du er blev klog på glædespiger og deres kunder måske du skal lave et program om hvorfor vi mænd gå til glædespiger Ved i om dem der er med stadig syns det bliver fedt at komme på landsdækkende tv Håber det bliver et godt program Hej Freya tak for dit svar kan måske godt forstå at det kan være svært at få kunder i tal moske ikke så Fedt hvis man ha kone/kærste og så man gå på bodel hva vil du sige hvis din kærste/mand dukke op i tv og tal om hans besøg på bodel Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9595 Skrevet 9. Oktober, 2018 (edited) Jeg håber at vi kommer til at se nogle kvinder i serien, som har været prostituerede, men som ikke er det længere. Der ikke udtaler sig negativt om deres tid som sexarbejdere, giver udtryk for at de har fortrudt, og som ikke fordømmer, hverken branchen, aktive piger, eller mænd som besøger aktive piger i branchen. Og som forsvarer branchen mod den måde, som højt profilerede eks prostituerede bliver brugt til, og lader sig bruge til at arbejde for at gøre det kriminelt at købe sex i Danmark, som det er blevet det i Sverige, Norge og Frankrig. Hvis der deltager sådanne kvinder i serien, vil jeg faktisk mene at de i bedste fald vil kunne fremstå endnu mere troværdige, end ellers. Hvis programmets vært er kendt som kritiker af prostitution, men får sit verdensbillede udfordret på sådan vis, at vi som købere og sælger af sex, i seernes optik fremstår som de mest troværdige, og med en sag som seerne, i bedste fald tager parti for når de har set serien. Kunne det mon være en ide, ikke at lade sidste afsnit udgøre det endelige punktum for serien, men følge op med en publikums debat i en studio optagelse efterfølgende? Venlig hilsen Rejsenetværk Redigeret 9. Oktober, 2018 af Rejsenetværk 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg