Hop til indhold
Journalist1

NY DOKUMENTAR PÅ TV2: "MIT LIV SOM LUDER"

Recommended Posts

Guest FrokostUartig

Og jeg er faktisk enig..

Fordømmelsen er faktisk meget stærk i denne tråd. Men den er bare rettet mod medier og journalister. Uden at have set dette program er det allerede dømt inde ell ude - afhængig af debattøren.

Ærligt talt - fra min egen vinkel af vil jeg tilføje - at den generelle tilgang til mit virke, som jeg vælger at kalde det for, kan aldrig ændres. For flertallet har altid brug for at have nogen at pege fingre af. Sådan er flok-mentaliteten - se bare i denne tråd, hvor flertallet af brugerne faktisk burde glædes over endnu et forsøg på at ændre den generelle tilgang til brug af prostitution - men det sker ikke. Flokken peger fingre - bare af journalisterne. 
Helt som flertallet af befolkningen vil pege fingre af prostituerede og deres kunder. Altså alle os på EG.

Men hvorfor er vi så optaget af, at normen eller flertallet skal ændre opfattelse af os ? Hvorfor ønsker vi så brændende at blive valideret af flertallet ? Det er jo en tankevækkende naiv tilgang, at flertallet vil ændre opfattelse af os. For det kommer ikke til at ske.
Alt vi kan håbe på i vores tid på jorden - er faktisk, at vi validerer os selv, står ved vores valg og har omsorg for alle de mennesker, som fordømmer os - fordi de ikke ved bedre...

Flertallet el normen vil aldrig ændre opfattelse af vores valg. 
Fordi vores valg stiller sig kritisk mod deres valg eller fravalg.
Normen vælger at lade være med at være styret af deres drifter - at lade være med at have lyst til fremmed kvinder - at lade være med at tænde på sex mod betaling - at lade være med at gøre alt det, som vi vælger i denne lille afkrog af verden.
Vi afviger fra normen. Og helt sidestillet med så mange andre menneskers valg - hverken det er religion, kost-valg, politisk overbevisning, så kan flertallet aldrig forstå marginalerne. Sådan er præmissen for mennesket, som ultimativt er et flokdyr, som bedst trives med, at alle gør det samme som en selv og dermed validerer hinandens valg ved at gøre det samme... 

Lad os som formidlere af sex og købere af sex bruge vores ressourcer på at acceptere vores valg og alene ved samtale one on one oplyse andre om vores valg og dermed skabe forståelse fra et individ til et andet... 

Flertallet kommer aldrig til at acceptere prostituerede og deres kunder.. Sådan er det bare... 

<3<3

Og lad os spørge os selv hvorfor, vi mon er så forbandede optaget af, at flertallet skal ændre mening om os - brugere og udbydere ?

Hvilket ønske er der mon gemt I os, der gør, at vi så gerne vil have, at flertallet skal acceptere os og forstå os ? - skyldes det mon det åbenlyse, at vi slet ikke favner os selv og rummer os selv og validerer os selv ? 

Men det er prisværdigt at bidrage med programmer, som måske viser en ny vinkel af miljøet og viser nogle andre mennesker og deres baggrund.. Det er godt. 

Indsigt er godt og skaber fundament for at 1 menneske måske ændrer mening.. I dette tilfælde værten på programmet - og så er vi allerede et skridt i den rette retning... 

Redigeret af FrokostUartig
manglede lige 2 spørgsmål... og en optimering af formulering...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst
Journalist1 skrev, for 3 timer siden:

Jeg forstår i øvrigt ikke helt dit eksempel med brugen af ordet luder i sammenhæng med et marked, der er presset i pris. Jeg har ikke hørt ordet luder blive brugt i relation med billige varer

Det er alment anvendt udtryk i forretningsverdenen. Altså ikke i din branche. 

Prøv blot at google udtrykket. Så forstår du bedre :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Enzo L'uri

@FrokostUartig

Hvor ville det være befriende hvis du stod frem i offentligheden med dine synspunkter:)

For du rammer sgu plet med flere af dine input.

Enzo.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Enzo L'uri
FrokostUartig skrev, for 1 minut siden:

Tak @Enzo L'uri - og hvem ved.. måske gør jeg det allerede... <3<3 - det er jo ikke til at vide... 

Skulle det være tilfældet,så håber jeg at der venter dig stor opbakning fra kollegaer og brugerne på Eroguide.:)

Eroguide.dk er ikke længere uden betydning i den offentlige debat,og opbakning er ikke noget man får men noget man fortjener:)

Enzo.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest FrokostUartig

@Enzo L'uri - bare lige - jeg er realistisk nok til at erkende, at mit evt. bidrag ikke skal ske på et medie som tv.

Mit bidrag er via samtaler one on one med mennesker, hvor jeg mener, at det er realistisk at samtale om mine valg og tilgang.

Jeg mener ikke, at et tv-program ændrer nogen ting - desværre - se ovenstående melding - og det ville være for sønderlemmende sårbart at gå på tv vs den evt belønning det måtte have.

Såfremt det var realistisk at ændre et eneste menneske tilgang ved at bidrage i debatten - ville jeg overveje.. men det er for stor en byrde at løfte. 

Historisk set er intet ændret ved at deltage i TV programmer - ud over at blive udsat for national fordømmelse - og det kan have store personlige konsekvenser. 

Næh - jeg ændrer med en hel anden strategi og har gjort det i mange år - via mine ord og min tilgang til livet, mennesket og det udgangspunkt, jeg lever ud fra. Det er så meget stærkere, fordi jeg har en reel fornemmelse for mennesker, som jeg møder. 

Med TV og medier - har man ingen indflydelse på deres efter-refleksion. Og du kan ikke uddybe eller afdække de evt. misforståelser mennesker måtte have.. Og det er ret essentielt, hvis man ønsker at ændre menneskets forståelse for ens a-typiske valg. 

Det er meget optimistisk og ikke mindst prisværdigt at tage en for holdet og at vise verden, hvordan livet også er - meeen… det ændrer virkeligt meget lidt for flertallet... 

Jeg vil med spænding følge de modige kvinder, som deltager i programmet og dermed repræsenterer branchens kvinder - for jeg har den dybeste respekt for disse - og læse, hvordan det føles i tiden efter programmerne.... De er måske nogle af de modigste kvinder i landet - at turde tage en for holdet ved at stå frem.. ! 
Jeg håber, at de får tilstrækkelig sparring og support, når der dukker noget op, som føles svært...

Jeg tænker faktisk lidt med bekymring på det unge par, som deltager i DRs program om et åbent forhold. - Jeg tænker, at de havde gode intentioner om at deltage i programmet og inviterer hele landet ind i deres forhold - men at de godt nok har fået tæsk efterflg.. og måske endda har fortrudt... 

Jeg holder vejret for vores kollegaer, som i morgen går på landsdækkende tv... <3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Enzo L'uri
Journalist1 skrev, for 13 timer siden:

De begrundelser jeg fik var, at man dels ikke ønsker reklame herinde, dels at man får så meget brok fra brugere over opslag fra journalister osv. 

Ja så er det da også bedre med hyggesnak,alenlange selfietråde og ligegyldige billedetråde:rolleyes:

Så slipper man da også for og tage stilling.!

Enzo.

Redigeret af Enzo L'uri

Del dette indlæg

Link til indlæg
mignuigen skrev, for 6 timer siden:

En parallel til luder kunne være bøsse. Det homoseksuelle miljø har haft en del succes med at acceptere ordet bøsse. At gøre det til noget positivt eller i det mindste neutralt. De homoseksuelle mænd kalder sig 'uden blusel' for bøsser. Måske kunne ordet luder blive 'rehabiliteret' på samme måde, hvis de prostituerede accepterede det og vi (og medierne) begyndte at bruge det positivt eller neutralt. 

Ja, det homoseksuelle miljø har selv, altså ikke påduttet af andre, men selv accepteret ordet :) 

Personligt har jeg ikke et behov for at kalde mig selv luder, ligesom jeg ikke kalder fx overvægtige for fede, eller indvandrere for perker eller neger, når nu der er så mange andre fine ord at bruge ;) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Kamilla K
NoobGPexplorer skrev, den 4/10/2018 at 18:53:

Pudsigt nok havde jeg selv tonsvis af fordomme før jeg blev sexkøber. Nu er de stort set alle bragt til skamme og jeg har mødt ægte mennesker i stedet for narkoludere og stakler. 

Skulle der komme en kammerat i min vennekreds der blev kæreste med en gp, ville jeg overhovedet ikke have problemer med det. 

My 2c. 

Samme her . Trods det, at det var mit eget valg at starte i branchen . 

jeg var fuldt bevidst om, inden jeg startede , at jeg led grænseløst af uvidenhed/fordomme 

og det var kun min plan , at være i branchen i et par måneder . 

Men her 5 år senere, er jeg har endnu , netop fordi min uvidenhed ikke længere er. 

Jeg forstår godt at folk har disse stålfaste fordomme  omkring denne branche .

Hvad jeg ikke forstår er, at folk har så lidt selvindsigt , at de ikke selv kan se,  at deres uvidenhed og fordomme netop gør denne branche til et "ukendt " område .

Årsagen til at mange af vi piger ikke ønsker at stå frem er jo ikke fordi, at  vi ikke har lyst til at fortælle om branchen 

Årsagen er  den måde vi ofte bliver modtaget på i samfundet, hvis vi står frem . 

Jeg har STOR  respekt til de piger der medvirker i omtalte program . Jeg sagde nej til at medvirke, for så modig er jeg slet ikke. 

Det er så modigt gjort ! 

jeg håber virkelig at " Hr og Fru Danmark "  og resten af befolkningen husker sig selv på,

at fordomme,  ikke skal  bekæmpes med fordomme . 

Redigeret af Kamilla K

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Kamilla K
underdog40 skrev, for 18 timer siden:

Jeg behøver ikke se hverken første, andet eller tredie afsnit

Nå nå , rolig nu :lol:

Jeg håber ikke at du har samme generalisering om jyder, fynboer og sjællændere ? 

For vil jeg gerne høre din spådom om hvordan det hænger sammen, hvis man er født i jylland af forældre fra Nørrebro, opvokset på fyn , men boet hele sit voksenliv på sjælland ? 

Den er måske for svær for dig ? :P

Del dette indlæg

Link til indlæg
Kamilla K skrev, for 10 minutter siden:

Jeg håber ikke at du har samme generalisering om jyder, fynboer og sjællændere ? 

For vil jeg gerne høre din spådom om hvordan det hænger sammen, hvis man er født i jylland af forældre fra Nørrebro, opvokset på fyn , men boet hele sit voksenliv på sjælland ? 

Den er da nem. Så er man københavner.:lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Kamilla K
People Pleaseren skrev, Lige nu:

HVordan kom du frem til den konstatering  ? :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
People Pleaseren skrev, for 6 minutter siden:

Den her er også nem. Så er man jysk ;)

at få et barn der lider af "jysk" låååål

https://www.baby.dk/debat/4405pi1/moedre-juli/at-faa-et-barn-der-lider-af-jysk-laaaaaaaal.aspx

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg

Kamilla K skrev, for 7 minutter siden:

HVordan kom du frem til den konstatering  ? :) 

At man er født i Jylland er jo ligegyldigt, når man aldrig har boet der. Fyn er jo bare en ubetydelig detalje, som man kører hen over og København dækker jo stort set hele Sjælland. (i hvert fald set fra en jydes synspunkt) Så resultatet bliver at man er københavner :biggrin:

Del dette indlæg

Link til indlæg

Halløj EG.

Jeg tror vi alle, har en masse fordomme.om mange ting. Og denne tråd og mange andre viser jo fordommene. Jeg, har også fordomme overfor branchen. Nogle er blevet aflivet. Nogle er bevaret. Jeg, har mødt og snakket en del med både kvinder og mænd herindefra. Tilfælles for en del af dem, er. At når man sidder under 4 øjne. Kommer der ofte en anden historie frem, end den der skrives herinde. Og det er jo egentlig klart nok.Kan godt forstå kvinderne herinde ikke vil ud med nogle ting.Det kan, ødelægge illusionen overfor nogen af deres kunder/gæster, Ja endda deres forretning. Der er jo en klar formodning om, hvordan udsendelsen bliver. Før den er sendt.Ja vi har set mindre heldige udsendelser.Men for dem, der medvirker i dem. Er det jo deres historie.Er det så forkert. Nej selvfølgelig ikke. Hvorfor, bliver kvinderne så kaldt bitterfisser, det er deres egen skyld, de, har jo levet et hårdt liv,  det jo gadepiger, alle udlændinge har bagmænd, alle bordeller er styret af rockere osv osv. Det er jo alle fordomme som, kan ædes råt af modstandere af branchen. Men de kvinder der har oplevet det, ja de bliver jo fordømt. Og man kan, jo også se i tråde herinde, at kvinder og mænd forsvare at alt er godt. Der er enkelte der, åbner op for nogen ting. Men det virker ikke lige velset. At der er kvinder i branchen der, har det hårdt. Er vel ikke usandt. Ligesom det nok heller ikke er løgn, at nogen kvinder og mænd er misbrugere og seksuelt misbrugte, og haft et dårligt liv.. Det er bare, ikke rart at høre om, og vi vil helst kun hører de gode historier. Og det er jo egentlig forståeligt nok.

Fordom er at dømme på forhånd. En fordom er en forudfattet, ofte negativ holdning, som typisk er dannet på et mangelfuldt eller forkert grundlag, og som man har svært ved at ændre. Det er en dom, der er dannet forud for en sikker viden, derfor: for som at man fx mener, at det tv program i morgen viser et forkert billede. Det kan vi jo reelt ikke vide. Og det virker da til, at deltagerne i programmet føler sig godt behandlet. Ja kan, tage fejl. Men det er jo deres historie vi, skal hører uden vi fordømmer dem på forhånd. Jeg kunne, så være bange for når de tre programmer er rullet ud. At der ville komme kommentarer på. At det er useriøst, sådan er de kvinder vi besøger ikke osv osv. 

Fordomme kommer ofte af manglende kendskab til eller viden om andre mennesker. Hvis alle der boede i Danmark kendte hinanden, ville alle vide, at der både findes troværdige og utroværdige mennesker, fag, brancher, udsagn og ikke mindst løgne. Men fordi alle umuligt kan kende alle, tager vi udgangspunkt i både egne erfaringer, og ting vi hører, når vi skal forstå eller danne os en mening om noget eller nogen.Nogen gange, har man ret andre gange tager man så gruelig fejl. Indrømmer jeg, gerne jeg har.

Man skal nogen gange passe på at stereotyper bliver for synlige. Vi kan nok ikke slippe for vores ubevidste fordomme, men når vi har erkendt dem, kan vi forsøge at holde dem i skak.

Så en lille gåde til jer.

En dreng og hans far bliver indlagt på sygehuset. Efter et trafikuheld. Faderen er bevidstløs, og drengen skal opereres straks. Så kommer lægen og siger: Nej, jeg kan ikke operere  patienten er min søn. Hvordan er det muligt?

Ja glæder mig da, til at se om mine fordomme bliver gjort til skamme i morgen. Jeg kunne, jo endda lære noget nyt. 

God onsdag til jer.

KK

Del dette indlæg

Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 12 minutter siden:

Den her er også nem. Så er man jysk ;)

at få et barn der lider af "jysk" låååål

https://www.baby.dk/debat/4405pi1/moedre-juli/at-faa-et-barn-der-lider-af-jysk-laaaaaaaal.aspx

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Hahaha den var god :D Men Rejse, hvordan i himlens navn kom du til at gå ind på den side?? ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Liv skrev, for 7 minutter siden:

Hahaha den var god :D Men Rejse, hvordan i himlens navn kom du til at gå ind på den side?? ;)

Fordi den er så god, at jeg kunne huske at jeg en gang var stødt ind i den på Googles uendelige dybe hav.

Faktisk er det anden gang jeg bruger den i forum her på EG, men satsede lidt på at ingen kunne huske det :)

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg
kanonkongen skrev, for 14 minutter siden:

En dreng og hans far bliver indlagt på sygehuset. Efter et trafikuheld. Faderen er bevidstløs, og drengen skal opereres straks. Så kommer lægen og siger: Nej, jeg kan ikke operere  patienten er min søn. Hvordan er det muligt?

Easy easy

Lægen er mor til drengen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Kamilla K
FrokostUartig skrev, for 5 timer siden:

@Enzo L'uri - bare lige - jeg er realistisk nok til at erkende, at mit evt. bidrag ikke skal ske på et medie som tv.

Mit bidrag er via samtaler one on one med mennesker, hvor jeg mener, at det er realistisk at samtale om mine valg og tilgang.

Jeg mener ikke, at et tv-program ændrer nogen ting - desværre - se ovenstående melding - og det ville være for sønderlemmende sårbart at gå på tv vs den evt belønning det måtte have.

Såfremt det var realistisk at ændre et eneste menneske tilgang ved at bidrage i debatten - ville jeg overveje.. men det er for stor en byrde at løfte. 

Historisk set er intet ændret ved at deltage i TV programmer - ud over at blive udsat for national fordømmelse - og det kan have store personlige konsekvenser. 

Næh - jeg ændrer med en hel anden strategi og har gjort det i mange år - via mine ord og min tilgang til livet, mennesket og det udgangspunkt, jeg lever ud fra. Det er så meget stærkere, fordi jeg har en reel fornemmelse for mennesker, som jeg møder. 

Med TV og medier - har man ingen indflydelse på deres efter-refleksion. Og du kan ikke uddybe eller afdække de evt. misforståelser mennesker måtte have.. Og det er ret essentielt, hvis man ønsker at ændre menneskets forståelse for ens a-typiske valg. 

Det er meget optimistisk og ikke mindst prisværdigt at tage en for holdet og at vise verden, hvordan livet også er - meeen… det ændrer virkeligt meget lidt for flertallet... 

Jeg vil med spænding følge de modige kvinder, som deltager i programmet og dermed repræsenterer branchens kvinder - for jeg har den dybeste respekt for disse - og læse, hvordan det føles i tiden efter programmerne.... De er måske nogle af de modigste kvinder i landet - at turde tage en for holdet ved at stå frem.. ! 
Jeg håber, at de får tilstrækkelig sparring og support, når der dukker noget op, som føles svært...

Jeg tænker faktisk lidt med bekymring på det unge par, som deltager i DRs program om et åbent forhold. - Jeg tænker, at de havde gode intentioner om at deltage i programmet og inviterer hele landet ind i deres forhold - men at de godt nok har fået tæsk efterflg.. og måske endda har fortrudt... 

Jeg holder vejret for vores kollegaer, som i morgen går på landsdækkende tv... <3

Jeg er helt enig med dig . 

Den umiddelbare vej til at  ændre så konservativt et syn er ofte , at starte med sine omgivelser via åbenhed, tale og dialog . 

Jeg synes dog at begge dele er vigtige . Både omtalte program og vores egne bidrag hver især i forhold til de mennesker vi selv støder på . 

Gestalten af denne branche , og af os alle hver især , er så abnorm og  nuanceret , at det ville være hip som hap hvem der stod frem . Ingen af os ville kunne berette andet , end vores egne historier . 

Men sådan er det jo med alting ?

Jeg er selv meget dårlig til  at huske mig selv på , at fordi jeg har set et program om noget jeg intet aner om , for eksempel  hundeklippersaloner ( hundeklipper er her blot ment som en hypotese/ et eksempel  ) ,

Så betyder det ikke ,at ALLE hundklippersaloner er lige dan . Men det kan jeg faktisk godt glemme, at huske mig selv på . Jeg er hverken bedre , eller værre end normen på det punkt . 

Men hvis jeg ser utal af programmer med hundeklippere der hver især fortæller deres individuelle om deres job , uanset deres forskellighed, så bliver jeg automatisk mindet om, at det måske er et yderst bredt og nuanceret og måske endda ret almindeligt  fag. 

Men det kræver at nogen  tør at starte med at fortælle deres historier på åben skærm , omend de kun kan tale på egne vegne . 

Jeg holder ligesom du,  også vejret for vores modige kollegaer . Af samme årsager som du .

Jeg har valgt at se programmerne med min familie og med mine nærmeste , som ikke er i branchen . For de kender kun branchen fra mit synspunkt .

Og min tone er blot en` ud af  mange lyde , i denne symfoni . 

Redigeret af Kamilla K

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest FrokostUartig

Men en anden ting er, som slår mig imens jeg læser de indlæg, som er kommet efter mine - @Journalist1 - hvad er den bagomlæggende årsag til at fortælle den danske befolkning om livet som luder/glædespige/prostitueret ?

Hvad var jeres bevæggrunde til at opstarte og begynde produktion af de 3 afsnit ?

For I har vel allerede så meget indsigt i den danske befolkning, at I godt ved, at 3 afsnit ikke gør nogen forskel i flertallets opfattelse af noget som helst... altså uanset om det er prostitution, hundeklippere, gældsramte, unge mødre, politiet, pizza-bagere, tattovører ell hvilken anden minoritetsgruppe, man/I vælger at producere programmer om..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Enzo L'uri

Liv har tidligere i tråden linket til det første indlæg fra sidste år.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Kamilla K skrev, for 2 timer siden:

Den er jo nem :) 

Det lyder utvivlsomt som en familie der er på flugt fra myndighederne :ph34r:

Del dette indlæg

Link til indlæg

Lad os nu se det første af de tre afsnit i morgen... jeg er da lidt spændt på, om jeg kender nogen af pigerne, hvilke bordeller der evt. er filmet hos og om jeg (eller andre kunder) er med som statister ;)  

Del dette indlæg

Link til indlæg

Behøver vi andre medier end Rokokoposten, til at skrive om os :)

Tidligere prostitueret: Nu er jeg lykkelig medieluder
http://rokokoposten.dk/2016/06/15/tidligere-prostitueret-jeg-lykkelig-medieluder/ 

Rokoko Classic: Kvinde går ind for ligestilling, så længe hun ikke skal opfordre mænd til at gå i seng med hende
http://rokokoposten.dk/2017/07/26/rokoko-classic-kvinde-gaar-ligestilling-saa-laenge-hun-ikke-skal-opfordre-maend-gaa-seng-hende/ 

Prostitutionsbranchen kåret til Danmarks bedste branche
http://rokokoposten.dk/2011/11/09/prostitutionsbranchen-karet-til-danmarks-bedste-arbejdsplads/ 

Kompetencecenter Prostitution redder prostitueret
http://rokokoposten.dk/2011/01/24/kompetencecenter-prostitution-redder-prostitueret/ 

Krise i sexbranchen tvang Lajla til at blive lærervikar
http://rokokoposten.dk/2013/12/10/krise-i-sexbranchen-tvang-lajla-til-at-blive-laerervikar/ 

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...