sweetstone 2796 Skrevet 13. Oktober, 2018 TheVoice skrev, for 2 minutter siden: Skal det forstås således at du mener, at man skulle have en slags visuelt filter i udvælgelsen. Selvfølgelig virker det kraftigt på beskueren at en deltager har mange tatoos og specielt når nogle sidder i ansigtet. Det gjorde det såmænd også på mig, men mit fokus i de to første udsendelser var nu mere rettet imod kvindernes individuelle historier. For mit vedkommende synes jeg faktisk ikke at historierne og bevæggrundene for at tilvælge prostitution udgjorde yderpunkter. Jeg vil så også tilføje, at jeg i min tilgang ikke havde nogle forhåbninger om, at udseendelser så at sige skulle markedsføre prostitution, som det mest naturlige, men ud fra deltagernes fortællinger selv at forholde sig til en verdenen de færreste kender til. mener ikke ,de havde mulighed for at udvælge-de måtte acceptere de få der meldte sig. og i program 1 som jeg kun har set -var det yderpoler i gp branchen vi så/hørte. har læst sussis bog-om et meget turbulent liv-misbrugt-stoffer-hjemløs osv mener hun er ikke, den alm gp-men det er det indtryk hr og fru dk for og det er synd for branchen, da de fleste er velfungerende " normale mennesker" Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Liv 14324 Skrevet 13. Oktober, 2018 Alkoholikeren skrev, for 13 minutter siden: Den almindelige GP kunde er vel en mand, med eller uden kone kæreste, og i job da understøttelse nok ikke er så stor at det kan finansiere GP besøg.. Kunder kommer fra alle samfundslag; med og uden job, kontanthjælpsmodtagere, studerende, pensionister. For mange er det et spørgsmål om prioritering og om at spare op. Man behøver jo heller ikke lægge 1000,- hver gang, for at få en god oplevelse. 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Liv 14324 Skrevet 13. Oktober, 2018 sweetstone skrev, for 2 minutter siden: mener ikke ,de havde mulighed for at udvælge-de måtte acceptere de få der meldte sig. og i program 1 som jeg kun har set -var det yderpoler i gp branchen vi så/hørte. har læst sussis bog-om et meget turbulent liv-misbrugt-stoffer-hjemløs osv mener hun er ikke, den alm gp-men det er det indtryk hr og fru dk for og det er synd for branchen, da de fleste er velfungerende " normale mennesker" Vi så da også Dina, som sagde hun kommer fra en almindelig familie og lever et helt almindeligt liv Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TheVoice 9413 Skrevet 13. Oktober, 2018 sweetstone skrev, for 1 minut siden: mener ikke ,de havde mulighed for at udvælge-de måtte acceptere de få der meldte sig. og i program 1 som jeg kun har set -var det yderpoler i gp branchen vi så/hørte. har læst sussis bog-om et meget turbulent liv-misbrugt-stoffer-hjemløs osv mener hun er ikke, den alm gp-men det er det indtryk hr og fru dk for og det er synd for branchen, da de fleste er velfungerende " normale mennesker" Jeg vil tro at du nok kommer til at synes bedre om afsnit 2. Her fylder Sofie Brandvarm en del. Jeg kunne forestille mig at hun i forhold til dit ønske mere repræsentere det som du betragter som den gennemsnitlige GP 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
sweetstone 2796 Skrevet 13. Oktober, 2018 Liv skrev, for 2 minutter siden: Vi så da også Dina, som sagde hun kommer fra en almindelig familie og lever et helt almindeligt liv ja det rigtigt-hun burde ikke være overset. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Hanshj 231 Skrevet 13. Oktober, 2018 Jeg har set lidt foran og set 2. afsnit på TV2 Play. Jeg synes at vi her ser et langt mere nuanceret billede af branchen, hvor der ikke kun fokuseres på de dårlige historier. Her møder vi ihvertfald nogle stærke og seje piger. Stor respekt og tak til jer som står frem! Om man kan lide Lisbeth Zorning eller ej. Er meget individuelt. Jeg synes hun i 2. afsnit lytter meget fint til de forskellige synspunkter, selvom hun er i mod prostitution. Det er ikke noget hvor hun råber og bider hovederne af pigerne som vi tidligere har set på tv. Selvfølgelig er der piger som har taget skade af at arbejde i prostitution. Men der er nogle som også er blevet syge af at arbejde i ALLE andre brancher både med stress og fysiske skader. Mit håb er at stigmatiseringen bliver mindre i branchen og piger som arbejder under tvang eller er afhængige af stoffer og alkohol får hjælp. Helt præcis ligesom ALLE andre danskere. Et forbud løser ingen ting. Tværtimod. Det gør ordentlige arbejdsforhold for pigerne. Personligt besøger jeg kun danske piger, da jeg tænker det er den bedste garanti for at pigerne selv har valgt deres job og at de har ordnede forhold. 3 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TheVoice 9413 Skrevet 13. Oktober, 2018 Hanshj skrev, for 3 minutter siden: Om man kan lide Lisbeth Zorning eller ej. Er meget individuelt. Jeg synes hun i 2. afsnit lytter meget fint til de forskellige synspunkter, selvom hun er i mod prostitution. Det er ikke noget hvor hun råber og bider hovederne af pigerne som vi tidligere har set på tv. Det burde måske ikke være nødvendigt at skrive det, men uagtet hendes ståsted omkring prostitution, så udviser hun bestemt stor respekt for kvinderne. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
People Pleaseren 875 Skrevet 13. Oktober, 2018 Herbert skrev, for 3 timer siden: Så hvis man - i din optik - ser slidt ud og ligner en prototype på en luder - så er erfaringer mindre valide? Jeg mener nu ikke at prototypen på en GP ser slidt ud. Men hvis man ser slidt ud, så vil man alt andet lige blive behandlet dårligere og dermed også få flere negative erfaringer. Derfor er det også relevant hvordan de medvirkende ser ud, for at kunne vurdere om deres oplevelser er repræsentative for branchen. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Kamilla K Skrevet 13. Oktober, 2018 underdog40 skrev, den 11/10/2018 at 23:22: Jeg sidder tilbage en kende splittet. Jeg er ikke blevet klogere. Det er lidt the same old story. Misbruget i barndommen. De mange hurtige penge man bliver afhængig af. Det tabubelagte job. Problemerne ved at fungere i et normalt job. Den promiskuøse kvinde med det store sexbehov og så fremdeles. Men skildringen af programmets tre kvinder fandt jeg respektfuldt og sobert. Men det tænker jeg også var præmissen for overhovedet at deltage. Fik at vide i et tidligere indlæg at min "spådom" om indholdet i udsendelsen var et skud forbi mål. Ahhh...helt ude i skoven var det vel ikke. Den snittede en modspiller på vej ud. Jeg vil sige den er skudt til hjørne for nuværende rolig nu ,hr spåmand Husk , der er tre programmer . Ikke kun et Iøvrigt har disse , udløst udsendelsen på tv2news ,(news og Co. ) hvor sofie brandvarm deltager ? ikke at forglemme debatten i morgentv med sofie brandvarm , ( jeg kan ikke finde ud at at linke til det ) Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TheVoice 9413 Skrevet 13. Oktober, 2018 (edited) People Pleaseren skrev, for 57 minutter siden: Jeg mener nu ikke at prototypen på en GP ser slidt ud. Men hvis man ser slidt ud, så vil man alt andet lige blive behandlet dårligere og dermed også få flere negative erfaringer. Derfor er det også relevant hvordan de medvirkende ser ud, for at kunne vurdere om deres oplevelser er repræsentative for branchen. Jeg ved godt det er en lille detalje og at det bestemt ikke er alle der bemærkede det, men der blev faktisk vist billeder af hvordan omtalte kvinde så ud, da hun var aktiv. Et eller andet sted ville udsendelserne også ramme ved siden af, hvis man fravalgte tidligere prostituerede, eller blot viste smukke unge kvinder, hvor specielt alle mænd kunne tænke "Hende der kunne jeg da godt tænke mig at kneppe, ooog for øvrigt er hun jo både intelligent, sød og omgængelig" Det er nok de færreste uagtet om man har købt mange gode seksuelle oplevelser, der rent faktisk har haft muligheden for at lære personen at kende - Det er jo ligesom grundtanken bag et dobbelt liv, at det skal man ikke, og så er vi vel tilbage til, at de forskellige beskuere har forskellige forventninger til hvordan de ønsker prostitution fremstillet. Jeg ser som regel hvad der kommer af den slags udsendelse, og en af de dokumentarer der gjorde størst indtryk på mig, var dokumentaren om Bonnie/Patricia. Den solgte ikke prostitution, men den skildrede en kvindes liv på godt og ondt, herunder også den del der vedrørende hendes karriere som prostitueret. Igen så er det forskelligt hvad folk får ud af en dokumentar. Jeg køber såmænd stadig sex, også på trods af hendes rørende svar på "Jamen, når du selv siger at det påvirker dig i skadelig henseende, hvorfor stopper du så ikke bare" ? Hun svarede fordi de er lettere at være Patricia (Gpén) Set i en større sammenhæng og droslet en del ned, herunder formuleret med lidt pænere ord er det altså ikke helt i hegnet. Det er ej heller helt i hegnet at nogle piger i branchen tror at de kun er gode til at levere sex, eller roder lidt rundt i følelserne omkring respekt. Eller den der kom frem i dokumentaren "Man kan blive helt afhængig af de mange komplimenter man modtager". I afsnit 2 ser vi et bette eksempel på hvordan man lige kringler den med at være kæreste med en GP, eller hvilke følelsesmæssige udfordringer det kan medbringe. Til gengæld gives der jo også fine eksempler på, at den primære årsag skal findes i personens seksualitet, samt at prostitution sagtens kan forenes med et "almindeligt" godt liv. En af kvinderne nævnte at det værste ved prostitution var følgevirkningerne af et dobbeltliv og ikke at skulle dyrke sex med tynde, tykke, grimme, smukke mænd osv. Man behøver således ikke at føle sig specielt tiltrukket af gæsten for at kunne levere god sex, god service med. Det der også kommer frem er "Det er ikke alle der kan fungere og holde til at være prostitueret, der fordre en særlig psyke, uden at jeg eller udsendelsen forholder sig til om det er godt eller skidt, det oplyses bare. Et eller andet synes jeg faktisk også at lykkes at få frem, at dobbeltlivet gribes forskelligt, fra at nogen holder det hemmeligt for alle, nogle lukker bestemte personer ind. Det kunne være familie, kæreste, venner e.lign. Nogle få vælger at droppe helt ud af dobbeltlivet, vel sagtens fordi det fungere bedst for dem, og nok ikke fordi de nødvendigvis har en ide om, at så forsvinder stigmatiseringen. Alt i alt synes jeg faktisk at man rammer en del emner og vinkler, men det er op til beskueren at se dem og forholde sig til dem. Noget at det letteste vil nok være at lave en sort/hvis dokumentar hvor man på forkant har besluttet sig for om man synes det er godt eller skidt. Det er nok sværere at lave nuancerede dokumentarer hvor man selv skal tænke, og ikke være bundet af egen moral, fordomme m.v, og jeg synes faktisk, omstændighederne taget i betragtning er lykkedes meget godt. Redigeret 13. Oktober, 2018 af TheVoice 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TheVoice 9413 Skrevet 13. Oktober, 2018 Kamilla K skrev, for 12 minutter siden: rolig nu ,hr spåmand Husk , der er tre programmer . Ikke kun et Iøvrigt har disse , udløst udsendelsen på tv2news ,(news og Co. ) hvor sofie brandvarm deltager ? ikke at forglemme debatten i morgentv med sofie brandvarm , ( jeg kan ikke finde ud at at linke til det ) Har man tv2 player kan det ses her Sofie Brandvarm 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gerrard 1218 Skrevet 13. Oktober, 2018 Så fik jeg også set andet afsnit. Hvis man som jeg, ikke kan styre nysgerrigheden, kan man oprette sig på tv2 player gratis den første måned. Jeg må sige jeg må bøje mig i støvet for alle medvirkende. Alle sympatiske og utroligt velformulerede. Med fare for at blive overfaldet, må jeg indrømme, jeg også finder Zornig ret sym - og empatisk. Hun kunne godt narre mig, som min salig far sagde om kvinder, han fandt særligt tiltrækkende. Det er helt elementært godt tv. Hvis man altså fascineres af menneskeskæbner. Og dette afsnit kan næsten synes at reklamere for branchen. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
underdog40 6866 Skrevet 14. Oktober, 2018 Kamilla K skrev, for 17 timer siden: rolig nu ,hr spåmand Husk , der er tre programmer . Ikke kun et Bevares. Godt ord igen Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Kamilla K Skrevet 14. Oktober, 2018 (edited) underdog40 skrev, for 2 timer siden: Bevares. Godt ord igen Det da dig der kommer med gode ord , ikke mig ? Det er efterhånden et særsyn at se her på EG , at man, som du , erkender at man (måske ) har taget fejl , uden at man kaster med grimme gloser , men istedet kommer med et forståeligt argument for, hvorfor man har den indstilling som man har , og derefter en erkendelse af sig selv , ved at skrive det her : Det er jeg nu kun glad for at høre. Rart at mine fordomme i denne forbindelse manes i jorden. Nu var det ikke bare tanker jeg trak op af en hat. Der har været utallige udsendelser omkring dette emne. Jeg var skam bare sikker på at dette blev en reprise af disse. Jeg hører hvad I siger, og dropper mine spåkone-m/k drømme Det er mange af os andre ( også jeg ) der godt kunne trænge til , at opretholde samme gode pli som du , istedet for at bruge kasteskyts og river i samme situation Så de gode ord , kommer altså fra dig , ikke fra mig . Men tak alligevel Redigeret 14. Oktober, 2018 af Kamilla K Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Febbe 69 Skrevet 14. Oktober, 2018 Hanshj skrev, den 13/10/2018 at 13:18: Jeg har set lidt foran og set 2. afsnit på TV2 Play. Jeg synes at vi her ser et langt mere nuanceret billede af branchen, hvor der ikke kun fokuseres på de dårlige historier. Her møder vi ihvertfald nogle stærke og seje piger. Stor respekt og tak til jer som står frem! Om man kan lide Lisbeth Zorning eller ej. Er meget individuelt. Jeg synes hun i 2. afsnit lytter meget fint til de forskellige synspunkter, selvom hun er i mod prostitution. Det er ikke noget hvor hun råber og bider hovederne af pigerne som vi tidligere har set på tv. Selvfølgelig er der piger som har taget skade af at arbejde i prostitution. Men der er nogle som også er blevet syge af at arbejde i ALLE andre brancher både med stress og fysiske skader. Mit håb er at stigmatiseringen bliver mindre i branchen og piger som arbejder under tvang eller er afhængige af stoffer og alkohol får hjælp. Helt præcis ligesom ALLE andre danskere. Et forbud løser ingen ting. Tværtimod. Det gør ordentlige arbejdsforhold for pigerne. Personligt besøger jeg kun danske piger, da jeg tænker det er den bedste garanti for at pigerne selv har valgt deres job og at de har ordnede forhold. Jeg ku ikk sige det bedre selv. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Sally 343 Skrevet 14. Oktober, 2018 Jeg har også kigget lidt frem, og jeg sad på det nærmeste og jublede over afsnit 2 Hvor er det bare FEDT at høre den positive indgangsvinkel til denne branche. Jeg kan genkende SÅ mange positive ting og grunde til at være i den her branche, og det at nogle af os er prostitueret fordi vi rent faktisk kan lide det og kan lide sex. At man som kvinde kan anse sex for det, det er: nemlig sex og ikke nødvendigvis at man skal beholde sin dyd, som det moralske samfund har bestemt. Hurra for at det endelig kan blive formidlet. Så håber jeg blot at sidste afsnit ikke vælter hele perspektivet. Jeg tror desværre så heller ikke at programmerne rykker nogen som helst fordomme hos hr. og fru Danmark. Men al begyndelse er svær 7 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Journalist1 104 Skrevet 15. Oktober, 2018 People Pleaseren skrev, den 12/10/2018 at 18:14: Jeg fatter ikke alle de positive reaktioner på det her program. Det forløb nogenlunde som jeg havde frygtet. Vi følger to skadede og meget lidt attraktive kvinder, som tegner det klassiske negative offerbillede af den prostituerede. Modstykket blev trods alt også vist og det var godt det kom med, men dels hørte vi ikke så meget om hende som om de to andre og dels bliver det ikke så stærkt et portræt, når hun er anonym. Og selvfølgelig skulle den kunde vi så, være en halvgammel lettere overvægtig gut, som hele tiden var den aktive i det de lavede. Det skulle jo nødigt gå hen og blive alt for glamourøst. Samtidig skal vi lige have Zornings negative syn på branchen præsenteret. Som f.eks. da hun med al tydelighed viser sin foragt for at pigerne bliver anmeldt på eroguide. Det bliver bare slået fast at det er noget svineri uden at vi skal høre om fordelene ved disse anmeldelser. Det kunne jo være at nogle anmeldelser på EG havde sparet hende der var udbrændt for de sidste par år i branchen, selvom det selvfølgelig må være hårdt at få negative anmeldelser. Det jeg savner er et portræt af en pige som kommer fra toppen af hierarkiet. En pige der er virkelig smuk, attraktiv og socialt intelligent og som hele sin barndom og ungdom er blevet mødt af positive reaktioner pga. denne skønhed. Det er noget der sætter sig i en enorm selvtillid og selvværd, som hun kan møde sine kunder med. Hun ved bare at hun er lækker og at kunderne også synes det. En sådan person vil alt andet lige blive mødt meget mere positivt af sine kunder og derfor få bedre oplevelser (og anmeldelser). Det er piger som Trine Tease, Jessica Serrano, Kamilla K, Carmen osv. jeg tænker på. Hun kan have forskellige sunde motiver for at være GP. Det at gøre noget for andre, som de synes er helt fantastisk, er meget givende i sig selv. Hvis ikke det var for misundelse og fastgroede normer ville disse piger være superstjerner. De giver så meget af sig selv og det de leverer er bare så meget mere værdifuldt end næsten alle andre jobs. . Herudover er det jo gode penge som kan give en masse livskvalitet og er hun ikke alt for kræsen og har en stor sexlyst, så er det da bare win win. De positive reaktioner og den taknemmelighed de får tilbage, måtte der da også gerne være lidt fokus på. Nu må vi se næste afsnit. Måske Sofie Brandvarm kan kaste et mere positivt lys over branchen. Hun er da i hvert fald meget smuk. Først og fremmest: hvilken relevans har det for programmet, hvorvidt du finder de medvirkende attraktive eller ej? Jeg er ikke enig med dig i, at begge kvinder tegner et "klassisk, negativt offerbillede" af prostitution. Tværtimod viser Sussi fx ganske tydeligt, hvor kompleks branchen er, og at hun både har oplevet gode og dårlige sider, mens hun arbejdede. Og en seriøs, lødig dokumentarserie om prostitution kan aldrig nogensinde vælge side og udelukke, at der findes rigtig mange piger med rigtig mange forskellige syn på branchen. Heller ikke selvom du og andre synes det er irriterende at blive mindet om, at de mindre positive historier eksisterer. Igen, helt overordnet: vores dagsorden er ikke at føre bevis for, at prostitution er rigtigt eller forkert, godt eller dårligt. Den er at lade kvinderne selv få ordet og fortælle om deres egen, subjektive oplevelse af branchen, og deres personlige årsager til at være der. Og så bliver jeg simpelthen så træt, når udseende igen og igen trækkes frem som argument for, om noget er godt eller dårligt. Både når det kommer til pigerne og kunderne. Vores kunde i programmet er en fuldstændig gennemsnitlig, almindelig mand. Og efter at have haft min gang i miljøet i et års tid kan jeg konstatere - baseret på, hvad jeg selv har set, og de mange samtaler, jeg har haft med kvinderne i branchen - at kunden i programmet hverken er ældre eller tykkere end så mange andre. Til gengæld er han en hel del mere modig end de fleste herinde, fordi han både var klar på at tale med os og lade sig filme i det, der i mine øjne faktisk er en vældig fin, øm og ærlig scene, der står i stærkt kontrast til den forestilling, de fleste har om, hvad der foregår på lagnerne. Og ja. Sofie Brandvarm er så afgjort meget smuk. Heldigvis har hun også både noget mellem ørerne og på hjerte, men det lyder som om, det er knap så relevant for dig. 11 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Journalist1 104 Skrevet 15. Oktober, 2018 sweetstone skrev, den 13/10/2018 at 13:05: mener ikke ,de havde mulighed for at udvælge-de måtte acceptere de få der meldte sig. og i program 1 som jeg kun har set -var det yderpoler i gp branchen vi så/hørte. har læst sussis bog-om et meget turbulent liv-misbrugt-stoffer-hjemløs osv mener hun er ikke, den alm gp-men det er det indtryk hr og fru dk for og det er synd for branchen, da de fleste er velfungerende " normale mennesker" Hvem er den almindelige GP, Sweetstone? For hvis du har svaret på det, så er du da væsentligt længere end både forskning og diverse gætterier i både medier, frokoststuer og i branchen. Og selvfølgelig foregår der altid en grundig udvælgelse i castingprocessen. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Journalist1 104 Skrevet 15. Oktober, 2018 sweetstone skrev, den 13/10/2018 at 06:49: som ved pigerne , bliver det også yderpolerne hos kunderne vi for set (måske) så det gennemsnitlige reelle billede -tror jeg ikke kommer frem. det bliver de typer med holdningen " hvad andre tænker om mig rager mig en høstblomst" hvad angår sussi som medvirker i program 1 , har læst hendes bog-hun siger selv hun var skadet inden hun startede i branchen hun er simpelhen så langt fra en " normal " gp-er som man kan komme. hun tegner langt fra det gennemsnitlige billede. men hun turde stå frem-derfor er hun med. for at der kunne laves et program,har de været tvunget til at benytte alle de få der meldte sig frivilligt. Nej. Vi har ikke været tvunget til noget som helst i produktionen af programmerne, heller ikke i valget af medvirkende. Sussi er med, fordi hun har en stærk, vedkommende historie, der nuancerer og udvider billedet af, hvad prostitution er, og hvorfor nogle vælger det. Og fordi hun formidler samme historie så fint og reflekteret. Tænkt en samtale vi kunne have herinde, hvis man spurgte i stedet for at postulere og konkludere. 3 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest FrokostUartig Skrevet 15. Oktober, 2018 @Journalist1 - du har været her længe nok til at vide, at tonen herinde veksler mellem reel dialog, tråd-afvigelser og så segmentet, som bare påstår noget eller tolker på andres meldinger - - det er sjovt nok ligne. forskellige typer besøgende, som fylder i branchen - det er virkeligt interessant, når vi kigger på adfærd... Træd et skridt tilbage og se præcist hvor interessant det er at se forskellige typer debattører, EG er fyldt af og dermed vores kunde-segment.. - elsker, at det er så tydeligt... Og så må du huske, at der er en stor gruppe herinde, som bare elsker at provokere og "tænder" på det.. lad dig ikke provokere Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Journalist1 104 Skrevet 15. Oktober, 2018 FrokostUartig skrev, for 4 minutter siden: @Journalist1 - du har været her længe nok til at vide, at tonen herinde veksler mellem reel dialog, tråd-afvigelser og så segmentet, som bare påstår noget eller tolker på andres meldinger - - det er sjovt nok ligne. forskellige typer besøgende, som fylder i branchen - det er virkeligt interessant, når vi kigger på adfærd... Træd et skridt tilbage og se præcist hvor interessant det er at se forskellige typer debattører, EG er fyldt af og dermed vores kunde-segment.. - elsker, at det er så tydeligt... Og så må du huske, at der er en stor gruppe herinde, som bare elsker at provokere og "tænder" på det.. lad dig ikke provokere Amen, FrokostUartig Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Ratata 2876 Skrevet 15. Oktober, 2018 FrokostUartig skrev, for 15 minutter siden: Og så må du huske, at der er en stor gruppe herinde, som bare elsker at provokere og "tænder" på det... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
People Pleaseren 875 Skrevet 15. Oktober, 2018 (edited) Journalist1 skrev, for 5 timer siden: Først og fremmest: hvilken relevans har det for programmet, hvorvidt du finder de medvirkende attraktive eller ej? Jeg kan da godt gentage hvad jeg skrev tidligere. En attraktiv person vil alt andet lige blive mødt meget mere positivt af sine kunder og derfor få bedre oplevelser. Og det er jo disse oplevelser, som programmet handler om. Journalist1 skrev, for 5 timer siden: Jeg er ikke enig med dig i, at begge kvinder tegner et "klassisk, negativt offerbillede" af prostitution. Tværtimod viser Sussi fx ganske tydeligt, hvor kompleks branchen er, og at hun både har oplevet gode og dårlige sider, mens hun arbejdede. Jeg synes der blev beskrevet en klar overvægt af negative oplevelser. Det var det indtryk jeg stod tilbage med. Journalist1 skrev, for 5 timer siden: Og så bliver jeg simpelthen så træt, når udseende igen og igen trækkes frem som argument for, om noget er godt eller dårligt. Både når det kommer til pigerne og kunderne. Vores kunde i programmet er en fuldstændig gennemsnitlig, almindelig mand. Og efter at have haft min gang i miljøet i et års tid kan jeg konstatere - baseret på, hvad jeg selv har set, og de mange samtaler, jeg har haft med kvinderne i branchen - at kunden i programmet hverken er ældre eller tykkere end så mange andre. Til gengæld er han en hel del mere modig end de fleste herinde, fordi han både var klar på at tale med os og lade sig filme i det, der i mine øjne faktisk er en vældig fin, øm og ærlig scene, der står i stærkt kontrast til den forestilling, de fleste har om, hvad der foregår på lagnerne. Udseende betyder utroligt meget. Det kan godt være du er træt af det, men det er et faktum. https://politiken.dk/forbrugogliv/livsstil/trivsel/art5618125/Nyt-studie-fastslår-Smukke-mennesker-er-lykkeligere-end-grimme Hvad kunden angår, så erkender jeg at han er en fin nok repræsentant, så ingen alarm der. Modig er han også, fordi med den sløring i leverede kan enhver der kender ham godt da genkende ham. Journalist1 skrev, for 5 timer siden: Og ja. Sofie Brandvarm er så afgjort meget smuk. Heldigvis har hun også både noget mellem ørerne og på hjerte, men det lyder som om, det er knap så relevant for dig. Så kom der lige et slag under bæltestedet. Heldigvis var det ikke ret hårdt. Det virker som om mit indlæg har generet dig så meget, at du bevidst vælger at misforstå mig. Det var netop hvad en pige som hende har mellem ørerne og på hjerte jeg efterlyste. Redigeret 15. Oktober, 2018 af Stabilizer Privat oplysning om pige slettet Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25043 Skrevet 15. Oktober, 2018 (edited) Journalist1 skrev, for 6 timer siden: ... Og så bliver jeg simpelthen så træt, når udseende igen og igen trækkes frem som argument for, om noget er godt eller dårligt. Det kan godt være, at du bliver træt, men det er ikke desto mindre en mekanisme, der virker. Og det har den for så vidt altid gjort. F.eks har forfattere i flere hundrede år bevidst skabt sympati/antipati for deres personer via beskrivelserne af dem. Jeg skal her blot til illustration henvise til diverse personer i Thomas Manns tidlige noveller. Der er rene grotesker imellem som både pukkelryggede og grippelignende. For ikke at tale om den pædofile og homosexuelle Aschenbach i "Døden i Venedig". Det samme gælder i maler- og filmkunst, TV ej at forglemme: Skal beskueren have et positivt indtryk at en person, ja så vælger instruktøren en særlig smuk skuespiller til den rolle. Og omvendt. Det skaber nemlig identifikation! Kunne du f.eks have forestillet dig, at Julia Roberts i "Pretty Woman" havde været udskiftet med Brigitte Mira og Richard Gere med Telly Savalas? Nu har instruktøren i stedet valgt de smukke skuespillere Roberts og Gere, fordi vi pr. definition SKAL have sympati for dem og for historien. Det samme sker i din udsendelse: Når du vælger at vise nogle til overdådighed overtatoverede piger med ringe, der har haft problemer med deres tid som prostituerede, så skabes der via udseendet et negativt billede af prostitution. Bemærk, jeg anfægter ikke dit valg af medvirkende i afsnit 1. Overhovedet ikke. Jeg anholder alene dit synspunkt om, at udseende i din verden tilsyneladende ikke har nogen betydning for modtagerens (seerens) opfattelse/sym- antipatier. Intet kunne være mere forkert. Redigeret 15. Oktober, 2018 af Borende X 3 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Liv 14324 Skrevet 15. Oktober, 2018 People Pleaseren skrev, for 3 timer siden: Jeg kan da godt gentage hvad jeg skrev tidligere. En attraktiv person vil alt andet lige blive mødt meget mere positivt af sine kunder og ........ Men hvem der er attraktiv afhænger jo af øjet der ser, den du finder uattraktiv finder andre måske særdeles attraktiv Når det er sagt, så afhænger succes i denne branche ikke om udseende... 6 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg