Hop til indhold
Journalist1

NY DOKUMENTAR PÅ TV2: "MIT LIV SOM LUDER"

Recommended Posts

Guest Tatra
FrokostUartig skrev, 1 time siden:

Men en anden ting er, som slår mig imens jeg læser de indlæg, som er kommet efter mine - @Journalist1 - hvad er den bagomlæggende årsag til at fortælle den danske befolkning om livet som luder/glædespige/prostitueret ?

Hvad var jeres bevæggrunde til at opstarte og begynde produktion af de 3 afsnit ?

For I har vel allerede så meget indsigt i den danske befolkning, at I godt ved, at 3 afsnit ikke gør nogen forskel i flertallets opfattelse af noget som helst... altså uanset om det er prostitution, hundeklippere, gældsramte, unge mødre, politiet, pizza-bagere, tattovører ell hvilken anden minoritetsgruppe, man/I vælger at producere programmer om..

Meget enkelt - ønske om at slå mønt på et emne, der for de fleste er lukket land og samtidig frækt/forbudt/uartigt m.v., godt støttet op af journalistens blanden sig i debatten i denne tråd efter at sløret var åbnet for udsendelserne.

Redigeret af Tatra

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Trinetease

Efter 100 sæsoner af Paradis Hotel, Gina Sugarbaby, de unge mødre ( listen er uendelig ) - så er det tid til endnu en omgang ‘få Danmark op af sofaen’ forargelse. At tale om prostitution på Tv er altid en seer sluger ;-) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 2 timer siden:

Behøver vi andre medier end Rokokoposten, til at skrive om os :)

Tidligere prostitueret: Nu er jeg lykkelig medieluder
http://rokokoposten.dk/2016/06/15/tidligere-prostitueret-jeg-lykkelig-medieluder/ 

Rokoko Classic: Kvinde går ind for ligestilling, så længe hun ikke skal opfordre mænd til at gå i seng med hende
http://rokokoposten.dk/2017/07/26/rokoko-classic-kvinde-gaar-ligestilling-saa-laenge-hun-ikke-skal-opfordre-maend-gaa-seng-hende/ 

Prostitutionsbranchen kåret til Danmarks bedste branche
http://rokokoposten.dk/2011/11/09/prostitutionsbranchen-karet-til-danmarks-bedste-arbejdsplads/ 

Kompetencecenter Prostitution redder prostitueret
http://rokokoposten.dk/2011/01/24/kompetencecenter-prostitution-redder-prostitueret/ 

Krise i sexbranchen tvang Lajla til at blive lærervikar
http://rokokoposten.dk/2013/12/10/krise-i-sexbranchen-tvang-lajla-til-at-blive-laerervikar/ 

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Det er kostelig humor. De formår at vende op og ned på alle vores fordomme og forventninger. Jeg er vild med Rokokoposten.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Ej en lang tråd om en kommende udsendelse, som vi kun har formodninger om. Før 1. afsnit overhovedet er sendt er der angreb på ordvalg, formodninger om indhold og antagelser om underholdning for hr og fru Jensen. Journalist1 giver svar, som bliver mødt med parader oppe eller armene over kors. Lad os ikke være forudindtaget, men lad det få en chance og se, om det rammer noget relevant. Hvad er der at “frygte”?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvis der for 50 år siden,  var nogen,  der havde påstået at en homoseksuel kunne blive statsminister,  endsige økonomi- og indenrigsminister uden at nogen blinkede med øjnene.  At gud og hvermand havde mødt en homoseksuel præst. Osv.... Så ville folk nok have kigget vantro på vrøvlehovedet. Den slags holdningsændringer tager altid lang tid, men kan altså lade sig gøre.  Jeg vil da ikke helt udelukke at det samme kan ske med synet på prostitution. Det er faktisk sket i nogle samfund i visse perioder, at prostitution er blevet betragtet som main stream. Men det kræver givet mange af jer kvikke og meget velformulerede damemennesker samt mænd der tør stå åbent frem og vise at vi ikke nødvendigvis er nogle der spiser små børn til aftensmad. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg tænker også, giv det nu lige en chance ...
Jeg blev spurgt om at deltage, og jeg havde en fin kommunikation med Freja, @Journalist1 ..
Mit indtryk var da, at hun er velmenende ... og det er produktionsselskabet måske også ..
Jeg er mere skeptisk hvad angår TV2, og her er jeg enig i meget af det der er skrevet ovenfor - også at titlen sender et elendigt signal ...

Jeg har - som I efterhånden véd .. ;) en del fokus på dét pigerne også giver, ud over sex ..
Kropskontakt, nærhed, ømhed, lidt god snak (havde i øvrigt - igen-igen - en fin oplevelse af dén art med en GP, for et par uger siden .. ) ...
Tror nok det måske var derfor Freja skrev til mig ...
Jeg takkede nej - og jeg vil da sige, jeg ville da heller ikke snakke om det i mainstream TV i bedste sendetid .. og så under dén overskrift ...
Jeg er enig med @Frokostuartig .. det gør ikke den store virkning, så man kommer i bedste fald til at stå som deltager i et Freak-show (sorry, Freja - det er ikke ment som en kritik af dig) med formummet ansigt og fordrejet stemme - uden at nogen egentlig gør andet end at trække på skuldrene ...

Redigeret af sneræven

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg så lige et indslag om programmet i TV2's morgenprogram. Her interwievede Louise Wolf Zornig, og jeg skal love for, at hun synes at have flyttet sig. Det bliver spændende, og navnlig bliver det spændende at se, om hendes nye indsigt samt selve programmet får en langtidsvirkning, eller om alting er glemt inden jul.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest tzatiki
Borge skrev, for 10 minutter siden:

Sofie Brandvarm er med. Også kendt her på EG.

Og nu tror jeg sandelig ikke, at der kommer til at mangle nye kunder hos Sofie Brandvarm :lol::wub: - hold da op for en kvinde.

Redigeret af tzatiki

Del dette indlæg

Link til indlæg
Finn1101 skrev, for 15 timer siden:

Lad os nu se det første af de tre afsnit i morgen... jeg er da lidt spændt på, om jeg kender nogen af pigerne, hvilke bordeller der evt. er filmet hos og om jeg (eller andre kunder) er med som statister ;)  

Har fulgt denne tråd siden den startede og kan sige at der er INGEN (hverken jer mænd eller de piger som arbejder der) som bliver filmet uden de selv har godkendt dette. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Enzo L'uri
sexysecret skrev, for 14 minutter siden:

Har fulgt denne tråd siden den startede og kan sige at der er INGEN (hverken jer mænd eller de piger som arbejder der) som bliver filmet uden de selv har godkendt dette. 

Det vil da også være en katastrofe hvis det var tilfældet:rolleyes:

Mon ikke de modige deltagere har styr på diskretionen?

Jeg vil ønske dem held og lykke i aften.

Enzo.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Borge skrev, for 1 time siden:

Sofie Brandvarm er med. Også kendt her på EG.

I Sofie Brandvarm ser vi vist også en kvinde der på kvalificeret vis kan løfte arven efter Susanne Møller.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bundstokken skrev, Lige nu:

I Sofie Brandvarm ser vi vist også en kvinde der på kvalificeret vis kan løfte arven efter Susanne Møller.

Det har vi også manglet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
sexysecret skrev, for 2 timer siden:

Det vil jeg meget gerne bekræfte. Vi har ikke filmet kunder - hverken direkte eller via overvågning - uden at få tilladelse og skriftligt samtykke. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Borende X skrev, for 3 timer siden:

Jeg så lige et indslag om programmet i TV2's morgenprogram. Her interwievede Louise Wolf Zornig, og jeg skal love for, at hun synes at have flyttet sig. Det bliver spændende, og navnlig bliver det spændende at se, om hendes nye indsigt samt selve programmet får en langtidsvirkning, eller om alting er glemt inden jul.

Ja, jeg blev helt i godt humør af at se det! :) For de ting der blev sagt, var nuanceret og sagligt - meget mere end hvad jeg nogensinde husker ellers at have stødt på i lignende udsendelser. 

Jeg er taknemlig og fuld af respekt og beundring for de kvinder, der har valgt at stå frem. I gør noget rigtig godt for en masse kvinder i branchen <3

Jeg er spændt på i aften. 

Redigeret af Nikita Darling

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest FrokostUartig

Til gengæld har jeg fundet en artikelserie omring mange aspekter af prostitution - og heriblandt et interessant interview med en voksen kvinde, som har valgt et job som sex-arbejder. For det nuancerede syn på den unge kvindes tilgang og indgang til sex - fra den voksne kvindes indgang til erhvervet med sex... Virkelig interessant med nuancerne og indsigten i de forskellige baggrunde... Læs med og bliv (måske) lidt klogere...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Kamilla K

Nu har jeg set det første program  ( tv2 play) ,

Jeg synes at holdet bag programmerne , fortjener stor ros for , at  forsøge at give så bredt og nuanceret syn på branchen via forskellige vinkler og forskellige historier  der er i branchen .

Der vil altid være kritikkere . 

Uanset hvilket omfang og emne der er i fokus. 

Ikke kun i branchen. , men også med børneopdragelse, hundeklippere, ludere /glædespiger , homoseksuelle , valg af uddannelse og så videre og så videre 

Jeg har aldrig selv oplevet at støde på fordomme , når jeg har fortalt andre om hvad jeg laver . Nok fordi ,at jeg  altid lader folk kende mig , før jeg fortæller det . Sådan at det  ikke bliver det altoverskyggende som folk måske ikke kan se ud over og som måske blokerer for,at folk lærer mig at kende . 

Andre gætter det før jeg selv fortæller det . Men stadigt har jeg aldrig mødt andet end nysgerrighed,  efterfulgt af et hav af spørgsmål, fordi folk ofte bliver mere nysgerrige (grundet al den "mørklægning " der er omkring denne branche ) 

Men jeg ved også efter de andre programmer der har været omtalt i denne tråd, at det er noget andet at stå frem på den måde som jeg står frem på, og på at stå frem offentligt . 

Jeg håber at de piger der er stået frem i det program (med ansigt ) får al den ros og accept  de fortjener (efter min mening)  og som de uden tvivl har gjort alt for at gøre sig fortjent til . Hatten af for jer . Og tak fordi I er så modige .

Dybeste respekt herfra <3

By the way...

Jeg ved godt , at jeg kun har set 1. program  ....men... indtil nu, må jeg altså give @Journalist1 ret :

@underdog40 ?

Spåmand bliver du altså aldrig :P

Kunne ellers være cool , hvis du var spåmand  :D

Meeeen, altså... :) 

Redigeret af Kamilla K

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Enzo L'uri
Kamilla K skrev, for 29 minutter siden:

Jeg synes at holdet bag programmerne , fortjener stor ros for , at  forsøge at give så bredt og nuanceret syn på branchen via forskellige vinkler og forskellige historier  der er i branchen .

Jeg har også lige smugkigget og er som Kamilla K ret begejstret:)

Det virker som om materialet kan komme pigerne og branchen til gode på flere fronter.

Godt gået til alle implicerede,i fortjener stor respekt:x

Enzo.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Kamilla K skrev, for 1 time siden:

@underdog40 ?

Spåmand bliver du altså aldrig :P

Kunne ellers være cool , hvis du var spåmand  :D

Meeeen, altså... :) 

Det er jeg nu kun glad for at høre. Rart at mine fordomme i denne forbindelse manes i jorden. 

Nu var det ikke bare tanker jeg trak op af en hat. Der har været utallige udsendelser omkring dette emne. Jeg var skam bare sikker på at dette blev en reprise af disse. 

Jeg hører hvad I siger, og dropper mine spåkone-m/k drømme :D

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg har nu set det første af de tre afsnit af ”Mit liv som luder,” og selvom vægten måske hælder en smule til det negative (i hvert fald i første afsnit), så vi jeg sige at det er et af de bedste og mest neutrale tv-programmer, som jeg har set om prostitution i Danmark.

Hvis man ikke har TV2play, kan jeg kun opfordre til at man sætter sig foran flimmeren og ser TV2 i aften kl. 21.10

Jeg glæder mig til at se de to næste afsnit, og jeg håber at de tre tv-udsendelser samlet vil bidrage til et lidt mere nuanceret syn på prostitution, og flytte fokus fra den meget ensidige information, der har præget området de seneste 30 år.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Jolly Roger
FrokostUartig skrev, for 9 timer siden:

Virkelig sober læsning @Journalist1 - nuanceret, ærligt og fortrøstningsfuldt for Sussi og hendes historie !

Nuvel ja, sober læsning, ja. Men jeg kan godt nok ikke se at Sussi’s historie på nogen måde kan være er forsvar for prostitution, tværtimod. Og det er vel i det lys at  man kan frygte reaktionerne på aftenens udsendelse. Det eneste formildende ved Sussi’s kunder er vel at de nærmest var et nødvendigt onde i hendes vandring  fra usikker ung kvinde, uden håb for fremtiden, til den selvsikre kvinde hun ligner nu. Og jeg tænker at den indvirkning hendes kunder havde, kunne være opnået på en måde der ikke giver hende ar på sjælen for altid. Det er det dilemma vi sexkøbere står med hver eneste gang vi køber sex. Vi tror og håber, og lytter gerne til de forsikringer vi får- af jer piger. Den eneste trøst er at alle pigers historie er forskellige, at der vitterligt er piger der kan sælge sex, uden at tage skade. Jeg ser frem til aftenens udsendelse, om den kan føje til min skepsis, eller styrke min tro. 

God aften til alle her på EG.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...