Hop til indhold
Journalist1

NY DOKUMENTAR PÅ TV2: "MIT LIV SOM LUDER"

Recommended Posts

Guest Aros

Jeg synes det var en god og nuanceret udsendelse på mange måder. Det bliver spændende at følge de to næste afsnit.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Dejligt at se at der også findes andre piger i branchen der drives af nysgerrighed og lyst til dette erhverv.

Jeg har altid kun tilbudt det jeg selv tænder på, da jeg holder på at er man til alt mellem himmel og jord så handler det prima kun om penge. 

Dina G er guld værd for programmet.

Håber hr og fru Danmark ser med og at de også tager det positive ind med aftenskaffen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Alkoholikeren

Hmmm njaaa johhh og øhh, hæftede mig ved at jeg opfattede flere af spørgsmålene som ledende og ind i mellem i  negativ retning, som eksempelvis “hvordan har det skadet dig”; underforstået hvilke skader har du af at have været sex sælger (ordet luder blev anvendt, men jeg &overrækker at skrive sex sælger) .....men måske er det bare mig der er sensibel...men ja flere nuancer og Dina G gjorde det så fint pænt og ordenligt. Jeg ser frem til de næste to afsnit.

Redigeret af Alkoholikeren

Del dette indlæg

Link til indlæg

Første afsnit var noget flimrende og efter min mening uden større focus.

Men dette er ganske normalt i noveller, romaner og såmænd også i TV-serier. Det kaldes "exposition", og formålet hermed er at præsentere personer, miljøer o.s.v. Det kan ofte virke lidt tungt, hvorefter handlingen begynder at løbe.

Lad os håbe, at det også gælder de følgende afsnit af Zornigs serie. Ellers udløses der i indviede kredse nok vrede (zornig betyder sjovt nok "vredladen" på tysk)

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg

Link til indlæg

Så fik jeg også set programmet i andre har reklameret så meget for :D 

Aller først så vil jeg udtrykke min respekt til jer der har haft modet til at medvirke. 

Hvad angår de indledende mails der omtales at der har været sendt rundt for at finde medvirkende, så var de vist ikke helt så personlige som de gav indtryk af. Jeg fik også en (som jeg undlod at besvare) og jeg kender en anden herinde der også fik samme enslydende tekst, som dog gav indtryk af at man var noget specielt og særligt "udvalgt" :rolleyes:

Jeg syntes personligt ikke første afsnit fortalte så meget nyt. Men måske er jeg bare farvet af de bekendtskaber jeg har gjort mig i branchen og ved at der findes gode og dårlige historier i branchen, gode, dårlige og eventyrlige afslutninger.... Mit indtryk er også at Zornig er lige lovlig forudindtaget og negativ i sin indgang til programmet (hvilket bare giver endnu mere respekt til de piger der deltager og ikke lader sig rive med af stemningen) 

Det jeg ikke forstår er hvorfor der skal være så meget focus på "den lykkelige luder"? Jeg savner at man kunne fokusere på at de mennesker, der er i denne branche ikke er så forskellige fra det øvrige samfund. 

Vi mænd der færdes her har en liiidt dyr hobby/lyst. Det kan man også finde i det øvrige samfund...

Pigerne har fundet en branche hvor de har mere frihed end i de fleste andre fag. Og hvor nogle altså har en ganske fornuftig indtjening - er det oven i købet kombineret med lutter lyst, så er det jo ren win win. 

Selvfølgelig har pigerne dårlige dage på jobbet, men for fanden hvem har ikke det? - journalister måske? 

Der fokuseres også på at vi anmelder pigerne her på Eroguide. Hvorfor fanden er der aldrig en journalist,der får kvababelse over at den lokale murer får turen i den lokale facebook gruppe fordi han har lavet noget klamp???? 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Super program! I hvert del den del, jeg fik tændt for. 

Synes det er godt, at der bliver spredt et billede af, at en GP godt kan være en reflekteret, afklaret og intelligent person. Det er på ingen måde overraskende for mig, eftersom jeg har haft fornøjelsen at at møde den slags GP’er flere gange. Men ind imellem hører man snak, som om alle kvinder i branchen er stakler, ofre, misbrugere og lignende. 

Sådan er virkeligheden jo ikke - og programmet er med til at korrigere de misforståelser.

Forresten sjovt at læse tilbage i tråden. Der bliver godt nok luftet beton-fordomme og generaliseringer om journalister og medier. Der findes altså også reflekterede, afklarede og intelligente personer i den branche  ;-) 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg kan kun være enig, jeg synes også, det var godt lavet.
Jeg er spændt på, om der også kommer interviews med de piger der tilbyder GFE eller går i den retning ...
Sussi virkede lidt hårdkogt, og sagde jo også hun lagde afstand til for meget føleri ...
Men en fin og stille og rolig skildring med mange facetter og uden drama ...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Jolly Roger

Tak til Malene, Sussi og Dina G, tak til Lisbeth Zornig, producenten og TV2, for en vellykket udsendelse. I gjorde min skepsis til skamme.:)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg så også første afsnit.

Følger med ud fra samme indgangsvinkel, som hvis det var på Kommunikationsforum.dk, jeg deltog i en debat om formidlingen af emnet.

Synes at de kvinder som deltog, der ikke tog afstand fra branchen, gjorde det super godt.

Både de 2 som deltog som aktive sexarbejdere, og Sussi som mere kritisk reflekterende eks-sexarbejder, men uden samtidig at tage afstand hverken fra branchen, eller kunderne i almindelighed.

Til gengæld fik vi i rigt mål bekræftet vores forventninger til serien :huh:

To eks-sexarbejdere, som ud fra egne personlige ekstreme eksempler, tydeligvis gennem en alt for lang karriere, hvor de ikke selv havde sat, og eller overholdt egne grænser, og derfor forståeligt i dag mener at de tog skade af eget virke i branchen, nu har fået det kald i livet at bidrage til det budskab, at branchen er skadelig for alle kvinder.

Igen skulle den sejlivede kliche om at alle piger, enten er blevet misbrugte som børn, eller på anden vis kommer fra dys-funktionelle hjem, lige fremhæves inden at vi forhåbentlig når til det af Journalist1 lovede, epokegørende opgør med mainstream journalistikken om prostitution :|

I min optik til nu intet overraskende, og intet nyt under solen.

Til gengæld så håber jeg at vi med afsnit 1 allerede har fået broderparten, af alt hvad der kan bruges imod os, af alle som ikke vil os det godt, og at de 2 næste afsnit i højere grad vil borge for den nuancering af emnet, som kan fremme den offentlige menings accept af os, for var det ikke det der der var ambitionen fra producentens side, eller?

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg

Som Nicky svarede til spørgsmålet så var hun skadet inden hun trådt ind i branchen. Det var Marlene også. Jeg hæfter mig ved at de 2 afhopper vi ser i programmets første afsnit begge er startet i en alllllt for tidlig alder og på de helt forkerte grundlag. Det har givet dem store ar på sjælen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Frodige Ida skrev, 1 time siden:

Dejligt at se at der også findes andre piger i branchen der drives af nysgerrighed og lyst til dette erhverv.

Jeg har altid kun tilbudt det jeg selv tænder på, da jeg holder på at er man til alt mellem himmel og jord så handler det prima kun om penge. 

Dina G er guld værd for programmet.

Jeg er stor fan af DinaG -  men jeg kan desværre ikke se TV2 - men jeg er ret sikker på, at hun klarer sig godt. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg sidder tilbage en kende splittet. Jeg er ikke blevet klogere. Det er lidt the same old story. Misbruget i barndommen. De mange hurtige penge man bliver afhængig af. Det tabubelagte job. Problemerne ved at fungere i et normalt job. Den promiskuøse kvinde med det store sexbehov og så fremdeles. 

Men skildringen af programmets tre kvinder fandt jeg respektfuldt og sobert. Men det tænker jeg også var præmissen for overhovedet at deltage. 

Fik at vide i et tidligere indlæg at min "spådom" om indholdet i udsendelsen var et skud forbi mål. Ahhh...helt ude i skoven var det vel ikke. Den snittede en modspiller på vej ud. Jeg vil sige den er skudt til hjørne for nuværende :) 

Redigeret af underdog40

Del dette indlæg

Link til indlæg
Frodige Ida skrev, for 1 time siden:

Som Nicky svarede til spørgsmålet så var hun skadet inden hun trådt ind i branchen. Det var Marlene også. Jeg hæfter mig ved at de 2 afhopper vi ser i programmets første afsnit begge er startet i en alllllt for tidlig alder og på de helt forkerte grundlag. Det har givet dem store ar på sjælen.

Det er jo netop det, der har været til diskussion herinde i årevis.  Skadet eller ikke skadet.

Helt tilbage fra Stumps kampagne i efteråret 2012, hvor han hårdnakket påstod, at piger ikke gjorde det her frivilligt og ikke kunne lide det, men kun gjorde det for penge.

Jeg husker en meningsudveksling imellem Stump og en ny-udsprunget pige, Stinna. Sidstnævnte, som havde en god borgerlig opvækst,  et godt job i det offentlige, en god mand og harmonisk familie, men bare savnede nogle (med mandens velsignelse) "udenomsoplevelser" meldte sig på "markedet". Det endte, så vidt jeg ved, desværre med, at hun blev fyret fra det offentlige grundet hendes bibeskæftigelse.

Så meget for den store tolerance i lille Dannevang.

Flere piger, der er "kommet ud på den anden side" har reageret negativt over for deres tidligere liv, og den "fornemste" er vel Tanja Rahm, som vel bedst har været i stand til at påvirke den offentlige opinion. Hun vil vel helst høre om piger, der er strandet, for så er den borgerlige moral jo under genopretning.

Herinde har imidlertid flere piger bekendtgjort, at de møder os mænd med samme lyst, som vi møder dem.

Jeg har nu over små ti år mødt et ret stort antal piger – både danske som udenlandske – som ikke i mindste mål har været utilfredse med- eller følt sig skamfunde over deres situation.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg

Link til indlæg

Er jeg den eneste der efterhånden synes at det er lidt banalt med underholdningsprogrammer om sexarbejde der har til formål “at nuancere debatten”? Programmer hvor det eneste seeren skal vride sin hjerne over er at vurdere de medvirkendes personlige karakter. Hvorfor er i så interesserede i vores privatliv? Det viser hvor langt vi har igen, hvis det kan blive ved med at være et kæmpe overraskelsesmoment hver gang det går op for hr og fru Danmark at der faktisk er et menneske indeni. Wauw, fantastisk.

Hvis summen af det her program er at “ingen kan konkludere om prostitution er godt eller skidt. Så er det jo status quo for os der arbejder i branchen. Så er det her program jo ikke andet end lørdagsunderholdning. Man (jeg) kan godt lave en konklusion: prostitution ER hverken godt eller skidt, det er et arbejde. Branchen derimod er bund rådden og kunne godt trænge til at blive reformeret lidt. Trafficking skal stoppes. Der er forskel på migrantarbejdere og trafficking. Alfonser er et produkt af kriminalisering. Sexkøbere hader ikke nødvendigvis kvinder. At købe sex er ikke et overgreb i sin natur. Hvordan kan de her ting stadig være oppe til debat? 

løsning: fuld dekriminalisering, mulighed for at organisere sig og blive optaget i fagforening på lige fod med andre erhverv.

At vælge Lisbeth zorring som vært afspejler hverken en særlig respektfuld eller positiv attitude omkring vores job. Det sender nærmest et signal om at i synes det er okay at vi skal træde vande for at holde os ovenvande imens resten kan sidde i båden og kigge på. Vi skal stå med hatten i hånden på tv og dele ud af vores privatliv så i kan fortage en karaktervurdering af os. For at “nuancere debatten”. I skal ikke debattere os, i skal høre efter.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Alkoholikeren
Frodige Ida skrev, for 7 timer siden:

de 2 afhopper

Afhoppere...? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
LunaCassiopeia skrev, for 7 timer siden:

At vælge Lisbeth zorring som vært afspejler hverken en særlig respektfuld eller positiv attitude omkring vores job. Det sender nærmest et signal om at i synes det er okay at vi skal træde vande for at holde os ovenvande imens resten kan sidde i båden og kigge på. Vi skal stå med hatten i hånden på tv og dele ud af vores privatliv så i kan fortage en karaktervurdering af os. For at “nuancere debatten”. I skal ikke debattere os, i skal høre efter.

Du har skrevet det bedste indlæg til nu i denne tråd!

SIO har længe ingen forkvinde haft, siden den legendarisk dygtige forrige trak sig.

Du kunne blive god som ny Forkvinde for SIO :)

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 38 minutter siden:

Du har skrevet det bedste indlæg til nu i denne tråd!

SIO har længe ingen forkvinde haft, siden den legendarisk dygtige forrige trak sig.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Hold da op et stort kompliment, Jeg har helt sikkert en del at sige, men har lidt betænkninger ved det. Jeg er ikke så gammel og hvis jeg står offentligt frem kan jeg ikke vælge alle karierrer i fremtiden, det er nok den største.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 1 time siden:

Var ikke lige klar over hvad SIO stod for, men så er det godt google findes. Hermed link til SIO, som jeg syntet har et ædelt formål:

http://www.s-i-o.dk/

Del dette indlæg

Link til indlæg
Lady Cherie skrev, den 9/10/2018 at 15:04:

Hej Freja

Nu er jeg sådan meget negativ overfor ordet "luder" som I har valgt i programmets titel, er det efter ønske fra pigerne der medvirker? ser de sig selv som ludere? eller er det for at tiltrække seere?

Ordet LUDER er simplethen det laveste ord du kan bruge om en kvinde i min branche, og trækker branchen ned på rendestensnivue, hvor alle ser noget grimt for deres indre øje, som stiknarkomaner/alfonser/snavs osv

Med den titel har i jo allerede sat programmet hen i det negative felt fra start, sådan det kun skal være søbeprogram for hr og fru jensen til deres vandbakkelse sammen med aften kaffen, er du sikker på det kan slå den store bagedyst i forarvende navlepillende lallerier som der bliver vist for tiden?:-o

Det er jo business, det drejer sig om at trække seere og annoncekroner. Det er ikke for hverken "ludernes" eller kundernes skyld, de er bare nyttige idioter i den sammenhæng.
Konklusionen er selvfølgelig givet på forhånd -  at det har store omkostninger for kvinderne, undtagen nogle ganske få som er uden for pædagogisk rækkevidde.
Det skal være frækt og pirrende, de viser endda en i flere omgange en barberet fisse under en meget gennemsigtig dragt - Gys! Udsendelser og artikler af den type kommer med mellemrum, ligesom artikler om swingerklubber, gigoloer og andet der kan provokere og pirre til aftenkaffen og ledsages med frække billeder.

Redigeret af allan48

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg sidder og kan ikke helt finde ud af hvad jeg skal mene ... (Men det er måske heller ikke så vigtigt :) )

@LunaCassiopeia

Jeg mener stadig, at det jeg så af udsendelsen, virkede rimelig afdæmpet ...
Undrede mig dog også lidt over valget af Sussi - 'den følelsesfrosne, hårde negl med den barske baggrund' - som den første ...
Netop det klassiske 'luder-billede' som sender gys gennem stuerne i Forstadsdanmark ... og dét generede mig, men det er nok samtidig realistisk nok, som en del af miljøet ...
Lad os nu se de næste udsendelser ...

Jeg er så heller ikke enig med dig i, at en fuld dekriminalisering er en god idé .. af forskellige grunde ...
Men en afdæmpet og rimelig nuanceret beskrivelse af branchen, kan måske skubbe til, at der kommer en dialog i gang med politikerne, omkring nogle liberaliseringer og andre tiltag ...

Men noget helt andet er, @LunaCassiopeia, at jeg er glad for at du er tilbage ... Jeg skylder dig et besøg, håber jeg når det denne gang ... :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
allan48 skrev, for 14 minutter siden:

Det er ikke for hverken "ludernes" eller kundernes skyld, de er bare nyttige idioter i den sammenhæng.
Konklusionen er selvfølgelig givet på forhånd -  at det har store omkostninger for kvinderne, undtagen nogle ganske få som eruden for padagogisk rækkevidde.

Jamen jow ... dén sidder også i baghovedet på mig ...
På den anden side, skal man også passe på med ikke at skyde alt ned ... medier er jo nu en gang medier, og at de skal tjene penge er jo vilkårene ...
Synes sq den er lidt svær ...

Redigeret af sneræven

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...