Hop til indhold
Gerrard

Luderstigma og fjerdebølgefeminisme.

Recommended Posts

Bananas,  jeg er ikke helt enig i at fjerdebølgefeminismen er overflødig.  Selvfølgelig vil det være glimrende,  hvis flere mænd kom ud af busken.  Men samfund ændrer sig,  og derfor er det kun godt, at der hele tiden kommer korrektiver til de stadigt eksisterende patriarkalske strukturer.  Se bare Me too,  der måske kan blive lidt for skinger,  men vel grundlæggende er et nødvendigt modspil til folk som Weinstein og  Trump. Danmark (og Sverige) er ganske vist et smørhul mht kvindernes ligestilling,  men det kan vel stadig blive bedre? Og kvinderne er trods alt dem der bedst ved,  hvor skoen trykker.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gerrard skrev, for 9 minutter siden:

Bananas,  jeg er ikke helt enig i at fjerdebølgefeminismen er overflødig.  

Det har Bananas heller aldrig sagt, men Voice gjorde. Banke ham hårdt!!:mrgreen:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bananas skrev, Lige nu:

Det har Bananas heller aldrig sagt, men Voice gjorde. Banke ham hårdt!!:mrgreen:

Åhhhh,  Sorry!!!!  Tilgiv en gammel hjerneskadet Gris! 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Good Fun skrev, 1 time siden:

Godt at høre. Det kan man da kalde en feministisk antitese. :D

Good Fun

Ja, mennesker er paradoksale. Jeg er i hvert fald.

Jeg husker nu et begreb som passer fint på Klæstrup og hendes venner: T-shirt feminists. Modebranchen og blogverden med alle sine "influencers" er steder hvor "feministen" er vigtigere end "feminismen".
Hver selvbevidst tøjkæde idag fylder butikkerne med T-shirts og andet tøj med feministiske slogans. T-shirts der er skabte af kvindelige projektledere og designers der er ved at blive udbrændt, fremstillede af kvindelige syersker med tvivlsomme arbejdsvilkår, markedsførte med billeder på anorektiskte modeller.
Men den kosmetiske feminism der handler om identifikation snarere end aktion findes alle steder. Den bruges af institutioner, selskaber og individer for at fremstå som moderne og fremsynte - men uden at behøve sætte sig op mod fremherskende systemer.

Ja, vi er mere ligestillede heroppe end de flesta andre steder i verden. Men stadig mishandles tusindevis af kvinder og piger af sine mænd - eller andre mænd. Eller bliver voldtagne eller myrdet. Stadig lider langt flere unge kvinder af depression end unge drenge og unge piger har en langt mere dystopisk fremtidsbillede end unge mænd. Jeg har set MeToo-bevægelsen latterliggøres mange gange herinde, men aldeles uanset så er den eksempel på at vi ikke er så ligestillede som vi gerne vil tro.  Langt fra. 

Jeg kan overhoved ikke forstå at hver mand som har en datter, ikke er feminist. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Good Fun skrev, den 24/10/2018 at 22:12:

Vi to er enige så. :)

Sascha Sartre mener tilsyneladende noget andet. For hende er det nærmest illegitim

Vrøvl. Hun pointerer bare det er noget andet end fjerdebølge. Prøv at læse det hele i sin sammenhæng i stedet for den der knee jerk-udlægning.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gerrard skrev, den 24/10/2018 at 16:34:

Jeg har en fornemmelse af at der herinde, er en del især yngre kvinder,  der kan skrive under på,  hvad der står her. http://www.karendich.dk/2017/11/18/om-luderstigma-og-fjerdeboelgefeminisme/

Correct me if I am wrong! 

Karen Dich (fedt efternavn i denne sammenhæng) er alt for venlig/overfladisk. Squad'en er højst på linje med tredjebølges sexpositive fløj, også kaldet "lipstick feminism" (eller varianten "stiletto"), som dukkede op i starthalvefemserne. De har INTET til fælles med fjerdebølge udover SoMe, men for fanden, alle bruger SoMe i dag, så det siger ingenting.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bebop skrev, 1 time siden:

Vrøvl. Hun pointerer bare det er noget andet end fjerdebølge. Prøv at læse det hele i sin sammenhæng i stedet for den der knee jerk-udlægning.

Du må være venlig at forklare dig bedre. :shock:

Good Fun

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...