Hop til indhold
DK fyr 34

Tankevækkende nyt.....

Recommended Posts

Selvom prostitution ikke nævnes med et ord https://www.dr.dk/nyheder/udland/130000-nysmittede-hiv-epidemi-haerger-oesteuropa

Læste for noget tid siden at man flere steder i Balkan ikke vil erkende at HIV er en trussel og stadig anser det som en "bøsse-sygdom" og derfor tilbydes der ikke anden hjælp og behandling end den man kan få fra udenlandske organisationer mv.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Agetha
DK fyr 34 skrev, 1 time siden:

Selvom prostitution ikke nævnes med et ord https://www.dr.dk/nyheder/udland/130000-nysmittede-hiv-epidemi-haerger-oesteuropa

Læste for noget tid siden at man flere steder i Balkan ikke vil erkende at HIV er en trussel og stadig anser det som en "bøsse-sygdom" og derfor tilbydes der ikke anden hjælp og behandling end den man kan få fra udenlandske organisationer mv.

Du skal lære af forbeholde dig kritisk. 

Selvfølgelig anser du HIV På Balkan og ikke i Balkan som en trussel. Bøsse-livet er en trussel i sig selv og udgør derfor en trussel. Du skal læse det med andre briller.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Agetha
DK fyr 34 skrev, for 1 time siden:

Jeg giver ikke dit debatindlæg karakter for støøre viden eller interesse, du peger på foragt for manglende hjælp og fordømmelse af de lande, det er dårlig debat stil.

Der nævnes intet om inddirekte skyld i dit link, du forsørger en vinkel som er typisk mangelfuld og lugter af uvidenhed. 

Fakta er : Hiv blev smittet i alvorligt omfang i 80'erne blandt bøssemiljøet. Det er en kendsgerning. Altså Fakta. 

Fakta er også: Mange danske mænd knepper på kryds og tværs for en sølle besparelse når det gælder købesex. Risiko for den tankegang er smitte med diverse sygdomme når mange mænd tænker billig sex uden kondom, det skaber en bølgeeffekt. Af sygdomme. 

Og : alle de mænd der tror sex med andre mænd er uden risiko fordi der findes medicin, det er en syg tankegang og indstilling til livet. Jeg tror pokker der kommer mange slagsfolk hjem til deres respektive lande med underkendelse eller foragt som skabes i forøget smittende tilfælde grundet besparelse fremfor sikkerhed. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

I artiklen hæftede jeg mig ved

Citat

- I statistikkerne kan vi kun se få tilfælde i 1995, men så eksplodere det i årene mellem 1998-2000. Grunden til det var, at der udviklede sig en ungdomskultur, hvor man brugte heroin importeret fra Afghanistan. Alle delte nåle med hinanden, så det gik ekstremt hurtigt, fortæller professoren.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest costner
Agetha skrev, den 28/11/2018 at 23:42:

Jeg giver ikke dit debatindlæg karakter for støøre viden eller interesse, du peger på foragt for manglende hjælp og fordømmelse af de lande, det er dårlig debat stil.

Der nævnes intet om inddirekte skyld i dit link, du forsørger en vinkel som er typisk mangelfuld og lugter af uvidenhed. 

Fakta er : Hiv blev smittet i alvorligt omfang i 80'erne blandt bøssemiljøet. Det er en kendsgerning. Altså Fakta. 

Fakta er også: Mange danske mænd knepper på kryds og tværs for en sølle besparelse når det gælder købesex. Risiko for den tankegang er smitte med diverse sygdomme når mange mænd tænker billig sex uden kondom, det skaber en bølgeeffekt. Af sygdomme. 

Og : alle de mænd der tror sex med andre mænd er uden risiko fordi der findes medicin, det er en syg tankegang og indstilling til livet. Jeg tror pokker der kommer mange slagsfolk hjem til deres respektive lande med underkendelse eller foragt som skabes i forøget smittende tilfælde grundet besparelse fremfor sikkerhed. 

?????

Del dette indlæg

Link til indlæg
DK fyr 34 skrev, den 28/11/2018 at 21:58:

Så vidt jeg husker, var det også sådan i Sovjetunionens sidste år: HIV fandtes ikke i Sovjet, for det var udelukkende et kapitalistisk fænomen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest tvr
Borende X skrev, for 5 minutter siden:

Så vidt jeg husker, var det også sådan i Sovjetunionens sidste år: HIV fandtes ikke i Sovjet, for det var udelukkende et kapitalistisk fænomen.

Ja, og også i lang tid efter sammenbruddet. Der var det ikke et kapitalistisk fænomen, men et bøssefænomen, lige som på Balkan. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...